Stránka 41 z 82

Napsal: ned říj 10, 2010 00:29
od dmatej
Čoveče to je nějaký divný. Musíš dělat nějakou systematickou chybu, to se stává (a blbě se to hledá). Každopádně by mě teda zajímalo, v čem je háček, tohle fakt není normální ...

Když to netlačí olej ... a měnils kde co ... já teď nevim, jakým kolečkem se pohání olejový čerpadlo, ale ... prostě místo výměn čehokoliv jdi kolečko po kolečku od kliky, něco na tom musí bejt špatně. Zadřený rozpadlý ložisko, něco se vůbec netočí co se točit má ...

Pokud měníš věci jen tak naslepo, je to špatně. Musíš najít příčinu. Nehledě na to, že jedna vadná věc s sebou bude brát i ty ostatní, do tý doby dobrý :-(

Já su programátor, programátoři přišli postupem času na nějaký finty a "pasti" v lidským myšlení, když se "něco" rozbije. Mozek je potvora líná, má tendenci "podvádět" při práci, odfláknout to. Způsob opravy, kdy něco vyměníš a DOUFÁŠ, že to pomůže, tomu se říká "Shotgun debugging" - vystřelíš naslepo brokovnicí a možná se trefíš :-) . Problém je, že to "možná" je drahý - jak u auta, tak u programování stojí čas a nervy. Čím je auto nebo program složitější, všechny ty "možná" se na sebe nabalujou a brzo nevíš, čí jsi.
Proto má smysl dělat práci nejlíp jak umím.

Pardon, je půl druhý v noci, už zase žvaním z cesty :oops:

Zítra bych se měl dobrat na barák, zkusím se kouknout na starej Laďky blok, co by tak mohlo být "na ráně" na odchod do věčných lovišť ...

Napsal: ned říj 10, 2010 09:14
od ger007
vymenil som uz aj to kolecko co ide do rozdelovaca a logicky, keby sa netoci to kolecko nejde ani rozdelovac, keby nejde rozdelovac nehadze iskru tym padom nefachci. Zacal som predsa logicky, netlacilo, vymenil, som kluk, prvy vybrus, vymenil som cerpadlo, dalej som vymenil X krat tesnenie pod cerpadlom, skusal som silikon, papierove tesnenie, dalsia vec co ma napadla je to ze je to to kolecko, tiez som ho vymenil, filter som samozrejme vimenil tiez, pri stale nizkom tlaku som vymenil aj hlavu (na aute uz je tiez tretia) dalsia vec co to moze ovplynit je domecek vacky, to som vymenil tiez, dobre povedzte mi jedno: KURVA KDE JE PROBLEM, NEBERTE MA ZE NESCHOPNEHO CLOVEKA ALEBO NERVOVO NESTABILNEHO ALE MYSLIM ZE TAKETO PASTI TU NEMA NIKDO.

Napsal: ned říj 10, 2010 10:03
od Freedom
KURVA KDE JE PROBLEM, NEBERTE MA ZE NESCHOPNEHO CLOVEKA ALEBO NERVOVO NESTABILNEHO ALE MYSLIM ZE TAKETO PASTI TU NEMA NIKDO.
ahoj promin možná Ti ted poradim blbě, zkoušel sem si z tohodle tématu vyčíst co nejvíc ale i tak sem občas něco přeskočil, ale po tom co píšeš mě napadá už snad jen někde prasklina v bloku a ztráta tlaku zapříčiněná nětěsností, kdysi sem řešil problém s tlakem u escorta a bylo to zapříčiněno tímto ale projevovalo se mi to mírně napěněnym olejem a to sem u tebe nikde nevyčetl zase je pravda že já tam měl ďíru jak hrom tak je i možnost že třeba tobě to nenapění z důvodu že je to jen malinký, tenkrát sem taky měnil 3x čerpadlo a sací hrdlo z olejový vany ale zavaření bloku vše vyřešilo, rozhodně to neber jako klíčovou záhadu může to bejt zcela něco jiného a myslim že všichni tady čekáme na to až na to přijdeš aby sme přinejhoršim ve tvé situaci věděli kam šáhnout napoprvé, rozhodně ale nervy neztrácej a bojuj ono to nějak pude. :wink:

Napsal: ned říj 10, 2010 10:28
od Saša
Když točí startér motorem a nejsou tam svíčky zhasne alespoň kontrolka mazání ? (musí) . Pokud ne odšroubuj snímač a skus zastartovat jestli jde olej do hlavního mazacího kanálu .

Napsal: ned říj 10, 2010 10:44
od ger007
sasa dakujem za radu poobede odskusam

Napsal: ned říj 10, 2010 10:45
od Puhi
dzim palce s tým hororom :)

Napsal: ned říj 10, 2010 10:58
od Hurikán
Ja tiež držim palce. ;)

Ještě mě napadla jedna věc. Pokud kontrolka tlaku zhasne, resp. po vyšroubování čidla poteče z kanálku olej, tak bych shodil hlavu a podíval se, jestli poteče olej z kanálku nahoře na bloku, co jde do hlavy. Když ano, bude chyba buď v těsnění - třeba jsi koupil zmetkovou sérii s chybějící dírou pro olejový kanál - kontroloval jsi po nasazení těsnění, jestli není kanál zakrytý? Olej se nahoru musí vytlačit i když pomalu otáčíš klikovkou rukou. Druhá možnost by byla nějaká zákeřnost v hlavě, ale tu bych vzhledem k tomu, že je tam již třetí asi vyloučil.

Napsal: ned říj 10, 2010 11:13
od ger007
ved je tam klasicke ickove tesnenie ickova palica akurat blok je neickovy ale to nema vplyv, tesnenie pod palicov som porovnaval s obyc papierovym aj s tym co tam bolo, az na trocha iny tvar jednej dierky (ze neni su dve male ale jedna velkka)

Napsal: ned říj 10, 2010 18:40
od dmatej
Já z Tebe rozhodně nedělám vola, a nervově nestabilní bychom z toho asi byli všichni :D

Napsal: ned říj 10, 2010 18:50
od Ivo
Pokud spodek motoru je mazaný a trpí pořád jenom vrch, tak bych se zaměřil na to. Buď zjistit, jestli jde olej z díry na čidlo mazání, nebo jestli jde olej kanálkem do hlavy, tak jak už ti poradili. Nebo vytáhnout zase motor ven, rozebrat ho a začít skládat znova. Někde prostě musí být chyba. Není možné, aby všechny díly co do toho dáváš, byly vadné. S chutí do toho a půl je hotovo.

Napsal: ned říj 10, 2010 19:34
od dmatej
Ivo píše:Pokud spodek motoru je mazaný a trpí pořád jenom vrch, tak bych se zaměřil na to. Buď zjistit, jestli jde olej z díry na čidlo mazání, nebo jestli jde olej kanálkem do hlavy, tak jak už ti poradili. Nebo vytáhnout zase motor ven, rozebrat ho a začít skládat znova. Někde prostě musí být chyba. Není možné, aby všechny díly co do toho dáváš, byly vadné. S chutí do toho a půl je hotovo.
Každopádně na rozborku a sborku bych si přibral někoho dalšího znalýho, protože pokud už měnil tolik věcí, dost možná někde systematicky přehlíží nějakou blbou chybku a dost možná jí zopakuje - a pak by mě na jeho místě už asi fakt ranila mrtvice :lol:

Napsal: ned říj 10, 2010 20:26
od plavec
ger007 píše:ALE MYSLIM ZE TAKETO PASTI TU NEMA NIKDO.
Ale má, ale MÁ! Hradní střela je taky past, měnilo se tam skoro všechno a některý díly i 3x , což už je i pro otrlejší povahy poměrně dost. Příčinu nikdo nikdy nevyřešil, pomohla až výměna auta.
dmatej píše:dost možná někde systematicky přehlíží nějakou blbou chybku a dost možná jí zopakuje
Nojo, jenže tohle se stává většinou "nevědomky" nebo ve spěchu, což si myslím že u Gera zrovna dvakrát nehrozí. Ten už by asi nejradši aby to jezdilo, tak si s tím doslova poctivě hraje ve dne v noci....

Napsal: ned říj 10, 2010 20:33
od Luděk Ondrůch
Dotáhni ten střep do Brna, svoláme koncílium a to by bylo abychom na to nedošli.

Napsal: ned říj 10, 2010 20:34
od Drobek81
plavec píše:tak si s tím doslova poctivě hraje ve dne v noci....
mozna by bylo lepsi, kdyby se venoval autu...
mozna bude lepsi, kdyz tam da motor z pojizdneho auta a ten postupne opet znepojizdni - ale chvili by mu mohl vydrzet 8)

Napsal: ned říj 10, 2010 20:34
od Tommel
Ale on vi, ze ma auto ktere ho chce zabit 8)