Stránka 5 z 19

Napsal: úte bře 29, 2011 16:37
od Petr HC
Jen taková noticka . Paradoxem na http://www.ladaklub.com/w...es/nabijeni.htm je to ,že v "těle" dynama jsou schematicky zakresleny "vnitřnosti" alternátoru.

Napsal: úte bře 29, 2011 21:14
od janis43
Mockrát díky. Zkusím to a uvidím.

Alternátor 1,7i 80A

Napsal: ned úno 05, 2012 23:40
od PetrX
Už jste ho někdo měli rozebraný? Nemáte prosím někdo foto,jak vypadá regulátor napětí a jakým způsobem je připojený - pájení,nebo šrouby? Na netu jsem nic nenašel,jen k tomu z 1,6ky.Začal zlobit,při hodně prudkém vytočení motoru z volnoběhu vyletí napětí až na 20V,pak hned padnou otáčky - asi bude nějaká přepěťová ochrana ŘJ a napětí se vrátí na 14,5V. Při normální jízdě to ani nedělá.Tak ať vím,co mne čeká při rozebírání.

Re: Alternátor 1,7i 80A

Napsal: pon úno 06, 2012 07:02
od Michael 4x4
Po zložený toho čierneho plastového krytu odskrutkuješ 2 šruby, rozpojíš jeden faston, a vyberieš regulátor.
Názorne asi takto :arrow:
Obrázek
Obrázek

(fotky z autoprospect.ru)

Re: Alternátor 1,7i 80A

Napsal: pon úno 06, 2012 14:29
od ger007
Mqm nafoteny aj regulator aj pripojenie vecer ti sem hodim foto

Re: Alternátor 1,7i 80A

Napsal: pon úno 06, 2012 19:11
od PetrX
Díky moc,tohle přesně jsem potřeboval - pohled pod pokličku :) Takže jak vidím,regulátor je vcelku s uhlíkama a je přišroubovaný. To by mohlo být to slabé místo s nějakým přechoďákem. Vlastně stačí sundat ten plastový kryt a vidím vše,co vidět potřebuju. To se mi líbí. Ale už méně se mi líbí ten malinký průměr sběracích kroužků rotoru :cry: To nevidím jako nejšťastnější volbu výrobce. O víkendu provedu průzkum. Asi se budu muset podívat i na startér,dnes jsem po šichtě nastartoval a poslouchám,co to je za divný zvuk,tak jsem vypnul motor a zvuk stále trval,jen pomalu slábnul.Po chvíli mi došlo,že to je zvuk točící se kotvy startéru,která sice vyjela po nastartování ze zubů setrvačníku,ale nerozpojily se kontakty a starter si to vrčel v pohodě dál. Dost blbá situace - stojím nad motorem a uvažuju,jak co nejrychleji bez klíče odpojit baterku,než ji starter úplně vyždíme,nebo než shoří starter. Naštěstí se mi podařilo vysoukat mínus pól z baterky i bez klíče.Ufff. Ještě jsem zkusil několikrát svorku připojit zpátky,ale kotva se pořád točila,potvora.Než jsem se ale vrátil s nástrojem,který od této chvíle už budu vozit stále při ruce,kontakty se rozpojily samy. Bez kladiva a 10ky klíče už nedám ani ránu.

Re: Alternátor 1,7i 80A

Napsal: stř úno 08, 2012 21:30
od PetrX
Michael 4x4: Můžeš mi dát prosím přímo link na ten článek ze kterého jsou ty fotky? Hledal jsem to na tom www.autoprospect.ru pod Nivou a pak pod 2107,ale nenašel :cry:
Pokud by byl můj regulátor vadný,nevíte někdo,kde se dá koupit???

Re: Alternátor 1,7i 80A

Napsal: stř úno 08, 2012 22:07
od Michael 4x4
Myslím že toto :arrow: http://www.autoprospect.ru/vaz/21213-ni ... telya.html

Ale je to v ruštine, link vygenerovaný cez google trasnlator mi nefungoval, hádzalo to iba na úvodnú stránku.

Re: Alternátor 1,7i 80A

Napsal: stř úno 08, 2012 22:14
od PetrX
Díky,aspoň opráším svoje znalosti ruského jazyka.

Re: Alternátor 1,7i 80A

Napsal: stř bře 14, 2012 21:49
od PetrX
Tak regulátorem to není - 1152,-Kč za nový regulátor je v tahu a závada stále trvá :? Během 20 minutové jízdy se vyskytly 2 špičky s původním regulátorem a 1 s novým regulátorem v délce do 3 sekund,takže prakticky žádná změna.Už mne nic nenapadá,čím by to mohlo být a celý altík kvůli tomu měnit nechci,tak snad se nic nestane... Bůhví jak dlouho už to tak dělá,než jsem si toho všiml.

Re: Alternátor 1,7i 80A

Napsal: stř bře 14, 2012 22:23
od MartasBrno
PetrX, blahopřeju k pěkné výbavě od Proteku :-)
No, budeš na to muset přijít sám, já můžu jenom tlachat... Čili regulátor zvedá napětí tehdy, když se mu zdá malé, což může být při vadných diodách, (mohou být svody v závěrném směru? Při zvýšené teplotě? nemám moc představu) , pak pokud má blbou kostru, tak se na přechoďáku objeví napětí, teré se přičte k regulovanému, pak tento přechoďák může být i jinde, než mezi altíkem a motorem (neumím si ho tam představit, všechno tlusté a masivní...)
Ještě k těm diodám - máš možnost měřit rychlejší děje, paměťovým osciloskopem? Napadá mne, jakou má regulátor impulzní odezvu, jak by reagoval na špatný tvar napětí... Předpokládám, že měří střední hodnotu a pokud se změní tvar napětí, tak měří s chybou, ale ta by musela být kravská. Tohle vypadá, jako by regler zapl buzení naplno, anebo tam to buzení spadlo samo od sebe, nějakým zkratem... Nemám představu co jsi vše prošel...

Re: Alternátor 1,7i 80A

Napsal: stř bře 14, 2012 22:31
od Petr HC
Podíval bych se na uhlíky a připájení rotorového vinutí ke kroužkům.

remen alternatora

Napsal: ned zář 30, 2012 16:49
od dusan1488
Mam otazku da sa vybrat remen alternatora a spat namontovat novy bez toho aby som musel vybrat to cidlo snimaca otacok klukoveho hriadela ten snimac mam tak zapeceny ze to neviem ani p... vytiahnut bez toho aby som ho neznicil

O alternátoru zde již téma máme netřeba zakládat další!!! SLOUČENO! ®

Re: Alternátor

Napsal: ned zář 30, 2012 19:18
od Cory
Nedá sa ti povoliť skrutka, čo ho drží? Má tuším hlavu pre kríížový šrobovák. Jedine zhodiť dole remenicu.

Re: Alternátor

Napsal: pon říj 01, 2012 05:44
od Luděk Musil
Jo ... má hlavu pro křížový šroubovák. Jak píše Cory - shodit řemenici.
Nějak ten šroub povolit musíš. Já jej po této peripetii nahradil šestihrannou hlavou. L.