Stránka 5 z 18

Napsal: pon pro 08, 2008 21:18
od Puhi
Kewint píše: gratulace....ale chtělo by to foto ... :)
toho wdčka, priehlbiny, zámku, či tych 10 cm? :shock:
alebo dokonca auta? veď tu niekde boli fotky, tušim v bazare :shock:

Napsal: pon pro 08, 2008 21:20
od Jelen
Ono stačí kliknout na kouzelné tlačítko 1 vpravo dole pod posledním příspěvkem. Jinak WDčko zejtra klidně nafotim :lol:

Napsal: pon pro 08, 2008 21:22
od Nemo
Tak, teď už i já se můžu připojit s gratulací.
Moc ti přeju, že sis splnil sen, o auto se nebojím, u tebe bude v dobrých rukou.
Jinak (zejména v dnešní době) myslím, že je to výborná investice ve skutečném slova smyslu. 8) Tak ať je radostí nejen pro tebe, ale i pro rodinu. :wink:

p.s. Kapotu pouštěti z přiměřené výše jest správné, a ničemuž to ku škodě býti nemůže.

Napsal: pon pro 08, 2008 21:22
od Puhi
Jelen píše:Jinak WDčko zejtra klidně nafotim :lol:
jeee, to sa už teším, a nafoť aj nejak ako padá ta kapota z tej výšky, aspoň 5 rychlych foto za sebou :wink: :mrgreen:

Napsal: pon pro 08, 2008 22:18
od rosta
gratulation :wink:

Napsal: pon pro 08, 2008 22:24
od Teepee
Anténa jest plně manuální, dvoudílná
Víko pouštět správné jest, neb s dveřmi se bouchá jedna radost a nic se neděje. Dopad kapoty je navíc ztlumen gumou na příčce a pružinou která ji přizvedává a v rozích jsou gumové dorazy kapoty.
Mazal jsem to u Hnědého několikrát a stejně je to tuhé, chce to zápěstí a prsty společně na hrany prolisu v místech kde plastové mřížky jsou a obě ruce najednou. Zaklapával jsem Bílého jen jednou a proti světlu se mi to nějak nezdá, třeba to tam už bylo, riskovat to dál nebudu. U Hnědého jsem promáčkl kufr to vím, kapotu si nejsem jistý, auto celé je samý důlek, ale pokazit to na Bílém odmítám, od této chvíle pouštím, z přiměřené výšky. :idea:
Oleje je tam dokonce nad horní rysku, ale černej jak bota, nesmím to i kvůli tomu moc honit, zítra ještě řádně zjistím o kolik je ho víc, najet bych měl do 20km celkem.
Hurikáně, nevzpoměl bys, kde přesně v zákoně (kterém) je uvedeno to co píšeš o pásech?

Napsal: úte pro 09, 2008 00:42
od Cory
ja to nepustam,ale polozim a jednym prstom dotlacim :mrgreen:

Napsal: úte pro 09, 2008 09:38
od Luděk Musil
Teepee píše: Víko pouštět správné jest, neb s dveřmi se bouchá jedna radost a nic se neděje. Dopad kapoty je navíc ztlumen gumou na příčce a pružinou která ji přizvedává a v rozích jsou gumové dorazy kapoty.


Já víko nikdy nepouštěl. Vždy jsem je položil a plochou dlaně v místě zámku krátkým rázným zatlačením dovřel. L.

Napsal: stř pro 10, 2008 10:29
od Teepee
Teepee píše:Rozhodný den první fáze je sobota, vůz odtahové služby, 130km jedna cesta.
Pak druhá fáze, STK, mám v úmyslu dojet tam co nejdříve, kdyby přeci jen nastal nějaký zádrhel a něco nefungovalo jak má, tak bych to zkoušel dát neprodleně do pořádku.
Třetí fáze - odhlášení-přihlášení je již ošetřeno, rezervace na Registru vozidel Praha na čtvrtek, a zjištění pracovních dní a vytíženosti na Registru vozidel Černošice, kam se stejně pro jistotu později elektronicky zarezervuji.
Takže první dvě fáze jsou uzavřené, na řadě je třetí fáze.
Záznam závad ze včerejší STK:
7072 - Motor a převodovka - těsnost
Jen se to organizačně nepovedlo, na STK v Mníšku pod Brdy měli frmol a i když jsem přijel ve dvě a mají do tří a byl jsem z předchozího dne ohlášen, tak mně nechtěli vzít (infarktovka). Vytelefonovali jsme že STK Femat v Radotíně je do 17.00 (poslední přijem v 16.15) a mají tam prázdno. Vyrazili jsme tam a vše dobře dopadlo. Jen oproti předpokladům nakonec ujeto 63 km. Stav nyní je 83 184km.
Při prohlídce nastaly půvabné okamžiky: např při zkoušce brzd předních nešly ručičky stejně (v zákrytu), ale technik nic neříkal, zkusil to jen jednou. Tak mu říkám, to je takhle v normě? A on: no jo, to je dobrý. V ten moment do válců huply zadní kola a ručičky vylítly v zákrytu :shock: :lol:
Při prohlídce spodku se zjistilo prolínání převodky řízení, že je od oleje i nosník. Tak měl řečičky, že tady to teče. Pak to ještě teklo vzadu u tlumiče výfuku, ochraný nátěr se tam taky lesknul :wink: . Nakonec povídá: no dyk vono na tom autě nic špatnýho není.
Při zkoušce el. zařízení povídá klakson - dobrý, ostřikovače... Sakra, já v nich ale nemám vodu, tak jí skočím k benzínce koupit. A zavrčel jsem motorkem: dobrý, motorek vrčí, to mi stačí.


Moje dojmy:
Super motor, jde jak ďas, ani jsem neměl potřebu zkoušet, jak jde na obě komory, na první to bohatě stačí. Interiér je sen, nemá jedinou chybičku, neexistuje smítko špíny. Rádio International Panasonic s FM I a středními vlnami a kazetou jsem s pochybnostmi pustil, ale v pohodě na středních naladil, hraje stále a nepřerušovaně a kazeta šlape. Když jsem mámě (pardon, mé drahé polovičce) osolil Beatles byla moje :lol: :wink: Lepší rádio než v Sieřře, tam se mi stále ztrácí "signál".
Zjištěné závady:
Levé zadní dveře potřebují seřídit zámek, zavření je nyní násilné.
Uvolněný bovden ovládání kohoutu topení
Nebliká kontrolka ukazatelů směru
Prolíná převodka řízení kolem výstupní hřídele
To jsou drobnosti, ale nejhorší záležitost - vodní pumpa má v háji ložiska, možná se ozývá i alternátor. Pazvuky jsou nehorázné a vodní pumpa má radiální vůli, svádím to na ní. Stejně se musí vyměnit chladící náplň neznámého stáří a nezámrzných kvalit (zatím vycházím z toho že do mrazů se auto mohlo dostat i předtím, ale musím to pro svůj klid prověřit), tak se na to připravím a až bude pěkné počasí (na jaře) to zkusím řešit. Já si říkal už v sobotu při najíždění, že něco slyším a se zmáčknutím spojky to nemizí, teď už vím.
A kdysi asi vyvřela baterka, bude to chtít trochu vyčistit a natřít co je třeba. Dobíjení jsem kontroloval, chvíli jsem měl podezření, že je to špatné (digitál po nastarování motoru ukazoval až 15.00V, ale se světly to bylo akorát, a po nějaké době chodu motoru už to bylo i bez světel OK cca 14,00-14,30V) Ještě to prověřím a ohlídám, mám takovej dobovej wehement se třema diodama do zásuvky zapalovače.
Ale ta jízda, to je radost, pochopitelně se do auta zouvám a hodlám vyhrabat nějaká prostěradla a sedačky při odstávce překrýt, stejně tak na nějaké ty udržovací jízdy. Možná vyhrabu potahy, nevím.
Při čekání na Mníšku jsem zaslechl obdiv z řad čekajích, že to má vidět ještě body svarů na prahách... Na druhou stranu mě překvapilo, že se zezadu ozývají zvuky, které trochu znám z Hnědého a stále je připisuju nějaké závadě v zadní nápravě, protože u Modrého jsem o zadní nápravě vůbec nevěděl. Ale to se vše ukáže časem až to pořádně vypozoruju, zatím jsou víc slyšet ty ložiska z motoru, zřejmě je ten zvuk zezadu normální, teď mi dochází, že jsem ho za celou jízdu zaregistroval jen dvakrát ze začátku pak už ani ne.

Jsem rád, že je na tom co dělat, často mně napadne, že na tohle auto se pro mě přesně hodí přísloví: Chlubit se cizím peřím. Tak časem už to nebude jen cizí, ale i já budu moct nějak přispět.
Timto veřejně děkuji předchozímu majiteli za péči, kterou vozu věnoval.

Napsal: stř pro 10, 2008 11:23
od Jimmi
Cool.
Možná zkoukni klíňák - chyba může být v něm.
U toho topení to asi nebude jen bowden, ale možná přidřený dlouho nepoužívaný kohout.

Napsal: stř pro 10, 2008 11:34
od Saša
"Kvalitu" fridexu kontroluji jednoduchým testem . Frťana vody z chladiče do mrazáku a když to ztuhne tak výmněna .
Doufám že na jarním sraze bude Tvůj a jahůdka na "bedně" . Už se těším .

Napsal: stř pro 10, 2008 11:41
od Teepee
Jimmi píše:Cool.
Možná zkoukni klíňák - chyba může být v něm.
U toho topení to asi nebude jen bowden, ale možná přidřený dlouho nepoužívaný kohout.
Kohout jsem ovládal manuálně-přímo, bowden je krásně slyšet jak projíždí (tr, tr, tr) :wink:
Klíňák je napnutej na minimum, prostě volnější a řemenice pumpy má vůli. Navíc se v tom občas ozvou zvuky cvakavé, pak drnčivo-chrčivé a celou dobu v autě je slyšet chrúúúúúúúúú, jak kdyby se hodně moc ozvývala ložiska z převodovky, ta to ale nedělá.
Zvláštní, Hnědý LADA se 105tkm má pumpu už dělanou, někým přede mnou (je vidět červený silikon). Divná shoda.
Saša píše:"Kvalitu" fridexu kontroluji jednoduchým testem . Frťana vody z chladiče do mrazáku a když to ztuhne tak výmněna .
Tak to máme stejnou metódu. Jen jí ještě musím udělat. Ale auto stálo v prostoru, který určitě vymrzal, takže jen pro vlastní klid.

Napsal: stř pro 10, 2008 15:00
od Křečík Barbuška
Jak vidno, čeká tě "hodně" práce :mrgreen: .

Napsal: stř pro 10, 2008 15:26
od Teepee
Koko Loko píše:Jak vidno, čeká tě "hodně" práce :mrgreen: .
V podstatě jsem včera provedl první detailní seznámení a první jízdu, takže jsem udělal výčet všech chyb, na které jsem narazil.
Jedině ta pumpa bude trochu práce a starostí. Nikdy jsem to nedělal, hodlám se nejprve vyškolit rozebráním pumpy na motoru z Modrého LADY.
To ostatní je radost, protože údržba tohoto skvostu je vždy radostná. Mám radost, že je možné přispět svým dílem k absolutní dokonalosti stroje, stačí jeden pohled a člověk ví, že to má smysl. Opravdu mám jen slova uznání pro předchozího majitele. Vzhledem ke kilometrům musel auto používat a přitom je v tak zachovalém stavu. To není jako Jahoda, která si to odstála :wink: :lol: . Pikantní bylo včera nakouknutí do popelníku, zvědav co tam uvidím jsem seznal, že ho snad v životě nikdo neotevřel, natož použil. Což mi připomíná, že se musím podívat na zapalovač!

Napsal: stř pro 10, 2008 15:34
od Saša
Vodní pumpu vymněň jako celek (doporučení) . Nová sice po výmněně pravděpodobně "pokape" ale je to normální , musí se zabrousit grafitový kroužek .
Námaha se sundáním oběžného kola nestojí za ušetřený peníz (cca200kč) úspora