Stránka 5 z 29
Napsal: pon kvě 05, 2008 22:04
od Jiri
ty otvory jsou tam prave kvuli tomu aby oter z desticek a disku mohl odejit a zvetsi se tim koeficient treni ale take se brutalne zvedne oter desticek.
životnost muze byt mensi než polovicni........ haj hou ..za vsecko se plati ......
Napsal: stř čer 11, 2008 19:04
od rudo.
Zadné brzdy sú komplet zo Samary. Predné brzdy majú večšie kotúče, ako na Samare. Desiatka je od Samary asi o štvrtinu ťažšia. Je otázka, že či konštrukčne toto na váhu 1130 kg stačí. Ak si zoberiem do úvahy, že tí Rusi nebudú až takí hlupáci, usudzujem z toho, že chyba bude v nekvalitnom materiáli predných kotúčov, čo teoreticky potvrdzuje ponuka iných kotúčov ako pôvodných ruských. Je skoro isté, že originály kotúče montované do nových áut za veľa nestoja. To tu potvrdí skoro každý. U nás v Prešove ponúkajú kotúče Holandské, jeden moj známi tvrdí, že po ich výmene je to akoby iné auto. Ja to ešte netvrdím, lebo som ich ešte nemenil, ale určite to spravím, lebo iné rozumnejšie, mne dostupné riešenie nevidím. Brzdy na mojej Lade nepočuť. Ak ich nepočuť na mojej Lade, tak ich nemôžme počuť ani na inej desiatke, samozrejme za predpokladu, že je tam všetko ako má byť t.j. použité brzdové obloženie sa neodlepuje, nie je zošúchané až na kov, vracia sa naspäť, je to čisté a pod. a má patričnú kvalitu, ktorú síce ja posúdiť neviem, kým to nie je namontovaná na mojom aute. V zadu mám nejaké RU obloženie a vpredu neviem, lebo ho menil majiteľ predo mnou a spomínal, že to urobil hlavne preto, že pískalo. Viem len, že sú to doštičky do Samary bez drôtikov ku hláseniu opotrebovania. Modré kotúče sú už spálené a podľa mňa ich treba tiež vymeniť. Záťažový regulátor zadných bŕzd sa nastavuje takto: dva tri krát zahojdáme zadkom prázdneho auta, pritom po stlačení ho nezabudnime pustiť. Robíme na rampe, alebo na kanáli. Regulátor je niečo ako hlavný brzdový valec, ale menší. Je pri zadnej náprave. Pri ňom je tyčka, ktorá je zafixovaná o priečne rameno zadnej nápravy. Regulátor je upevnený na držiaku na dvoch bodoch. Jeden uvoľníme a to ten, ktorý súvisí s premiestnením mechanizmu, ktorý spôsobí to, že sa meddzera akoby v nejakom zobáku zvečší, alebo zmenší. (V držiaku regulátora je obdlžniková dierka, tam uvidíme, akoby cuplík a tento posunieme skrutkovačom, môžme klepnúť aj kladivom.) Táto medzera má byť 2 až 2,1 mm. Nakoniec treba skrutku utiahnuť. Čím je mezdzera menšia tým je učinok bŕzd večší a opačne. Test funkčnosti som si urobil na suchej asfaltke na zimných gumách. Výsledok musí byť asi takýto: Najprv zablokuje pri prudkom zabrzdení predné a potom zadné kolesá. Čiary opísané gumami na ceste boli od predných kolies asi dva razy dlhšie ako od zadných. Najlepšie by bolo, aby tu ešte niekto dal názorný manuál.
Napsal: stř čer 11, 2008 22:23
od Petr HC
Proti "pískání" brzd je jednoduchá pomoc : Srazit pilníkem cca 1,5 mm/45 stupňů náběžné hrany brzdových destiček i obložení paken .Stačí 1x až 2x za jejich životnost.
Napsal: pon čer 16, 2008 08:05
od Jiri
rudo: když jsem kdysi měnil kotouče a destičky tak jsem tam dal nase lucasy, ždné dramatické zvýšení účinnosti brzd se nekonalo.
Proti vadnutí brzd teplem nejvíc pomůže větší kotouč (a taky azbestové destišky - to se ale dnes nesmí vyrábět)
samotná účinnost brzzd u lady je daná pomalým nástupem brzdícího účinku .. a to bych viděl že je problém konstrukce posilovače. Když se to ve 150 zaduplo veškerou silou tak to ve 90km/h začalo gumovat.... ale než se tak stalo tak zpomalení nic moc a pak díky gumování taky žádná sláva.
tipoval bych že tam byly značné rezervy u brzd zadní nápravy... jejich účinek mi přišel dost slabý a to i pri seštelování omezovače.
jen pro dokreslení kalinu za brzdy kritizovali kde se dalo a nejaký článek na
www.zr.ru psal o testu nekolika kalin kde nejhorší měla brzdnou drahu ze 100km 57m a nejlepší kus měl snad 49. oboje je hodně. lada mě naučila držet si na dálnici od všech aut před sebou slušný odstup
Napsal: pát čer 27, 2008 19:37
od rudo.
Čítal som článok (test) od Nemcov ku brzdám Kaliny a čítal som aj článok RU ako reakciu na kritiku Nemcov. Ru argumentujú tým, že Nemci zabudli na to, že brzdy každého Ruského auta potrebujú zábeh. Aj ja som zo začiatku jazdil opatrnejšie kvôli slabému účinku bŕzd. No teraz to mám už skoro v poriadku a zatiaľ som sa nestretol z vednutím bŕzd, ale asi len pre to, že som ich naplno ešte nepoužíval. Zadok ma už dva razy začal obehovať pri prudkom zabrzdení, pretože ten regulátor som nastavil skoro bez medzery. Myslím na to. Nebojím sa s týmto autom ísť do šmyku, no musím priznať, že jazdím skoro vždy iba do sto. Takže klasika a musím priznať, že takáto jazda tie brzdy až tak 100 percentne nepreverí. Takže podľa mňa, ak sa s tým autom jazdí z ľahúčka, tak brzdy sú dobré, no keď od toho chceme niečo na vyše asi je tu problém, ale to tu už predo mnou už niekto spomínal. Je to RU auto a technika v ňom použitá je v mnohých smeroch už zastaralá. Treba na to myslieť. No sami vidíme ako dopadajú tí, ktorí preceňujú svoje autá a nie sú to RU autá, lebo tých je u nás strašne málo.
Napsal: ned srp 17, 2008 12:32
od zelvotron
Tak sem zjistil, že se mi skoro netočí LZ kolo (na heveru s nim jde jen těžko pootočit), jak moc blbě se u toho sundavá buben?
Napsal: ned srp 17, 2008 13:54
od rudo.
Ak budeš mať šťastie, tak to pôjde velˇmi ľahko. Myslím, že treba povoliť najpr dva vodiace skrutky, samozrejme najprv zhodiť dole koleso. To je všetko. Potom už len to najhlavnejšie
zhodiť bubon dole. Takže, ak nie je zapečený, tak odpadne ľahko, takže nech ti spadne, tak by sa nepoškodil. Takže ako na to: z vútornej strany bubna z lahka poklepkávať kladivom na niečo ako ako monterpáka s rovnou, tenšou hranou opretou čo najviac ako sa dá o okraj bubna tak aby bola zachytená čo največšia plocha okraja. Takto poklepkávať postupne po celom obvode bubna až do chvíle keď odpadne. Ak bude zapečený o náboj, tak musíš byť dostatočne trpezlivý, aby si ho nepoškodil, lebo nie je bohvie ako mocný. Mne sa aj "podarilo" jeden nadlomiť. Takto postupuješ ak nemáš k dispozícii sťahovák. Veľa zdaru! Ešte ak ho budeš dávať naspeť a pred tým bol zapečený a išiel dole ťažko, tak na dosadaciu plochu bubna len veľmi zľahúčka potri grafitovej vazelíny a pri opetovnej demontáži by to malo ísť ako to má a to- ľahko. Kľudne ma tu niekto aj doplňte, ak som na niečo pozabudol.
Napsal: ned srp 17, 2008 13:56
od tavri
Mně šel dobře. Žádný stahovák jako u Trabanta. Poklepat a jde. Ale jestli se ti netočí, tak bude kouslá pakna a dolů lehce nepůjde. Celé to prostříkej WDčkem a kladivem přes dřevo.
Napsal: pon srp 18, 2008 13:43
od plavec
Tak mě kluci předběhli. Chtěl jsem říct, že se buben sundá tak, že se sundá kolo, a pak se vyšroubujou ty trny z bubnu ven a přendají se do těch druhých zbývajících děr a postupným zatáčením těch trnů se buden stahuje. příště budu rychlejší
Re: Brzdy - účinost a vadnutí
Napsal: pon srp 18, 2008 16:58
od Petr HC
Vrátím se na první příspěvek tohoto tématu (přestože při mém způsobu jízdy toto snad nehrozí) :
Erik píše:Chtěl jsem se zeptat ctěných (i bývalých) majitelů lad desítkové řády, jak jim brzdily brzdy? Mě od počátku brzdí, ale rychle zvadnou …
Dnes jsem demontoval přední kola u své 2112 a zjistil jsem ,že mezi kotoučem a Al diskem je silná vrstva rzi . Není to nic neobvyklého poněvadž je známo ,že litina kotoučů velice snadno a rychle koroduje (dobře to znají ti ,kdo umyjí auto a nechají mezi kotoučem a destičkami vodu ( nejlépe slanou) .
Proto doporučuji ostatním můj další postup: Dobře očistit obě styčné plochy a lehce natřít tuhou silikonovou vazelinou (v nouzi Rezistinem) – nepřehánět , aby se to nedostalo na brzdné plochy kotoučů a kola opět namontovat .
Tento poznatek z chlazení polovodičových součástek zaručí , že místo tepelné bariery ( špatně tepelně vodivý rez) bude mezi plochami tepelně dobře vodivá vrstva , zamezující další korozi a disk – zejména hliníkový se bude chovat jako velice intenzivní chladič brzdného kotouče (navíc dobře „ofukovaný“ ) .
P.S. 1 Nemáte někdo přehled utahovacích momentů hlavních šroubových spojů pro 2112 ?
P.S. 2 Word mě nutí psát ve slově vazelina „s“ ,vždy jsem si myslel ,že to pochází od slova VAZKÝ tuk .
Někdo z nás dvou bude „blbej" .
Napsal: pon srp 18, 2008 17:25
od zelvotron
plavec píše:postupným zatáčením těch trnů se buden stahuje
Jo počkej, dyť to už mi někdo vlastně řikal, buď ty nebo Raduz, si pamatuju že sem se eště divil jaká je to vyfikundace.
Popravdě sem ještě neměl ani sundaný kolo, jen sem s tím točil na heveru, protože se mi zdálo, že mi hučí ložisko, tak to asi bude tohle, ale přísahal bych že ten zvuk jde zprava a tohle je vlevo, tak uvidim.
Jinak čim to může bejt, buď zaseknutý prasátko
, nebo zatuhlej lanovod ruční brzdy, jinak snad nic, ne?
Napsal: pon srp 18, 2008 17:30
od Laďuša
plavec píše: postupným zatáčením těch trnů se buden stahuje.
zelvotron píše:Jinak čim to může bejt, buď zaseknutý prasátko , nebo zatuhlej lanovod ruční brzdy
Ovšem jestliže tuto sundavání bubnu (ne)funguje stejně jako na krabicích, tak při takovejhle závadě ty závity v tom stejně strhneš....
Napsal: pon srp 18, 2008 17:55
od zelvotron
tak ono to zase tak strašný snad nebude, jde s kolem pootáčet jednou rukou, i když blbě. Za jízdy nic znát neni, teda kromě mírnýho hučení.
Napsal: pon srp 18, 2008 18:17
od plavec
Kdyby to bylo to ložisko, tak by mělo mít vakl jako že zvedneš zadek na hever, aby se kolo volně točilo a zamel s ním do stran, nemělo by se hnout.Jinak kouslý brzdy- myslím že bys měl mít horký kolo už po kousku jízdy, znám z citroena. Ale to nemáš,ne? Ložisko jsem myslím nechal u Čahouna, ale nejsem si jistej, zkus mu brnkou a vyměnil by Ti ho snad i před barákem.
Napsal: pon srp 18, 2008 18:30
od zelvotron
Já zkusim nejdřív tu brzdu zkontrolovat, jestli se to nehřeje, protože jak to začalo hučet tak sem kontroloval jen přední
zadek mě ani nenapad.