zelvotron píše:
dmatej píše:Nekoupil bych si auto, ve kterém mi cokoliv zásadně vadí v interiéru (středový panel FII přímo proti kolenu, mizerný výhled, sedačky "bolavá záda")
Čoveče, když jsem naposled seděl v Kalině, tak mě přišlo, že mám utisknutou pravou nohu od středovýho panelu a tunelu, porovnával jsem to s priorou, kde sice je míň místa podélně (ale mě stačí), ale ta pravá noha mě vadila teda víc, nevím možná sem měl jen blbě sedačku. Něco podobnýho jsem teď pozoroval prakticky ve všech autech když sem byl na veletrhu, pravá noha se šoupe o středovej panel a plyn schovanej skoro pod ním... Což mi celkem dost vadilo.
Jo, když jsem jí kupoval, taky mě tohle zarazilo. Ale je to spíš věc zvyku.
s tím středovým panele mě tak napadlo, že kdyby na crashtestech posadili figurínu tak, jak sedí běžnej chlap, asi by fabie neprošla. Teda aspoň já mám kolena obvykle docela od sebe, tak říkajíc abych si neuvařil vejce
Ale třeba nejsem normální
Když tak čtu prosincový flame o HTP - to vás pobaví - pohádal jsem se se ségrou, když si nenechala vymluvit, že je v Kalině víc místa než ve Fabii, a to jak nové, tak staré. Na začátku jsem jí vytknul, že si má posunout sedačku - předtím jsem použil Kalinu jako náklaďák, takže sedačka byla úplně vpředu. To odmítla, tak jsem jí tu páku prostě nadzvedl, ono jí to koplo dozadu, páku jsem hodil dolů - vzadu se trošku lekli, ale nekomentovali, protože na nohy jim místo pořád zbývalo.
Ve firemní HTP se střídáme s kolegou, který měří nějakých 150cm. Než nastoupím, posouvám sedačku, jinak se tam prostě nedostanu. No a kolik zbude místa vzadu, když já se usadím, tu asi nemusím vykládat ... Nová fabie je na tom o poznání lépe než stará, ale žádná sláva to pořád není.
To jen k dokreslení toho, proč Češi kupují Fabie a HTP k tomu. Je to asi analogické k důvodům, proč si někteří "Ladisté" kupují zase VAZ. Já se do té skupiny nějak nepočítám, přestože mám Žigulíky rád, pořád jsem rozhodoval čistě pragmaticky podle mých potřeb.
Marku, já Tě pamatuji i jako řidiče, jenž rychlost určitě neododržoval
. Ale už to je pár let, to je pravda.
Jezdívali jsme s Alhambrou, tuším 1.9TDI, mělo to 6kv a vyhřívaný sedačky (jedou jsme to zapli a zapomněli a já se divil, proč mě pálí prdel
). Tehdy jsem fungoval jako připomínač šestého kvaltu, protože na něj kluci pořád zapomínali. Po dálnici a s nějakými 130-160 km/h to jezdilo tuším mezi 7-8 litry spotřeby ... ale znělo to jako traktor, to prostě pravda je. Byla už taky dost vylítaná, olej černý jako bota, což jsem zjistil poté, co kolegovi začalo svítit mazání a já ho začal trošku znervozňovat variantami zbývajících 100 km domů. Dojeli jsme a pak dostali prý Alhambru jinou, ale to už se naše kroky rozdělily ...
Já HTP rád nemám, ale zbytečně to hrotíte, viku a Marku. S HTP se dá kamion bez problémů předjet, zas tak zle to nejede. Je pravda, že si musím víc hlídat, jak rychle jedou a jak daleko za mnou jsou další auta, ale jde to.
JmJ: A co zákaz předjíždění v koloně "s nejasnou možností zařazení zpět"?
Teepee: Já jezdím celkem rychle, ale na cyklisty se snažím být hodný. Už se mi i párkrát stalo (typicky Nýřany-Přehýšov), že jsem prostě dojížděl kolistu a v protisměru byly auta - tak jsem to z těch 90 zbrzdil na 30 - a vždycky mě takhle fascinuje, když za mnou lidi taky zpomalí a nehrotí to. Jednou jsem tam ale vymet tu levotočivou a za ní trajdala mamina s dětma, v protisměru auta ... to jsem se normálně opotil. Tohle místo je ošklivý i bez chodců, natož s nimi ... bleee.
Radek MB: No nevim, ale moje Kalina má 1155kg
provozní hmotnost, firemní Fabia 2 HTP myslim nějakých 1175kg
pohotovostní? ... musim se kouknout do OTP, kolik že to píšou přesně ...
Marku, Fabia I. má pohotovostní psanou 1060kg (podle Wiki). Dvojka je ještě těžší, dost možná kvůli výbavě.
... aha,
http://cs.wikipedia.org/wiki/Pohotovost ... st_vozidla - čili odečíst 75kg Kalině, takže 1080kg pohotovostní a můžeme porovnávat
Jůůů
http://fabiahtp.wz.cz/Motor.htm - tichost i živost potvrzuji, maximálku ... no ... já bych to viděl tak na 160 km/h. Spotřebu nevim, my máme tuhle starší celkem chudě vybavenou.
WTF?
http://cs.wikipedia.org/wiki/Fabia "1.2 TDI CR (55 kW) - od 2010, pro ekologickou verzi GreenLine" - dvanáctistovka TDI?!
Vykvedlaný kvalty jsem u žádný fabie ještě nezažil, byť u tej novější už občas nejde nějakej kvalt tak snadno - vlastně se blíží Kalině. Jo u rodičů feldy, tam nikdy nevíš, jestli je 3 nebo 5 ...
Majsner: Já myslel, ža VAZ musí mít nutně největší chybu ve všem, né? Spotřeby si píšu a počítač v Kalině nikdy nekecal víc jak o 0.4 litru, a to bylo furt město. Obvyklá odchylka průměru na nádrž je do 0.2l.
Já zas nevěřim na Cx
. To by 2101 nikdy nemohla jet 160 km/h na zimákách a já jí bez problémů uřídit jednou rukou
(kurňa, já se začínám těšit na novej motor pro Laďku!)
Obsah = spolehlivost ... no, viz Dakar. Češi nějak odmítají pochopit, že je poráží Kamaz, kterej tuším od roku 2007 výkon SNÍŽIL. Taky co jsem tak sledoval Kamaz Master, za celej letošní Dakar neřešili jedinej problém s motorem. Objem má jen o málo menší než původní devatenáctilitrová Tatra ... sice je to úplně OT, jen jsem si to tak vybavil
Cooper: tož ať slouží a nezlobí!
veliz: nevim jak to děláš, nebo ti PP sprostě lže. Jinak Beruška dneska jela podle PP 5.9 - Plzeň-Vinice - OBI Bory - Vejprnice - Nýřany - Přehýšov ... Přehýšov - Nýřany - Myslinka - Křimice - Vinice. A taky myslim, že Kalina nemá nic jako omezovač otáček. Potřeboval jsem na krátkým úseku předjet "divnej" Scénic a nějak jsem se zapomněl - tak dvojka rozhodně přes 6000 jde