Stránka 48 z 342

Napsal: pát říj 31, 2008 23:04
od Michal Pokorný
Laďuša píše:Koukam, že Pípákovi už to drobet vybledlo :)

Ale teda ten text je tam docela demagogie... Jak málo těch, co viděli parní lokomotivu v pravidelným provozu??? Těch je eště teď mraky a ty nálepky jsou z roku 1981. Poslední pravidelný parní vlaky končily právě v roce 1981 (i když oficiální ukončení bylo už o rok dřív) a to zdaleka nebyly jenom vlaky nákladní manipulační nebo posun, ale i vlaky osobní! V KT jezdily Ušatý s osobákama, právě u nás dojezdila poslední Ušatá 464.053. Teď je v Lužnej a samozřejmě má na sobě nápis výtopna Lužná-Lišany :evil: Třeba v 60. letech bylo eště procento vlaků v parní trakci hodně velký, tušim ňákých 60%? Takže nechápu, kam mířil pisatel toho textu...
Toť, však třeba u nás na trati Lovosice - Česká Lípa vystřídala 464 až 810, 464 jezdila společně s M131. Oba zde končily téměř stejně, teprve pak přišla ta stále nekončící éra 810

Napsal: sob lis 01, 2008 01:31
od karloslt
Již delší čas po očku sleduji vaší diskuzi...:-)
Michal Pokorný píše:A když už jsem u těch motoráků, tak na podzim 2008 slibovali na trať Lovosice-Litoměřice dvě soupravy Regionova, ale podzim se pozvolna mění v zimu a stále nic :|
Laďuša píše:Nový soupravy se na trati neobjeví takhle krátce před začátkem platnosti GVD 2008/2009. Ten letos začíná 14. prosince a to je eště pořád podzim
Ony regionovy, co kraj sliboval dle všeho nebudou... Kraj si je poručil poslat na osobáky Teplice - Litvínov. :-( Leč regionova si svou premiéru na 087 již odbyla - 3. května tudy projela z Děčína do Rumburku (standardní trasa via Benešov byla postižena výlukou).
Laďuša píše:Ani nápad. Koukni na Esa, Tranzistory, poslední série Plecháčů.... Jsou z 80. let, na 30 jim tahne a rozhodně to na žádný rušení nevypadá.
Není totiž nic, co by je nahradilo. Proto plánovaná rekonstrukce na řadu 361. Kdyby bylo, tak dnes starší řady jak x6x vídáme leda v muzeích a x6x by malinku nabíraly kurz hutě.
Laďuša píše:příde mě to jako M262.0209, ta je eště provozní, ale vlastní jí Múzejno-dokumentačné centrum Vrútky. Spíš to bude 206? Ale ta je prej neprovozní, jak jsou ty fotky starý?
Šlo o M 262.0209, tou dobou byla provozní asi měsíc. Jejím majitelem je česká firma Junior Market s.r.o.
Bohužel dnes vypadá jízdní řád na této trati takto: http://www.cdrail.cz/gvd/k113.pdf
Spíš takto http://www.svestkovadraha.cz/doc/jr08kjr.pdf
Michal Pokorný píše:Toť, však třeba u nás na trati Lovosice - Česká Lípa vystřídala 464 až 810, 464 jezdila společně s M131. Oba zde končily téměř stejně, teprve pak přišla ta stále nekončící éra 810
Trochu to bylo komplikovanější. parní lokomotivy 464.0 koncem 70. let postupně vystřídaly T 466.0 (dnes 735), občas nahrazené T 435.0 (720). K tomu se začaly objevovat i děčínské vozy M 262.0 (830) a na pendlech Litoměřice - Lovosice také M 131.1. V 80. letech nastoupily M 152.0 (810) s tím, že v 90. letech na trati alternovaly s novinkami na českých kolejích - 842 a posléze i 843.

Kdyby někdo měl další snímky vtípků lovosického pragotronu, nezlobil bych se za ně. Třeba takový R do Prahy přes Třebívlice... :-P

Napsal: sob lis 01, 2008 05:14
od Michal Pokorný
Kdyby někdo měl další snímky vtípků lovosického pragotronu, nezlobil bych se za ně. Třeba takový R do Prahy přes Třebívlice...
Měl jsem čtyři vlastní snímky, ale nepodařilo se je zachránit ze zkolabovaného PC :(
Ale určitě budou další, ono je skutečně každou chvíli něco :mrgreen:
karloslt píše:Spíš takto http://www.svestkovadraha.cz/doc/jr08kjr.pdf
No, jo ale to není ono. Je z toho spíše taková příležitostná výletní lokálka. I když tedy alespoň, že tak. Ale pokud zde nedotuje kraj pravidelnou dopravu tak mám takový dojem, že ta trať bude vydána pouze na milost/nemilost zubu času.
karloslt píše:Ony regionovy, co kraj sliboval dle všeho nebudou
No na jednu stranu také dobře, já mám i tu 810 tuze rád, i když pravda tak na jízdu Lovosice - Litoměřice. Ono jezdit s tím denně z Lovosice do Úštěka je tak trochu mírně řečeno nepohodlné. Nedovedu si představit jak s tím mohl kamarád pravidelně jezdit Litoměřice - Česká Lípa, ten musel mít páteř na dranc 8)

Ani nevím čím to že jsem se poslední dobou zaměřil více na dráhu, než na busy. Že by to bylo tím věčným vysedáváním v nádražní restauraci ? :lol:
Ale aby si tu někdo nemyslel, že jsem na ty "moje" maďarské fešáky zapoměl budu je muset trochu připomenout :P

Napsal: sob lis 01, 2008 08:20
od Michal Pokorný
Koko Loko píše:Jen tak pro odlehčení, toto máme vylepeno v koupelně, je to tam od nepaměti, je docela možné, že je to tam ještě z doby než jsem se narodil, ale určitě tak od mých 3 let. Rád se na ty obrázky dívám, je to takový pohled do dávné radostné minulosti. :D
Hm, to tenkrát asi byla móda vylepšovat nálepkami ten "krásný" umakartový vzor. Když jsem koupil byt byla také koupelna solidně olípaná obrázky podobného ražení.
Ovšem nemilosrdná silikátová fasádní barva a obklady je uvrhly v zapomění :P

Napsal: sob lis 01, 2008 11:01
od karloslt
Michal Pokorný píše:No, jo ale to není ono. Je z toho spíše taková příležitostná výletní lokálka. I když tedy alespoň, že tak. Ale pokud zde nedotuje kraj pravidelnou dopravu tak mám takový dojem, že ta trať bude vydána pouze na milost/nemilost zubu času.
Nojo, obce s 800 obyvateli nemají miliony na zajištění celoročního denního provozu... Každý nějak začínal ;-)

810 je problematická nejvíc právě mezi Lovosicemi a Litoměřicemi, neboť každých 8 km objíždí soupravu - na každých 15 minut jízdy připadne 20 minut posunu! No a nutno uvést, že v úseku Ltm - Lípa jí pro změnu chybí trakční výkon...

Napsal: sob lis 01, 2008 11:46
od Laďuša
karloslt píše:Není totiž nic, co by je nahradilo. Proto plánovaná rekonstrukce na řadu 361. Kdyby bylo, tak dnes starší řady jak x6x vídáme leda v muzeích a x6x by malinku nabíraly kurz hutě.
Nemyslim si až tak. Bobiny zažily náhradu a přesto eště jezdily. I když pravda, pár jich na to padlo. S tou neexistující náhradou je to jasně pravda, přece jenom by to ty mašiny ale neposlalo ůplně do šmelcu. Přece jenom životnost lokomotiv je vymyšlená na těch 30 - 40 let a koukej, jak vypadají - sem tam vyšisovanej lak, ale jinak jsou v pohodě.
karloslt píše:Šlo o M 262.0209, tou dobou byla provozní asi měsíc. Jejím majitelem je česká firma Junior Market s.r.o.
No vidíš to, já mam materiály s platností k 1.1.2008 a tam je vedenej jako provozní a vlastník MDC Vrútky.

Napsal: sob lis 01, 2008 12:03
od Michal Pokorný
karloslt píše:Každý nějak začínal
A každý nějak končí :P

I když pokud jde o ty lokálky, já nevím....... prostě mi připadá, že končí na nevytíženost hlavně díky tomu, že mají tak "šikovné" jízdní řády, že to málokomu vyhovuje.
Když uvážím kdo je nejvíce využívá ? - pracující dojíždějící do a ze zaměstnání. Např. motorák Lovosice - Úštěk (resp. ČL) . Ve většině podniků končí noční směna v 6.00 hod. , v mém případě v 5.50 (zaměstnavatel právě kvůli dojíždějícím posunul o 10 minut pracovní dobu), chci jet domu - do Úštěka. Jede mi to v 6.01 a potom v 8.01
Ten v 6.01 stihnu jedině, když udělám menší podvod s odpíchnutím konce směny a v 5.50 již čekám převlečený na vrátnici , a na lince mi odpíchne někdo jiný. Když to nelze provést tak ten v 6.01 nestihnu ani náhodou. Samozřejmě, že nejezdím zdaleka sám tímto směrem.
A budeme čekat na další vlak v 8.01 ? NE, vykašleme se na vlak a jedeme autobusem v 6:08 nebo později v nejhorším případě v 6:20 , kdy je to s 30 minutovým přestupem v LTM, ale pořád už jsme v 8:00 doma .
A to je jen jeden příklad za všechny.
Prostě jízdní řády autobusů mnohem více vyhovují lidem pracujícím na směny.
A potom kroutí hlavou nad nevytížeností motoráčků na lokálkách.
Je mi jasné, že nejde vyhovět všem, ale .........

Napsal: sob lis 01, 2008 15:08
od Pavel V.
Michal Pokorný píše:
karloslt píše:Každý nějak začínal
A každý nějak končí :P

I když pokud jde o ty lokálky, já nevím....... prostě mi připadá, že končí na nevytíženost hlavně díky tomu, že mají tak "šikovné" jízdní řády, že to málokomu vyhovuje.
Když uvážím kdo je nejvíce využívá ? - pracující dojíždějící do a ze zaměstnání. Např. motorák Lovosice - Úštěk (resp. ČL) . Ve většině podniků končí noční směna v 6.00 hod. , v mém případě v 5.50 (zaměstnavatel právě kvůli dojíždějícím posunul o 10 minut pracovní dobu), chci jet domu - do Úštěka. Jede mi to v 6.01 a potom v 8.01
Ten v 6.01 stihnu jedině, když udělám menší podvod s odpíchnutím konce směny a v 5.50 již čekám převlečený na vrátnici , a na lince mi odpíchne někdo jiný. Když to nelze provést tak ten v 6.01 nestihnu ani náhodou. Samozřejmě, že nejezdím zdaleka sám tímto směrem.
A budeme čekat na další vlak v 8.01 ? NE, vykašleme se na vlak a jedeme autobusem v 6:08 nebo později v nejhorším případě v 6:20 , kdy je to s 30 minutovým přestupem v LTM, ale pořád už jsme v 8:00 doma .
A to je jen jeden příklad za všechny.
Prostě jízdní řády autobusů mnohem více vyhovují lidem pracujícím na směny.
A potom kroutí hlavou nad nevytížeností motoráčků na lokálkách.
Je mi jasné, že nejde vyhovět všem, ale .........
Původně byly přesně k tomu určené....

Napsal: sob lis 01, 2008 18:12
od karloslt
Michal Pokorný píše:I když pokud jde o ty lokálky, já nevím....... prostě mi připadá, že končí na nevytíženost hlavně díky tomu, že mají tak "šikovné" jízdní řády, že to málokomu vyhovuje.
Když uvážím kdo je nejvíce využívá ? - pracující dojíždějící do a ze zaměstnání. Např. motorák Lovosice - Úštěk (resp. ČL) . Ve většině podniků končí noční směna v 6.00 hod. , v mém případě v 5.50 (zaměstnavatel právě kvůli dojíždějícím posunul o 10 minut pracovní dobu), chci jet domu - do Úštěka. Jede mi to v 6.01 a potom v 8.01
Ten v 6.01 stihnu jedině, když udělám menší podvod ...
Aneb všespásný moderní pevný takt... :roll:
No vidíš to, já mam materiály s platností k 1.1.2008 a tam je vedenej jako provozní a vlastník MDC Vrútky.
Smím vědět co to je za materiál? Dle všeho překlep. Pod Junior marketem s deponií v Kolíně tam něco je uvedeno?

Napsal: sob lis 01, 2008 18:29
od Křečík Barbuška
Michal Pokorný píše:Hm, to tenkrát asi byla móda vylepšovat nálepkami ten "krásný" umakartový vzor. Když jsem koupil byt byla také koupelna solidně olípaná obrázky podobného ražení.
Ovšem nemilosrdná silikátová fasádní barva a obklady je uvrhly v zapomění
Tak toho já doma nikdy nedopustím, pominuli fakt, že nejsou na takové věci penízky, tak by to odnesla i kačenka a to by bylo jedině přes mojí mrtvolku, jak bude čas dodám i foto kačenky nebo kačera? :mrgreen:

Napsal: sob lis 01, 2008 18:48
od Laďuša
karloslt píše:Smím vědět co to je za materiál?
Jistěže, je to lokostatistika. ZDE
karloslt píše:Pod Junior marketem s deponií v Kolíně tam něco je uvedeno?
Fjů, to já nevim, jenom na moderní trakci to má přes 13 000 řádků a eště plus vozy a páry.... A hledat v tom neumim :( :oops:

Napsal: sob lis 01, 2008 21:40
od Michal Pokorný
Teda já už se na tu nádražku vyprdnu. Dnes jsem tam zažil dosti nepříjemnou situaci. Servírka ta bestie z toho měla akorát srandu.
Vlezu do lokálu a nikde nikdo, jen servírka a jeden chlápek. Jen co jsem dosedl tak jsem se podíval kdo to je - samozřejmě Jindřich (takový dosti dotěrný gay týpek) a ke vší smůle nalitej jak pupenec.
No, netrvalo to ani pár minut a už seděl u mne. A aby té smůly nebylo málo tak začali chodit lidi a servírka od nás odeběhla obsluhovat. Za chvíli seděl tak blízko , že už blíž to snad ani nešlo. Teď mi začal krmit uši jak jezdí kamionem, při tom je to blbec kterej neumí jezdit snad ani na kole.
To už jsem vrhal na servírku dosti zoufalé pohledy ať mi nějak pomůže. No ta mi tedy "pomohla" , přes celou hospodu křičela : Jindřichu nech ho, ten je můj já ho viděla první a smála se jak pitomá. To už se všichni co přišli po nás koukali, no maximálně trapná situace.
Naštěstí se na konec servírce podařilo ho přesvědčit, že už má jet domů a aby už šel, nebo že mu to ujede.
Ale všechno zlé je k něčemu dobré. Zaplatil jsem jen piva a ostatní řekla servírka, že je na ní - za toho Jindřicha.
Ale ještě nakonec vylepšení nálady přišlo, přišel na kafe průvodčí, kterého už jsem hóóódně dlouho neviděl a vždy jsme si výborně pokecali. Měl s sebou zácvik, nějaký mladý kluk, ale to byl opravdu blbec ( u těch drah už také berou kde koho :P ). Jel jsem s nima totiž ve 20.02 domů a zácvik vlezl do vagónu a říká : dobré ráno , kontrola jízdenek. Došli až ke mně a zatím co mi zácvik razítkoval jízdenku tak průvodčí stál za ním koukal na mne, usmíval se , ťukal si na čelo a ukazoval při tom na toho kluka :lol:

Napsal: sob lis 01, 2008 22:06
od paves
Michal Pokorný píše:...zatím co mi zácvik razítkoval jízdenku...
jizdenky se razitkuji a neprocvakavaji klestema? koukam ze jsem vlakem uz dlouho nejel, nebo je to ted nejaka novinka :?:

Napsal: sob lis 01, 2008 22:12
od Michal Pokorný
paves píše:
Michal Pokorný píše:...zatím co mi zácvik razítkoval jízdenku...
jizdenky se razitkuji a neprocvakavaji klestema? koukam ze jsem vlakem uz dlouho nejel, nebo je to ted nejaka novinka :?:
Tak to už si vlakem tedy opravdu dlouho nejel :wink:

Napsal: ned lis 02, 2008 07:41
od Michal Pokorný
Při včerejší cestě do Úštěka jsem si něčeho všiml, je to až ostuda, že po celou dobu co zde jezdím mi to unikalo.
V zastávce Horní Řepčice jsme delší dobu stáli, protože průvodčí potřeboval rozměnit 200,- Kč, ale po celém vlaku se mu podařilo rozměnit to na 2 x 100,- , tak si to ještě více rozměňoval u paní v H.Řepčicích.
Na této fotce to není moc vidět http://www.trat087.info/zst/zst_hornirepcice01.htm ale na levo od domku je květinová zahrádka. Asi proto, že teď na podzim už tolik nakvete tak jsem si všiml, že tam mají nějakou ministavbu, patrně z betonu :?: červenobíle natřenou. Nějak jsem z toho vlaku nepoznal o co jde, patrně to má být asi něco na způsob hradu :?:
Ale vypadá to moc pěkně, asi se tam budu muset zastavit :wink: