Luděk Musil píše:Marek89 píše:Da sa Lade zapnúť parkovačka na jednej strane ? Myslím, že staré škodovky mali pri vytiahnutí kľúča a pootočení volantu možnosť rozsvietiť napr. pravú parkovačku. To mi tvrdi kamarát, ktorý okrem toho tvrdí, že sa dá zapnúť na Š120 blinker tak aby svietil. To je vraj na všetkých autách.
Starý stovky a tuším tisícovky to měly. Bylo potřeba blinkrovou páčku přesunout nahoru či dolů (bliká vpravo či vlevo) a vypnout zapalování - potom se rozsvítily obrysovky na příslušné straně. U Š1000MB se rozsvítila "pozička" na C sloupku. Nová řada (rozuměj 105/120) už toto myslím neměla. Jo - teď jsem si tak vzpomněl: Š100 měla ještě jednu vychytávku .... když se při běžícím motoru zapnuly 4x4 (výstražný světla) tak chcípnul motor ...
vychytávka
.
Na Ladě toto nelze řešit (tedy jednoduše) - obrysová a koncová světla jsou napojena "do kříže". L.
Je to tak, při blinkru vpravo navíc svítí osvětlení značky, je to z důvodu, že pokud je potřeba aby svítila pravá strana, znamená to, že auto stojí v protisměru, tedy v rozporu s předpisama a tak aby příslušník SNB mohl líp přečíst a opsat spz
Tenhle systém má ale trochu nevýhodu v tom, že když by člověk zavadil o páčku blinkrů při vystupování, tak si to zapne a vymlátí si baterku. Mě se to teda nestalo, ale je fakt, že ta páčka jde celkem lehce, takže možný to asi je.
Jinak schémata ke stovce mám, takže kdyby to někoho zajímalo, tak můžu poskytnout.
A k těm varovkám, to co je tu popsaný je poměrně atypický provedení, co se dělalo rok, dva, vycházelo to z předpisů, že varovky nesmějí jít pustit za jízdy (chodu motoru). Nicméně bylo to zapojený tak, že šlo zkusit nastartovat motor i s varovnýma blinkrama a sice se muselo na otočnej přepínač varovek zatlačit v ose - zmáčknout. Ale jak říkám, tohle bylo poměrně atypický provedení, pak došlo ke změně předpisů a od roku asi 71 fungují varovky jako na normálním autě.
Luděk Musil píše:že někoho Š100 předjedu
Výrobce s takovou eventualitou očividně nepočítal
Mimochodem tu funkci s parkovačkama mají teď i nový auta, před pár lety mě jeden pracovník šádovky nadšeně sděloval, že díky tomu, že má nová octávka (2) osvětlení řízený řídící jednotkou jsou možný takovýhle vychytávky, což dřív nešlo