Dá se říct, že to obnažení plošného spoje bylo skutečně nesmírně náročné. Tenký nůž a po kouscích.....
Práce tak na dvacet, možná třicet minut u každé karty.
Nyní ten nový obal z Číny lze jemným nožem krásně rozcvakat a znovu použít. Nicméně pravdou je, že je to úplně jiný plast. Zatímco ta původní karta měla obal z plastu, který jsi prakticky nezlomil a když jsi ho chtěl ukroutit, musel jsi s ním desetkrát otočit, ten čínský obal je mnohem křehčí. Čili zase je tu otázka, kolik vydrží.
Ovšem ležící v šuplíku jako náhradní ta karta k újmě nedojde.
Jdeme do nového
Moderátor: Moderátoři
Re: Jdeme do nového
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Jdeme do nového
Bohužel jsem v listopadu měnil ojniční šály na Mégane podruhé.....
Celé to bylo tak: Auto jsem koupil v létě 2016 jako osmileté. Mělo najeto 110 tisíc km, pravděpodobně kombinací městského (Brno) a mimoměstského provozu. Za 8 let 110 tisíc km není až tolik. Bývalá majitelka, jak jsem původně zjistil ze servisní knížky, olej měnila v nějakém servisu v Brně po 30 tisících km, resp. po dvou letech, a olej tam byl pokaždé od jiné značky.
Všichni mě strašili (Vašátor nejvíc ), jak tyhle motory jsou náchylné na opotřebení ojničních uložení, zejména při zanedbání servisu nebo LongLife výměnách oleje. Proto jsem neváhal, koupil novou sadu pánví a motor rozebral. Ojniční šály, co jsem z motoru vyndal, tehdy byly jako nové. Když jsem však měl novou sadu koupenou, vyměnil jsem je. Prevencí člověk přece nic nezkazí, že? Dnes však už vím, že to byla chyba. Možná jsem tam měl nechat ty původní originály. Byly totiž zřejmě kvalitní.
Nyní (listopad 2021) jsem měnil olej při stavu 225 tisíc km. Na dně té nádoby, co mám na vypouštění olejů, jsem posléze našel zbytky kovu. Měkký matný stříbrný kov, jakoby kuličky to vypadalo. Původně jsem si myslel, že to jsou kapky vody na dně. Když jsem do toho však sáhl prstem, vypadalo to jako hliníková pasta. A bylo jasno.
Šály jsem vyndal podruhé a tentokrát rozhodně nelze říci, že zbytečně. Naopak, zejména horní půlky, co jsou v ojnicích, byly všechny sedřené, že na jejich plochách jasně svítila bronzová podvrstva. Bylo po nich a oprava přišla skutečně v hodině dvanácté. Přitom motor šlapal jako hodinky. Ani náznak jiného zvuku, klepání, nic.
Původně před pěti lety jsem použil sadu od výrobce ET EngineTeam LP002600. S největší pravděpodobností kvalita na prd.
Nyní jsem použil sadu od výrobce Kolbenschmidt 77837600, což je kvalita velice vysoká, dodávají do prvovýroby. Čili doufám a předpokládám, že už mě to přežije.
Nejsmutnější na celé věci je, že si motoru mimořádně hledím a dopřávám mu myslím ten nejlepší servis, údržbu a způsob užívání. Olej měním v polovičním intervalu, tedy 15 tisíc km. Dávám výhradně ELF SXR900, nejdoporučovanější olej. Filtry pouze MANN - nic lepšího asi neexistuje. Jezdím velice klidným defenzivním stylem, skoro bych řekl na spotřebu. Otáčky motoru držím obvykle v mezích 1800-2500, čili v tom nejoptimálnějším rozsahu. Vůbec nejezdím město, ani krátké poskoky. Moje nejkratší cesta je 25 km mimo město do práce. Jinak delší a dlouhé cesty.
A přesto se to stalo. Takže podle mého názoru chyba není na straně uživatelů nebo špatného servisu motoru. Chyba je na straně použitého dílu. Prostě si myslím, že když jsou v motoru šály mizerné kvality, motor vám odejde, i kdybyste se o něj starali jakýmkoli způsobem. A vůbec se nedivím, že se tahle závada klidně mohla jednomu člověku na stejném motoru stát i dvakrát, jak jsem se nejednou dočetl na Renault fóru. Prostě z výroby blbé šály, po opravě kliky opět blbé šály. Náhoda jak prase, ale vyloučit to nelze.
Docela bych se vsadil, že kdybych tehdy, před těmi 5,5 lety, ty původní ojniční šály v motoru nechal, nyní by byly stále úplně v pohodě a jely by dál. Inu, člověk míní a nekvalitní výrobek mění. Tenkrát jsem se opravdu bál, když mě několik lidí strašilo, jaké problémy tyhle motory s ojničním uložením mívají. Proto jsem to vyměnil preventivně, i když bylo naprosto zřejmé, že to nebylo potřeba. Dnes vím, že to s touto konkrétní poruchou nebylo zdaleka tak strašné, problém se týkal jen určitého modelového ročníku a byl způsoben opakovanou dodávkou nekvalitních součástek od jednoho z několika výrobců ojničních uložení v určitém období.
V mém okolí (a vlastně po celém světě) jezdí miliony motorů 1,5dCi K9K a nemají absolutně žádný problém tohoto druhu. Uložení kliky běžně vydrží spolehlivě po celou životnost motoru, jak je obvyklé. Třeba můj kolega má v rodinné autoškole dvě Clia III s těmito motory. Jedno má 300 a druhé 430 tisíc km. Nikdy nikdo na motoru nic neřešil, olej se mění, jak si zrovna vzpomenou, navíc provoz stylem autoškola je tím nejnáročnějším (nejen pro motor), přesto ty motory jedou bez jediného problému.
Tyto motory používal nejen Renault, ale i Dacia, Nissan a Mercedes-Benz.
No, jsem moudřejší. Zaplať Bůh, že si servisuji auto sám a tudíž jsem si při výměně oleje všiml problému. Dávat auto do servisu, nikdy by mi o tom nikdo neřekl, protože servis vypouští olej z motoru přímo do obrovské pojízdné nádrže s výlevkou a tam si mechanik fakt ničeho nevšimne.
Pro zvědavé - celá oprava mě vyšla na 1600 Kč za náhradní díly, kdy nejdražší (950 Kč) byly šrouby ojnic. A šest hodin (mé vlastní) práce.
Celé to bylo tak: Auto jsem koupil v létě 2016 jako osmileté. Mělo najeto 110 tisíc km, pravděpodobně kombinací městského (Brno) a mimoměstského provozu. Za 8 let 110 tisíc km není až tolik. Bývalá majitelka, jak jsem původně zjistil ze servisní knížky, olej měnila v nějakém servisu v Brně po 30 tisících km, resp. po dvou letech, a olej tam byl pokaždé od jiné značky.
Všichni mě strašili (Vašátor nejvíc ), jak tyhle motory jsou náchylné na opotřebení ojničních uložení, zejména při zanedbání servisu nebo LongLife výměnách oleje. Proto jsem neváhal, koupil novou sadu pánví a motor rozebral. Ojniční šály, co jsem z motoru vyndal, tehdy byly jako nové. Když jsem však měl novou sadu koupenou, vyměnil jsem je. Prevencí člověk přece nic nezkazí, že? Dnes však už vím, že to byla chyba. Možná jsem tam měl nechat ty původní originály. Byly totiž zřejmě kvalitní.
Nyní (listopad 2021) jsem měnil olej při stavu 225 tisíc km. Na dně té nádoby, co mám na vypouštění olejů, jsem posléze našel zbytky kovu. Měkký matný stříbrný kov, jakoby kuličky to vypadalo. Původně jsem si myslel, že to jsou kapky vody na dně. Když jsem do toho však sáhl prstem, vypadalo to jako hliníková pasta. A bylo jasno.
Šály jsem vyndal podruhé a tentokrát rozhodně nelze říci, že zbytečně. Naopak, zejména horní půlky, co jsou v ojnicích, byly všechny sedřené, že na jejich plochách jasně svítila bronzová podvrstva. Bylo po nich a oprava přišla skutečně v hodině dvanácté. Přitom motor šlapal jako hodinky. Ani náznak jiného zvuku, klepání, nic.
Původně před pěti lety jsem použil sadu od výrobce ET EngineTeam LP002600. S největší pravděpodobností kvalita na prd.
Nyní jsem použil sadu od výrobce Kolbenschmidt 77837600, což je kvalita velice vysoká, dodávají do prvovýroby. Čili doufám a předpokládám, že už mě to přežije.
Nejsmutnější na celé věci je, že si motoru mimořádně hledím a dopřávám mu myslím ten nejlepší servis, údržbu a způsob užívání. Olej měním v polovičním intervalu, tedy 15 tisíc km. Dávám výhradně ELF SXR900, nejdoporučovanější olej. Filtry pouze MANN - nic lepšího asi neexistuje. Jezdím velice klidným defenzivním stylem, skoro bych řekl na spotřebu. Otáčky motoru držím obvykle v mezích 1800-2500, čili v tom nejoptimálnějším rozsahu. Vůbec nejezdím město, ani krátké poskoky. Moje nejkratší cesta je 25 km mimo město do práce. Jinak delší a dlouhé cesty.
A přesto se to stalo. Takže podle mého názoru chyba není na straně uživatelů nebo špatného servisu motoru. Chyba je na straně použitého dílu. Prostě si myslím, že když jsou v motoru šály mizerné kvality, motor vám odejde, i kdybyste se o něj starali jakýmkoli způsobem. A vůbec se nedivím, že se tahle závada klidně mohla jednomu člověku na stejném motoru stát i dvakrát, jak jsem se nejednou dočetl na Renault fóru. Prostě z výroby blbé šály, po opravě kliky opět blbé šály. Náhoda jak prase, ale vyloučit to nelze.
Docela bych se vsadil, že kdybych tehdy, před těmi 5,5 lety, ty původní ojniční šály v motoru nechal, nyní by byly stále úplně v pohodě a jely by dál. Inu, člověk míní a nekvalitní výrobek mění. Tenkrát jsem se opravdu bál, když mě několik lidí strašilo, jaké problémy tyhle motory s ojničním uložením mívají. Proto jsem to vyměnil preventivně, i když bylo naprosto zřejmé, že to nebylo potřeba. Dnes vím, že to s touto konkrétní poruchou nebylo zdaleka tak strašné, problém se týkal jen určitého modelového ročníku a byl způsoben opakovanou dodávkou nekvalitních součástek od jednoho z několika výrobců ojničních uložení v určitém období.
V mém okolí (a vlastně po celém světě) jezdí miliony motorů 1,5dCi K9K a nemají absolutně žádný problém tohoto druhu. Uložení kliky běžně vydrží spolehlivě po celou životnost motoru, jak je obvyklé. Třeba můj kolega má v rodinné autoškole dvě Clia III s těmito motory. Jedno má 300 a druhé 430 tisíc km. Nikdy nikdo na motoru nic neřešil, olej se mění, jak si zrovna vzpomenou, navíc provoz stylem autoškola je tím nejnáročnějším (nejen pro motor), přesto ty motory jedou bez jediného problému.
Tyto motory používal nejen Renault, ale i Dacia, Nissan a Mercedes-Benz.
No, jsem moudřejší. Zaplať Bůh, že si servisuji auto sám a tudíž jsem si při výměně oleje všiml problému. Dávat auto do servisu, nikdy by mi o tom nikdo neřekl, protože servis vypouští olej z motoru přímo do obrovské pojízdné nádrže s výlevkou a tam si mechanik fakt ničeho nevšimne.
Pro zvědavé - celá oprava mě vyšla na 1600 Kč za náhradní díly, kdy nejdražší (950 Kč) byly šrouby ojnic. A šest hodin (mé vlastní) práce.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)