Stránka 5 z 9
Napsal: pon kvě 17, 2010 19:23
od zelvotron
Já taky ne, Žež, jak jsi napínal, podle příručky?
Napsal: pon kvě 17, 2010 20:39
od žež
Příručku mám sice staženou, ale je v RU, takže z ní používám spíše obrázky
Napínal jsem podle citu. Když zatlačím na řemen mezi koly vaček, tak řemen prohnu asi o osm milimetrů.Starý řemen měl vůli asi 15mm, ale při ubrání plynu vrněl o plastový kryt.
Napsal: pon kvě 17, 2010 20:51
od zelvotron
Tak to by mělo bejt dobrý, silou 10 kg by se mělo prohnout o 5 mm, jestli si to pamatuju dobře.
Napsal: ned kvě 30, 2010 21:18
od rudo.
Asi tak, 5-10 mm a 10 kg medzi vačkami by malo byť správne.
Napsal: ned čer 20, 2010 00:10
od dmatej
Já objednal jen řemen, na kladky jsem zapomněl, resp. ... no, zapomněl
. Zatím to Berušce asi jen zkontroluju. Jinak pod nastartovaným autem jsou zvuky všelijaké, ale zvrchu to jde. Jinak z Koněvky jsem dostal oba řemeny ContiTech, lehce předražené, ale snad dobré.
Vodní pumpu zatím sonduju, až budu měnit vodu v chlazení, nejspíš jí vyndám a zkontroluju ... i když vůli vlastně můžu omrknout když už budu měnit řemen ...
Napsal: ned kvě 01, 2011 09:36
od marian2110
Výmena rozvodového remeňa pri 16v je 75.000 km
Mení sa pri tom pevná kladka, napínacia kladka a remeň
Ja som to dal spraviť do servisu LADA "autopovažan" P.B. Stálo ma to so všetkým 80 €
Napsal: ned kvě 01, 2011 10:15
od Petr HC
Dotázek : na konci zimy mi začala téct mrázpojistka (obr.mr-poj.jpg) cca 0.2 dcl /24h, při jízdě více. Vypustil jsem nemrznoucí kapalinu a nalil dešťovou vodu.Od té doby ani nekápne - ne že by se odpařila, ale prostě neubývá. Jakou mohu čekat prognózu, až tam dám na podzim Fridex ? Nechce se mi to takto na 33 kkm rozebírat.
Napsal: ned kvě 01, 2011 17:21
od marian2110
Len aby ti tá pumpa vydržala do tej zimy !
ked tam maš len vodu !
Fridex alebo iné nemrznúce slúžia aj na mazanie vodnej pumpy !
Ja by som tú poistku skusil rozklepať, ale najlepšie by bolo ju vymeniť za novú
Napsal: ned kvě 01, 2011 17:35
od Dusan
A navyse ak mas obycajnu vodu tak tie mrazove poistky zacinaju hrdzaviet tiež
P.S. na vodnej pumpe sa tak može maximalne mazat tesnaici uhlikovy kruzok...ak sa nezmenila tecnologia vyroby a tomu je to jedno. Loziska su mazane stalou naplnou....
Napsal: ned kvě 01, 2011 17:46
od DJ Majk
Alebo dočastne použiť tekuty kov trosku to obrusiť a odmastiť a naniesť ho tam ja som to tak spravil vo favorite 1 rok to držalo pohode dokedy som si tu zadku nevymenil
Osmiventil se nepotká
Napsal: pon črc 18, 2011 16:33
od zelvotron
Konec dohadům, 1,5 8v (motor 2111) se nepotká, tady je dokumentační video
(když si dostatečně zesílíte zvuk uslyšíte zhruba v půlce videa mistra Plavce sdělovat hodnoty vůlí ventilů )
http://www.youtube.com/watch?v=ij91Xs1RQiE
Re: Výměna rozvodového řemene
Napsal: ned říj 02, 2011 10:28
od stano112
ahoj,prečítal som si celú vašu tému a chcel by som sa spýtať,či niekto naozaj vie na betón,po koľkátich km treba meniť rozvody na 1,5 16v. tých 75000 čo uvádza marian2110 sa mi zdá málo.mám aj SAMARU 1,3-tam sa uvádza po 60000,tak sa mi to nezdá...mám na mojej 112-ke najazdených 98000km a ešte som ho nemenil.Na 1,5 16v je rozvodový remeň hrubší aj širší ako na SAMARE a podľa niektorých automobilov takýto typ remeňa sa mení po 120000 km a viac.Rozvody na SAMARE som si menil sám,nie je to zložité,ako tu tak čítam zvládla by to väčšina z vás-kašlite na servis!Problém s tou podložkou čo spomínal tavri som mal aj ja,lebo napínacia kladka čo kúpite je iná ako originál.Mne tam u nás spravil sústružník tenšiu a všetko bolo ok!Pozor na napnutie remeňa,lebo ako sa tu uvádza nemá to vpliv len na životnosť remeňa,ale aj na ložisko vodnej pumpy!Na mojej SAMARE ak ho dotiahnem viac ako treba už sa ozýva vodná pumpa!Takže zbytočne moc nešponovať-len ako uvádza výrobca!Vodnú pumpu mám na SAMARE ktovie od kedy-ja som s ňou najazdil už 72000km a ešte som ju nemenil a ktovie kedy majiteľ predo mnou.NA 112-ke mám 98000km a tak isto sa nechystám,pokiaľ nezačne hrkotať,alebo tiecť!Díky za radu!A ešte niečo som zabudol...na SAMARE som mal celokovovú napínaciu kladku,kde sa dá vymeniť zvlášť len stredové ložisko!Ak vo svojom motore niekto máte takéto niečo doporučujem kúpiť do kladky len kvalitné ložisko a máte po probléme s vymedzovacími podložkami!Všetko bude originál sedieť!
Re: Výměna rozvodového řemene
Napsal: ned říj 02, 2011 13:33
od JmJ
vetsina remenu se meni kolem 80 000 km, pripadne, pokud se najede treba 60 000 km za 10 let, tak pak bych remen uz menil v 60 000 km. setrit na remenu se myslim nevyplati, neb 16 ventilovy motor se muze potkat a pocet znicenych ventilu nebude maly
muzu prohrabat navody co mam, kazdopadne si myslim, ze 98 000 je dost. uz i s ohledem na presnost casovani atd. ja menil rozvodak ve 35 000, protoze auto bylo 10 let stare.
co se vodni pumpy tyce, tak je znamo nekolik pripadu skody oktavie 20V, kdy se prave pumpa zadrela, a nasledne preskocily rozvody a uz byl pruser na svete. ma li pumpa 98 000 a meni se rozvody, vymenil bych i pumpu. nic nebrani tomu, nechat tu starou doma do zalohy. opet bych rekl ze setreni na pumpe za znicene ventily nestoji.
Re: Výměna rozvodového řemene
Napsal: ned říj 02, 2011 17:36
od marian2110
Originál servisná knižka udáva pri 8v 75 000km ,a pri 16v 45 000km a 90 000km. V servise Lada mi ho vymenili pri 75 000km, že to tak bežne menia !
Re: Výměna rozvodového řemene
Napsal: pon říj 03, 2011 18:04
od zelvotron
Česká serviska udává 60 000 pro oba motory, tak si vyber