Nic naplat ... Oranžáda je prostě dálkový vůz
Letos jsem Oranžádu na sezonu defakto ani nepřipravoval. Pořád se něco doma děje, tak jsem ji nestihl dát ani na špalky, natož zazimovat a tak nebalo potřeba ani odzimovávat. Jediné co, tak jsem si přes zimu hrál s karburátorem, poněvadž studené starty jsou opravdu velkou ostudou. Lehce jsem snížil hladinu paliva a zkusmo vyndal plech "vrtulku" pod karburátorem. Rovněž jsem vyměnil svíčky a motorový olej. I když je vše předpisově nastaveno (respektive bylo před cca dvěma lety?), odstátý studený motor buď chytne na první otočení, nebo blafne a už ani neštěkne. Uleje se benzínem, starter točí jako divej a motor ani neštěkne. Jakmile je vlažný, teplý, horký, či studený po půl dni stání, chytne velmi pěkně.
No, poslední dva měsíce Oranžáda stojí, z důvodu mé plné garáže, v garáži u Martina - Martine, velice děkuji! Krom přejezdů z garaže do garaže jsme letos absolvovali pouze jednu veteránskou vyjížďku, jinak nic. Už to skoro vypadalo, že opět prd najezdím. Nicméně Oranžáda je přeci dálkový vůz, šlapající jako švýcarské hodinky
. V sobotu nás čekala "pracovní" jízda do Budapeště, pro náhradní díly na Moskvič 407. Počasí nakonec hlásili pěkné, takže volba vozidla byla jasná
. V sobotu ráno jsme osedlali Oranžádu a vyrazili na cestu. Brno - Břeclav - Bratislava jsme jeli mimo dálnice, v Maďarsku jsme zaplatili silniční poplatek, najeli na dálnici, nasadili pohodových 110km/h GPS, občas tomu přišlápli a za pár hodin byli v Budapešti. Tam jsme si udělali 3h. procházku, sluníčko pálilo, památky nádherné, v kapse ani forint, čůračka v Mekáči
a opět za volant. Vyzvednout díly a tradá zpět.
Celkové skóre sobotního dne 780km, spotřeba mých obligátních cca 7,25l