Stránka 50 z 342

Napsal: pát lis 14, 2008 00:28
od Laďuša
Njn, holt každej na to má svuj pohled, já taky jsem spíš patriot co se týče lokomotiv, ale nebudu si nalhávat, že třeba řada 103DB a nebo i dost jiných lokomotiv se mě dost líbí. Pravda, ty novější, to už neni ono, ale i tak.
Dnešní svět vyžaduje interoperabilitu, univerzální lokomotivy schopný jezdit aspoň na 2 systémy a nejlíp schválený aspoň ve třech státech. To zatim u nás neni, proto ta expanze zahraničních společností, který už to pochopily dřív. Naše dráhy (cargo i osobní) to chápat tepřive začínají. Ale bohužel, peněz je málo a bude pár let trvat, než se to zvrátí. Ale to eště bude třeba dospět k tomu, že budoucnost neni v opravach neprovozních laminátek, ale v nákupu nových strojů. Sice tim ty naše "milovaný stroje a dráhy" zmizí, ale lepší, než aby byly nahrazený zahraničím. Navíc i nový mašinky zestárnou. :P

Jo a teď jsem jel po delší době na kolej zase vlakem, využil jsem spoj Os 7529 Klatovy - Plzeň s odjezdem z KT ve 20:46 a zjistil jsem, že když pojedu vlakem, tak tutim spojem :) Je totiž vedenej velkýma motorama řady 831 :D :) 8) Teď v neděli jel 831.117 a to byla panečku jízda, prostě ty motory miluju :!:

Napsal: sob lis 15, 2008 21:50
od Michal Pokorný
Tak jsem dnes trochu cestoval vlakem a na co jsem narazil ........
To snad musí i Laďuša uznat, že takové krásce těžko nečím konkurovat 8)

Napsal: sob lis 15, 2008 22:24
od Michal Pokorný
......... ale jinak ...... klasika

Napsal: ned lis 16, 2008 01:03
od Laďuša
Michal Pokorný píše:To snad musí i Laďuša uznat, že takové krásce těžko nečím konkurovat
To klidně uznam. Čs. lokomotivy jsou pro mě rozhodně nejhezčí, nikdy jsem netvrdil nic jinýho. Ale zároveň mam taky rád naše dráhy a lepší, aby na nich jezdily moderní lokomotivy, který jakš takš vypadají, ale byly vozený v českej režii. Čas starých krásných lokomotiv se naplňuje a za takových 20 let už jich bude minimum. Změna příde, ale ať je aspoň česká. I proto vkládam velký naděje do lokomotiv řady 380 a (doufam) následných odvozenin.
Jinak Michale, jak to tak vidim, budu tě muset udělat fota interiérů zdejších strojů, ať víš, co to je kultura cestování. Fascinuje mě bezmála padesátiletej interiér velkých motorů, kterej je látkovo-dřevěnej a v pohodě.

Napsal: pon lis 17, 2008 08:04
od Michal Pokorný
Zašlá sláva trati Úštěk - Velké Březno
http://www.zmz.cz/Film/Clanky/Panikluci.htm

a trať dnes ? (Úštěk)

Napsal: pon lis 17, 2008 09:21
od Pavel V.
Krásný Michale krásný.

Napsal: pon lis 17, 2008 10:39
od Štěpán
Michal Pokorný píše:Zašlá sláva trati Úštěk - Velké Březno
http://www.zmz.cz/Film/Clanky/Panikluci.htm

a trať dnes ? (Úštěk)
Kde jsou zběratele kovů??? :shock: Vždyť tam jsou ještě koleje, to by se dalo zpeněžit!!! :D
Ale teď vážně. Samotnýmu mi někdy příjde, že jsem se měl narodit tak o 30 let dřív. Tahle doba je na mě nějak moc zdivočelá... :roll: Dříve to bylo takové lidštější a jezdilo hodně hezkých 2103... :P

Napsal: pon lis 17, 2008 11:28
od radek mb
Štěpán Getsko píše:Samotnýmu mi někdy příjde, že jsem se měl narodit tak o 30let dřív. Tahle doba je na mě nějak moc zdivočelá...
Tak v těhlech pocitech nejsi sám,taky mě to občas napadá...ale buďme rádi,že žijem a že máme kolem sebe pár lidí,který nás mají rádi a my máme rádi je,taky je tu Ladaklub...prostě mohla být horší doba pro život než teď 8)

Napsal: pon lis 17, 2008 11:39
od Michal Pokorný
úštěcké nádraží kdysi http://www.zmz.cz/Trat/ImagesTrat/us_131.jpg a dnes

Napsal: pon lis 17, 2008 20:52
od Michal Pokorný
Teda ta 141001-8 je snad nejvytíženější lokomotiva, dnes jsem ji opět viděl.
A dokonce jsem s rychlíkem, který vedla chtěl jet domu. Čekal jsem na nádraží v Roudnici n.L. na rychlík směr Ústí n.L. , přijel , já se hrnu do dveří a z nich vystupuje bývalý kolega z bývalého zaměstnání.
No, slovo dalo slovo a šli jsme posedět do restaurace a já jsem jel až osobákem ve 20:02.
A jak jsme tak šli podle vlaku ke schodům do podchodu tak na něj říkám : Vidíš co tě vezlo ? On se divil, že co jako. Tak mu říkám aby se pořádně podíval na lokomotivu. On říkal, ty vole ajo, ta snad pamatuje Žižku když měl ještě obě oči.
Tak mu říkám, že je blbej a že je to nejkrásnější lokomotiva co může zde v okolí potkat. Z okénka koukal strojvedoucí a evidentně to zaslechl, protože se usmíval a pokyvoval hlavou.
Když už jsme sestupovali dolu po schodech tak za námi ještě něco zavolal, ale já už jsem mu v tom davu lidí nerozuměl co.

Napsal: pon lis 17, 2008 21:22
od Laďuša
Michale, kde jsi tu Bobinu fotil?
Michal Pokorný píše: koukal strojvedoucí a evidentně to zaslechl, protože se usmíval a pokyvoval hlavou.
Nebyl ten úsměv ironickej? :P
Michal Pokorný píše: tak za námi ještě něco zavolal, ale já už jsem mu v tom davu lidí nerozuměl co.
Buď rád. Určitě to bylo něco ve smyslu, že to drncá, táhne kolem dveří, sviští těsnění kolem oken, klimošku to nemá, kontrolérový ovládání bez rozjezdový automatiky a udržování navolený rychlosti to taky nemá. A kamarádí jezdí na nových Ešusech :finga:

Napsal: pon lis 17, 2008 21:25
od Michal Pokorný
Ale moc kysele se netvářil, a navíc vypadal, že bude o dost starší než ta lokomotiva. Ten pamatuje mnohem horší časy. Ono v tomto mrazivém počasí přepřahat není také nic moc :P :lol:
Jo, ta fotka je z Ústí n.L.

Napsal: úte lis 18, 2008 05:54
od Michal Pokorný
Ze stránek http://www.trat087.info/

Depo Lovosice opět ožívá - v souvislosti s turistickým provozem na tzv. "Švestkové dráze" z Lovosic do Mostu bylo žádoucí zřídit krytou deponii vozidel pro zdejší provoz. Volba padla na bývalé depo v Lovosicích, které ČD opustily 7. října 2005. Vyrabovaný objekt depa byl ve spolupráci Zubrnické museální železnice a města Lovosice zachráněn a přes léto postupně uveden do uživatelného stavu. "Slavnostní" první otočení na místní točně proběhlo 14. listopadu za účasti M 131.1280.

http://www.trat087.info/news/news012.htm

Napsal: úte lis 18, 2008 07:48
od Teepee
Michal Pokorný píše:......... ale jinak ...... klasika
Přesný přepis SMS z výletu do Prahy, má drahá polovička + dcera 3,5 roku:
... 3 vagony, prostřední z pulky zasprejovany okna - kultura cestovani.... Adelka kouka, na sedacce symbol 3 sester - křičí jé drak.
Až mi někdy někdo vyčte, že jsou mé děti jaksi přisprostlé, pošlu ho rovnou do prdele.
A pokud má někdo pocit, že sem vulgární výrazy nepatří, měl by se zocelit v žabotlamu, to je ještě veřejnější místo než naše LADAforum.
Jinak dnešní ranní spoj 9965 (odjez Řevnice 5.50) odřeknut bez náhrady. Čím to, že vždycky když teploměr ukáže pod nulu je zle? (u nás -1,1°C, obalenej venkovni vodovodní kohoutek nezamrznul).

Napsal: úte lis 18, 2008 09:29
od Michal Pokorný
Jo, bohužel to se netýká jen 40 let starých žabotlamů, u nás tak vypadají i zánovní CityElefanty.
Podle mne má tato "výzdoba" jasný původ v Praze. Protože dokud u nás jezdily soupravy 460 z DKV Ústí nad Labem bylo v nich čisto a nějaké to čmárnutí fixem bylo velice vzácné.
Potom DKV v Ústí nad Labem zrušili , soupravy 460 šly pryč a začaly tu jezdit žabotlamy z DKV Praha (později začaly do provozu zasahovat CityElefanty, kterých už teď jezdí patrně více, než žabotlamů).
Pokud jde o pohodlí cestování , není se o čem bavit. Když se vleze ze 460 do žabotlamu, je to jako vlézt z Mercedesu do traktoru. Ovšem žabotlam má obrovskou výhodu částečné nízkopodlažnosti.
Proto asi u mne proběhla ta vlna vzbouření se proti žabotlamům.
Horší ovšem je, že z oněch čistých a málo vandalstvím poničených ústeckých souprav 460 se přešlo na naprosto zničené a zahumusené pražské soupravy žabotlamů. To byl pro mne trochu šok a óóóbrovský krok zpět. Je to asi taková speciální "pražská" úprava , protože v tom žabotlamu člověk díky zasprejovaným okénkům jede jako v metru.
Ještě větší překvapení ovšem nastalo, když se začaly objevovat CityElefenty, které co se poničenosti týká začínají ony žabotlamy rychle dohánět :roll: