Stránka 5 z 6
Napsal: pát kvě 01, 2009 18:05
od OndrejGTi
Je este sanca najst niekde kompresne tlaky? Kompresny pomer viem, 8,5:1, ale zisiel by sa mi od vyrobcu rozsah kompresnych tlakov pri novom motore, medzu opotrebenia a pripustne rozdiely medzi jednotlivymi valcami.
Napsal: ned kvě 03, 2009 10:30
od Pisty
Tak otazka je ci kompresne tlaky nezabehnuteho motora budu lepsie ako zabehnuteho
Napsal: ned kvě 03, 2009 11:55
od MartasBrno
Myslel tlaky motoru zaběhnutého a pro porovnání tlaky motoru po opotřebení, předpokládám. nevím. každopádně v literatuře L.P.Šuvalov, Automobil Žiguli - Lada je pro informaci psaná životnost motoru s jednou výměnou pístních kroužků a ojničních pánví 100 000km min., přitom Tůma uvádí tolerance vůlí pístu ve válci jako montážní 0,050 - 0,070, maximální přípustná při které se dělá výbrus je 0,150.
Není to asi to na co ses ptal, ale může to být další hledisko pro porovnání stavu motoru.
Tlaky podle literatury I.Škoda, VAZ 2101, 2102, Žiguli - u motoru VAZ2101 má být podle výrobce 12kp/cm2 pro zaběhnutý motor, pro motor po 50 000 je možný pokles tlaků o 0,5kp/cm2. Podle autora je přípustný rozdíl tlaků jednotlivých válců 0,8 kp/cm2.
Pozor! jedná se o původní motor s kompresním poměrem 8,8:1.
Napsal: ned kvě 03, 2009 12:07
od OndrejGTi
Moze byt ten zabehnuty. Ide o to, ze mnou pouzity motor ma dost velky prefuk do bloku, tak by som chcel urcit aj nejake to % znizenia vykonu vplyvom nizsich kompresnych tlakov. Pomohli by aj hodnoty namerane od niekoho z fora na dobrom motore a kedze kompresny pomer 8,5 je rovnaky u viacerych kubatur, tak mozu byt aj tlaky z ineho objemu.
Napsal: ned kvě 03, 2009 12:18
od Pisty
Motory z lady maju dost velky prefuk aj nove. Ako nieaky ukazovatel opotrebenia by som skor urcoval spotrebu oleja a nie tlak v klukovej skrini.
Ten tvoj motor moze byt kludne v najlepsej kondicii.
Napsal: ned kvě 03, 2009 12:32
od OndrejGTi
Ale myslim, ze prave tlak ti ovplyvnuje indikovany vykon.
A k prefuku lady- motor 1.6 octavia 2001 ma v navode tlak u noveho motora KP 10,5:1 10-13 barov, v inych 10-15, takze ta tolerancia je tam tiez dost
Mozno mayo by mal nejake tlaky namerane...
Napsal: ned kvě 03, 2009 12:43
od Pisty
alebo Marek. On toho na zrazoch uz pomeral. Skus mu napisat SZ. Mna by osobne zauimalo ci sa tou elektronikou tomu motoru pomohlo. Ci ziskal zopar konov a neake to euro aspo 2
Napsal: sob čer 06, 2009 20:19
od OndrejGTi
V pondelok davam viazat a este by mi pomohli vase hodnoty emisii ak niekto mate. Myslim, ze sa to niekde pisalo (TP? nejaky protokol z emisnej?). Vdaka.
Napsal: ned pro 13, 2009 00:45
od MartasBrno
jen aby to tu nechcíplo, má to tu pro mne význam. (netuším jakou životnost mají témata...)
Napsal: ned pro 13, 2009 17:30
od OndrejGTi
Zdravim vas.
Popravde uz som ani nerozmyslal pisat k tejto teme...
BP dopadla dobre, na statniciach som skoncil A/A, riaditel zilinskej Toyoty mi ponukol pouzite motory pre dalsie pokusy, pocas prace sa chodili ku mne pozriet aj triedy so starsimi studentami, profesori ma potom sami volali na svoje ing. odbory...
Celkovy vysledok bol pravidelnejsi chod motora pri roznych teplotach, reakcia na akceleraciu, bezproblemove startovanie, emisie v niektorych hodnotach zlomkove, vykon vsak len potovnatelny hlavne myslim koli tomu, ze som elektronicky neodstavil EGR a RJ obmedzila otacky okolo 4000. Chcel som to doriesit, ale okolnosti nedali a musel som sa venovat pisaniu+uceniu. Samotny system elektronickeho nepriameho vstrekovania+riadeneho zapalovania ma velke vyhody pre beznu prevadzku oproti mechanickemu, ak vsak ide o maximalny vykon, tam je to u povodneho motora (AVU 75KW) skor o vyladeni samotnym vyrobcom, variabilne sanie... pre beznych ludi su myslim dostupnejsie ine sposoby zvysovania- zmena casovania (vacka), kompresie, odlahcenie posuvnych casti (piesty, ojnice)...
Kto ma zaujem o vyslednu bakalarsku pracu, pripajam linky- ak by bol vycerpany 1., skuste 2., potom 3... upload tu na fore mi vyhadzoval chybu, aj ked som to skusal ako PDF do 10MB.
A kazdemu, kto mi pri jej vyhotoveni ako aj pri rozbehnuti systemu pomohol radami, teoriou, kompresnymi tlakmi, emisnymi hodnotami...
dakujem.
Obsah:
Úvod 10
1. Výber vstrekovacieho systému 11
1.1 Výber z hľadiska systému 11
1.2 Výber z hľadiska výrobcu a typu 11
1.3 Použité informačné zdroje a diagnostické systémy 12
1.3.1 Úvod 12
1.3.2 ETKA 13
1.3.3 Autodata CD-3 14
1.3.4 ESI[tronic] 18
1.3.5 VAG 19
1.3.6 VIS 20
1.3.7 K+CAN COMMANDER 21
1.3.8 Internet 22
2. Porovnanie vstrekovacích systémov použitých na motore VW AVU a VAZ 2106 23
2.1 VW AVU 23
2.2 VAZ 2106 24
3. Realizácia zapojenia elektronicky riadeného zapaľovania a vstrekovania 27
3.1 Zapaľovanie 27
3.2 Hallov snímač 28
3.3 Indukčný snímač 30
3.4 Sanie, škrtiaca klapka, váha vzduchu 31
3.5 Vstrekovače 32
3.6 Snímač klepania 33
3.7 Lambda sonda 34
3.8 Riadiaca jednotka motora 35
3.9 Združený prístrojový panel s immobilizérom 37
3.10 Ostatné prvky 38
4. Meranie a porovnanie vlastností starého a nového systému 39
4.1 Popis brzdy VD110 39
4.2 Popis merania výkonu 41
5. Závery aplikácie viacbodového vstrekovania 46
5.1 Zhodnotenie merania výkonu 46
5.2 Zhodnotenie merania kompresných tlakov 48
5.3 Zhodnotenie merania emisií 49
6. Záver 51
Použitá literatúra 52
Čestné prehlásenie 53
Poďakovanie 54
Prílohová časť 55
http://rapidshare.com/files/320338264/L ... P.rar.html
http://rapidshare.com/files/320339234/L ... 2.rar.html
http://rapidshare.com/files/320340854/L ... 3.rar.html
http://rapidshare.com/files/320340891/L ... 4.rar.html
Napsal: ned pro 13, 2009 18:46
od MartasBrno
Ahoj, no super, akorát mi to nejde stáhnout a říká to cosi že to může stáhnout jen uživatel s premium účtem... Jestli teda nedělám něco blbě...
Každopádně mně potěšilo že jsi napsal, mám jistou myšlenku...
EDIT: Jo, je to tak, už to šlo.
Napsal: ned pro 13, 2009 19:24
od MacGyver
Z rapidsharu to jde, ale někdy jsou všechny sloty pro ty co chtějí stahovat zadarmo obsazené, zahoďku to možná půjde.
Napsal: ned pro 13, 2009 21:19
od Kewint
a co auto ?
Napsal: ned pro 13, 2009 21:23
od Stanley__001x
Nemá auto náhodou sláma?
Napsal: ned pro 13, 2009 21:41
od Kewint
jj vím
jen se ptám copak s ním je