Mix otázek a odpovědí III

Free pokec (aj keď Ondra 07 by to celé zmazal)

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Roman píše:
Luděk Musil píše: Š100 měla ještě jednu vychytávku .... když se při běžícím motoru zapnuly 4x4 (výstražný světla) tak chcípnul motor ... :lol: . L.
a aby to bolo celkom dokonale, typy, ktore to takto mali (boli to prve modely), mali ten prepinac varovnych svetiel kombinovany s tlacitkom - cize ak boli zapnute varovne svetla, vypol sa motor, ale pri stlaceni toho prepinaca a podrzani v stlacenej polohe, dalo sa nastartovat :idea:
Aby to bolo celkom dokonalé ... :cry: ... při představě, že někoho Š100 předjedu ( :lol: ) a "pozdravím" ho "čtverkama" jako poděkování za to, že mi uhnul a v ten moment mi ten křáp chcípne .... :banghead: :axe: :Hangman: ... .
Je to samozřejmě úprava poplatná své době a tenkrát se samozřejmě "čtverky" nepoužívaly takovým způsobem jako dnes. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Stejně je to mazec, ten rok cca 1970 byl dost bohatej na tyto vychytávky, teda u té škodovky. Jenže pak u dalších modelů to chybělo. Proč? není to škoda? Asi to bylo už dost překombinované. Ale i tak - na tu dobu myslím luxus. A pro všechny :)
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

MartasBrno píše:Proč? není to škoda?
Je to Škoda :D
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

Luděk Musil píše: ...Je to samozřejmě úprava poplatná své době a tenkrát se samozřejmě "čtverky" nepoužívaly takovým způsobem jako dnes. L.
U nás sice ne, ale na západ od naší tenkrát "železné opony" to bylo běžné ještě dříve než AZNP MB vyrobila první 1000 MB. Jakmile první vůz v koloně na dálnici zahlédl výstrahu "STAU" nebo viděl před sebou prudčeji brzdící vozy, okamžitě zapínal výstražnou "čtverku".
Mimochodem tato výstraha je v němčině zajímavá tím, že má dva významy - zastavení nebo marmeláda ev. jam (což se může stát z neuposlechnuvších účastníků dopravy).
Uživatelský avatar
utia
Příspěvky: 405
Registrován: úte pro 13, 2005 14:57
Bydliště: Praha

Příspěvek od utia »

Luděk Musil píše:
Marek89 píše:Da sa Lade zapnúť parkovačka na jednej strane ? Myslím, že staré škodovky mali pri vytiahnutí kľúča a pootočení volantu možnosť rozsvietiť napr. pravú parkovačku. To mi tvrdi kamarát, ktorý okrem toho tvrdí, že sa dá zapnúť na Š120 blinker tak aby svietil. To je vraj na všetkých autách.
Starý stovky a tuším tisícovky to měly. Bylo potřeba blinkrovou páčku přesunout nahoru či dolů (bliká vpravo či vlevo) a vypnout zapalování - potom se rozsvítily obrysovky na příslušné straně. U Š1000MB se rozsvítila "pozička" na C sloupku. Nová řada (rozuměj 105/120) už toto myslím neměla. Jo - teď jsem si tak vzpomněl: Š100 měla ještě jednu vychytávku .... když se při běžícím motoru zapnuly 4x4 (výstražný světla) tak chcípnul motor ... :lol: vychytávka :D .
Na Ladě toto nelze řešit (tedy jednoduše) - obrysová a koncová světla jsou napojena "do kříže". L.
Tak Samara toto ma, osobne me to trochu stve - hlavne v lete kdyz zapnu blinkr, nekde zastavim, vytahnu klicky ze zapalovani a pak mi sviti obrysovky na jedne strane, kdyz sviti slunicko je tezke si toho vsimnout...
Dva dny nato seděl Pú na své větvi,
pohupoval nohama sem a tam,
vedle něj, stály čtyři hrníčky medu...
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Obdobně mají staré Octávie řešenou boční pozičku. Také se u ní přepínala strana, která má svítit. V jednu dobu bylo na některých typech komunikací používání poziček povinné. Každé zaparkované auto muselo svítit na straně blíže středu silnice. Pro auta, která pozičku něměla namontovanou továrně, se prodávaly univerzální pozičky, které se přiskříply uzavřením bočního okna. :idea: :wink:
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

To bylo hodně dávno že? 60. léta?

[ Komentář přidal: Luděk Musil: st leden 26, 2011 12:29 ]
Se divíš? Podívej se na Hurikána :lol: .. přímo chodící studnice moudrosti ... jen ten bílý vous a věk otce Fura mu chybí :P
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

MLuděk Musil píše:... jen ten bílý vous a věk otce Fura mu chybí
Všechno bude :mrgreen: .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Koko Loko píše:
MLuděk Musil píše:... jen ten bílý vous a věk otce Fura mu chybí
Všechno bude :mrgreen: .
Tak to se nebojím, už to má pomalý náběh :D
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Luděk Musil píše:
Marek89 píše:Da sa Lade zapnúť parkovačka na jednej strane ? Myslím, že staré škodovky mali pri vytiahnutí kľúča a pootočení volantu možnosť rozsvietiť napr. pravú parkovačku. To mi tvrdi kamarát, ktorý okrem toho tvrdí, že sa dá zapnúť na Š120 blinker tak aby svietil. To je vraj na všetkých autách.
Starý stovky a tuším tisícovky to měly. Bylo potřeba blinkrovou páčku přesunout nahoru či dolů (bliká vpravo či vlevo) a vypnout zapalování - potom se rozsvítily obrysovky na příslušné straně. U Š1000MB se rozsvítila "pozička" na C sloupku. Nová řada (rozuměj 105/120) už toto myslím neměla. Jo - teď jsem si tak vzpomněl: Š100 měla ještě jednu vychytávku .... když se při běžícím motoru zapnuly 4x4 (výstražný světla) tak chcípnul motor ... :lol: vychytávka :D .
Na Ladě toto nelze řešit (tedy jednoduše) - obrysová a koncová světla jsou napojena "do kříže". L.
Je to tak, při blinkru vpravo navíc svítí osvětlení značky, je to z důvodu, že pokud je potřeba aby svítila pravá strana, znamená to, že auto stojí v protisměru, tedy v rozporu s předpisama a tak aby příslušník SNB mohl líp přečíst a opsat spz :P

Tenhle systém má ale trochu nevýhodu v tom, že když by člověk zavadil o páčku blinkrů při vystupování, tak si to zapne a vymlátí si baterku. Mě se to teda nestalo, ale je fakt, že ta páčka jde celkem lehce, takže možný to asi je.

Jinak schémata ke stovce mám, takže kdyby to někoho zajímalo, tak můžu poskytnout.

A k těm varovkám, to co je tu popsaný je poměrně atypický provedení, co se dělalo rok, dva, vycházelo to z předpisů, že varovky nesmějí jít pustit za jízdy (chodu motoru). Nicméně bylo to zapojený tak, že šlo zkusit nastartovat motor i s varovnýma blinkrama a sice se muselo na otočnej přepínač varovek zatlačit v ose - zmáčknout. Ale jak říkám, tohle bylo poměrně atypický provedení, pak došlo ke změně předpisů a od roku asi 71 fungují varovky jako na normálním autě.
Luděk Musil píše:že někoho Š100 předjedu
Výrobce s takovou eventualitou očividně nepočítal :P

Mimochodem tu funkci s parkovačkama mají teď i nový auta, před pár lety mě jeden pracovník šádovky nadšeně sděloval, že díky tomu, že má nová octávka (2) osvětlení řízený řídící jednotkou jsou možný takovýhle vychytávky, což dřív nešlo :lol:
Naposledy upravil(a) zelvotron dne stř led 26, 2011 14:00, celkem upraveno 1 x.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

zelvotron píše:
A k těm varovkám, to co je tu popsaný je poměrně atypický provedení, co se dělalo rok, dva, vycházelo to z předpisů, že varovky nesmějí jít pustit za jízdy (chodu motoru). Nicméně bylo to zapojený tak, že šlo zkusit nastartovat motor i s varovnýma blinkrama a sice se muselo na otočnej přepínač varovek zatlačit v ose - zmáčknout. Ale jak říkám, tohle bylo poměrně atypický provedení, pak došlo ke změně předpisů a od roku asi 71 fungují varovky jako na normálním autě.
Presne tak, nasa S100 bola rok vyroby 1969. Ked sme ju v mototechne kupovali, stali este vedla nej posledne S1000MB :)
Roman
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12128
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

zelvotron píše:Tenhle systém má ale trochu nevýhodu v tom, že když by člověk zavadil o páčku blinkrů při vystupování, tak si to zapne a vymlátí si baterku. Mě se to teda nestalo, ale je fakt, že ta páčka jde celkem lehce, takže možný to asi je.
To máš úplně jedno, když jdou nechat i zapnutý tlumený světla, tak tuto už nevadí. A když na to reaguje pípák, jako u fóbie, tak už to nevadí vůbec. Teda ono by bylo dost naprd, aby pípák hlídal tlumený světla a tuto už ne.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Roman: No já mám rok 73, ten už to má samozřejmě normálně, to je obyčejná ničím nezajmavá stovka, ale rodiče měli snad rok 70 nebo 71, byla to prostě jedna z posledních prvních, tedy vpředu rakvička s fousama, na blatníkách znaky a lišty a otvírací trojúhelníčky v zadních dveřích a bez mřížky ve sloupku, ale už právě měla ty varovky normální bez chcípání a ruční sytič. Vy jste měli ještě automat?
Laďuša píše:To máš úplně jedno, když jdou nechat i zapnutý tlumený světla, tak tuto už nevadí. A když na to reaguje pípák, jako u fóbie, tak už to nevadí vůbec. Teda ono by bylo dost naprd, aby pípák hlídal tlumený světla a tuto už ne.
No u desiny se mě stalo že zůstalo přilepený relé potkávaček, což bylo dost naprd, protože sem nešel okolo předku a bez pípáka to nezjistíš, kontrolka je jen na obrysovky. U stovky je mi to jedno, jednak na delší stání odpojuju baterku a v nouzi největší to jde roztlačit snadno. Nebo klikou.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Laďuša píše:
zelvotron píše:Tenhle systém má ale trochu nevýhodu v tom, že když by člověk zavadil o páčku blinkrů při vystupování, tak si to zapne a vymlátí si baterku. Mě se to teda nestalo, ale je fakt, že ta páčka jde celkem lehce, takže možný to asi je.
To máš úplně jedno, když jdou nechat i zapnutý tlumený světla, tak tuto už nevadí. A když na to reaguje pípák, jako u fóbie, tak už to nevadí vůbec. Teda ono by bylo dost naprd, aby pípák hlídal tlumený světla a tuto už ne.
Teda ono by bylo dost na prd pípáka všude vláčet a živit ho, jen aby všecko hlídal...

BTW. ty parkovačky jsou zřejmě of slova parkovat, mně je to sympatický. A nový auta to opravdu mají. Na naší hlavní co vede k náměstí se parkuje na chodníku a bez těch světel je to o hubu. Provoz velkej i v noci a vidět nic není. Hlavně v těch mlhách to stojí za houby.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Tak zase já sem to teda v praxi ještě nikdy neviděl.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Odpovědět

Zpět na „Poklábosme“