Jak je to dlouho, co Ekolube na Pražákový přešlo na Orlen? Řekl bych aspoň dvě leta, ne-li dýl.
Což v mém případě znamená minimálně 5-tou či šestou výměnu oleje od polské hvězdy, v lité formě 15W40 SL.
Motor si zatím nestěžuje a nějakou zvýšenou spotřebu, černotu, zvýšenou nebo sníženou hustotu oleje neregistruju.
Teď jsem byl zrovna nastartovat auto, i v těch -7, co máme ve Vyškově, a po 2 dnech stání chytlo v pohodě, spíš mělo chuť po puštění spojky kupředu .
L.
Orlen groupe je největší olejářskou firmou ve Visegrádské skupině. Není to tedy rozhodně firma, která by vyráběla pouze nekvalitní olej. Ovšem takový Orlen Platinum 15w40 bych po zkušenostech do svého motoru už opravdu nedal. Nicméně to neznamená, že ostatní oleje od Orlenu budou špatné. Takový Mogul M7ADS je vlastně také Orlen, poněvadž Paramo patří Orlenu a přitom je to pro naše motory olej plně dostačující.
Ok skusenost z Maditom m8ad - spotreba oleja klesla (zatial nebadam ubytok po 2tis km) ale má to ale. A sice olej sa menej farbi tak si mi zdá že necisti alebo skor zanasa motor. Alebo môže byť motor vycisteny po predchadzajucich častých vymenach?
Ušetrime korunu, nech to stojí milión. Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Ked sa nefarbi, tak ten motor asi nie je az taky zasraty, ale nemoze zanasat, to by najprv musel byt "zafarbeny". Ziadny novy olej ti motor nebude "zanasat", to kazdy az po tom ako zdegraduje. Menej kvalitny olej sice zdegraduje skor, ale rozhodne nie po 2tkm. To ze ho necisti je dane tym, ze neobsahuje take mnozstvo additiv ako olej kvalitnejsi. V praxi to znamena, ze ak ty das m8ad a vymenis ho po 5000km a ja dam nejaky brutalny longlife a vymenim ho po 15tkm(co je stale podla vyrobcu oleja skoro), je dost dobre mozne a pravdepodobne, ze tvoj motor na tom bude lepsie ako moj...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Ale proti Maditu M8AD nemůžeme říct, že do Lady nepatří. On tam patří a podle doporučení výrobce motoru z roku 1970 je to jeden z nejkvalitnějších olejů.
Ovšem to, jestli olej tmavne rychleji či pomaleji, nemá s tím, zda do motoru patří či ne, vůbec nic společného.
RENAULT Mégane Grandtour*04/2008 - 1,5dCi 78kW(06/2016-) RENAULT Scénic*05/2012 - 1,4TCe 96kW(10/2023-)
Je to asi tím, co psal Majo. Tyto "staré" typy olejů mají prostě málo aditiv a hůř ten motor čistí. Takže se nešpiní. Nutno podotknout, že to není dobře. Čím rychleji olej tmavne, tím je to lépe, neb víc to svědčí o jeho dobrých čistících schopnostech.
Pokud používáš kvalitní oleje (kvalitní nemusí nutně znamenat syntetika za tři sta korun litr) a měníš ve správných intervalech, motor musí být uvnitř naprosto čistý.
RENAULT Mégane Grandtour*04/2008 - 1,5dCi 78kW(06/2016-) RENAULT Scénic*05/2012 - 1,4TCe 96kW(10/2023-)
Kvalitný je vyššie api? Pravdu povediac keď som tam dal hociaky olej bol v 2tkm cirny ako smola. Keď som do skody105 dál m6ad takisto sa po par km zafarbil. A na tej som tiež olej nemenil raz. Ale nikdy iný ako m6.
Další faktor je záruka kvality, alebo nekupit polský šmejd. Tak som sa rozhodol pre (aj v servisnej knizke spomenuty) na slovnaftke kupeny madit m8ad. Pochybujem že taky olej bude niekto ppancovat a že by pancovany predaval namiesto svojho. Každý len rimulu kupuje...
Ušetrime korunu, nech to stojí milión. Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD