Tak ... jak jsem se již zmínil, tento víkend jsme si prodloužili a vyrazili na Šumavu. Odjezd byl trošku hektický, ve čtvrtek v 15h. jsem dorazil z práce domů, v rychlosti se sbalil, otevřel garáž, naházel věci do Oranžády, otočil klíčkem

a vyrazil pro Vendy do práce. Z Brna jsme odjížděli po 17h., směr České Budějovice. Kousek za Brnem začalo pršet, setmělo se a tak jízda moc zážitkem nebyla. Obzvláště když člověk zadrbe 30km na objížďce u Třebíče... do Č.Budějovic jsme dorazili v 21h. Přespali jsme u ségry a ráno hurá na Šumavu

. Počasí nic moc, ale naštěstí nepršelo. Oranžáda šlapala jak švýcarský hodinky, topení topilo, takže co víc si přát. Když se nad tím tak zamyslím, po dlouhé době jsem opravdu naplno využil topení tohoto ruského stroje

. Naše cesta vedla Českým Krumlovem, okolo Lipna, Volary, Kvilda, Modrava - pivovar Lyer

, Prášili, Železná Ruda, nakouknout do Německa a ubytovat se na Hamry. Cestičky to jsou opravdu krásné, obzvláště Šumavská magistrála

. V sobotu se k nám přidal Jarda s Laďušou. Jarda vymyslel perfektní túru, navštívili jsme Černé a Čertovo jezero, užili si přírody národního parku

, pokračovali do cukrárny a vše zakončili prohlídkou bývalé papírny na Hamrech. Kucí, díky za pěkný den
Teď přijde náš nejzajímavější den

...
V neděli jsme již naše ubytování na Hamrech opustili a vydali se na jezero Laka, Hradlový most, apod. Přemýšleli jsme, zda přespíme v autě či se vydáme opět do Č. Budějovic za sestrou. Našli jsme však nádherné veřejné tábořiště Zahrádky a tak jsem Vendy ukecal, že uděláme ohýnek a přespíme v autě. Podmínkou však byly špekáčky

Vydali jsme se tedy do Vimperku na nákup. Vjíždíme do Vimperku, šlapu na plyn a nic ... opět mi ve sváru upadl plynový pedál

Pedál se prachsprostě válel na podlaze a já měl k dispozici pouze dva pedály

. Povytáhnul jsem tedy sytič a dokuckal alespoň na parkoviště. Vendy přímo zatuhla a začala lapat po dechu. Vyhnal jsem ji tedy na nákup a začal improvizovat. Po chvíli byla Vendy zpět se špekáčkama a já už ladil poslední detaily. Skrz motorovu stěnu v místě pedálu jsem prostrčil kus palivové hadice. Hadicí pak protáhnul el.drát, nachystaný pro případ nouze s elektroinstalací ... hmm

, ten pak připojil v místě prvního plastového kloubu od karburátoru. Bylo nutné oddělat vratné pružiny a drát vézt přes víko ventilů. I tak to bylo takové ... dosti necitlivé

. Nu co, hlavně že jsme pojízdní

. Fotky z opravy má Vendy, přidám později. Dojeli jsme kousek za Vimperk, narvali plný kufr dřeva a hurá tábořit. Až když jsme byli skoro na tábořišti, došlo nám, že nemáme sirky ani zapalovač. Říkám si, no problemo, máme autozapalovač. Po chvilce hledání papíru a nachystání na oheň, zasouvám auto zapalovač do zdířky ... LUP! kua a je po pojistce! Místo pojistky jsem zuřivě vrazil klíč, načež se klíč začal žhavit víc než zapalovač

. Muselo tedy dojít na demontáž, lehkou úpravu a vražení autozapalovače rovnou na baterku

. Pak rychle papír, nekonečně dlouhý rozfoukávání a hoříme

...tedy ne my, ale oheň

. V klidu jsme pak opekli buřtíky, vycucli 1,5l vínka, zapili to slivovičkou a šli spát. Co nás však čekalo ráno, jsem si ani ve snu nepředstavoval. Už v noci mi byla trochu zima, zamrzlá okna zevnitř jsem fakt nečekal

Spali jsme 10km od Kvildy a na Kvildě (jak nám Martin řekl) byl naměřen teplotní rekord -12°C

Trošku jsme se zahřáli, opláchli v ledové Teplé Vltavě a vyrazili do Boubína. Rozmrzli jsme však až v poledne

Velice zajímavá byla jízda s ručním plynem. Drát mě lehce řezal do ruky, tak jsem si udělal madlo ze smyčky vytuněné palivovou hadicí

, táhlo seřízené akorát na volant

. Rozjezdy nic moc, ale když předjíždíte auto a u toho mohutně zatáhnete za velké ruční táhlo ... pocit k nezaplacení

. Celkem jsem s ručním plynem ujel cca 130km. Nožní plyn mi byl navrácen v Třeboni u Yellowa01, čímžto mu ještě jednou velmi děkuji za pomoc

Následná cesta domů už byla nuda
Celkový nájezd lehce přes 900km, zážitků milion a kamarádi k nezaplacení
fotky zde:
http://vasator.rajce.idnes.cz/Sumava_2015
a něco málo: