Stránka 5 z 5

Napsal: pon úno 09, 2009 19:10
od EMI
ano, ale převodník jako takovej se tu zatim neřešil. s tim zbytkem se omlouvam-nevim proč mi předtim ten obrázek, kde je ten graf a popis, nešel otevřít... :oops:

už sem ve starých zásobách doma vyhrabal i lambdu. http://www.cc-autodily.cz/sonda-kyslikova-lsh-25.html podle přiloženýho paragonu ležela 11 let v garáži :D

Napsal: sob čer 06, 2009 17:43
od Pája
Lambdu už mám ve vejfuku a skoušel sem jí měřit. Dá se to i obyč digi voltmetrem. Akorát je to docela na prt. Když se chci dostat na hranici bohatá/chudá, tak musim volnoběh tak uškrtit, až mi motor skoro zdechává. Za jízdy sem to zatim neskoušel, ale vyplívá mi z toho, že pokud se za jízdy dostanu na hranici poměru lambda, tak musim v každym případě směs obohatit. Teď je otázka při jakym režimu jízdy mám lambdu měřit. Předpokládám, že při plnym plynu má bejt směs bohatá a naopak. Takže bych to měl nastavit tak, aby byla ideální směs při rovnoměrný jízdě třeba při mých nejobvyklejších 90km/h?

Napsal: sob čer 06, 2009 19:33
od Atex
No jako nejjednoduzsi je koupit (sehnat) ten budik a sledovat co to dela za jizdy, pri jake zatezi, otackach atd ...

Napsal: sob čer 06, 2009 20:17
od Pája
No jo, ale já ten budík nemám na koukání, ale na ladění. Potřeboval bych vědět při jakym režimu mám směs ladit. Prej všechny stříkačky sou při plnym plynu bohatý...

Napsal: ned čer 07, 2009 18:17
od Saša
Pája píše:Prej všechny stříkačky sou při plnym plynu bohatý...
Samozřejmě ale jen do určité doby . Při zrychlování se také proto "odpojuje" signál z Lambdy a ŘJ dávkuje dle tabulky korigované atktuální teplotou (motoru , vzduchu a tlakem) . A až při ustálené rychlosti teprve zapíná uzavřenou smyčku a začíná směs regulovat podle Lambdy . U běžných stříkaček ale pouze systémem chudá-bohatá a to v rychlém sledu .
U našich 1.7 jde také nastavit přes diagnostiku směšovací poměr (tím i výkon) a zapnout nebo vypnout výkonostní obohacování při zrychlovíní . Jedná se vlastně o poměr střídy chudá - bohatá .
Karbec se Ti odladit "ideálně" nepovede , ale lambda Ti dá jasně najevo zda li je směs v daném režimu ch - bo.

Napsal: ned čer 07, 2009 19:57
od VaSek
Pája píše:No jo, ale já ten budík nemám na koukání, ale na ladění. Potřeboval bych vědět při jakym režimu mám směs ladit. Prej všechny stříkačky sou při plnym plynu bohatý...
Závodní motory se ladí tak, že při plné klapce nad 3500 až max rpm má být lambda v rozsahu 0.86 - 0.87 (12.5-12.7 A/F). To znamená dost bohatý, je to kůli tomu aby každá molekula kyslíku našla svůj benzín. No a nějakej benzín pak zůstane na ocet:)
Zařízení který potřebuješ (i já ho potřebuju), je širokopásmová lambda - už bylo zmiňováno výše. Innovate
Řídící jednotka zároveň loguje otáčky, takže máš kompletní data s pomocí kterých určíš co je potřeba udělat ze vzdušníkama a tryskama...

Napsal: pon čer 08, 2009 07:20
od Petr HC
Pája píše: . Prej všechny stříkačky sou při plnym plynu bohatý...
U nové řady resp. u ŘJ Bosch pro Euro 3 a 4 se tato "akcelerační pumpička" řeší mimo ŘJ a to tak, že v tlakovém zásobníku vstřikovacích trysek je redukční ventil, který je řízen podtlakem a při prudkém sešlápnutí "plynu" krátkodobě zvýší tlak v zásobníku a než stihne zareagovat ŘJ přes lambda sondu, směs se obohatí.

Napsal: pon čer 08, 2009 09:16
od Saša
Pokud toužíte po "širokorozsahové" Lambdě a nechcete investovat tisíce , je rada prostá : Vyrazit na velké vrakoviště a hledat novější vozy s přímým vstřikem paliva (GDI) . Mám dojem že i motory TSFI jí mají . (to se dá zjistit).
Vyhodnocení je pak banalita , Lambda se chová jako proměnný odpor .

Napsal: pon čer 08, 2009 19:57
od VaSek
Saša píše:Pokud toužíte po "širokorozsahové" Lambdě a nechcete investovat tisíce , je rada prostá : Vyrazit na velké vrakoviště a hledat novější vozy s přímým vstřikem paliva (GDI) . Mám dojem že i motory TSFI jí mají . (to se dá zjistit).
Vyhodnocení je pak banalita , Lambda se chová jako proměnný odpor .
JJ O2 s přímým vstříkem a další jí mají, jen to vyhodnocení není tak jednoduchý jak píšeš. Musí tam být zpětnovazební obvod který živí kyslíkovou pumpu. Nejlevnější řešení je asi tento kontroler NAW_OEM za 50+5 USD a vyvrakovat slušnou sondu. Kontroler má výstup 0-5V což odpovídá 9-19 A/F.

Napsal: úte čer 09, 2009 12:37
od Saša
Dnes je doba procesorů a jak sem řek , tak snad za 5 let bude procesor i ve vypínači aby fungoval . Nevím zda li je to dobře nebo né . Tahle technologie mi nějak utekla . Věřím tomu že se vyhldnocení obejde bez něj .

Napsal: stř čer 17, 2009 10:32
od miro263

Napsal: pon črc 13, 2009 14:09
od chleba
rovnaka vcicka ako na opel fore, v obvode su len male zmeny:
http://www.zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=100

narychlo zbuchane zo stranky zsiguli.hu(integrac je zospodu):
Obrázek

multimeter aj analogovy voltmeter su nevhodne

skusal som to na autaku fiat uno ktoremu hapruje motor (elektronika)
ma uno sirokopasmovu lambdu? (1.4IE)

vzorovy oscilogram (workshop):
Obrázek

Napsal: pon črc 13, 2009 15:09
od Saša
chleba píše:ma uno sirokopasmovu lambdu? (1.4IE)
Pokud to není přímý vstřik paliva tak ne . Dvoustavovou sondu poznáš lehce , dle skokové změny napětí (rychle přidat a ubrat plyn) .