Stránka 5 z 12

Napsal: úte led 19, 2010 10:45
od Michael 4x4
STK vs. plyn je mi jasné, ale STK vs. výfuk bude asi ako hovoríš zaujímavé :D
Prečo by mal ideálne končiť výfuk pod dverami spolujazdca? Ja by som ho skôr zakončil na strane vodiča. Či je tam nejaký problém s vedením potrubia?

Napsal: úte led 19, 2010 12:43
od vik2
krom prevodovek a kardanu žádnej :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Napsal: úte led 19, 2010 12:47
od Michael 4x4
jo už som si všimol to, keď som bol teraz pod autom :D ale videl som jednu nivu čo mala takto robený plyn a výfuk na strane vodiča. takže dať sa to asi nejako dá, ale - načo si to komplikovať :D

Výfuk

Napsal: úte led 19, 2010 20:04
od Paťo Zvolen
Michael 4x4 píše: ale videl som jednu nivu čo mala takto robený plyn a výfuk na strane vodiča. takže dať sa to asi nejako dá, ale - načo si to komplikovať :D
ja mám napr. výfuk na strane vodiča a posledne to "vypálilo" celkom coolovo a výfuk ústi cca 15-20 cm pred zadným lavým kolesom do "zeme" Ak sa zadarí tak nafotím ....

Napsal: úte led 19, 2010 20:40
od Michael 4x4
OK, nafoť to prosím ťa, zišlo by sa mi to.
A čo všetko z výfuku môžem vlastne vyhodiť? Kat. a tá pružná sranda samozrejme ostáva, ale čo ten stredný diel? Na nom je tlmič alebo čo? Tlmič je aj vzadu, tak stačí jeden tlmič (ten zozadu) alebo je nutné tam nejak natlačiť obidve?

Výfuk

Napsal: úte led 19, 2010 21:13
od Paťo Zvolen
Caw, no ono to tak uz bolo keď som auto kúpil - Auto je pôvodne z Belgicka. Výfuk sa tiahne ako také S-ko popod auto a údajne to je z dôvodu, že nádrž je pod autom vzadu a "nejaké smernice" zakazujú viesť výfuk popri LPG nádrži.

Napsal: úte led 19, 2010 21:44
od Michael 4x4
Ano, smernica - presnejšie medzi výfukovým systémom a LPG sústavou musí byť minimálne 30 cm miesto.
Ide mi o to, či tam má 2 tlmiče alebo stačí nechať iba jeden.

Napsal: stř led 20, 2010 11:27
od Majo
pokial tam nechas kat(co pri nasom systeme s dvomi lambdami musis ak nechces svietit), tak staci jeden tlmic. Zvuk nijak dramaticky nezmenis. Hlavne tam daj ten koncovy a nie ten stredny :wink: Pri vyrobe vyfuku hlad najma na to aby si ho niekde neodtrhol, na ktorej strane vychadza nie je podstatne(ale urcite neprospeje zbytocne ho prehanat na druhu stranu ako to ma Pato)....

Napsal: stř led 20, 2010 12:51
od Michael 4x4
Toto som potreboval počuť :wink: tlmič samozrejme že použijem ten koncový.

Foto - výfuk pri LPG

Napsal: čtv led 28, 2010 12:38
od Paťo Zvolen
[quote="Michael 4x4"]OK, nafoť to prosím ťa, zišlo by sa mi to.quote]

Výfuk vs LPG

Napsal: čtv led 28, 2010 12:41
od Paťo Zvolen
Takže ešte 2 z iného uhla.

Napsal: čtv led 28, 2010 14:13
od hush
Zdá se mě to až zbytečně komplikované a já bych takto udělaný výfuk asi brzo někde urval. Sám mám zaplynované obě Nivy a na obou mám bombu místo posledního dílu výfuku pod autem. Na zelené 1.6 to mám s vývodem do boku u spolujezdce - použit je jak krátky tlumič tak i koncový díl - je to uděláno takovým esíčkem a z jednoho kusu tzn. na svody je navařen první díl tlumiče (malý váleček - ten je uchycen objímkou k silentbloku přídavné převodovky) potom je udělaná vracečka zpět dopředu a zatočena znovu dozadu a na její konec je navařen tlumič výfuku (poslední díl demontovaný ze zadní části vozu - tento díl je uložen v prohlubni podlahy a nikde moc nevyčnívá) a zakončen vývodem do boku vozidla (na vývodní trubce je očko pro připevnění řetízku - místo originálního gumového držáku - a ten má protiočko navařené na kastly vozu do nehož je řetízek zavěšen.
U červené nivy 1,7i to mám udělané s vývodem do zadu - poslední díl tlumiče se odmontoval hrnec se vyřízl navařil se další první díl tlumiče (z 1,6) a svod upravil tak že vývod je vzadu v pravé časti (místo originální levé) a držák je navařen na vývod (trubku ) na nárazník a výfuk , zase je to očko - očko ,ale tentokrat to drží na gumě. Výfuk je trochu hlučnější něž s originálním tlumičem ,ale není to žádný laďák (laděný výfuk.

výfuk .....

Napsal: čtv led 28, 2010 16:44
od Paťo Zvolen
Ahoj hush,

Nooo komplikované by bolo po kúpe auta prerábať niečo čo bolo prerobené a funkčné. Čo sa týka "urvania", neviem aký si "umelec" a aký hard to jazdíš, ale ja už taktiež čo to mám odjazdené a NEurval som ho ani ked bolo auto NEzdvihnuté, nie to ešte takto po liftingu. Takže týmto smerom by som strach nehnal.
U mňa je posledný diel výfuku z moskvitcha a má to vcelku príjemný zvuk. Podľa popisu tvojich úprav ....no skôr by sa hodili fotky ....tie by boli ....

Napsal: čtv led 28, 2010 18:52
od Michael 4x4
diki, super,mám predstavu, ja som v podstate rozhodnutý urezať stredný tlmič výfuku, nechať len koncový prevarený na pravú stranu....najjednoduchšie, najľahšie, tak načo si to komplikovať.
Ešte z offroadforum.cz mám aj takúto foto výfuku: Obrázek
A toto mi už kompletne hlava nebere, aký má toto praktický význam? Niekto sa asi vyžíval v čo najkomplikovanejšom riešení :lol:

Napsal: čtv led 28, 2010 20:06
od Maysner
nejlepsi to je jak ma majo. pod spolujezdcem koncak a nic netahat pod prahem ven, koncovku nechat jen kousek za tlumic ohlou dolu. majo mel pod prah a neustale vyfuk zlomenej, nakonec to predelal a ok.
patuv system je hodne komplikovanej, a jen to ubira vykonu, vyfukovy plny musi prochazet moc prudkych zatacek a tim se zpomaluji. zhorsuje se vyplach motoru.
bohuzel u nove nivy pri zachovani katu a koncaku, nelze zachovat rezonator. neni na to misto :roll: