Stránka 5 z 6

Napsal: pát pro 12, 2008 22:17
od plavec
zelvotron píše:olejovej filtr je přístupnější u 1
Olejovej filtr je hlavně přístupnější pokud v autě není plyn.Já na filtr musím třeba zespodu.Protože nahoře mi vadí hadice a ta bižuterie k lpg.

Napsal: pát pro 12, 2008 23:49
od Jiri
zelvotron: 16v motor nic proti dokud hydraulika vymezuje správně tak jsou jen samý klady a pozitiva. V rusku psali že po 150 000 se začínají ozývat občas problémy..

Napsal: pát pro 12, 2008 23:51
od Majo
zelvotron píše:Majo moh bys tu odlišnost trochu rozvést, docela by mě to zajímalo.
http://team-rs.ru/technical/index.php?a ... _article=3

a toto su veci ktore asi len tak na vrakaci nezozenieme:
http://www.tmsport.ru/sport/?id=3001

Napsal: sob pro 13, 2008 09:06
od zelvotron
Majo díky za odkaz, jenom jednu věc nechápu, jak to může mít jinej zdvihovej objem pokud to má stejný vrtání, zdvih (i počet válců) :shock: Jinak mám dojem že 21124 plní i Euro4, to vlastně byl důvod jeho zavedení v desítkách, (1,5 se dělala jen EU3)...

Jiří uvidíme za 30tkm :P

Napsal: sob pro 13, 2008 10:11
od Cory
tak to beru asi skutocny objem a nie zdvihovy objem, co by to vysvetlovalo to, ze motor 21126 ma vyssi kompresny pomer, t.z. mensi priestor nad piestom....

Napsal: sob led 10, 2009 23:36
od dmatej
1) Nespolehlivost Renaultu potvrzuji, navíc přidávám BRUTÁLNÍ ceny dílů i servisu - R19, Mégane 1999 az doslechu i loňské Laguny. Oprava čehokoliv znamená mít náhradní šrouby, spony, hadice, kabely, protože se všechno snadno láme. Na výměnu výfuku potřebuješ autogen. Mám pokračovat?
EDIT: U Thalie nevím, ta se ke mě ještě nedostala :-)

2) Moje Kalina tenhle týden překročí 50000 km. Plzeňáci dosvědčí, že jí nešetřím. Kromě mikroskopické dírky v nádržce ostřikovačů (vyreklamováno a vyměněno) a nedoléhajícího spínače alarmu pod kapotou (totéž má nová Oktávka chlapíka naproti, každou noc houká; oprava u Kaliny - 2 minuty) jsem nic neřešil, Kalina slouží bezchybně.

3) Nulašestka - nepřipadám si tu jako nejzkušenější, ale přesto vím, že se pleteš - už jsem totiž přišel o iluze. Např.
- Nissan Almera, dva stejné motorizace, rozdíl 1 měsíc věku - oba celkem bez problémů, až na to, že jeden vůbec nejede a žere. Tomu "lepšímu" po nějakých 5 letech začala zlobit elektrika, servis to nevyřešil. Nakonec ho známý zbořil.
- Fabie ani popisovat nemusím na forech je toho dost - jedna bezporuchová, druhá šmejd.
- Oktávky mají tradičně z výroby v interiéru špinavé B-sloupky nahoře - schválně až se povezeš, zkontroluj to :-) . Už jsem takhle trochu "ranil" několik majitelů.

4) Když chcete nové auto, uvědom si předně, že je to drahá investice. Vyplatí se donutit se ke čtení stížností majitelů - servis, poruchy, ceny. Zkontroluj si předně ceny náhradních dílů, něco jako bezpodmínečně spolehlivé auto NEEXISTUJE.

Co se týče značek:
Lada - není výkřik moderní techniky, nicméně není to ani žádný pekáč. Servis je levný, ale je třeba počítat s tím, že není všude, je riziko nedostupnosti dílů (zatím se to nevyplnilo, ale strašák to je).
Renault - ruce pryč! Nekupovat! Auta jsou to celkem pěkný, ale spolehlivost mizerná a servis ještě horší (aspoň co jsem navštívil)! Totéž se týká ostatních "francouzů".
Škoda - drahá, klimatizace funguje v létě, v zimě musíte topit 28 abyste v autě měli 16, asistenti fungují a dobře eliminují necitlivost v pedálech. Fábie je malá (slabé slovo).
FIAT - na nové typy jsem slyšel chválu, teď zas nadávky, tak nevím. V žádném jsem se nevezl, ale moc se mi líbí.
Ford - výborný servis (co jsem slyšel) a dobré ceny dílů.
KIA - drahý servis i díly, víc nevím.


Co se týče mojí Berušky:
- max. dosažená rychlost 192 km/h (202 tacho)
- nejhorší spotřeba 10,2 (dálnice co to dá)
- nejlepší spotřeba 5,1 (norm. silnice, 80-90, u mě neobvykle pomalejší rozjezdy, pasažérce bylo nevolno a já to nechtěl mít na zádech :D )
- dlouhodobý průměr spotřeby 8,3 (jezdím celkem rychle)
- dovolená v Chorvatsku - spotřeba 6,8 tam a zpět, včetně 4 hodinové cesty 30km v koloně a 170 km/h po asi 60 km německé dálnice. Myslím, že styl jízdy odpovídal "normálnímu řidiči".
-nikoho nebolí záda, přestože sedadla jsou nastavitelná jen "klasicky"
- fabii 75kW 1.4 natře jak na výkon, tak na spotřebu, přestože papírově by to mělo být naopak - Kalina má o dost delší kvalty, ale lépe táhne už od nízkých otáček.
- porsche to ale není ;)
- hučení převodovky potvrzuji, už jsem si na to zvykl jako na "signalizaci brždění motorem" :D
- co jiná auta nemají je třeba kontrolka alarmu přímo na přístrojovce (blikající žluté autíčko a ne trapné červené blikátko ve dveřích jako jinde).

Vašátor - mě se ten interiér zamlouvá, jednoduchý a praktický.

Napsal: ned led 11, 2009 01:13
od OndrejGTi
dmatej píše:- co jiná auta nemají je třeba kontrolka alarmu přímo na přístrojovce (blikající žluté autíčko a ne trapné červené blikátko ve dveřích jako jinde).
Vies ine auta maju tu kontrolku na to, na co ma byt- aby si vodic skontroloval aktivaciu alarmu po zamknuti auta... alarm nemusi byt spusteny vzdy pri zamknuti (porucha mikrospinacov...). Ci si myslel, ze znacka Lada priniesla prevratnu novinku v umiestneni blikatka alarmu? :lol:
Renault - ruce pryč! Nekupovat! Auta jsou to celkem pěkný, ale spolehlivost mizerná
Preco asi potom ponuka vyrobca rozsirenie zaruky na 4 roky za nejakych 9000Sk? Jedno su reci, ine fakty.

Napsal: ned led 11, 2009 01:36
od dmatej
Pokud je jakýkoliv mikrospínač nesepnutý, Berouška jednou houkne.

Myslím, že u oktávky si NEBLIKAJÍCÍ kontrolky nikdo nevšimne.

Je to první auto, kde to vidím tam - a je to vidět i z okna, když se chvilku soustředím :)

Jinak principielně se to chová stejně jako alarm u jakéhokoliv jiného auta.

Ad Renualt - myslím, že 4 nespolehlivé Renaulty v blízkém okolí jsou FAKT ;)

Napsal: ned led 11, 2009 08:53
od plavec
dmatej píše:KIA - drahý servis i díly, víc nevím.
Můžu potvrdit.A hlavně rádi uvádějí ceny bez DPH, tak si to stejně všechno musíte narychlo přepočítat. V Pelhřimově je KIA servis, ale dělají i jiná auta a taky dělaj plynový emise.Když jsem chtěl u 111ky plynový emise, tak mě vyhodili, že na ladu nemaj certifikát a když jsem tenkrát chtěl najít závadu, proč se mi nespouští větrák, tak si naúčtovali 3stovky a řekli: " zajeďte s tím radši do lady, my tomu nerozumíme, zatím jsme přišli jen na to, že to souštění nejpíš řídí počítač." Závadu nenašli, tak nevím co chtěli zaplatit.Zkrátka je to tam docela trapný v tom servisu. :|

Napsal: ned led 11, 2009 09:27
od zelvotron
Kontrolku alarmu mezi budíkama mělo třeba Clio 2, ale u Lady je to stejně jedno, kde má alarm kontrolku, nebo jestli je aktivovanej, nebo jestli je auto vůbec zamknutý, to vidím jako hlavní výhodu, mimochodem já mám jednu kontrolku na imobilizér, jednu na alarm a třetí je na rádiu :mrgreen:

Plavec: no zase jezdit s Ladou do Kia servisu :-D ale aspoň na něco přišli :)

Napsal: ned led 11, 2009 19:01
od plavec
zelvotron píše:Plavec: no zase jezdit s Ladou do Kia servisu :-D ale aspoň na něco přišli :)
Jezdí tam s nisanama, se škodovkama,a jinou pakáží, tak proč ne s obyčejnou ladou?

Napsal: čtv led 15, 2009 21:11
od dmatej
No, myslím, že podstatný je, jestli mají požadované výsledky 8)

Napsal: ned čer 05, 2011 21:11
od miro263
Tato KALINA - jazdena babou ma podla tvrdenia jej brata spotrebu na dlhsich trasach ( okresky) spotrebu 5,3 podla PP, Je to 1,4 16V

Obrázek

Re: Kalinu nebo ne?

Napsal: úte čer 07, 2011 20:58
od veliz
Radovan píše:Ahojte všetci. Chcem vás poprosiť o radu. Koncom roka chcem kúpiť pre moju rodinku nové auto a stále sa neviem rozhodnúť aké. Bol som rozhodnutý pre novú Kalinu. Ale teraz Slovlada vozí autá iba s motormi 1.4 a stúpla aj cena. Chcel som 1.6. Radšej kupujem aj keď staršie, ale osvedčené veci. A ako tak vidím vývoj cien na našom trhu začínam uvažovať aj o iných. A to o Fiate Punto 2 generácie, a Reanulte Thalia, ktoré ma pri kúpe vyjdu lacnejšie. Kupovať chcem v hotovosti. Ktoré by ste mi poradili? Rozhodujúca ja čo najmenšia poruchovosť a nie moc vysoké investície do garančných prehliadok a po záruke aj do servisu. Auto chcem mať čo najdlhšie. Tu ma napadá otázka ako je to s antikoróznou ochranou Kaliny? Všetkým vopred ďakujem za odpovede :)
Ikdyž o ní neuvažuješ, doporučuji novou fabii 1,4 16V 63 kW (HTP vyhovuje jen někomu, TSI zatím není zcela spolehlivý). Pokud v dnešní době lze vůbec o nějaké jistotě hovořit, pak je to právě tato volba. Rozšířený model tradiční značky je zárukou dostupnosti dílů a servisních služeb i za mnoho a mnoho let. Nestojí sice 155000,- Kč jako thalia, ale pokud kupuješ auto na 10 nebo dokonce více let, pak se vyšší cena na vstupu může mnohonásobně vrátit.

Pokud jde o značku Renault, problém nevidím ani tak ve fatální poruchovosti či nekvalitě, ale v cenách dílů a servisu. Je to otázka cenové politiky. Nízké ceny vozů si vynahrazuje drahými díly a servisem, aby slevy dostal zpět. Není v tom zdaleka sám. Podobnou cenovou politiku má i KIA. Zdánlivě bezkonkurenční 7 letá záruka se tak může šeredně prodražit už na první servisní prohlídce. Nicméně pokud bys přecejen uvažoval o thalii, té bych se z renaultí produkce bál asi nejméně, zvláště v základním provedení, kde není moc věcí navíc, které by se mohly pokazit.

FIAT Punto: Auto je to dobré (lepší než thalia, v mnoha ohledech i než fabia), vyhovuje kupodivu i základní benzinová dvanáctistovka. Výhodou je LPG program dovozce. Být občan Itálie, tak neváhám ani minutu a pořizuji punto na LPG.

Lada Kalina: Asi nejrizikovější nákup z mnoha důvodů. U značky Lada zatím chybí pevný opěrný bod, který by dával do budoucna jistotu bezproblémového provozu. Tato volba je spíše vhodná pro fandu značky, který se nad případnými problémy umí povznést a hlavně umí si s nimi poradit. Třeba jako já :-)

Napsal: úte čer 07, 2011 21:02
od Laďuša
Hádam, že Radovan už tak 2 roky v něčom jezdí 8)

[ Komentář přidal: zelvotron: st červen 08, 2011 17:39 ]
:lol: jj čas od času se vyplatí přečíst si datum příspěvku