Stránka 45 z 53

Re: První Granty v ČR

Napsal: stř říj 29, 2014 19:43
od Jan Vaníček
Plně se podepisuji pod poslední příspěvek Marka.
Proboha proč bych si musel v roce 2000 kupovat pro denní ježdění auto koncepčně 40 let staré? Vždyť už když se 01 začala vyrábět, Fiat s 124 končil (tady ale jako fanda beru, že Lada byla v řadě parametrů lepší než 124).
To je právě ta demokracie, která mi dle obsahu peněženky dovoluje podívat se i jinam. Že je Lada 04 bezpečnější než Felicia? Stačí si srovnat sílu sloupků a pod.. Dovolím si tvrdit, že min. pro 50% řidičů je ABS záchranou (taky mě jeden bez ABS se stočenejma zablokovanejma kolama trefil - naštěstí jsem neměl Ladu, takhle jsem vyváznul jen se škrábancem na rozdíl od viníka).
A že na trhu nejsou "jednoduchá" auta? Odpovědí je přeci Dácie, která se prodává dobře, je levná a celkem spolehlivá.
Automobilka LADA si cestu do Evropy bohužel zavřela sama. Kdybyste se současných majitelů Loganů a pod. někdo zeptal v roce 1990, jestli si někdy koupí Dacii (případně i většiny tehdejších majitelů), řekli by, že ne. Ale kolik takových lidí si ji koupilo v poslední době. Kdyby totéž bylo u Lady, hodně z nich by řeklo, že chce Ladu znova. Jenže většině pamětníků se přestalo chtít čekat na zázrak a pokud odzkoušeli slušné jiné auto, již jim Lada nic neřekne ani v budoucnu.

Re: První Granty v ČR

Napsal: stř říj 29, 2014 20:26
od zelvotron
tomass píše:Lada 21044 (doprodej na Koněvce asi v roce 1997, EURO 3, nebo 4? ),
euro 2
tomass píše:tak k ukončení prodeje 21044 došlo údajně kvuli absenci ABS a aibagu.
nesmysl


Já myslím, že obzvlášť na tomhle serveru najdeš většinu lidí, která bude proti nesmyslným nařízením a zákazům brusele, nicméně vidět za tunajšími neśpěchy lady nějaký spiknutí je opravdu slušná paranoia, spíš bych mluvil a šlendriánství a lenosti ve lady samotný, no i když pokud bys to myslel tak, že tam tohle vedení dosadila nějaká tajná rozvědka brusele, pak bys s tím spiknutím měl sakra pravdu :rolleyes:

Re: První Granty v ČR

Napsal: stř říj 29, 2014 20:56
od Laďuša
Viděl bych za tim všim všechno možný úplně klidně a bez jakýhokoliv špatnýho svědomí, kdybych ale nevěděl, že to jde v Německu. V Německu! Dyť tam před asi třema letama dovozce dovez eště několikero krabic u příležitosti konce jejich výroby!
Problém neni Lada, ale dovozce. Ovšem proč, to už nehodlam, a hlavně nejsem oprávněnej, řešit.

Re: První Granty v ČR

Napsal: stř říj 29, 2014 21:00
od Crocodile
Do Německa se kolem roku 2010-2011 dovezlo dokonce hne několik transportů žigulíků. Nejdřív to byly 2107 a v roce 2011 ještě poslední kamion s 21041.

A 21044 se prodávaly ještě v roce 2000! Euro-2.

Re: První Granty v ČR

Napsal: stř říj 29, 2014 21:10
od Veverka
Jenže v německu to byl těžce indivindi dovoz,bez ůčasti dovozce.něco jako když si někdo doveze z USA soukromě VW passata určeného pro USA trh.
A hlavně v německu to šlo homologovat z EURA4 na EURO5,a to tam mají stejnou EU jako my 8) Jenže u nás to tak nejde,ale za to nemůže brusel,ale naše zákony.
Tyto dovezené vozy si nicméně můžeme koupit i u nás jako "ojeté"

Jen dodám že lada jako non-EU auto naopak řadu věcí mít nemusí.

Koupit 21044i v roce 2000 mělo smysl,měla v silnější motor jak felda 1.6,stejnou výbavu jako felda LX a hlavně stála o sto tisíc méně než felda 1.6.


Koupit desítku v roce v roce 2005 mělo smysl,fabule sedan se stejným motorem a (skoro i výbavou) 400tkč,desítka jen 250tkč.

Jenže když dneska stojí Kalina skoro to samý jako fabule s 1.2 TSI,situace je pro ladu dost horší.
priora mě vychází o něco příznivěji,ale i tak....

Re: První Granty v ČR

Napsal: stř říj 29, 2014 21:17
od Mičun
Teď začíná nová Fábie na 263 tis.
A prosím zapomeňme na prodej krabic po roce 2000 normálním smrtelníkům. Vždyť je to Fiat 124! Auto roku 1966!!!

Re: První Granty v ČR

Napsal: stř říj 29, 2014 21:57
od zelvotron
Laďuša píše:Viděl bych za tim všim všechno možný úplně klidně a bez jakýhokoliv špatnýho svědomí, kdybych ale nevěděl, že to jde v Německu. V Německu! Dyť tam před asi třema letama dovozce dovez eště několikero krabic u příležitosti konce jejich výroby!
Problém neni Lada, ale dovozce. Ovšem proč, to už nehodlam, a hlavně nejsem oprávněnej, řešit.
Laďušo, není to tak úplně pravda. Pokud by Lada opravdu chtěla v evropě prodávat, tak už si k tomu dovozce prostě donutí, nebo najde nový. Takhle to visí jen na aktivitě nebo neaktivitě samotnejch dovozců v jednotlivejch zemích. V DE to zřejmě bude nějakej soukromník co se snaží, u nás vzhledem k majtkový struktuře je to zase něco trochu jinýho. Já myslím, že kdybys objel například ty nespokojený dýlery hjundaje, řek jim hele nechcete dýlovat tady ten náš ingot, když to prodáte, budete mít na autě bratru 50 papírů, tak se z toho posadí na prdel a do roka budeš mít v ulicích přegrantováno.

Re: První Granty v ČR

Napsal: čtv říj 30, 2014 11:38
od tomass
Jan Vaníček píše:Plně se podepisuji pod poslední příspěvek Marka.
Proboha proč bych si musel v roce 2000 kupovat pro denní ježdění auto koncepčně 40 let staré? Vždyť už když se 01 začala vyrábět, Fiat s 124 končil (tady ale jako fanda beru, že Lada byla v řadě parametrů lepší než 124).
To je právě ta demokracie, která mi dle obsahu peněženky dovoluje podívat se i jinam. Že je Lada 04 bezpečnější než Felicia?(taky mě jeden bez ABS se stočenejma zablokovanejma kolama trefil - naštěstí jsem neměl Ladu, takhle jsem vyváznul jen se škrábancem na rozdíl od viníka).
A že na trhu nejsou "jednoduchá" auta? Odpovědí je přeci Dácie, která se prodává dobře, je levná a celkem spolehlivá.
popořádku: Marek má jedno z aut z roku 1990, možná 1991 a shodujeme se na názoru mít jednoduché a spolehlivé auto. Marek je profík, já ne. A i když ten názor o stáří napsal, nemohl to myslet z pohledu zákazníka ?

Jako demokracie mi zas tak moc nepřipadá, že má "jednoduché" auto JEDNA automobilka. Ona zase Dacia dost hnije, tak se ta výhoda jednoduchosti pořádně vytrácí. Koroze je přece doména těch přestárlých koncepcí aut u kterých ale víme kde a jak se s korozí vypořádat, nebo ne ? Výběr by byl, když tu máme tolik desítek značek automobilů, stovek a možná i tisíce kombinací modelů a motorizací, kdyby z těch jednoduchých aut bylo na výběr. Proč tu nejsou aspoň skromně mezi tolika značkama aspoň 2-3 značky s jednoduchými auty ? V Čechách bude stále větší požadavek na levná a jednoduchá auta, protože celkově, průměrově, nebo jakkoliv se to dá nazvat jako národ stárneme a co je horší, chudneme. Bude stále větší požadavek na levná auta. Levná auta musí být jednoduchá. Složité auto levné nebude.....

Felicia 1,3 MPI je OHV (r.v.2000), které vychází z motorů Š100 a Š 120. Dopodrobna to nevím, protože jsem je nikdy neměl a víc se nezajímal. Četl jsem to už mnohokrát v diskusích. Mám manuál na Felicii, píše se v něm servisní interval 7 500 km u ventilů. Měl jsem Fiata 126p taky to byl OHV a tam byl servisní interval ventilů 10 000 km (r.v. 1987). Koncepce motoru taky z 60.-70. let jako Felda, tak tu netvrď něco o zastaralosti Lady. :D

Byl jsem cca 2x v autě při nehodě. 1x v 2101 x Š 100. Lada 2101 ohnutý nárazník, blatník, rozbité světlo, které svítilo, hnutá geometrie řízení. Š100 dostala ránu přesně do zadního kola = ohnutá zadní poloosa, kolo házelo asi o 10 cm, hnutá karoserie trochu do banánu, vyskočilo zadní okno. Š 100 v té době byla na odpis. 1x v 21043 (jako řidič) x japonské auto. Poškození vizuelně podobné, Lada měla o něco víc promáčklý plech. Japonský auto méně, ale ve větší ploše - celou stranu. Jednou přidám fotky, ale ještě není vyřešeno odškodnění, tak zatím ne. Viděl jsem spousty fotografií Felicií po nehodě. Při vcelku běžné kolizi s jinými auty dopadají Felicie výrazně hůř, téměř bez ohledu na to s jakým vozem. Lada 2104 rozhodně není suprbezpečné auto. Každopádně je na tom s tuhostí karoserie o něco lépe, než "rakev" Felicie. A taky bych při nehodě byl raději v Ladě, než v současném miniautě jakékoliv značky, kterých je na trhu snad 20 ? Asi tak.
To že Tě trefil nějakej blb a měl zablokovaný kola ještě neznamená, že kdyby měl ABS, tak by nedošlo ke kolizi. S ABS by ten blb měl vyšší sebevědomí a jel by nejspíš rychleji. Nevím o co šlo, odpovídám tak jak jsem pochopil z Tvého popisu, že mělo ABS té konkrétní nehodě zabránit.

Lada 21043 karburátor Euro 2 v roce 1995 byla prezentovaná v Autoladě jako doprodej, tu právě mám. Čekalo se na 1,5i jednobodový vstřik, který měli mít lepší emise. Během několika měsíců už taky nebyly a krátce se objevila 1,7i. Oboje mělo vstřik a mít o jednu normu lepší emise, než karburátor. Proto jsem odhadoval, že to mělo být Euro 3, případně možná Euro 4. Dali jsme přednost autu hned, protože bylo rozhodnuto o přestavbě na LPG hned na konec záruky. Jedna z větších předních montážních firem LPG té doby doporučovala karburátorovou verzi, protože je celkově nenáročnější a spolehlivější na servis. S jednobodem si nebyli jistí, přestože už předělali předtím X Samar a mraky jiných značek aut. Většina přestaveb byli karburátory. Vstřiky a jejich elektroniky nebyly údajně ještě obecně vychytané mouchy a zkušennosti teprve začínaly. Lada neměla hromadné přestavby na starou řadu na žádnou verzi s katalyzátorem. Ani karburátor ani ička. Proto se šlo cestou nejmenšího odporu individuelní přestavby karburátoru s katem. Nevím, proč jinak by se nevzalo výhodnější 1,5 ičko, rozdíl ceny byl zanedbatelný, spotřeba nižší. 1,7i se objevilo v Autoladě až několik měsíců po koupi auta a po dokončení přestavby LPG stále nebyla hromadná přestavba LPG na žádný ička starý řady (rok 1997) ! Cca v roce 1999-2000 skončil prodej 1,7i staré řady, údajně kvuli absenci ABS a airbagů. Myslím, že ze staré řady jezdí nejvíc 1,5 karb. s elektronikou, ale bez katu a 1,7i s katem. O 1,7ička byl zájem, ale údajně legislativa nedovolovala dál dovážet starou řadu po roce 2000 do ČR. Tolik info z Autolady. Cca před 10 lety jsem se ptal na inspektorátu na individuelních dovozech na individuelní dovoz nové lady 1,7i z ruska. Chlap se na druhém konci sluchátka zarazil, nadechl a rázně řekl, že to tady nepřihlásím, že to prostě nelze s ohledem na legislativu, kterou Lada stará řada nesplňuje. Zkoušel jsem tam volat ještě jednou cca za 2 týdny. Telefon zvedl podle hlasu někdo jiný a dostal jsem stejnou zamítavou odpověď. Zkuste někdo poptat u této firmy http://www.madeinrussia.cz/uaz-rusko-1/ dovoz 21044, nebo nějakou variantu staré verze s nejnovějším motorem. Schválně co na to řeknou. :mrgreen:

Veverko, pak by mě ještě zajímalo co je to za verzi 21044i s motorem Euro 4, nebo Euro 5, které se vozily do německa, když tady jsem byl přeargumentován, že 1,7i je Euro 2.
Každopádně i pokud bych si někdy koupil vlastní Škodovku, tak přeplňovaný motory to nebudou, ale pěkně starší variantu motoru 4 válec. Bohužel se napsalo už moc o nových motorech a jejich brzkých problémech a prostě jim nevěřím.

Souhlasím se Zelvotronem, že ten pokus prodeje u jiných dealerů by mohl proběhnout vcelku dobře.

Re: První Granty v ČR

Napsal: čtv říj 30, 2014 16:40
od Veverka
Možná ti někdo řekl nějakou blbost.Auta bez airbagu a ABS se prodávala i po roce 2000.Na 21044i prostě vypršela homologace a nikdo ji neobnovil,což se nedivím.
Lada prodávaná v EU dodnes nemusí mít povinné ESP.

V textu máš dost věcí se kterýma nesouhlasím.I s tím že jako národ chudneme....kdejakej tydýd po škole má desetiletého kombíka,po prvním děcku nové MPV,oboje v naftě.Podívám se do ulic a sám nechápu kde lidi ty auta berou,ulice jsou plné moderních aut,tož tak :)
------
Jináč k té modelové řadě:
V roce 1999 se u nás v čr prodává 21073i a 21044i-motory jsou 1.7 SPi (21073) euro 2

V roce 2012 se v rusku prodává 21074-40° a kombík°° je 21041-40-motor tam je 1.6 MPi (z 21067) euro 4
těchto pár kusů dovezla do německa firma AMS-DE(nikoliv Deutche LADA!) za "lidovejch" dvestěpadesát tisíc kč prodala.Předtím je upravila na euro 5.

° -40 :první čisilko značí euro normu( např. -30 je euro 3)

°° Původní 21041 byla stará 2104 s karburátorovým motorem 1200ccm pro západ.

Doufám že jsem ty rozdíly v důvodech a modelech napsal jasně :) To platí i pro Ladušu,fakt to nebyla ofiko akce lady ale nějký šílený německý podnikatel :)

Re: První Granty v ČR

Napsal: čtv říj 30, 2014 17:38
od zelvotron
No tak vono je kolikrát lepší říct v určitejch případech jednoduchou blbost, nežli to složitě vysvětlovat. 7.500 km seřízení ventilů u ohv určitě ne, to nemá ani ta stovka, vždyť už i novější fáčko má základní servisní interval 15.000 km nebo rok.

Re: První Granty v ČR

Napsal: čtv říj 30, 2014 18:23
od Laďuša
Dobře, řekněme, že to nebyl oficiální dovozce, byť tutu informaci jsem si nevymysel, ale odněkuď jí mam. Na druhou stranu nemusí bejt oficiální, aby byl dovozcem. Jednou dovez několik aut a to ne úplně nejmíň, tak to prostě dovozce je a tudíž to jde, když se chce ;)

Re: První Granty v ČR

Napsal: čtv říj 30, 2014 18:37
od Mičun
K těm "lidovejm" 250 000kč za krabici.
Někomu se to může zdát, jako brutální peníz. Ale musíme se na to podívat z více úhlů. Když bych to vztáhnul ke svému povolání strojvedoucího. Tak němečtí kolegové mají kolem 1 000 000kč ročně!!! Potom taková krabice je u nich otázkou třech výplat. To je, jako by u nás stála 80tis. A to už bych o ní přemýšlel.
Takže to nebyl až tak šílený podnikatelský počin...

Re: První Granty v ČR

Napsal: čtv říj 30, 2014 22:50
od Veverka
Jenže on dovez pár kusů jako raritku.nebo by si to normální zákazníci masivně kupovali v něměcku místo třeba Fabie 2 TSI,která stála taky dvěstěpade :lol: ?

Ano kdyby se chtělo,mohl by to AVTOVaz oficiálně masově dovážet na západ,ale mělo by to smysl?

A tenhle indivindi dovoz:Ano v německu to emisně vylepšit u nových kusů šlo,ale v německu to je možné.V ČR tak volná legislativa není a není to možné!Brusel nebrusel,za tohle EU nemůže,čr i dojčland v tomhle ohledu leží ve stejné EU.
Problém je v České legislativě,s tím EU nemá nic společného!
Nicméně si k to k nám můžeme dovézt jako ojeté,v tom problém není.Třeba koupit nové na nějakého němce a ihned to odhlásit do čr na sebe.

Mičun:ano němci se mají o dost lépe,ale i tak:nájem občas 3x tolik,povinný ručený ročně i více jak desetkrát větší než u nás...Takže to není jen tak :)

edit:třeba na ukrajině ta 07 stála 160tkč a fabie 2 s HTP 260tkč,prostě západní káry tam stojí více než u nás.Proto se tam krabice tak dlouho prodávali.

Re: První Granty v ČR

Napsal: pát říj 31, 2014 07:12
od Cory
Priory su na UA drahsie ako u nas :P

Re: První Granty v ČR

Napsal: pát říj 31, 2014 11:19
od tomass
zelvotron píše:No tak vono je kolikrát lepší říct v určitejch případech jednoduchou blbost, nežli to složitě vysvětlovat. 7.500 km seřízení ventilů u ohv určitě ne, to nemá ani ta stovka, vždyť už i novější fáčko má základní servisní interval 15.000 km nebo rok.
Beru zpět. Uznávám chybu. Byl to můj omyl. Návod není tak úplně přehledný. 7500 Km je interval pro výměnu oleje u 1,3 MPI. To není zrovna mnoho při objemu 4,5 litru oleje. Ale pak ty motory tak strašně moc dlouho vydrží. :) Ventily se mají seřizovat každých 12 měsíců bez ohledu na počet km. O náročnosti provozu se nepíše. Některá najede třeba 4 tkm za rok a jiná třeba 80 tkm za rok. Velmi "přesný údaj". To bude ten problém, že zde není blíže specifikované. Zdroj Koop, Publikace Jak Na To. :mrgreen: