Stránka 46 z 53

Re: První Granty v ČR

Napsal: pát říj 31, 2014 11:20
od Cory
Felicia ma ma vymenny interval 15tis km...ja osobne menim po 10tis, aj tak by skor prisiel rok.

Re: První Granty v ČR

Napsal: pát říj 31, 2014 11:36
od tomass
Tady to je. Celý návod má 31Mb

Re: První Granty v ČR

Napsal: pát říj 31, 2014 11:55
od JmJ
tomass píše:Tady to je. Celý návod má 31Mb
tomass píše:Mám manuál na Felicii, píše se v něm servisní interval 7 500 km u ventilů.
Ja nevim, ale mam obavu, ze neumis cist, ci chapat psany text.

V tebou dodanych obrazich se pise, ze ventily kazdych 12 mesicu, olej kazdych 7500 km. Ty pises neco jineho. Tak nemel nesmysly. A opakuju zas a znova, zkrat sve prispevky, nebo je zacnou kratit admini. A overuj si, co pises. Mylit se je lidske, ale ty tech omylu pises mraky a jeste v rozsahu diplomove prace. Takze posledni varovani.

Re: První Granty v ČR

Napsal: pát říj 31, 2014 12:06
od Cory
Zaujimave, v materialoch dodanych pri kupe novej Felicie sa pise 15tis km alebo rok. Aj tu to tak pisu http://www.skoda-auto.sk/servis/interva ... it-felicia

Re: První Granty v ČR

Napsal: pát říj 31, 2014 12:15
od tomass
JMJ, čti to prosím celé. Za těch 12 měsíců někdo může najet 4 tkm, někdo 80 tkm. Existují Feldy s 500 tkm i víc, tak je to reálné. Možná blbá publikace od Koop.
Celou publikaci klidně pošlu na mail v SZ. Už jsem jí nikde na netu nenašel....

Re: První Granty v ČR

Napsal: pát říj 31, 2014 12:40
od JmJ
tomass píše:JMJ, čti to prosím celé. Za těch 12 měsíců někdo může najet 4 tkm, někdo 80 tkm. Existují Feldy s 500 tkm i víc, tak je to reálné. Možná blbá publikace od Koop.
Celou publikaci klidně pošlu na mail v SZ. Už jsem jí nikde na netu nenašel....
Mi to je jasne, jak to je, ale ty tvrdis v kazdem prispevku neco jineho. Psal si, ze servnisni interval ventilu je stanoven na 7500 km a ze to je informace z manualu. v manualu zadna takova informace neni. tam je receno, ze co 12 mesicu bez ohledu na km.

Re: První Granty v ČR

Napsal: pát říj 31, 2014 13:24
od tomass
No a proto jsem svůj omyl vysvětlil. Možná je horší takhle nejasné rozpětí, kde za 12 měsíců můžeš najet 4 tkm, nebo taky 80 tkm, než můj "přesný" omyl někde kus po nájezdem průměrného motoristy. :)

Re: První Granty v ČR

Napsal: pát říj 31, 2014 17:42
od zelvotron
Cory píše:Zaujimave, v materialoch dodanych pri kupe novej Felicie sa pise 15tis km alebo rok. Aj tu to tak pisu http://www.skoda-auto.sk/servis/interva ... it-felicia
Přesně tak, to co se píše v nějaký knížce jak na to není podle mě relevatní, narozdíl od předpisu výrobce. Je pravda, že těch 30000/rok není podle mě příliš vhodně zvolený a ve skutečnosti se na ty ventily nemusí šáhnout jak dlouho, pokud se nejezdí na plyn. Ale tak autorizáky se musely něčím živit ;)

Re: První Granty v ČR

Napsal: pát říj 31, 2014 20:54
od Cory
No ved to, ze na tom motore sa okrem vymeny oleja a filtrov ani nema co servisovat, tak si to asi vykompenzovali na ventiloch :)

Re: První Granty v ČR

Napsal: stř říj 19, 2016 16:51
od KULICAK

Re: První Granty v ČR

Napsal: stř říj 19, 2016 17:45
od Veteranista
Projce chodí i na forum, vice ve vlákně o Kalině II

Re: První Granty v ČR

Napsal: pát říj 21, 2016 10:23
od KRAES
Vzhľadom k tomu, že sa stala LADA GRANTA Liftback 1,6/16v mojou favoritkou na kúpu nového auta na jar ( v Dacii sa zbláznili keď začali montovať do Loganov trojválcové motorčeky 0,9 a jedno litre a Lada Vesta je zatiaľ v nedohľadne), tak často hľadám na internete tipy triky, návody a vlastne všetko čo sa týka Lady Granty, no a v originál ruskej knihe o údržbe sa píše, že prvá garančná kontrola má byť pri 3000 až 3500km kde sa menia oleja, filtre a kontroluje sa vôľa ventilov. Ďalšia výmena oleja je pri 15 000km lebo 1x za rok, (záleží čo príde skôr) a v prípade používania vozidla v extrémnych podmienkach každých 7500km. Ventily sa kontrolujú každých 30 000km a rozvodový remeň sa mení pri 75 000km. Z mojej strany to chápem, Rusy si nedovolia meniť autá každý piaty rok, tak je pre nich údržba dôležitá. Kamarát kúpil novú Fábiu v benzíne a prvá výmena oleja je pri 20 000km!!! Tak asi Škodovka montuje už motory a prevodovky po „ZÁBEHU“!!!!!! :D

Re: První Granty v ČR

Napsal: pát říj 21, 2016 10:59
od JmJ
Ja si myslim, ze lecktere auto, ktere vydrzelo more km, taky bylo uz "bez zabehu". Proste sedni a jezdi. Jak to treba bylo u slavnych oktavek 1.9 TDI? (nevim, ptam se). Ja to znam jen z i30, kde ve verzi s primym vstrikem benzinu bylo citelne znat, ze auto postupne (asi podle najetych km) pridava na vykonu. Na zacatku to doslova jezdilo na pul plynu, az nekde kolem 2000 km mozna i pozdeji, se to uplne probralo do normalniho stavu. Verim tomu, ze softwarove rizeny zabeh ma vetsina aut. Navic si myslim, ze potreba zabehu je dana presnosti vyroby.

Navic v manualu bylo psano, ze se s tim ma prvnich x km jezdit poklidne a napriklad ze se nema jezdit dlouho pri stejnych otackach motoru, tedy neni vhodne zajizdet to na dalnicich trasach a ze se nema ani nechat motor zbytecne vrcet na volnobeh.

Re: První Granty v ČR

Napsal: pát říj 21, 2016 11:36
od Liftback
Čo som odsledoval pri ruských majiteľoch a ich jazdení, ozaj im dávajú zabrať a viac ako polovica ich ciest je doslova po poli po lese - cesty ktoré asfalt nevideli, tak potom vyzerajú aj filtre a motorový priestor plný prachu, odchádza skoro náprava, ale obyčajne pre nekvalitné cesty, niekoľko majiteľov prešlo na najkvalitnejší olej do motora a rovnako aj do prevodovky. Občas v rusku majú problém s nekvalitou paliva, preto tam častejšie menia aj pal. filtre a všeobecne sa o motor starajú pre tieto problémy viac. Aj u nás sa síce niekedy vyskytne šmejd palivo a rozbitá cesta, ale nie je to také vážne a dúfam, že v našich podmienkach vydrží Granta viac, do lesa a po poli nech behá Niva :)

Re: První Granty v ČR

Napsal: pát říj 21, 2016 13:29
od Majo
S tym zabehom je to citelne najma u Nivy, ktora je tazka a ma velky aerodynamicky odpor pri vyssej rychlosti. Ked som isiel z Kosic z novou Nivou, mal som pocit, ze zdochnutejsie auto som este nesoferoval. Navyse aj prevodovky moc nespolupracovali, radit islo hodne ztuha. Postupne sa to vyraznym sposobom zlepsilo a krutiaci moment narastol snad na dvojnasobok(nie ze by to bola potom nejaka raketa, ale oproti funglovke). U Priory som to tak silno nespozoroval, asi aj preto, ze ten motor(21126) sa proste musi tocit aby bol nejaky krutak vobec citit a nie su take odpory ani v pohonnom ustrojenstve ani aerodynamike. Kazdopadne ja som to s vymenami oleja prehanal a menil som aj medzi garanckami, rovnako aj v prevodovkach. A doteraz som nikde nenatiahol vymenny interval na 15tkm. Uz 10 mi pride zbytocne vela..