Stránka 47 z 124

Napsal: sob led 15, 2011 22:00
od Cooper
Tak už mám Fabii doma. Jsem spokojený. Hned z bazaru jsem jel s kamarádem na zvedák. Je třeba vyměnit kosti stabilizátoru a jednu manžetu. Padlo i že teče chladič, ale vzhledem k tomu že pršelo, uvidím později jestli ubývá. Zatím jsem najel 300 km, spotřeba dle PP 4,3l/100. Takže spokojenost, snad auto dlohou vydrží......

Napsal: sob led 15, 2011 22:14
od Maysner
Kosti stabiku budes menit jako na bezicim pase. Kamaraduv otec ma 1.4 16V a za letosek uz ma treti. Vyzkousel uz vsechny mozny vyrobce

Napsal: ned led 16, 2011 00:39
od MartasBrno
Cooper píše:Tak už mám Fabii doma. Jsem spokojený. Hned z bazaru jsem jel s kamarádem na zvedák. Je třeba vyměnit kosti stabilizátoru a jednu manžetu. Padlo i že teče chladič, ale vzhledem k tomu že pršelo, uvidím později jestli ubývá. Zatím jsem najel 300 km, spotřeba dle PP 4,3l/100. Takže spokojenost, snad auto dlohou vydrží......
Blahopřeju, o tom se mi ani nesnilo. Snad to bude bez zbytečných potíží.

Napsal: ned led 16, 2011 02:45
od Michal Karásek
Taky se připojím ke gratulaci...

Z fábií v naftě je SDI asi nejlepší co existovalo co do výdrže a spolehlivosti, sice traktor ale ta výdrž byla neuvěřitelná. Měl jsem ji jako taxíka asi půl roku a 4 stovky na krku nebyly znát. Navíc měla (možná subjektivně) lepší jízdní vlastnosti, než fabie s lehčíma motorama (1.4 benzín, kterou mám v práci je o poznání méně stabilní).

Napsal: ned led 16, 2011 09:12
od Marek
Kosti stabilizátoru doporučuju jednoznačně TRW. Jsou sice dražší, ale vydrží neskutečně moc. Jinak snad budeš spokojený.

Napsal: ned led 16, 2011 09:29
od zelvotron
Asi bych začal bejt mírně nervózní :mrgreen: Ty škodovky se fakt prodávají za strašný nesmysly.

Napsal: ned led 16, 2011 23:01
od veliz
Cooper píše:Tak už mám Fabii doma. Zatím jsem najel 300 km, spotřeba dle PP 4,3l/100. Takže spokojenost, snad auto dlohou vydrží...
Blahopřeji, jseš lepší. Já jsem o víkendu s HTP najel 220 km po Praze a okolí, spotřeba dle PP 5,1l/100km. Ale ani tak si nestěžuji.

Napsal: ned led 16, 2011 23:22
od dmatej
zelvotron píše:
dmatej píše:Nekoupil bych si auto, ve kterém mi cokoliv zásadně vadí v interiéru (středový panel FII přímo proti kolenu, mizerný výhled, sedačky "bolavá záda")
Čoveče, když jsem naposled seděl v Kalině, tak mě přišlo, že mám utisknutou pravou nohu od středovýho panelu a tunelu, porovnával jsem to s priorou, kde sice je míň místa podélně (ale mě stačí), ale ta pravá noha mě vadila teda víc, nevím možná sem měl jen blbě sedačku. Něco podobnýho jsem teď pozoroval prakticky ve všech autech když sem byl na veletrhu, pravá noha se šoupe o středovej panel a plyn schovanej skoro pod ním... Což mi celkem dost vadilo.
Jo, když jsem jí kupoval, taky mě tohle zarazilo. Ale je to spíš věc zvyku.
s tím středovým panele mě tak napadlo, že kdyby na crashtestech posadili figurínu tak, jak sedí běžnej chlap, asi by fabie neprošla. Teda aspoň já mám kolena obvykle docela od sebe, tak říkajíc abych si neuvařil vejce :D
Ale třeba nejsem normální ;)

Když tak čtu prosincový flame o HTP - to vás pobaví - pohádal jsem se se ségrou, když si nenechala vymluvit, že je v Kalině víc místa než ve Fabii, a to jak nové, tak staré. Na začátku jsem jí vytknul, že si má posunout sedačku - předtím jsem použil Kalinu jako náklaďák, takže sedačka byla úplně vpředu. To odmítla, tak jsem jí tu páku prostě nadzvedl, ono jí to koplo dozadu, páku jsem hodil dolů - vzadu se trošku lekli, ale nekomentovali, protože na nohy jim místo pořád zbývalo.
Ve firemní HTP se střídáme s kolegou, který měří nějakých 150cm. Než nastoupím, posouvám sedačku, jinak se tam prostě nedostanu. No a kolik zbude místa vzadu, když já se usadím, tu asi nemusím vykládat ... Nová fabie je na tom o poznání lépe než stará, ale žádná sláva to pořád není.
To jen k dokreslení toho, proč Češi kupují Fabie a HTP k tomu. Je to asi analogické k důvodům, proč si někteří "Ladisté" kupují zase VAZ. Já se do té skupiny nějak nepočítám, přestože mám Žigulíky rád, pořád jsem rozhodoval čistě pragmaticky podle mých potřeb.

Marku, já Tě pamatuji i jako řidiče, jenž rychlost určitě neododržoval :lol: . Ale už to je pár let, to je pravda.

Jezdívali jsme s Alhambrou, tuším 1.9TDI, mělo to 6kv a vyhřívaný sedačky (jedou jsme to zapli a zapomněli a já se divil, proč mě pálí prdel :D ). Tehdy jsem fungoval jako připomínač šestého kvaltu, protože na něj kluci pořád zapomínali. Po dálnici a s nějakými 130-160 km/h to jezdilo tuším mezi 7-8 litry spotřeby ... ale znělo to jako traktor, to prostě pravda je. Byla už taky dost vylítaná, olej černý jako bota, což jsem zjistil poté, co kolegovi začalo svítit mazání a já ho začal trošku znervozňovat variantami zbývajících 100 km domů. Dojeli jsme a pak dostali prý Alhambru jinou, ale to už se naše kroky rozdělily ...

Já HTP rád nemám, ale zbytečně to hrotíte, viku a Marku. S HTP se dá kamion bez problémů předjet, zas tak zle to nejede. Je pravda, že si musím víc hlídat, jak rychle jedou a jak daleko za mnou jsou další auta, ale jde to.

JmJ: A co zákaz předjíždění v koloně "s nejasnou možností zařazení zpět"? :-)

Teepee: Já jezdím celkem rychle, ale na cyklisty se snažím být hodný. Už se mi i párkrát stalo (typicky Nýřany-Přehýšov), že jsem prostě dojížděl kolistu a v protisměru byly auta - tak jsem to z těch 90 zbrzdil na 30 - a vždycky mě takhle fascinuje, když za mnou lidi taky zpomalí a nehrotí to. Jednou jsem tam ale vymet tu levotočivou a za ní trajdala mamina s dětma, v protisměru auta ... to jsem se normálně opotil. Tohle místo je ošklivý i bez chodců, natož s nimi ... bleee.

Radek MB: No nevim, ale moje Kalina má 1155kg provozní hmotnost, firemní Fabia 2 HTP myslim nějakých 1175kg pohotovostní? ... musim se kouknout do OTP, kolik že to píšou přesně ...
Marku, Fabia I. má pohotovostní psanou 1060kg (podle Wiki). Dvojka je ještě těžší, dost možná kvůli výbavě.
... aha, http://cs.wikipedia.org/wiki/Pohotovost ... st_vozidla - čili odečíst 75kg Kalině, takže 1080kg pohotovostní a můžeme porovnávat ;)

Jůůů http://fabiahtp.wz.cz/Motor.htm - tichost i živost potvrzuji, maximálku ... no ... já bych to viděl tak na 160 km/h. Spotřebu nevim, my máme tuhle starší celkem chudě vybavenou.

WTF? http://cs.wikipedia.org/wiki/Fabia "1.2 TDI CR (55 kW) - od 2010, pro ekologickou verzi GreenLine" - dvanáctistovka TDI?!

Vykvedlaný kvalty jsem u žádný fabie ještě nezažil, byť u tej novější už občas nejde nějakej kvalt tak snadno - vlastně se blíží Kalině. Jo u rodičů feldy, tam nikdy nevíš, jestli je 3 nebo 5 ...

Majsner: Já myslel, ža VAZ musí mít nutně největší chybu ve všem, né? Spotřeby si píšu a počítač v Kalině nikdy nekecal víc jak o 0.4 litru, a to bylo furt město. Obvyklá odchylka průměru na nádrž je do 0.2l.

Já zas nevěřim na Cx :D . To by 2101 nikdy nemohla jet 160 km/h na zimákách a já jí bez problémů uřídit jednou rukou :D (kurňa, já se začínám těšit na novej motor pro Laďku!)

Obsah = spolehlivost ... no, viz Dakar. Češi nějak odmítají pochopit, že je poráží Kamaz, kterej tuším od roku 2007 výkon SNÍŽIL. Taky co jsem tak sledoval Kamaz Master, za celej letošní Dakar neřešili jedinej problém s motorem. Objem má jen o málo menší než původní devatenáctilitrová Tatra ... sice je to úplně OT, jen jsem si to tak vybavil ;)

Cooper: tož ať slouží a nezlobí!

veliz: nevim jak to děláš, nebo ti PP sprostě lže. Jinak Beruška dneska jela podle PP 5.9 - Plzeň-Vinice - OBI Bory - Vejprnice - Nýřany - Přehýšov ... Přehýšov - Nýřany - Myslinka - Křimice - Vinice. A taky myslim, že Kalina nemá nic jako omezovač otáček. Potřeboval jsem na krátkým úseku předjet "divnej" Scénic a nějak jsem se zapomněl - tak dvojka rozhodně přes 6000 jde :-)

Napsal: pon led 17, 2011 08:00
od Marek
Pravda je, a to mám potvrzeno mnoha lidmi, kteří mají čipované auto, že palubní počítač lže. Ono je to celkem jasné - úpravou sotfu v jednotce oblbuju určité mapy a tudíž palubní počítač počítá poněkud jiným způsobem. Veliz doznal, že má čip, takže palubák mu kecá - to je velmi pravděpodobné až jisté. Podle mého názoru není možné jezdit s motorem HTP za takovou spotřebu, tím méně po městě, kde jak všichni víme způsob provozu brzda-plyn je nejméně ekonomický. Ale hádat se nebudu - vlastně je mi to jedno.

Napsal: pon led 17, 2011 09:20
od JmJ
To, ze palubni pocitace lzou pri preprogramovnai mi, byt samozrejme neprukazne, napovida, ze to pocitani spotreby je udelano nejakym kokotskym zpusobem o jehoz presnosti se da s uspechem pochybovat ;-)

Samozrejme o tom vim pendrek, ale cekal bych, ze pokud vim, kolik paliva projde vstrikem behem vstrikovani, tak pocitam tyhle udaje. A to, ze vim kolik paliva projde, bych cekal jako zaklad rizeni vstrikovani pocitacem. A ten vypocet mnozstvi behem vstriku snad jde taky pocitat podle doby vstriku, tlaku atd. Proste si to panove programatori nekde ulehcili :lol:

Chipnuta oktavie II s PD motorem a nejakou hadici vedouci vzduch k sani prosoupanou od sroubu u prevodovky ukazuje prumernou spotrebu rekne 7.8 a pri mereni od tankovani do tankovani ma spotrebu 10. Oktavie I s TDI motorem po preprogramovani ukazovala o cca 0.5 litru mene.

Citron C3 pri brzdeni motorem neukaze aktualni spotrebu 0, ale zacne tak na 0.5 litru a postupne to klesa, pri konstratnich otackach motoru. Dobre 0 to byt nemusi, ale snad je _aktualni_ spotreba konstantni pri konstantnich podminkach, ne? ;-)

Napsal: pon led 17, 2011 10:16
od zelvotron
JmJ píše:To, ze palubni pocitace lzou pri preprogramovnai mi, byt samozrejme neprukazne, napovida, ze to pocitani spotreby je udelano nejakym kokotskym zpusobem o jehoz presnosti se da s uspechem pochybovat ;-)

Samozrejme o tom vim pendrek, ale cekal bych, ze pokud vim, kolik paliva projde vstrikem behem vstrikovani, tak pocitam tyhle udaje. A to, ze vim kolik paliva projde, bych cekal jako zaklad rizeni vstrikovani pocitacem. A ten vypocet mnozstvi behem vstriku snad jde taky pocitat podle doby vstriku, tlaku atd. Proste si to panove programatori nekde ulehcili :lol:
Taky myslím, že spotřeba by měla jít poměrně přesně spočítat podle doby otevření vstřiku, je tam potom neznámá hodnoty tlaku paliva (řj obvykle o tlaku paliva nemá informaci), nicméně, pokud je všechno v pořádku, měl by tlak paliva bejt konstantní v určitý toleranci.

Tolik teorie, v praxi třeba u PP Shtat je určení spotřeby obrovskej problém, ukazuje to 2x tolik, podle stránek shtatu je u řj Bosh veliký problém s určováním spotřeby, protože tato řj tu informaci nepředává a pp to dopočítává podle bůhví čeho. Proto PP umožňuje zadat korekci spotřeby až o 40% (což je ale stejně při chybě přes 100% na nic). Zajímavý ovšem je, že PP jinejch značek (AMK, Gamma...) s určováním spotřeby na stejný řj problém vůbec nemají i bez korekce :lol:

btw. vyplatí se čipvat htp?

Napsal: pon led 17, 2011 10:45
od JmJ
zelvotron píše:měl by tlak paliva bejt konstantní v určitý toleranci.
u nafty se myslim pri chipovani meni tlak paliva, nejsem si jisty. nikdo jim nebrani instalovat tlakomer ;-)

Napsal: pon led 17, 2011 11:20
od zelvotron
Jinak v reálu se myslím spotřeba přepočítává ze spotřeby vzduchu, která je jednoduše měřitelná a zjistitelná z řj.

Napsal: pon led 17, 2011 12:33
od Marek
zelvotron píše: vyplatí se čipvat htp?
Jak komu. Já bych spíš položil otázku vyplatí se kupovat HTP?

Při úpravě map ŘJ motorů, které nemají přeplňování, se dosahuje pouze určité souhry snímačů a hodnot, které se ne vždy ve fabrice povede sladit optimálně (na to není čas a ani zájem). Výkon se nijak dramaticky nezmění, zpravidla o 5-10%, ovšem konsoliduje se průběh točivého momentu v běžném pracovním pásmu otáček motoru a zpřesní se odezva na elektronický pedál akcelerátoru. Auto po úpravě jede jakoby plynuleji a lépe reaguje na změny plynového pedálu - jiný efekt to nemá a ani mít nemůže. Většina atmosférických motorů je nastavena na své optimum (rovnající se téměř maximu), proto zázrak od toho očekávati nelze.




zelvotron píše:Jinak v reálu se myslím spotřeba přepočítává ze spotřeby vzduchu, která je jednoduše měřitelná a zjistitelná z řj.
To ano. Jenže při úpravě ŘJ právě snímače oblbuješ - upravuješ jim měřitelná pásma a výstupní hodnoty. Proto pak skutečná spotřeba vzduchu (úměrně rovna spotřebě paliva) je jiná než změřená a palubní počítač proměřuje (mnohdy i o desítky procent).

Napsal: pon led 17, 2011 15:43
od vik2
pro zajimavost nase sluzebni HTP 12V dlouhodoba spotreba pocitana rucne kazdej mesic.
7-7,5l
najeto ted 118tis. km.
kdyz mela najeto mene, jezdila do 7l.
Takze to asi jde, kdyz se veme vpotaz ze s ni jezdi kde kdo, a dost i couracky