Stránka 49 z 124
Napsal: úte led 18, 2011 10:30
od zelvotron
Jistě, už na konci léta. Bude pod kapotou novýho minivozu od škodovky a i v dalších malejch autech koncernu.
Napsal: úte led 18, 2011 10:35
od Marek
No tak vzhledem k tomu, že minivozy nemám rád a nikdy bych si malé auto nepořídil, snad se mi tato zkušenost vyhne obloukem.
Napsal: úte led 18, 2011 10:37
od JmJ
Ono vetsinou plati, ze kdyz se auto prohani tak, ze se mu da o co sirekne a neprepina se, tak je i optimalni spotreba. Souhlasim s markem v tom, ze pokud se jde za hranici toho, co motor zvlada, tak je spotreba v pekle. Jiste clovek odpusti motoru/auto, ktere se ve meste rozjede i na trojku, ma maly objem a tedy ve meste malo zere, ze na dalnici jede s jazykem na veste 120. Proste neco za neco. Ale motor, ktery za studena zere, za mestskeho provozu docela zere, za dalnicniho provozu zere, ma vykon neodpovidajici spotrebe a jeste je to motor nestandardni konstrukce, je motor k nicemu. To at se na me proste nikdo nezlobi. Celkove mam dojem, ze ty skodovacke/VW motory maleho obsahu jsou nejake divne. Jedine co uznavam je motor 1.3MPi co byl ve feldach. Nevim z hlavy parametry, ale docela by me zajimalo, jestli neni nahodou lepsi jak 1.2 HTP. Na jezdeni to bylo v pohode a zralo to rozumne malo. No to uz je jedno, je to pryc
Napsal: úte led 18, 2011 10:56
od Cooper
Tak jsem dneska narazil při přhlašování Fábie. Myslel jsem že normálně dojdu na úřad, vyplním formulář, ukážu zelenou kartu, zaplatím eko a půjdu s SPZ domů. Bohužel. Protože auto nemá český techničák, musel jsem na schvalování vozidel. Tam jsem vyplnil dva formuláře, on si vzal papíry z STK, ofotil zelenou kartu a občanku. Musel jsem auto ještně nafotit, VIN, číslo kastle a takovou tu tabulku s váhama. Bude to prý trvat měsíc než mi velký techničák vyrobí (nevím co je těžkého na tom, podívat se na fotky, vyplnit papír a zavolat mi, že to trvá měsíc.
Zvláštní na tom je, že správně to auto nemá co dělat na silnici a hrozil mi že jsem mohl dostat 50 tisíc pokuty a rok kriminálu. V bazaru mi nic takového neřekli. Dali mi převozní značku kterou mám po přihlášení roztrhat a policajtům ukazovat jen kupní smlouvu.....no, měl jsem štěstí. Teď mi bude kára měsíc stát před barákem bez značek......Neznalost neomlouvá...
Napsal: úte led 18, 2011 11:03
od Marek
JmJ píše: Jedine co uznavam je motor 1.3MPi co byl ve feldach. Nevim z hlavy parametry, ale docela by me zajimalo, jestli neni nahodou lepsi jak 1.2 HTP. Na jezdeni to bylo v pohode a zralo to rozumne malo. No to uz je jedno, je to pryc
Objem
1289 ccm, vrtání X zdvih
75,5 X 72 mm.
Se stupněm komprese
10:1 a časováním vaček
254°/254° to mělo výkon
50kW / 5000 rpm a točivý moment
106 Nm.
Se stupněm komprese
9,5:1 a časováním vaček
248°/248° to mělo výkon
40kW / 4500 rpm a točivý moment
99 Nm.
Ty "padesátky" nejely špatně - vezmeme-li v úvahu, že to byly motory ze šedesátých let, které se osazovaly už v MB1000, je to slušný výsledek. A myslím, že nástupci těchto motorů, Fabia 1,4 MPi 44kW a 50kW, byly ještě lepší.
Jistě své mouchy měly - mám na mysli především trojí uložení kliky, rozvodový řetěz bez napínáku a nějaké další detaily...... Ale to byl důsledek technologického stáří motoru. Mně se s těmito motory vždycky jelo dobře (což se o HTP rozhodně říci nedá).
Cooper píše:Zvláštní na tom je, že správně to auto nemá co dělat na silnici a hrozil mi že jsem mohl dostat 50 tisíc pokuty a rok kriminálu. V bazaru mi nic takového neřekli. Dali mi převozní značku kterou mám po přihlášení roztrhat a policajtům ukazovat jen kupní smlouvu.....no, měl jsem štěstí. Teď mi bude kára měsíc stát před barákem bez značek......Neznalost neomlouvá...
Tak tohle bych hodil bazaru pod nohy a ať se starají. To je jejich povinnost za zákona!!!
.
Napsal: úte led 18, 2011 11:11
od Laďuša
Marek píše:Já si osobně myslím, že z hlediska spotřeby rozhodně není rozhodující kubatura, ale naprosto jiná věc - tou věcí je přebytek výkonu motoru.
Vysvětlím: Pojedu-li s dvoulitrem o výkonu 150 koní a točivém momentu 180-200 Nm po dálnici rychlostí 130 km/h GPS, bude ke svému pohybu potřebovat 30-50% výkonu motoru. Pojedu-li stejnou dálnici stejnou rychlostí s Fabií HTP, bude velmi často potřebovat dvě třetiny až plný výkon motoru (a někdy při táhlých kopcích ani to nebude stačit). Výsledná spotřeba paliva bude lepší u většího motoru - malý kulhavý tříválec bude proti tomu nenažraná bestie. Tak to prostě je.....
Noo.. Z toho by plynulo, že vlastně čim větší motor, tim míň nákladnej by byl provoz. Potom by bylo zajímavý, proč třeba dráhy mají tolik výkonových kategorií lokomotiv, když vlastně těžký traťový lokomotivy by na posunu byly výhodnější, než malý posunovací mrchy.
Prostě je výhodnější využívat plnej potenciál motoru a ne si brblat skoro na volnoběhu. A nebo to nechápu. A dráhy taky.
Napsal: úte led 18, 2011 11:12
od Cory
Marek píše:Se stupněm komprese 10:1 a časováním vaček 254°/254° to mělo výkon 50kW / 5000 rpm a točivý moment 106 Nm.
Se stupněm komprese 9,5:1 a časováním vaček 248°/248° to mělo výkon 40kW / 4500 rpm a točivý moment 99 Nm.
Doteraz som zil v tom, ze 40kw ma kompresny pomer 8,8:1 a 50kw 9,8:1. Alebo to tak mali iba motory s jednobodovym vstrekom?
Napsal: úte led 18, 2011 11:15
od Marek
Laďuša píše:Prostě je výhodnější využívat plnej potenciál motoru a ne si brblat skoro na volnoběhu.
U aut tohle rozhodně neplatí. Respektive ani jeden za zmíněných režimů není správný.
Je vhodné (pro optimální jízdní vlastnosti, životnost a spotřebu) využívat motor v oblasti otáček, kde disponuje nejvyššími hodnotami točivého momentu. Tam má motor nejlepší pružnost, nejnižší okamžitou spotřebu a nejvyšší životnost.
Má-li motor plochou křivku točivého momentu, má široký rozsah využitelných otáček a taky zpravidla nejmenší rozptyl spotřeby v závislosti na jízdním režimu a tudíž i nejnižší možnou spotřebu průměrnou. Touto vlastností disponují starší karburátorové motory, motory naftové bez přeplňování anebo moderní motory s přeplňováním (zejména benzinové). Naopak má-li motor křivku točivého momentu podobající se vrcholu hory Fuji (což je třeba právě motor HTP), má velmi malý rozsah otáček, kde pracuje v optimálním režimu. A z toho pramení důsledky - především vysoká průměrná spotřeba.
Napsal: úte led 18, 2011 11:20
od Laďuša
Jo, tak takhle bych to chápal. No ale takže z toho plyne to, že dráhy tomu rozumí.
Napsal: úte led 18, 2011 11:40
od Marek
Dráhy? Určitě...
Napsal: úte led 18, 2011 11:49
od vik2
Marku co pises urcite plati o malych objemech. ale porad me to nesedi k memu vozu.
Kdyz jezdim normalne tak jsem stale pod otackama maximalniho kroutaku.
Jenze mam uz ve 2000ot. - 200N.m. , ve 3200ot. mam 100koni. A ve 4000ot. 100KW. Prijde me ze pro auto o hmotnosti 1300kg.(tedy bezne auto) jsou tyto hodnoty dostacujici na beznou jizdu.
Myslis ze je to pro motor nevyhovujici, ze by bylo lepsi se drzet kolem maximu kroutaku??
Napsal: úte led 18, 2011 12:01
od zelvotron
Cooper píše:Tak jsem dneska narazil při přhlašování Fábie. Myslel jsem že normálně dojdu na úřad, vyplním formulář, ukážu zelenou kartu, zaplatím eko a půjdu s SPZ domů. Bohužel. Protože auto nemá český techničák, musel jsem na schvalování vozidel. Tam jsem vyplnil dva formuláře, on si vzal papíry z STK, ofotil zelenou kartu a občanku. Musel jsem auto ještně nafotit, VIN, číslo kastle a takovou tu tabulku s váhama. Bude to prý trvat měsíc než mi velký techničák vyrobí (nevím co je těžkého na tom, podívat se na fotky, vyplnit papír a zavolat mi, že to trvá měsíc.
Zvláštní na tom je, že správně to auto nemá co dělat na silnici a hrozil mi že jsem mohl dostat 50 tisíc pokuty a rok kriminálu. V bazaru mi nic takového neřekli. Dali mi převozní značku kterou mám po přihlášení roztrhat a policajtům ukazovat jen kupní smlouvu.....no, měl jsem štěstí. Teď mi bude kára měsíc stát před barákem bez značek......Neznalost neomlouvá...
Cože, to je doveženina? Jinak upřímnu soustrast, snad to bude ok, chybama se člověk učí, tvrzení nějakýho mamlase v bazaru to bych si určitě vždycky ověřoval.
Napsal: úte led 18, 2011 12:01
od Marek
vik2 píše:mam uz ve 2000ot. - 200N.m. , ve 3200ot. mam 100koni. A ve 4000ot. 100KW. Prijde me ze pro auto o hmotnosti 1300kg.(tedy bezne auto) jsou tyto hodnoty dostacujici na beznou jizdu.
Myslis ze je to pro motor nevyhovujici, ze by bylo lepsi se drzet kolem maximu kroutaku??
Uvědom si, že ty hodnoty, které udáváš, ve skutečnosti nemáš. Ty bys měl v daných otáčkách pouze v případě, že bys v danou chvíli stál na plném plynu. Jinak na tyhle hodnoty zapomeň.
U vyšších kubatur je za jistých okolností pravda, že i provoz pod otáčkami je možný. Ovšem má to své ALE - pouze s velmi lehkou nohou na plynu. Jakmile bys z dvou tisíc otáček chtěl zrychlovat, budeš mít okamžitou spotřebu jako tank. Kdybys v tu chvíli podřadil a motor tak dostal do otáček kolem maxima točivého momentu, na stejně velké zrychlení bys nepotřeboval tolik sešlápnout plyn a spotřeba jde rapidně dolů - to je jasná věc. Na to mají vliv hned dvě věci v stejný okamžik - vyšší hodnota točivého momentu a současně měkčí převodový stupeň - proto auto bude zrychlovat velmi ochotně i při mnohem menším sešlapu plynu, než kdybys motor nutil zrychlovat na vyšší kvalt z nízkých otáček.
Napsal: úte led 18, 2011 12:13
od zelvotron
Marek píše:Tak tohle bych hodil bazaru pod nohy a ať se starají. To je jejich povinnost za zákona!!!
Jestli už zaplatil, jako že jo, tak s emu akorát vysmějou.
Napsal: úte led 18, 2011 12:14
od Cooper
Teď mi volal s magistrátu, přihlášení už mám hotové...takže zítra si jdu pro značky