Stránka 5 z 5
dotaz 1700i
Napsal: pon srp 25, 2008 20:06
od Lada_BV
nevím kam to napsat, tak to píši jsem (motor 1700i, palivo benzín Natural 95)
1. motor po startu jde do otáček cca. 2000 - 2500 ot.
většinou se to zpraví až po novém startu, ale když se chci rozjet otáčky padnou, motor chcípne (nemá to prostě sílu), při přeřazování na vyšší rychlost po puštění spojky zacuká a pak teprve jede
2. motor je ve velmi nízkých otáčkách ostatní viz. bod. 1.
první dva body - tento přízrak se projevuje nepravidelně - někdy jede super, někdy se s.re
3. zapalovací svíčky - nějak jsem nikde nenašel jaké svíčky s jakým odtrhem mají být u 1700i
za inteligentní a věcné odpovědi děkuji
Napsal: pon srp 25, 2008 20:51
od Ivo
Ohledně těch svíček. Na stránkách Brisku doporučujou LR15YC-1, vzdálenost 1,1mm.
Napsal: pon srp 25, 2008 21:18
od Luděk Ondrůch
Ad 1. a 2.: Svítí ti při běžícím motoru oranžová kontrolka "check engine"? Pokud ano tak si vyblikej chybové kódy a napiš je sem.
Podívej se jakou barvu mají svíčky.
Ad 3. Jak psal Ivo svíčky LR15YC, elektrodová vzdálenost 1,1 mm.
Napsal: pon srp 25, 2008 23:03
od Lada_BV
Luděk Ondrůch píše:Svítí ti při běžícím motoru oranžová kontrolka "check engine"?
kontrolka nesvítí a na svíčky mrknu zítra a zrovna je vyměním a bude
aktualizace 27.08.2008
tak včera jsem byl v Brně za Ondrou, ale málem jsem tam nedojel - cca. 1 km před odbočkou z dálnice na Brno-Bohunice jsem uvařil 1700i
(že teplota leze nahoru jsem si všimnul, ale zastavit na dálnici a bez vody by mi stejně nepomohlo a navíc v autě děti, tak jsem zastavil u první benzínky)
olej i vodu jsem kontroloval před cca. týdnem a ujel jsem od té doby až do uvaření do 200 km a normálně se tam voda ztrácí jen trošku.
těsnění to má asi za sebou - teď dolévám na 50 km tak 0,1-0,2 litru destilky
časem zajedu změřit tlaky, ale asi to bude v pr...i, na zimu jde stejně na špalky a hlavu jsem chtěl sundat taky
tokhle mě LADA ještě nikdy neudělala, duševně mě to celkem rozhodilo
tak jsem doplnil fotku svíček
Napsal: pát zář 05, 2008 06:46
od Marek
Svíčky vypadají na výměnu, nicméně už jsem viděl i mnohem horší. Nic tak strašného na nich vidět není.
To cukání a nepravidelnosti chodu motoru, o čem píšeš, mi dělaly svíčky BOSCH. Nevím proč, ale Lada se prostě s imperialistickými BOSCHkami nikdy neuměla srovnat. Dal jsem je do Lady několikrát (samozřejmě typ podle katalogu) a nikdy motor nejel jak měl (buď cukání v nízkých otáčkách nebo nemožno nastartovat teplé, někdy i vynechávání - prostě děs). Nejlepší zkušenosti jsem vždy měl s BRISKy a po několika pokusech o experiment s jinou značkou jsem se k BRISKu nakonec vždy vrátil (a vždy spokojenost).
Pokud fouklo těsnění hlavy, je to jasné - demontáž, oprava a montáž. Nicméně osobně doporučuji vyměnit i simeringy ventilů, neb po přehřátí motoru to mají jistě za sebou, a zabrousit ventily korundovou pastou.
Navíc (tohle platí všeobecně) přehřátí motoru může mimo poškození hlavy způsobit ještě jednu (ještě mnohem méně příjemnou) závadu - popraskání nebo vyžíhání pístních kroužků. Na Ladě se to sice často nestává, u škodovek je to běžnější věc, nicméně i s tím je třeba počítat (kdyby se třeba i po opravě hlavy vyskytoval problém se ztrátou výkonu či spotřebou oleje, pak jednoznačně víme, kam sahnout).
Napsal: pát zář 05, 2008 06:48
od Marek
Ivo píše:Ohledně těch svíček. Na stránkách Brisku doporučujou LR15YC-1, vzdálenost 1,1mm.
Jen doplním: Pokud se motor provozuje na LPG, je vzdálenost 1,1 mm strašně moc (pak doporučuji koupit běžné Laďácké svíčky LR14YC se vzdáleností elektrod 0,7 mm).
Napsal: stř zář 10, 2008 13:55
od Tomáš
Hm tak na ty svíčky od BOSCH jsem tedy zvědavej,nedávno jsem si je koupil
a teď je chystám vyměnit typ: WR 8 DCX + (+22)..odtrh by měl být 1,1mm cena byla sice dražší než BRISK ale má to Yttriovou elektrodu....mimo jiné co koupit k "íčku" za kábly??
Napsal: stř zář 10, 2008 16:07
od Majo
aj Brisk(napr aj tie L14YC) maju Yttriovu elektrodu
K icku kable samozrejme ickove a idealne silikonove...
Napsal: stř zář 10, 2008 22:31
od Maysner
k icku sezenes u palickove od magnet marelli, nebo jak se to pise, cena cca 600 za sadu. ale bytelnejsi se mi zdaji ty puvodni. jeste ze je mam ok
Napsal: čtv zář 11, 2008 09:57
od tonda
Tomáš - kabely zapalování - vyrábí Tesla Blatná. Objednáš přes jejich e-obchod.
http://www.tesla-blatna.cz/cs/zapalovac ... 56#results