Stránka 44 z 46

Re: Jdeme do nového

Napsal: čtv dub 30, 2020 08:14
od Teepee
Marek píše:Neměl.
Tak bys to měl udržet v relacích té původní spotřeby. :wink: :D

Re: Jdeme do nového

Napsal: čtv dub 30, 2020 12:40
od Marek
K tomu butelku domů....... :-)

Re: Jdeme do nového

Napsal: úte kvě 26, 2020 10:48
od Marek
Další porucha na Masteru, najeto 17800 km. Začínám nabývat dojmu, že (nic nového pod sluncem) páni inženýři rychle vypustili nový model s nevychytanými chybami a teď nás čeká vychytávání za chodu. Kolega s druhým novým Masterem má taky problémy (s palubní elektrikou).

Zničehonic motor ztratil výkon, nápis Zkontrolujte systém vstřikování, nouzový režim. To vše při jízdě městem rychlostí cca 40 km/h. Motor netáhne. Vůbec. Tedy vůbec ........ do dosažení 2500 otáček. Jakmile dosáhne 2500 otáček, jako když do auta zezadu něco kopne a auto letí jako splašené. Pak není problém letět po dálnici třeba 160 a v pohodě to drží i kopce - chová se to, jako kdyby bylo vše v pořádku. Jakmile ovšem otáčky klesnou pod tuto hranici, opět výkon v háji.

Problém však je v tom, že běžně přes 2500 otáček vlastně vůbec nejezdím. Motor má maximum točivého momentu už na 1500, takže běžně jezdím do dvou tisíc. A přetáčet motor do vysokých otáček nemám ve zvyku.

Takže milý Master opět navštívil značkový servis jako reklamace. A tam si už týden nevědí rady.

Re: Jdeme do nového

Napsal: úte kvě 26, 2020 12:19
od Cory
Problem v konektoroch alebo kabelazi?

Re: Jdeme do nového

Napsal: úte kvě 26, 2020 12:23
od Marek
Myslíš u kolegy? Tam to vypadá na něco většího. Měnili mu přístrojovou desku, rádio a nějakou jednotku, protože je to údajně provázané dohromady. A ještě tomu není konec.

U mě je to bůhvíco, mají údajně podezření na nějaký tlakový senzor v potrubí. Ale kdo ví, jestli to jím bude, protože podle mého vypadali, že vůbec nevědí, co s tím. Ale mně je to jakoby jedno, je to v záruce, tak ať dělají. Jen je nepříjemné, že firma má méně aut a teď, kdy máme mraky práce, jsme dost limitovaní. Ono když z pěti aut dvě nejedou, je to docela patálie.

Celkem mi ale vadí, že jsou to v podstatě odstavující poruchy. S takovou se těžko jezdí. A když si představím, že by se mi něco podobného stalo třeba v Košicích, kam také jezdím, docela mě to děsí. Nicméně co už...... Auto bych strčil do prvního značkového servisu Renault, skočil na vlak a jel domů. Ostatní mě nezajímá. Ve srovnání s tím starým Masterem je to tedy tragedie. To byl sice žentour, hlučný a uskákaný, ale spolehlivý - ten mě ve štychu nikdy nenechal.

Re: Jdeme do nového

Napsal: čtv čer 11, 2020 03:54
od Marek
Master opravený. Vše se opět zdá být v pořádku.

Spotřeba stále klesá. Nyní se pohybuju mezi 8,5 až 10 litry, čili dá se říci, že jako ostatní kolegové.
Buď tam skutečně byla nějaká výrobní vada (viz ta první porucha hadice plnícího vzduchu, kdy po opravě spotřeba skokově výrazně klesla), anebo si motor sedá a spotřeba se stabilizuje.

Re: Jdeme do nového

Napsal: čtv čer 11, 2020 10:11
od Hurikán
A v čem byl tedy problém?

Re: Jdeme do nového

Napsal: čtv čer 11, 2020 20:27
od Marek
Jakýsi snímač tlaku. Víc nevím.

Re: Jdeme do nového

Napsal: úte zář 15, 2020 17:13
od Marek
Na Megane jsem udělal spojku. 1600 Kč - lamela a přítlačák. Je to rázem úplně něco jiného.

Re: Jdeme do nového

Napsal: stř lis 25, 2020 15:30
od Marek
Spojka na Scenicu. 1800 Kč. Dělal brácha, mně výměna jedné spojky ročně úplně stačí. Stav tacho 241500 km.


Stále se nemůžu zbavit názoru, že provoz Renaultů mě nijak nezatěžuje. Ba, co víc, řekl bych, že je levnější, než v případě vozů jiných značek. Renaulty jsou doma už opravdu dost dlouhou dobu na to, abych tohle mohl tvrdit. Takže vzkazuju všem škarohlídům, že Renault je fakt dobrá volba :-).

Protože si vedu evidenci servisu a dělal jsem to i u Galaxy, mohu zodpovědně říci, že provoz Galaxy byl na servisu dražší, než součet výdajů za oba Renaulty. To naprosto jednoznačně.

Galaxy jsem kupoval jako 8,5 letý vůz, na tachometru měl 176 tisíc km. Scenic jsem kupoval jako 10,5 letý vůz se stavem tachometru 176 tisíc km. Megane jako 8 letý vůz se stavem tachometru 110 tisíc km. Kdyby byly Renaulty fakt tak drahé na servisu, musel by jen Scenic sám být minimálně stejně drahý na provoz, jako bylo Galaxy - stejný stav tachometru a dva roky navíc. A přitom tomu je přesně naopak, protože i s Meganem v součtu je servis pořád levnější, než za Galaxy samé.

A to ani nemluvím o spotřebě.

Re: Jdeme do nového

Napsal: stř lis 25, 2020 16:26
od Georgius
takže to vlastně v Autovazu udělali dobře :-)

Re: Jdeme do nového

Napsal: stř lis 25, 2020 17:08
od Marek
To asi ne. Ačkoli jistá kooperace tam je, jedině však opačným směrem.

Re: Jdeme do nového

Napsal: stř lis 25, 2020 21:35
od Vašátor
Marku, tak to máš na Renaulty štěstí, to je dobře. Švagr nyní prodává Grand Scenic II 1.9dci právě z důvodu, že se z něj začala stávat docela velká pokladnička. Začalo to měsíc? po koupi, kdy mu odešel komplet motor (ano, bohužel koupil typ motoru, který odcházel na klice). Těžko říct, co odešlo první, zda-li šály na klice nebo turbo, každopádně na svatbu nám dojel s klepajícím motorem a takřka bez oleje. Klika cu grunt takovým způsobem, že šla rovnou do kovošrotu. Turbo na repas, dvouhmota za 5min. 12. Motor jsme zgenerálkovali a pak měl chvíli pokoj. Následně to začalo s elektronickou ruční brzdou, elektronika palubní desky, klimakompresor, různé údržbové věci a nyní mu v servisu řekli, že by to potřebovalo komplet nový podvozek, včetně brzdových trubek. Takže to posílá dál. Pravda ale je, že to za těch 5,5 roku docela dost olítal. Motor po generálce šlapal perfektně, takže to dlouhou dobu byl primární rodinný vůz. Až dva roky zpátky pořídil Citroen C8 z roku 2008 a na ten teda nedá dopustit. Bral ho původně jako druhý vůz do rodiny, koupil ho relativně levně, tak si od něj nic nesliboval. A ten pekáč stále jezdí a krom běžného servisu nic nechce.

No a tchán koupil 8 let zpátky fungl nový Renault Megan. Hned od začátku jsem jim říkal, že tam je vadný hlavní brzdový válec (pedál bral skoro u podlahy). Jenže se mi nevěřilo, takže to začali řešit až po skončení záruky...

Takže je fajn, že Tobě to jezdí ku spokojenosti :)

Re: Jdeme do nového

Napsal: pát lis 27, 2020 18:32
od Jan Vaníček
Já tomu rozumím, mám to podobné s Citroeny. Taky Francouz, že. Jenže vždy je všechno o tom, v jakém výchozím stavu to auto koupíš, jak se k němu choval předchozí majitel, jak se k němu chováš ty sám a jaký a kde děláš servis a jaké trasy jezdíš. U toho Galaxy/Sharana/Alhambry to bylo celkem nanic, že to bylo poměrně velké, těžké a v první generaci ještě nevyzkoušené auto, které samo o sobě trpělo na celou řadu neduhů, které se až následně odstraňovaly. Existují ale i jiné příklady držáků, švagr má O1 2004, 1,6 75kW benzín v LPG. Najeto aktuálně 320tis. a jediné co se měnilo mimo standardní servisní pán je zapalovací cívka a samozřejmě 1x brzdy. Nic víc. A paradoxně téměř nežere olej. Ale jezdí každý den a posledních 5let denně ca 150km, z této trasy 25% silnice nižší třídy, 25% 1.třída a 50% rychlostka. Kastle je bez jediného puchýřku a čep nebyl měněn ještě ani jeden … . Prostě neuvěřitelné. Teď si uvědomuji, na jaře jsem mu dával nový origo výfuk, protože se mi válel 18t let doma :), ale spíše preventivně že už byl hlučnější. Honza

Re: Jdeme do nového

Napsal: pát dub 16, 2021 04:12
od Marek
Clio od dcery bylo vyhozeno z STK se závadu typu C, což se mi stalo poprvé v životě. Prasklá levá zadní pružina.

Nicméně jsem na ni měl podezření a v podstatě i počítal s tím, že mě vyhodí. Fakt je, že kdybych býval už měnil kola, přišel bych na to ještě před STK. Bohužel zatím se letos přezout nedá. No a protože holka měla díky své nedbalosti TK propadlou již od září 2020, chtěl jsem jí to co nejdřív uvést do legislativního pořádku (ač nyní platí vládní pardon), proto jsem nic neřešil a prostě tam jel.

Spravila to výměna zadních pružin a uložení za cenu celkem 1200 Kč. Výměna obou byla otázkou dvaceti minut.