První Granty v ČR

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Cory
Příspěvky: 11572
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: První Granty v ČR

Příspěvek od Cory »

Felicia ma ma vymenny interval 15tis km...ja osobne menim po 10tis, aj tak by skor prisiel rok.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
tomass
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: První Granty v ČR

Příspěvek od tomass »

Tady to je. Celý návod má 31Mb
Přílohy
ventily.JPG
olej.JPG
olej.JPG (24.29 KiB) Zobrazeno 2034 x
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6510
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: První Granty v ČR

Příspěvek od JmJ »

tomass píše:Tady to je. Celý návod má 31Mb
tomass píše:Mám manuál na Felicii, píše se v něm servisní interval 7 500 km u ventilů.
Ja nevim, ale mam obavu, ze neumis cist, ci chapat psany text.

V tebou dodanych obrazich se pise, ze ventily kazdych 12 mesicu, olej kazdych 7500 km. Ty pises neco jineho. Tak nemel nesmysly. A opakuju zas a znova, zkrat sve prispevky, nebo je zacnou kratit admini. A overuj si, co pises. Mylit se je lidske, ale ty tech omylu pises mraky a jeste v rozsahu diplomove prace. Takze posledni varovani.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Cory
Příspěvky: 11572
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: První Granty v ČR

Příspěvek od Cory »

Zaujimave, v materialoch dodanych pri kupe novej Felicie sa pise 15tis km alebo rok. Aj tu to tak pisu http://www.skoda-auto.sk/servis/interva ... it-felicia
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
tomass
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: První Granty v ČR

Příspěvek od tomass »

JMJ, čti to prosím celé. Za těch 12 měsíců někdo může najet 4 tkm, někdo 80 tkm. Existují Feldy s 500 tkm i víc, tak je to reálné. Možná blbá publikace od Koop.
Celou publikaci klidně pošlu na mail v SZ. Už jsem jí nikde na netu nenašel....
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6510
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: První Granty v ČR

Příspěvek od JmJ »

tomass píše:JMJ, čti to prosím celé. Za těch 12 měsíců někdo může najet 4 tkm, někdo 80 tkm. Existují Feldy s 500 tkm i víc, tak je to reálné. Možná blbá publikace od Koop.
Celou publikaci klidně pošlu na mail v SZ. Už jsem jí nikde na netu nenašel....
Mi to je jasne, jak to je, ale ty tvrdis v kazdem prispevku neco jineho. Psal si, ze servnisni interval ventilu je stanoven na 7500 km a ze to je informace z manualu. v manualu zadna takova informace neni. tam je receno, ze co 12 mesicu bez ohledu na km.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
tomass
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: První Granty v ČR

Příspěvek od tomass »

No a proto jsem svůj omyl vysvětlil. Možná je horší takhle nejasné rozpětí, kde za 12 měsíců můžeš najet 4 tkm, nebo taky 80 tkm, než můj "přesný" omyl někde kus po nájezdem průměrného motoristy. :)
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: První Granty v ČR

Příspěvek od zelvotron »

Cory píše:Zaujimave, v materialoch dodanych pri kupe novej Felicie sa pise 15tis km alebo rok. Aj tu to tak pisu http://www.skoda-auto.sk/servis/interva ... it-felicia
Přesně tak, to co se píše v nějaký knížce jak na to není podle mě relevatní, narozdíl od předpisu výrobce. Je pravda, že těch 30000/rok není podle mě příliš vhodně zvolený a ve skutečnosti se na ty ventily nemusí šáhnout jak dlouho, pokud se nejezdí na plyn. Ale tak autorizáky se musely něčím živit ;)
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Cory
Příspěvky: 11572
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: První Granty v ČR

Příspěvek od Cory »

No ved to, ze na tom motore sa okrem vymeny oleja a filtrov ani nema co servisovat, tak si to asi vykompenzovali na ventiloch :)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
KULICAK
Příspěvky: 295
Registrován: pát kvě 17, 2013 12:47
Bydliště: Neratovice

Re: První Granty v ČR

Příspěvek od KULICAK »

Obrázek

Лада - это красивый и верный автомобиль

Obrázek
Veteranista
Příspěvky: 526
Registrován: sob led 14, 2012 13:33

Re: První Granty v ČR

Příspěvek od Veteranista »

Projce chodí i na forum, vice ve vlákně o Kalině II
Záškodník od škodovek

Škoda Octavia 1961 & Škoda 1000mb 1967 & Škoda 110LS 1975 & Škoda 100L 1975& Škoda 120L 1977 & Škoda 125L(136L) 1989 & Mercedes-Benz 200D 1976 & Mercedes Sprinter 212D 1998 & Opel Corsa B & Fiat 127 1976 & Fiat 126p 1986 & Fiat 126p 1987 & 20x motocykl
Uživatelský avatar
KRAES
Příspěvky: 297
Registrován: pát zář 09, 2016 11:56
Bydliště: Rožňava

Re: První Granty v ČR

Příspěvek od KRAES »

Vzhľadom k tomu, že sa stala LADA GRANTA Liftback 1,6/16v mojou favoritkou na kúpu nového auta na jar ( v Dacii sa zbláznili keď začali montovať do Loganov trojválcové motorčeky 0,9 a jedno litre a Lada Vesta je zatiaľ v nedohľadne), tak často hľadám na internete tipy triky, návody a vlastne všetko čo sa týka Lady Granty, no a v originál ruskej knihe o údržbe sa píše, že prvá garančná kontrola má byť pri 3000 až 3500km kde sa menia oleja, filtre a kontroluje sa vôľa ventilov. Ďalšia výmena oleja je pri 15 000km lebo 1x za rok, (záleží čo príde skôr) a v prípade používania vozidla v extrémnych podmienkach každých 7500km. Ventily sa kontrolujú každých 30 000km a rozvodový remeň sa mení pri 75 000km. Z mojej strany to chápem, Rusy si nedovolia meniť autá každý piaty rok, tak je pre nich údržba dôležitá. Kamarát kúpil novú Fábiu v benzíne a prvá výmena oleja je pri 20 000km!!! Tak asi Škodovka montuje už motory a prevodovky po „ZÁBEHU“!!!!!! :D
ŠKODA 100/110LS (1971) od 1989 – 2002, RENAULT 21 GTD (1991)od 2002 – 2018, KEEWAY SilverBlade 125EFI od 2014, LADA 2194 CROSS LUX (2017) od 2017, LADA 2112 1,5 GLI (2002) od 2020, , LADA 2194 CROSS LUX (2016) od 2023
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6510
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: První Granty v ČR

Příspěvek od JmJ »

Ja si myslim, ze lecktere auto, ktere vydrzelo more km, taky bylo uz "bez zabehu". Proste sedni a jezdi. Jak to treba bylo u slavnych oktavek 1.9 TDI? (nevim, ptam se). Ja to znam jen z i30, kde ve verzi s primym vstrikem benzinu bylo citelne znat, ze auto postupne (asi podle najetych km) pridava na vykonu. Na zacatku to doslova jezdilo na pul plynu, az nekde kolem 2000 km mozna i pozdeji, se to uplne probralo do normalniho stavu. Verim tomu, ze softwarove rizeny zabeh ma vetsina aut. Navic si myslim, ze potreba zabehu je dana presnosti vyroby.

Navic v manualu bylo psano, ze se s tim ma prvnich x km jezdit poklidne a napriklad ze se nema jezdit dlouho pri stejnych otackach motoru, tedy neni vhodne zajizdet to na dalnicich trasach a ze se nema ani nechat motor zbytecne vrcet na volnobeh.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
Liftback
Příspěvky: 2311
Registrován: čtv srp 04, 2016 14:30
Bydliště: Humenné Slovensko

Re: První Granty v ČR

Příspěvek od Liftback »

Čo som odsledoval pri ruských majiteľoch a ich jazdení, ozaj im dávajú zabrať a viac ako polovica ich ciest je doslova po poli po lese - cesty ktoré asfalt nevideli, tak potom vyzerajú aj filtre a motorový priestor plný prachu, odchádza skoro náprava, ale obyčajne pre nekvalitné cesty, niekoľko majiteľov prešlo na najkvalitnejší olej do motora a rovnako aj do prevodovky. Občas v rusku majú problém s nekvalitou paliva, preto tam častejšie menia aj pal. filtre a všeobecne sa o motor starajú pre tieto problémy viac. Aj u nás sa síce niekedy vyskytne šmejd palivo a rozbitá cesta, ale nie je to také vážne a dúfam, že v našich podmienkach vydrží Granta viac, do lesa a po poli nech behá Niva :)
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)

Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: První Granty v ČR

Příspěvek od Majo »

S tym zabehom je to citelne najma u Nivy, ktora je tazka a ma velky aerodynamicky odpor pri vyssej rychlosti. Ked som isiel z Kosic z novou Nivou, mal som pocit, ze zdochnutejsie auto som este nesoferoval. Navyse aj prevodovky moc nespolupracovali, radit islo hodne ztuha. Postupne sa to vyraznym sposobom zlepsilo a krutiaci moment narastol snad na dvojnasobok(nie ze by to bola potom nejaka raketa, ale oproti funglovke). U Priory som to tak silno nespozoroval, asi aj preto, ze ten motor(21126) sa proste musi tocit aby bol nejaky krutak vobec citit a nie su take odpory ani v pohonnom ustrojenstve ani aerodynamike. Kazdopadne ja som to s vymenami oleja prehanal a menil som aj medzi garanckami, rovnako aj v prevodovkach. A doteraz som nikde nenatiahol vymenny interval na 15tkm. Uz 10 mi pride zbytocne vela..
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelu Granta“