Stránka 42 z 53
Re: První Granty v ČR
Napsal: ned srp 03, 2014 15:14
od zelvotron
To nevím, že by se přestala ta 1,4 dělat, v kalině 2 nebude? Ale tak ono to asi nemá ani moc smysl nabízet 1,4 16v a 1,6 16v, vždyť je to plus mínus podobný jak výkonově tak spotřebou ale i výrobníma nákladama. To mi přijde rozumnější do těch nejlacinejších verzí bouchat ty osmiventily, který budou výrobně levnější a do lepšího provedení dávat rovnou 1,6 16v. Ono pokud se ten motor pro auto dobře zvolí tak potom ani tolik neva, že je menší nabídka, naopak se uspoří výrobní náklady. Vem si jedničkovou fábii, kolik benzíňáků se do toho dávalo a v podstatě ani o jednom se nedá říct že by k autu vyloženě pasoval. Naproti tomu třeba lada dává k tomu autu vždycky už v podstatě ideální motor a tak není potřeba vymějšlet bejkoviny. Nebo si vem Logana, měli tam zezačátku jen historickou 1,4 a prodali aut za rok, co lada za deset. Ano pro evropu by to asi chtělo diesel, i když i ty už jsou pomalu za zenitem.
Radůz: klid, je to na jiný téma, ten druhý příspěvek
Mimochodem místo květinářství je teď lekárna, má dokonce udělanej svůj vlasní vchod z ulice a samootvírací dveře hlavního vchodu vyměnili za lítačky.
Re: První Granty v ČR
Napsal: pon srp 04, 2014 13:59
od tomass
Řekl bych, že Larguse do bazaru dal člověk, který si kupuje vždy nová auta a před první výměnou oleje (možná první garančkou) je dává do bazaru a zase kupuje nové auto.
Prostě nechce aby se mu v autě někdo hrabal, nechce platit za servis a raději zlevní z kupní ceny a má vždy nový kousek (po 4 letech pravidelně mění auto).
a) STK do 7/2016, tak to koupil v červenci 2012, 2 roky starý kousek ze salonu, nebo předváděcí vůz.
b) Nebo to byla novota na kterou půl roku čekal, letos po 4 letech udělal technickou (možná dělal STK bazar) a šlo to do prodeje. Za 4 roky najezdil 16 tkm, to je fakt docela málo na to, aby se člověk ještě o auto staral.
c) 4 roky se peklovat s autem, který někomu nesedí by bylo skoro divný.
d) Něco je zjevně na odchodu a už nechce investovat, tak to dal do bazaru.
Jeví se mi jako nejpravděpodobnější možnost b) i když prakticky každý auto v bazaru je d), tedy s nějakým problémem.
Jeden starý automechanik, ke kterému jsem před lety jezdil (už nežije, teď jezdím k jeho kolegovi - jeho učedníkovi) si vždycky naopak kupoval auto které mělo kolem 40 tkm a najezdil dalších 40 tkm. Pak ho dával pryč. Tvrdil, že je to nejlepší úspora, že auto nejvíc ztratilo na ceně a po dalších 2 letech za které najezdil těch svých 40 tkm ho dal pryč, že ještě neztratilo dále na ceně tak moc. Nechtěl spravovat vlastní auto a jen měnil oleje a spotřebák. Dost jsem se divil, že toto podnikal třeba i u Toyoty Corolly tak někdy cca v roce 1998. Dělal to tak prý celý život s každým autem. Dnes už tato ekonomika určitě neplatí. Dneska bude lepší mít nový auto a po nějaký době ho dát pryč. Dost aut je v těch 40 -80 tkm v dnešní době třeba problémová, nebo před větší investicí (třeba i zásluhou předchozích majitelů), jak je vidět z různých diskusí a recenzí. No a nebo pak koupit nějaký starší vyzkoušený držák. Jak pozoruju, tak střední a průměrný výrobky (obecně, nejen auta) mizí z trhu a směřují buď k levnějším a nebo naopak k dražším výrobkům. Jsou jen levný, nebo drahý. Průměr se přestává vyrábět a cenou se průměr nerozliší.
Re: První Granty v ČR
Napsal: pát srp 08, 2014 11:28
od Raduz
Re: První Granty v ČR
Napsal: čtv zář 18, 2014 19:26
od zelvotron
A teď mi řekněte, jaká je pravděpodobnost, že jen tak na ulici potkáte jednu ze čtyřech prodaných grant? To už je jak vyhrát loterii ne?
Re: První Granty v ČR
Napsal: čtv zář 18, 2014 20:07
od Marťas
Normálka, já jí taky viděl
Re: První Granty v ČR
Napsal: čtv zář 18, 2014 20:29
od zelvotron
A jak se ti líbil ten pomeranč místo laku
Re: První Granty v ČR
Napsal: čtv zář 18, 2014 20:35
od Michal Pokorný
Však s tím pomerančem to není nijak hrozné. Tchýně mojí sestřenky si s velkou okázalostí, jí vlastní, pořídila Ford Mondeo a můžu vám říci, že Granta s Nivou mají oproti tomu lak vyloženě luxusní
Re: První Granty v ČR
Napsal: čtv zář 18, 2014 20:44
od valda1971
zelvotron píše:A teď mi řekněte, jaká je pravděpodobnost, že jen tak na ulici potkáte jednu ze čtyřech prodaných grant? To už je jak vyhrát loterii ne?
Řekl bych ze tří (4 je v Sadské), tak ta loterie je luxusní
Re: První Granty v ČR
Napsal: čtv zář 18, 2014 20:48
od Raduz
Ta ze Sadské je taky v provozu má jí ten prodavač....
Re: První Granty v ČR
Napsal: čtv zář 18, 2014 20:58
od Tommel
Pomeranč jsem viděl i na BMW řady 1, pravda byla to nějaka socialka ani metlu to nemělo
Re: První Granty v ČR
Napsal: čtv zář 18, 2014 21:04
od zelvotron
Raduz píše:Ta ze Sadské je taky v provozu má jí ten prodavač....
Třeba jí musel koupit, jináč by dostal výpověď
Re: První Granty v ČR
Napsal: stř zář 24, 2014 10:30
od tavri
Pomeranč by mi nevadil, ale nenalakované nárazníky, to je hnus.
Re: První Granty v ČR
Napsal: stř zář 24, 2014 11:12
od JmJ
tavri píše:Pomeranč by mi nevadil, ale nenalakované nárazníky, to je hnus.
hnus, ale vetsi hnus pak je, kdyz ten nalakovany je odreny
Re: První Granty v ČR
Napsal: stř zář 24, 2014 12:03
od Majo
tavri píše:Pomeranč by mi nevadil, ale nenalakované nárazníky, to je hnus.
a to ste mali vidiet ake vyvalene oci mal moj lakyrnik, ked striekal prioracke narazniky a tam bolo velkym PP, co patri medzi neprelakovatelne plasty. Aj to bol dovod, preco ich bolo treba lakovat znovu, jednoducho to za 4 roky opukalo a opadalo...
Re: První Granty v ČR
Napsal: stř zář 24, 2014 19:48
od zelvotron
Stejně je to zajmavá kombinace liťáky, lakovaný zrcátka a černý nárazníky. Mě by skoro víc vadil ten pomeranč, jasně funkčně to nevadí, ale vysolit prachy za nový auto a mít lak jak když to venca stříká vysvačem ve stodole?