Jan Vaníček píše:Plně se podepisuji pod poslední příspěvek Marka.
Proboha proč bych si musel v roce 2000 kupovat pro denní ježdění auto koncepčně 40 let staré? Vždyť už když se 01 začala vyrábět, Fiat s 124 končil (tady ale jako fanda beru, že Lada byla v řadě parametrů lepší než 124).
To je právě ta demokracie, která mi dle obsahu peněženky dovoluje podívat se i jinam. Že je Lada 04 bezpečnější než Felicia?(taky mě jeden bez ABS se stočenejma zablokovanejma kolama trefil - naštěstí jsem neměl Ladu, takhle jsem vyváznul jen se škrábancem na rozdíl od viníka).
A že na trhu nejsou "jednoduchá" auta? Odpovědí je přeci Dácie, která se prodává dobře, je levná a celkem spolehlivá.
popořádku: Marek má jedno z aut z roku 1990, možná 1991 a shodujeme se na názoru mít jednoduché a spolehlivé auto. Marek je profík, já ne. A i když ten názor o stáří napsal, nemohl to myslet z pohledu zákazníka ?
Jako demokracie mi zas tak moc nepřipadá, že má "jednoduché" auto JEDNA automobilka. Ona zase Dacia dost hnije, tak se ta výhoda jednoduchosti pořádně vytrácí. Koroze je přece doména těch přestárlých koncepcí aut u kterých ale víme kde a jak se s korozí vypořádat, nebo ne ? Výběr by byl, když tu máme tolik desítek značek automobilů, stovek a možná i tisíce kombinací modelů a motorizací, kdyby z těch jednoduchých aut bylo na výběr. Proč tu nejsou aspoň skromně mezi tolika značkama aspoň 2-3 značky s jednoduchými auty ? V Čechách bude stále větší požadavek na levná a jednoduchá auta, protože celkově, průměrově, nebo jakkoliv se to dá nazvat jako národ stárneme a co je horší, chudneme. Bude stále větší požadavek na levná auta. Levná auta musí být jednoduchá. Složité auto levné nebude.....
Felicia 1,3 MPI je OHV (r.v.2000), které vychází z motorů Š100 a Š 120. Dopodrobna to nevím, protože jsem je nikdy neměl a víc se nezajímal. Četl jsem to už mnohokrát v diskusích. Mám manuál na Felicii, píše se v něm servisní interval 7 500 km u ventilů. Měl jsem Fiata 126p taky to byl OHV a tam byl servisní interval ventilů 10 000 km (r.v. 1987). Koncepce motoru taky z 60.-70. let jako Felda, tak tu netvrď něco o zastaralosti Lady.
Byl jsem cca 2x v autě při nehodě. 1x v 2101 x Š 100. Lada 2101 ohnutý nárazník, blatník, rozbité světlo, které svítilo, hnutá geometrie řízení. Š100 dostala ránu přesně do zadního kola = ohnutá zadní poloosa, kolo házelo asi o 10 cm, hnutá karoserie trochu do banánu, vyskočilo zadní okno. Š 100 v té době byla na odpis. 1x v 21043 (jako řidič) x japonské auto. Poškození vizuelně podobné, Lada měla o něco víc promáčklý plech. Japonský auto méně, ale ve větší ploše - celou stranu. Jednou přidám fotky, ale ještě není vyřešeno odškodnění, tak zatím ne. Viděl jsem spousty fotografií Felicií po nehodě. Při vcelku běžné kolizi s jinými auty dopadají Felicie výrazně hůř, téměř bez ohledu na to s jakým vozem. Lada 2104 rozhodně není suprbezpečné auto. Každopádně je na tom s tuhostí karoserie o něco lépe, než "rakev" Felicie. A taky bych při nehodě byl raději v Ladě, než v současném miniautě jakékoliv značky, kterých je na trhu snad 20 ? Asi tak.
To že Tě trefil nějakej blb a měl zablokovaný kola ještě neznamená, že kdyby měl ABS, tak by nedošlo ke kolizi. S ABS by ten blb měl vyšší sebevědomí a jel by nejspíš rychleji. Nevím o co šlo, odpovídám tak jak jsem pochopil z Tvého popisu, že mělo ABS té konkrétní nehodě zabránit.
Lada 21043 karburátor Euro 2 v roce 1995 byla prezentovaná v Autoladě jako doprodej, tu právě mám. Čekalo se na 1,5i jednobodový vstřik, který měli mít lepší emise. Během několika měsíců už taky nebyly a krátce se objevila 1,7i. Oboje mělo vstřik a mít o jednu normu lepší emise, než karburátor. Proto jsem odhadoval, že to mělo být Euro 3, případně možná Euro 4. Dali jsme přednost autu hned, protože bylo rozhodnuto o přestavbě na LPG hned na konec záruky. Jedna z větších předních montážních firem LPG té doby doporučovala karburátorovou verzi, protože je celkově nenáročnější a spolehlivější na servis. S jednobodem si nebyli jistí, přestože už předělali předtím X Samar a mraky jiných značek aut. Většina přestaveb byli karburátory. Vstřiky a jejich elektroniky nebyly údajně ještě obecně vychytané mouchy a zkušennosti teprve začínaly. Lada neměla hromadné přestavby na starou řadu na žádnou verzi s katalyzátorem. Ani karburátor ani ička. Proto se šlo cestou nejmenšího odporu individuelní přestavby karburátoru s katem. Nevím, proč jinak by se nevzalo výhodnější 1,5 ičko, rozdíl ceny byl zanedbatelný, spotřeba nižší. 1,7i se objevilo v Autoladě až několik měsíců po koupi auta a po dokončení přestavby LPG stále nebyla hromadná přestavba LPG na žádný ička starý řady (rok 1997) ! Cca v roce 1999-2000 skončil prodej 1,7i staré řady, údajně kvuli absenci ABS a airbagů. Myslím, že ze staré řady jezdí nejvíc 1,5 karb. s elektronikou, ale bez katu a 1,7i s katem. O 1,7ička byl zájem, ale údajně legislativa nedovolovala dál dovážet starou řadu po roce 2000 do ČR. Tolik info z Autolady. Cca před 10 lety jsem se ptal na inspektorátu na individuelních dovozech na individuelní dovoz nové lady 1,7i z ruska. Chlap se na druhém konci sluchátka zarazil, nadechl a rázně řekl, že to tady nepřihlásím, že to prostě nelze s ohledem na legislativu, kterou Lada stará řada nesplňuje. Zkoušel jsem tam volat ještě jednou cca za 2 týdny. Telefon zvedl podle hlasu někdo jiný a dostal jsem stejnou zamítavou odpověď. Zkuste někdo poptat u této firmy
http://www.madeinrussia.cz/uaz-rusko-1/ dovoz 21044, nebo nějakou variantu staré verze s nejnovějším motorem. Schválně co na to řeknou.
Veverko, pak by mě ještě zajímalo co je to za verzi 21044i s motorem Euro 4, nebo Euro 5, které se vozily do německa, když tady jsem byl přeargumentován, že 1,7i je Euro 2.
Každopádně i pokud bych si někdy koupil vlastní Škodovku, tak přeplňovaný motory to nebudou, ale pěkně starší variantu motoru 4 válec. Bohužel se napsalo už moc o nových motorech a jejich brzkých problémech a prostě jim nevěřím.
Souhlasím se Zelvotronem, že ten pokus prodeje u jiných dealerů by mohl proběhnout vcelku dobře.