Stránka 43 z 294

Napsal: pon led 24, 2011 16:46
od Luděk Musil
Roman píše:
Luděk Musil píše: Š100 měla ještě jednu vychytávku .... když se při běžícím motoru zapnuly 4x4 (výstražný světla) tak chcípnul motor ... :lol: . L.
a aby to bolo celkom dokonale, typy, ktore to takto mali (boli to prve modely), mali ten prepinac varovnych svetiel kombinovany s tlacitkom - cize ak boli zapnute varovne svetla, vypol sa motor, ale pri stlaceni toho prepinaca a podrzani v stlacenej polohe, dalo sa nastartovat :idea:
Aby to bolo celkom dokonalé ... :cry: ... při představě, že někoho Š100 předjedu ( :lol: ) a "pozdravím" ho "čtverkama" jako poděkování za to, že mi uhnul a v ten moment mi ten křáp chcípne .... :banghead: :axe: :Hangman: ... .
Je to samozřejmě úprava poplatná své době a tenkrát se samozřejmě "čtverky" nepoužívaly takovým způsobem jako dnes. L.

Napsal: úte led 25, 2011 00:48
od MartasBrno
Stejně je to mazec, ten rok cca 1970 byl dost bohatej na tyto vychytávky, teda u té škodovky. Jenže pak u dalších modelů to chybělo. Proč? není to škoda? Asi to bylo už dost překombinované. Ale i tak - na tu dobu myslím luxus. A pro všechny :)

Napsal: úte led 25, 2011 08:11
od Cory
MartasBrno píše:Proč? není to škoda?
Je to Škoda :D

Napsal: úte led 25, 2011 10:17
od Petr HC
Luděk Musil píše: ...Je to samozřejmě úprava poplatná své době a tenkrát se samozřejmě "čtverky" nepoužívaly takovým způsobem jako dnes. L.
U nás sice ne, ale na západ od naší tenkrát "železné opony" to bylo běžné ještě dříve než AZNP MB vyrobila první 1000 MB. Jakmile první vůz v koloně na dálnici zahlédl výstrahu "STAU" nebo viděl před sebou prudčeji brzdící vozy, okamžitě zapínal výstražnou "čtverku".
Mimochodem tato výstraha je v němčině zajímavá tím, že má dva významy - zastavení nebo marmeláda ev. jam (což se může stát z neuposlechnuvších účastníků dopravy).

Napsal: úte led 25, 2011 18:26
od utia
Luděk Musil píše:
Marek89 píše:Da sa Lade zapnúť parkovačka na jednej strane ? Myslím, že staré škodovky mali pri vytiahnutí kľúča a pootočení volantu možnosť rozsvietiť napr. pravú parkovačku. To mi tvrdi kamarát, ktorý okrem toho tvrdí, že sa dá zapnúť na Š120 blinker tak aby svietil. To je vraj na všetkých autách.
Starý stovky a tuším tisícovky to měly. Bylo potřeba blinkrovou páčku přesunout nahoru či dolů (bliká vpravo či vlevo) a vypnout zapalování - potom se rozsvítily obrysovky na příslušné straně. U Š1000MB se rozsvítila "pozička" na C sloupku. Nová řada (rozuměj 105/120) už toto myslím neměla. Jo - teď jsem si tak vzpomněl: Š100 měla ještě jednu vychytávku .... když se při běžícím motoru zapnuly 4x4 (výstražný světla) tak chcípnul motor ... :lol: vychytávka :D .
Na Ladě toto nelze řešit (tedy jednoduše) - obrysová a koncová světla jsou napojena "do kříže". L.
Tak Samara toto ma, osobne me to trochu stve - hlavne v lete kdyz zapnu blinkr, nekde zastavim, vytahnu klicky ze zapalovani a pak mi sviti obrysovky na jedne strane, kdyz sviti slunicko je tezke si toho vsimnout...

Napsal: úte led 25, 2011 23:00
od Hurikán
Obdobně mají staré Octávie řešenou boční pozičku. Také se u ní přepínala strana, která má svítit. V jednu dobu bylo na některých typech komunikací používání poziček povinné. Každé zaparkované auto muselo svítit na straně blíže středu silnice. Pro auta, která pozičku něměla namontovanou továrně, se prodávaly univerzální pozičky, které se přiskříply uzavřením bočního okna. :idea: :wink:

Napsal: stř led 26, 2011 12:20
od MartasBrno
To bylo hodně dávno že? 60. léta?

[ Komentář přidal: Luděk Musil: st leden 26, 2011 12:29 ]
Se divíš? Podívej se na Hurikána :lol: .. přímo chodící studnice moudrosti ... jen ten bílý vous a věk otce Fura mu chybí :P

Napsal: stř led 26, 2011 13:18
od Křečík Barbuška
MLuděk Musil píše:... jen ten bílý vous a věk otce Fura mu chybí
Všechno bude :mrgreen: .

Napsal: stř led 26, 2011 13:43
od MartasBrno
Koko Loko píše:
MLuděk Musil píše:... jen ten bílý vous a věk otce Fura mu chybí
Všechno bude :mrgreen: .
Tak to se nebojím, už to má pomalý náběh :D

Napsal: stř led 26, 2011 13:45
od zelvotron
Luděk Musil píše:
Marek89 píše:Da sa Lade zapnúť parkovačka na jednej strane ? Myslím, že staré škodovky mali pri vytiahnutí kľúča a pootočení volantu možnosť rozsvietiť napr. pravú parkovačku. To mi tvrdi kamarát, ktorý okrem toho tvrdí, že sa dá zapnúť na Š120 blinker tak aby svietil. To je vraj na všetkých autách.
Starý stovky a tuším tisícovky to měly. Bylo potřeba blinkrovou páčku přesunout nahoru či dolů (bliká vpravo či vlevo) a vypnout zapalování - potom se rozsvítily obrysovky na příslušné straně. U Š1000MB se rozsvítila "pozička" na C sloupku. Nová řada (rozuměj 105/120) už toto myslím neměla. Jo - teď jsem si tak vzpomněl: Š100 měla ještě jednu vychytávku .... když se při běžícím motoru zapnuly 4x4 (výstražný světla) tak chcípnul motor ... :lol: vychytávka :D .
Na Ladě toto nelze řešit (tedy jednoduše) - obrysová a koncová světla jsou napojena "do kříže". L.
Je to tak, při blinkru vpravo navíc svítí osvětlení značky, je to z důvodu, že pokud je potřeba aby svítila pravá strana, znamená to, že auto stojí v protisměru, tedy v rozporu s předpisama a tak aby příslušník SNB mohl líp přečíst a opsat spz :P

Tenhle systém má ale trochu nevýhodu v tom, že když by člověk zavadil o páčku blinkrů při vystupování, tak si to zapne a vymlátí si baterku. Mě se to teda nestalo, ale je fakt, že ta páčka jde celkem lehce, takže možný to asi je.

Jinak schémata ke stovce mám, takže kdyby to někoho zajímalo, tak můžu poskytnout.

A k těm varovkám, to co je tu popsaný je poměrně atypický provedení, co se dělalo rok, dva, vycházelo to z předpisů, že varovky nesmějí jít pustit za jízdy (chodu motoru). Nicméně bylo to zapojený tak, že šlo zkusit nastartovat motor i s varovnýma blinkrama a sice se muselo na otočnej přepínač varovek zatlačit v ose - zmáčknout. Ale jak říkám, tohle bylo poměrně atypický provedení, pak došlo ke změně předpisů a od roku asi 71 fungují varovky jako na normálním autě.
Luděk Musil píše:že někoho Š100 předjedu
Výrobce s takovou eventualitou očividně nepočítal :P

Mimochodem tu funkci s parkovačkama mají teď i nový auta, před pár lety mě jeden pracovník šádovky nadšeně sděloval, že díky tomu, že má nová octávka (2) osvětlení řízený řídící jednotkou jsou možný takovýhle vychytávky, což dřív nešlo :lol:

Napsal: stř led 26, 2011 13:56
od Roman
zelvotron píše:
A k těm varovkám, to co je tu popsaný je poměrně atypický provedení, co se dělalo rok, dva, vycházelo to z předpisů, že varovky nesmějí jít pustit za jízdy (chodu motoru). Nicméně bylo to zapojený tak, že šlo zkusit nastartovat motor i s varovnýma blinkrama a sice se muselo na otočnej přepínač varovek zatlačit v ose - zmáčknout. Ale jak říkám, tohle bylo poměrně atypický provedení, pak došlo ke změně předpisů a od roku asi 71 fungují varovky jako na normálním autě.
Presne tak, nasa S100 bola rok vyroby 1969. Ked sme ju v mototechne kupovali, stali este vedla nej posledne S1000MB :)

Napsal: stř led 26, 2011 14:00
od Laďuša
zelvotron píše:Tenhle systém má ale trochu nevýhodu v tom, že když by člověk zavadil o páčku blinkrů při vystupování, tak si to zapne a vymlátí si baterku. Mě se to teda nestalo, ale je fakt, že ta páčka jde celkem lehce, takže možný to asi je.
To máš úplně jedno, když jdou nechat i zapnutý tlumený světla, tak tuto už nevadí. A když na to reaguje pípák, jako u fóbie, tak už to nevadí vůbec. Teda ono by bylo dost naprd, aby pípák hlídal tlumený světla a tuto už ne.

Napsal: stř led 26, 2011 14:03
od zelvotron
Roman: No já mám rok 73, ten už to má samozřejmě normálně, to je obyčejná ničím nezajmavá stovka, ale rodiče měli snad rok 70 nebo 71, byla to prostě jedna z posledních prvních, tedy vpředu rakvička s fousama, na blatníkách znaky a lišty a otvírací trojúhelníčky v zadních dveřích a bez mřížky ve sloupku, ale už právě měla ty varovky normální bez chcípání a ruční sytič. Vy jste měli ještě automat?
Laďuša píše:To máš úplně jedno, když jdou nechat i zapnutý tlumený světla, tak tuto už nevadí. A když na to reaguje pípák, jako u fóbie, tak už to nevadí vůbec. Teda ono by bylo dost naprd, aby pípák hlídal tlumený světla a tuto už ne.
No u desiny se mě stalo že zůstalo přilepený relé potkávaček, což bylo dost naprd, protože sem nešel okolo předku a bez pípáka to nezjistíš, kontrolka je jen na obrysovky. U stovky je mi to jedno, jednak na delší stání odpojuju baterku a v nouzi největší to jde roztlačit snadno. Nebo klikou.

Napsal: stř led 26, 2011 14:20
od MartasBrno
Laďuša píše:
zelvotron píše:Tenhle systém má ale trochu nevýhodu v tom, že když by člověk zavadil o páčku blinkrů při vystupování, tak si to zapne a vymlátí si baterku. Mě se to teda nestalo, ale je fakt, že ta páčka jde celkem lehce, takže možný to asi je.
To máš úplně jedno, když jdou nechat i zapnutý tlumený světla, tak tuto už nevadí. A když na to reaguje pípák, jako u fóbie, tak už to nevadí vůbec. Teda ono by bylo dost naprd, aby pípák hlídal tlumený světla a tuto už ne.
Teda ono by bylo dost na prd pípáka všude vláčet a živit ho, jen aby všecko hlídal...

BTW. ty parkovačky jsou zřejmě of slova parkovat, mně je to sympatický. A nový auta to opravdu mají. Na naší hlavní co vede k náměstí se parkuje na chodníku a bez těch světel je to o hubu. Provoz velkej i v noci a vidět nic není. Hlavně v těch mlhách to stojí za houby.

Napsal: stř led 26, 2011 14:35
od zelvotron
Tak zase já sem to teda v praxi ještě nikdy neviděl.