Stránka 50 z 294
Napsal: stř úno 23, 2011 18:38
od ger007
co ma nepoznas
Napsal: čtv úno 24, 2011 06:57
od Luděk Musil
ger007 píše:co ma nepoznas
To se mi líbí!
L.
Napsal: čtv úno 24, 2011 18:51
od Jany_RS
stretol sa už niekto z dlhšimi ramenami na ladu
to znamena že pružina by ostala tam kde je len koniec by sa predlžil.A čo si myslite dokaže sa otvorit a zavriet ventil 80 krat za sekundu,to je 20 000 ot/min.
A ešte niečo som sa chcel opytať ohladom lady ale zabudol som
Napsal: čtv úno 24, 2011 18:54
od Ivo
Napsal: čtv úno 24, 2011 19:00
od Saša
Jany_RS píše:dokaže sa otvorit a zavriet ventil 80 krat za sekundu,to je 20 000 ot/min.
Pokud jde o sací nebo výfukový ventil auta vracený pružiniu tak ani náhodou . U Lady to již nestíhá ani při 9200 ot/min (testnuto).
Pokud tedy nechceš namontovat do motoru Desmodronický rozvod , ten by to při dobré vůli chvilku stíhal
Pokud ovšem jde o nějaký elektroventil tak 80Hz není až tak moc .
Napsal: čtv úno 24, 2011 19:02
od Laďuša
Toužim vidět Ladamotor při 20 000 točkach. Netoužim ale stát u něj.
Napsal: čtv úno 24, 2011 19:05
od ger007
TO SU NEZVLADATELNE OTACKY ANI PRE LADA VANKEL PRE BOHA ! motory ktore su stavane na tieto otacky vyzeraju trocha inac
Napsal: čtv úno 24, 2011 19:13
od Jany_RS
Chlopi nejedna sa o ladu ale o formulu F1,s kamaratom sa furt hadam že ventil sa nedokaže otvorit a zavriet 80 krat za sekundu a dostat dostatok zmesi do valca na udržianie otačok.Preto si myslim že použivaju dvojtakty alebo štvortakty bez ventilov s niečim inym.
A tie ramena videl niekto z vas na lade predlžene horne a dolne rameno
Saša desmodronicky rozvod zatvara ventil pomocou vačky a nie pružiny tak
a ten elektroventil je použity namiesto pružiny alebo vačky?
Napsal: čtv úno 24, 2011 19:33
od ger007
mno ja si myslim ze za pouziti dobreho materialu a ak to inzinieri dobre napocitaju (PRUZNOST PEVNOST ! ) tak je to mozne, preco aj by nie, urcite si nemyslim ze by to bol 2T, a navyse keby to bolo bez ventilov na beton to nema taku ucinnost, to si neviem predstavit
Napsal: čtv úno 24, 2011 19:59
od Saša
F1-kový motor je 4 takt a má "normální" ventily . Jen nevím zda li desmo nebo hydraulicky ovládané . Jen vím že k žazení se používá hydraulika s tlakem 120bar a brzdy bez posilovače a ohromnou ovládací silou .
Napsal: čtv úno 24, 2011 19:59
od Štěpán
Jany_RS píše: 80 krat za sekundu,to je 20 000 ot/min.
Ať počítam jak počítam, tak mi to nevychází.
Při otáčkách 3000rpm je frekvence rotace klikovky 50Hz - polovina z toho je 25Hz ( vačka )
tzn.
že při rotaci 9000rpm je frekvence vačky 75Hz.
Myslim, že nějakých 10 000rpm není zas tak moc. Když motorky točej 15 - 17 000rpm
Napsal: pát úno 25, 2011 06:50
od Luděk Musil
Spočítejme to ještě jinak - možná jednodušeji:
Na každé 2 otáčky kliky je jedno otevření ventilu (je jedno, zda sací nebo výfukový). To znamená, že při 4000 ot/min je to 2000 otevření/min = 33 otevření/sec. Trojčlenkou dosadíme, že na otevření 80 x za minutu je potřeba otáček kolik? 9600.
Mám pocit, že u své bývalé 1,5 jsem vytočil 7500 což je 62 otevření/sec ... a víc se tomu motoru už moc nechtělo.
Uvědomte si, že velkozdvihy nejsou moc otáčkový motory. Nízkozdvihy se točí podstatně lépe. A velký vliv na to mají i hmotnosti pohybujících se částí. S těžkou klikou (potažmo setrvačníkem) dosáhnete klidného běhu motoru a setrvačné síly. Pokud chcete otáčky - musíte odlehčit (a tím zlepšit/zpevnit použité materiály). L.
Napsal: ned úno 27, 2011 17:12
od Jany_RS
1000 ot/min=16.666 ot/s :2=8.333 ot vačky x 20=160 krat/sekundu sa otvori ventil pri 20000 ot/min pomylil som sa v prvom prispevku,sorry
tak tu mame hodnotu 160 čo je dvakrat viac ako 80 a tomu sa mi už vôbec nechce verit,že sa otvori a jak to može stihat nasavat smes ved ten čas musi byt velmi maly
ramena videl niekto dlhšie,resp.širšie
je nejaka dokumentacia od lady na upravy "doma" podobne ako predavali škodovky(priklad navrhy na upravy podvozku ,priloženy subor ) za 20kčs
program na vypočet rychlosti podla prevodovych pomerov abo vzorec, dik
Napsal: ned úno 27, 2011 17:15
od Hurikán
Napsal: ned úno 27, 2011 17:32
od MartasBrno
Jany_RS, vím, jak tě ukojit. nauč se bukvy a přelušti si toto:
Doma na koleně to v klidu postavíš, podobně jak tu šáde, neboj. A ušetříš těch 20Kčs.
Začni s tím zítra, jinak to do prázdnin nestihneš. Vidím to na sobě, času málo a bude to jen horší, pětkové sání a termoklapku jsem spářil teprve minulý týden, a to už mi to doma leží čert ví jak dlouho. a v autě to ještě není dané.
Takže nakup kotóče do flexy a hurá na to.