Stránka 49 z 77
Re: LADA KALINA CROSS (2194)
Napsal: úte srp 01, 2017 18:03
od zippo
Cory píše:... ak to bude fungovať, dam sem navod
Tak to som skutocne zvedavy, ako si to vymyslel. Mna napada jedine spomalit spinanie magnetickej spojky kompresoru.
Ten vykon, ktory klima cuca v tychto horucavach je uz citelny aj pri skoro 100 konovom motore. Na druhu stranu, z skoro 40 vonkajsich stupnov robi s teplotou v interieri skutocne zazraky.
Budem este zvedavy v zime na vykon kurenia, kedze toto je moja prva Lada. Vdaka rozhlalosti domovskych trhov od pusti az po sibir ale rovnako optimisticky predpokladam jeho velky vykon.
Re: LADA KALINA CROSS (2194)
Napsal: úte srp 01, 2017 18:19
od zelvotron
o topení bych strach neměl ale doporučoval bych před první zimou vystříkat dutiny a podvozek
Re: LADA KALINA CROSS (2194)
Napsal: úte srp 01, 2017 18:44
od zippo
zelvotron píše:o topení bych strach neměl ale doporučoval bych před první zimou vystříkat dutiny a podvozek
Vdaka za tip, budem nad tym na jesen silno uvazovat, ci uz svojpomocne, alebo subdodavkou
Re: LADA KALINA CROSS (2194)
Napsal: úte srp 01, 2017 18:54
od Cory
Co sa tyka kurenia, chystam sa ho upravit pri vymene nemrzky. Neviem ako to maju Kaliny, ale asi rovnako ako Priory. Problem je, ked v mrazoch auto dlhsie stoji na mieste so zapnutym kurenim, alebo ide dolu kopcom. V kureni sa voda ochladi, postupuje do pumpy, prejde motorom a vystupuje pred termostatom zasa do kurenia, kde sa opat ochladi... a tak dokola, az dole pod kopcom ma voda hodikedy z povodnych 81°C na kopci uz len 73°C. Riesi sa to tak, ze vystup z kurenia nejde do pumpy, ale naspat do termostatu (tam kde je napojena expanzka) a expanzka sa napoji do pumpy. Tym padom na ochladenu vodu z kurenia reaguje termostat hned.
Re: LADA KALINA CROSS (2194)
Napsal: stř srp 02, 2017 06:41
od lucifero89
Cory píše:Co sa tyka kurenia, chystam sa ho upravit pri vymene nemrzky. Neviem ako to maju Kaliny, ale asi rovnako ako Priory. Problem je, ked v mrazoch auto dlhsie stoji na mieste so zapnutym kurenim, alebo ide dolu kopcom. V kureni sa voda ochladi, postupuje do pumpy, prejde motorom a vystupuje pred termostatom zasa do kurenia, kde sa opat ochladi... a tak dokola, az dole pod kopcom ma voda hodikedy z povodnych 81°C na kopci uz len 73°C. Riesi sa to tak, ze vystup z kurenia nejde do pumpy, ale naspat do termostatu (tam kde je napojena expanzka) a expanzka sa napoji do pumpy. Tym padom na ochladenu vodu z kurenia reaguje termostat hned.
Videl som už nejedno video s týmto "klamaním termostatu", je jasné že účelom je jeho skoršie uzavretie, čo však musí priniesť aj vedľajší efekt a teda stúpnutie teploty vody v motore, keďže doňho už nevstupuje čiastočne ochladená kvapalina z kúrenia... Vždy som sa zamýšľal, či to nie je aj tak trochu na škodu pre motor, neviem však odhadnúť do akej miery sa teplota zvýši a tým pádom aký veľký dopad to musí mať... Samozrejme nehovorím o zjazde z kopca alebo behu na voľnobeh, kedy teplota stúpa minimálne aj pri zatvorenom termostate, ale skôr o prípadoch keď motor dostáva naozaj zabrať a potrebuje intenzívne chladenie...
Re: LADA KALINA CROSS (2194)
Napsal: stř srp 02, 2017 07:32
od Cory
Toho by som sa nebal. V lete ide z kurenia predsa horuca voda, takze termostat otvara bez problemov. Navyse cidlo teploty je v hlave, takze ak tam neprekracuje hodnoty tak je to ok. Takto to maju Chevy Nivy od urciteho roku ako original.
Re: LADA KALINA CROSS (2194)
Napsal: pon srp 07, 2017 23:53
od posim
Pri krátkodobom znížení výkonu počas voľnobehu, či brzdení motorom počas jazdy zo stúpaní to prepojenie určite pomôže, no ak takýto režim práce motora trvá už niekoľko minút pri teplotách okolo nuly, prípadne pod bodom mrazu je prechladenie motora neodvratné, pretože v ňom skrátka nieto toľko tepla, aby pokryl nároky na vykurovanie interiéru a jeho produkcia je pri danom výkone motora s ohľadom na výkon vykurovania malá.
V robote toto s výhodou používam, ak potrebujeme vozidlo po jazde hneď začať rozoberať. Nastavením max. požadovanej teploty interiéru sa počas státia auta na voľnobeh, pri teplotách okolo bodu mrazu, vychladí chladiaca zmes pod 50°C za cca 10 minút.
Inak pri podobných prepojkách treba dať pozor i na to, aby nedošlo k zníženiu rozdielu tlakov na vstupe a výstupe do výmenníka vykurovania, teda aby nebol cezeň znížený prietok média - keď sa to zo sania čerpadla (kde je podtlak najväčší) zapojí inam. Teda je dobré to vyskúšať ešte pred zimou, aby sa nestávalo, že pri nižších obrátkach motora prestane vo výmenníku cirkulovať kvapalina a auto nebude kúriť, resp. iba slabo.
Re: LADA KALINA CROSS (2194)
Napsal: stř srp 09, 2017 04:28
od stano112
Trocha na porovnanie
.
Re: LADA KALINA CROSS (2194)
Napsal: stř srp 09, 2017 22:29
od Laďuša
Ať už je úhel snímku jakejkoliv, ta Priora se mi prostě líbí o hodně, hodně víc.
Re: LADA KALINA CROSS (2194)
Napsal: stř srp 09, 2017 23:17
od valda1971
Laďuša píše:Ať už je úhel snímku jakejkoliv, ta Priora se mi prostě líbí o hodně, hodně víc.
Děkuji
Re: LADA KALINA CROSS (2194)
Napsal: čtv srp 10, 2017 09:09
od JmJ
Re: LADA KALINA CROSS (2194)
Napsal: čtv srp 10, 2017 11:26
od Vašátor
Já pil Alpu taky a Priora se mi teda nelíbí ...
Re: LADA KALINA CROSS (2194)
Napsal: čtv srp 10, 2017 16:39
od Cory
Ja som si ju kupil....a to som ochutnal alpu iba parkrat
Re: LADA KALINA CROSS (2194)
Napsal: čtv srp 10, 2017 19:45
od Laďuša
Tak to teda řeknu nahulváta, ta Kalina se mi skoro až hnusí
Jestli to je alpou, těžko říct, já si to třeba nemyslim
Re: LADA KALINA CROSS (2194)
Napsal: čtv srp 10, 2017 19:51
od valda1971
Mně se tam nelíbí ta obří díra vpředu, jinak OK