Stránka 41 z 124
Napsal: stř pro 08, 2010 16:30
od Křečík Barbuška
Jen tak mimochodem, pracovní Turbokrálík Fabia combi II, 1.2 TSI 77kW má zatím najeto necelých 4 tis. km. Nicméně již teď z toho motoru (z auta nikoliv) uchcávám, germánům se zadařilo. Škoda, že to nemá šestikvaltku a na dálnicích není neomezený rychlostní limit
. To auto lítá velice pěkně, dlouhodobá spotřeba 6,7l. Okreska se s tím dá jet za 5,6l, dálnice 6,5l, po měste a hlavně na pojezdech to baští dost, 8-9 l, ale rozhodně méně jako krátká haťapka. Udržet 130 na dálnici je s tím velice obtížné, člověk to jen lechtá a na tachu je 170 hned
. Zkoušet s tím maximálku mám strach, to by bylo i o rodný list. Velice by mne zajímalo jak by to lítalo s tou 1.4 TSI
.
Napsal: stř pro 08, 2010 17:32
od Štěpán
zelvotron píše:
Ještě k tomu porovnání hmotnosti, pozor na to, že u desítky je v českých materiálech v pohotovostní hmotnosti započítanej řidič, kdežto u fabky ne.
Nohu do ledový vody za to nedám, ale mám pocit, že se škodovkou a řidičem to bude obdobne. Furt zapisuju v práci do karty vozů váhu auta a nad tou tabůlkou je napsáno " Hmotnost včetně řidiče ( + 75kg) "
Napsal: stř pro 08, 2010 21:15
od zelvotron
Jo teď sem na to koukal, máš pravdu, ono to není hned pod tabulkou jako u Lady, ale v textu, kterej sem nečet. Ono to bude patrně podle nějaký normy, protože mám dojem, že rusácí na svých stránkách většinou uvádí bez řidiče, což mě aspoň přijde logičtější - započítávat řidiče do užitečný hmotnosti, jelikož v praxi každej řidič váží jinak, že
Napsal: stř pro 08, 2010 21:57
od veliz
zelvotron píše:
Ale já sem porovnával fabku 1 s vrstevníkama, třeba na 206 stojí sklo 3000 jako na každý jiný normální auto s lepeným sklem.
Ale nemá to smysl to řešit, příkladů je spousty, přesvědčovat tě nebudu, když nechceš a máš svojí pravdu.
Koukám na tvém odkazu 206 sklo 3000, fabia 2200 - to není propastný rozdíl. Dokážu si představit, že nějaký jednotlivý díl může být dokonce i levnější než u škodovky, ale komplexní statistika asi přecejen vyzní pro škodovku...
Teď si uvědomuju - 206 a fabia vlastně nejsou srovnatelná auta, 206 ztrácí hodně nejistými jízdními vlastnostmi, kvalitou řazení, kvalitou dílenského zpracování a malými předními sedačkami
I tak ale ve své době byla nejprodávanějším vozem v Evropě díky slušivému kabátku.
Napsal: stř pro 08, 2010 22:05
od Tommel
veliz píše:malými předními sedačkami
fabie je ma snad velke ?
Napsal: čtv pro 09, 2010 10:09
od zelvotron
veliz píše:Dokážu si představit, že nějaký jednotlivý díl může být dokonce i levnější než u škodovky
Nerouhej se
(jinak čelní sklo favorit felicia je neporovnatelný, protože není lepený)
Napsal: čtv pro 09, 2010 15:25
od vik2
Uz z dob 120L se tradovalo ze auta na vyvoz jsou lepsi udelany a vybaveny nez pro domaci trh. Prime dukazy nemam. Jen ruzne naznaky.(( trebas kdyz kolega si dotahnul par let starou oktafku z Francie a ta mela vybavu ze se z toho vsichni mistni skodofkari malem posraly))
Pokud by jen toto byla pravda, priznam se ze tomu verim, tak me to bytostne vadí a to auto nechci ani zadara.
Je to jako by MB rikala, ty ceskej "póvle" tobe to staci, ale venku by to nikdo nekoupil!!!!
Napsal: čtv pro 09, 2010 15:57
od JmJ
vik2 píše:Uz z dob 120L se tradovalo ze auta na vyvoz jsou lepsi udelany a vybaveny nez pro domaci trh. Prime dukazy nemam. Jen ruzne naznaky.(( trebas kdyz kolega si dotahnul par let starou oktafku z Francie a ta mela vybavu ze se z toho vsichni mistni skodofkari malem posraly))
Pokud by jen toto byla pravda, priznam se ze tomu verim, tak me to bytostne vadí a to auto nechci ani zadara.
Je to jako by MB rikala, ty ceskej "póvle" tobe to staci, ale venku by to nikdo nekoupil!!!!
tuzemska a vyvozni kvalita a celkove ruzne tridy kvality to to byla za socialismu bezna praxe a u skodovky to jiste platilo jeste pri felicich. kamarad mel MPi, kdyz u nas MPi rozhodne nebyla bezna, auto celkove bylo jako by lepe odhlucnene, motoricky i karoserii hodne vydrzelo. bylo stazene z vyvozni serie.
u vazu to byla myslim celkem klasika. kdyz porovnam kvalitu meho VAZu s ruznymi jinymi z te doby, tak je jasne, ze na tom mem si nekdo musel proste dat vice zalezet a nemyslim si, ze to je jen tim, ze to je "dobry kus".
Napsal: čtv pro 09, 2010 16:09
od Marek
Taky si myslím, že to tak bylo. Z DDR se sem tahaly favority Ecotronic a stavěly se na české papíry, protože byly o milion procent lepší než ty naše, přestože stejného roku výroby.
Kamarád měl z Německa dovezeného favorita z podzimu 1993 (vstřikování BOSCH 40kW) a jezdil s ním do roku 2006. Najel 380.000 km bez jediné opravy na motoru nebo převodech (jednou měněná spojka po 240.000 km) a když to prodával, dostal za to prachy, za které by obratem koupil jetou Felicii s novým ksichtem. To auto bylo i po 14 sezonách absolutně bez koroze - což se u favorita fakt často nevídá.
Napsal: čtv pro 09, 2010 16:40
od Luděk Musil
Marek píše:To auto bylo i po 14 sezonách absolutně bez koroze - což se u favorita fakt často nevídá.
No vono když to řeknem jináč .... po 14 sezonách už kolikrát ani neuvidíš toho favorita
. L.
Napsal: čtv pro 09, 2010 20:05
od Maysner
veliz píše:, kvalitou řazení
kde? je to vykvedlany stejne jak felicie pri stejnym poctu km. u fabie s 140tkm na tachu jsem kvalty lovil, dvojku nemohl skoro pres ridicovu sedacku zaradit........
Napsal: čtv pro 09, 2010 20:22
od vik2
proc je Fabia RS drazsi jak Polo GTI??? a ma navic pomalejsi zrychleni???
je dokonce o desetinku pomalejsi 0-100 nez Ibiza Cupra, ktera stoji stejne.
Proc ma Passat 3.6FSi 220KW a SuperB ma jen 191KW???????
českej "póvle" tobe to stačí
Napsal: čtv pro 09, 2010 21:34
od Veverka
Do dojčlandu se vozí normální věci a k nám do asie vodpad
Napsal: čtv pro 09, 2010 22:46
od veliz
vik2 píše:proc je Fabia RS drazsi jak Polo GTI??? a ma navic pomalejsi zrychleni???í
Fabia RS je dražší zřejmě proto, že je na českém trhu žádanější než Polo GTi. Žijeme v tržní ekonomice a o cenách rozhoduje zájem zákazníků. Pokud jde o zrychlení, příčinou by mohla být horší aerodynamika fabie. Polo má také novější podvozkovou platformu (o 7-9mm delší rozvor). VW se nikdy netajil tím, že škodovka sice bude mít přístup k nejnovějším technologiím, nemusí je však mít jako první.
Maysner píše:veliz píše:, kvalitou řazení
kde? je to vykvedlany stejne jak felicie pri stejnym poctu km. u fabie s 140tkm na tachu jsem kvalty lovil, dvojku nemohl skoro pres ridicovu sedacku zaradit........
Měl jsem na mysli srovnání u nových vozů. U ojetých vozů záleží na aktuální kondici, takže papírově lepší vůz může být v konkrétním případě horší.
Tommel píše:veliz píše:malými předními sedačkami
fabie je ma snad velke ?
Velké ne, větší ano.
Marek píše:Najel 380.000 km bez jediné opravy na motoru nebo převodech
Ve své době v tisku tolik podceňovaný prastarý OHV čtyřválec z tisícovky (splašený šicí stroj) se nakonec ukázal jako nezničitelný a teprve po létech byl některými doceněn. Že by se HTP v budoucnu podařilo totéž? Sám jsem na to zvědavý.
Napsal: pát pro 10, 2010 09:05
od Teepee
Zeptejte se na pověst žigulíků v Rusku. A zamyslete se proč se tu ve velkém skupují (nebo skupovali) a tahají zpátky?
Protože tady jsme jezdili v těch lepších kusech...
Kamarád chodil nějaký čas na ČVUT a povídal mi něco o výrobních tolerancích a výsledných 3 třídách kvality, něco ve smyslu: Exportní, Tuzemská, Výprodejová.
V rámci otevřeného trhu EU se tohle trochu stírá, dnes není problém koupit auto za hranicemi ČR, kde se dokonce dají nové Škodovky sehnat levněji než u nás. (psali kdysi ve Světě motorů)