Stránka 44 z 70
Napsal: ned lis 29, 2009 14:45
od MartasBrno
Pánové, vy tady řešíte zajímavou věc.
Rád bych se zeptal povolaných, kde se bere ten rozdíl, že s řekněme feldou pickup bez boudy jde jet na vykvalt na nějakém zkopci ustálenou rychlostí, řekněme kilometr (použitelná délka zkopce) a žigul se na tom samém kopci v půlce zastaví (ze 70 na 30 je to pro mně zastavení, ne spomalení).
Kde jsou ty ztráty? Hranatý vydlabaný ingot - kastle typu lednička/pračka/sušička, náhon, ložiska kol, gumy, geometrie, v čem? Když jsem měl auto zvedlé při prohlídce, točil jsem rukama se vším na co sem dosáhl a všechno "šlo tak nějak relativně lehce" Brzdy mi odbržďují, foukám na 1.8 - 1.9 což je skoro na klouzačku... Kolik se toho kde ztratí? třeba bych tipoval na náhon, to jsou kola, dif, kardan poprvé, kardan podruhé, převodovka, všude jsou ložiska...
Napsal: ned lis 29, 2009 14:48
od Laďuša
MartasBrno píše:foukám na 1.8 - 1.9 což je skoro na klouzačku
Tě nevim, šéfe, ale neni to malinko málo?
Napsal: ned lis 29, 2009 14:59
od MartasBrno
no, tak na některé asi jo, ale podle zátěžových tabulek bych měl 175/70 foukat tak na 1,5 -1,6 případně 165/80 cca 1,7. Mám všude 1,9 a zadek má tendenci nedržet i v situacích kdy bych čekal že ještě držet bude. Každopádně furt mám dojem že foukám o cca 0,3bar víc než bych měl řekněme podle literatury... no nevím.
Napsal: ned lis 29, 2009 15:13
od ger007
MartasBrno píše:zadek má tendenci nedržet
ake mas na aute gumy , mne sa za sucha nestalo ze by mi zadok uletel v zakrute ani pri 150
Napsal: ned lis 29, 2009 15:37
od Laďuša
No jde o to, že u těch starodávných verků jsou psaný eště diagonály a to se asi taky jinak foukalo. Taky mi píšou, že se má na 1,7 nebo kolik, ale dávam tak 2,2 - 2,3 a přefouklý mi to rozhodně nepříde
Napsal: ned lis 29, 2009 20:18
od Stanley__001x
Ztráty tvarem kastle bych považoval za důležité od stovky víš ( rostou kvadraticky). Nikdy mne nepřišlo že by žigulák z kopce neudržel rychlost při vykvaltování oproti jiným autům a to jezdím stejnou trasu s osobníma jako se služebníma...
1,9 baru je tak na pokraji podhuštění, zvlášť když jezdíš ve více lidech nebo s nákladem. Optimum se mne osvědčilo 2,5 baru, při větším už to má snahu drnčet, ale asi záleží na pneu.
Napsal: ned lis 29, 2009 21:59
od MartasBrno
O mých pneu bych se radši nešířil nebo mně roznesete v zubech
a jezdím sám. V podstatě jsem si jízdu z kopce užil jen v létě plně naložený s vozíkem, až na to brždění teda. Ale rozdíl proti té feldě prostě poznám a řeším v čem to je. Jinak ty tlaky jsem vyčetl pro radiální barumky xx let staré sice, ale mám je tam, takže by to mělo být správně... Jde mi o to, jeslti je to jen falešnej pocit, nebo jsem lempl... jde totiž o subjektivní pozorování, asi se domluvím a zkusíme jet dva vedle sebe kdo dojede dál... Nedělal někdo třeba zkoušky jízdních ztrát za různých podmínek třeba pro porovnání vlastních úprav?
no, přiznám se, vlastně bych byl nejradši kdyby to jezdilo na vykvalt i do kopce
takže třeba je to v pořádku
Napsal: ned lis 29, 2009 22:08
od Jelen
Dej do gum tak 2,5 atm. a uvidíš radikální zlepšení.
Napsal: ned lis 29, 2009 22:14
od MartasBrno
Do všech stejně? Zkusím a uvidím. moc rád bych viděl jak je guma rovnoměrně připáclá k zemi, ne ani kvůli opotřebení, ale kvůli rovnoměrnýmu přítlaku maximální plochou. Bohužel jak toto zjistit...
Napsal: ned lis 29, 2009 22:23
od Jelen
Jo, do všech stejně. Do zadních můžeš trošku míň, ale klidně dej do všech stejně. Já jsem cpal do žigula vždycky 3 atm (to už je moc, ale jede to pak dobře)
Napsal: ned lis 29, 2009 22:39
od Cory
MartasBrno, mam zigula aj feldu a tiez pozorujem to iste...pneu mam rovnake na obidvoch autach.
Napsal: ned lis 29, 2009 23:52
od MartasBrno
Cory, a rovnako nafúkané? Rozloženie váh by mohlo byť podobné.
Napsal: pon lis 30, 2009 00:11
od Křečík Barbuška
Dej 2,2 všude a nešpekuluj
.
Napsal: pon lis 30, 2009 00:14
od MartasBrno
No, dopadne to tak
EDIT:
K-L, asi to tak dopadne, ale ještě když tě tu vidím: Už jsi se dost navrtal v solexech, měl bych zájem třeba na schůzi pokecat, rád bych experimentoval, jen nemám s čím... jsem zvědavý na praktické zkušenosti...
Napsal: pon lis 30, 2009 07:05
od Cory
MartasBrno píše:Cory, a rovnako nafúkané? Rozloženie váh by mohlo byť podobné.
ano, fukam ich rovnako na 2,2 (myslim ze taka hodnota je napisana aj na dvierkach od nadrze na felde).