Lionolův VAZ 2103 - LADA III.
Moderátor: Moderátoři
Tome, gratuluji ke krásnému vozu, olivová zelená je jedna z nejpřírodnějších a na první pohled krásných barev. Také jednu olivovou mám a bylo to má první lada, která mne zaujala svým vzhledem.
K nasycenosti lad, sám jich vlastním 5 - jednu bílou pracovní 2103 s celkovými 350000 km se kterou jsem začínal a ostatní bílou 2103, bílou 2106, žlutou 21061, olivovou 2103. Lady jsem si dával dohromady trochu jinou cestou než ty a to postupně, vždy jsem jednu koupil do detailu vyladil a pak koupil další. Koupě jsem neplánoval, prostě byla to směs náhod, příležitostí ale také samozřejmě občasného hledání po inzerátech. Design a lehkost auta v kombinaci s chromem to člověka prostě nadchlo. A tyky to když si naši koupili bílou 2103 v roce 1973 s červenou koženkou, tak už tam se zrodil můj celoživotní vztah k těmto autům.
Tím, že lad bylo tolik a na každé mnoho práce (ke každé mám deník, co všechno a kdy a za kolik jsem si sám udělal) tak se u mne zákonitě dostavil již ten zmiňovaný pocit nasycenosti. Prostě na jednoho člověka, který má chodit do práce, starat se o rodinu, přestavovat chalupu a ještě dávat dohromady tolik lad a další věci už je prostě moc. Kdyby proto přede mne někdo postavil Ladu s najetými třeba 5000 km, určitě bych odolal, neb už by to pro mne nebylo žádným přínosem.
Myslím, že do podobného stavu se blížíš i ty, neb místo přínosu to již člověk pocítí již jen jako zbytečnou starost navíc.
Asi je trochu pravdy na tom jak píše Martin, že lépe je vlastnit jeden nebo dva pěkné kousky a o ty se starat. U mne to zafungovalo trochu jinak, vlastním celou vyšší vývojovou řadu, ale nikdy jsem žádnou ladu neupřednostňoval před jinou, všechny jsem ladil a staral se o ně tak, jako by byly jedinou.
S tím zdůvodněním o dochování typů 2103 souhlasím i když samozřejmě vyjímka může potvrdit pravidlo.
Jsem moc rád, že se tyto zachovalé vozy dostávají do dobrých rukou a bude o ně dobře pečováno.
K nasycenosti lad, sám jich vlastním 5 - jednu bílou pracovní 2103 s celkovými 350000 km se kterou jsem začínal a ostatní bílou 2103, bílou 2106, žlutou 21061, olivovou 2103. Lady jsem si dával dohromady trochu jinou cestou než ty a to postupně, vždy jsem jednu koupil do detailu vyladil a pak koupil další. Koupě jsem neplánoval, prostě byla to směs náhod, příležitostí ale také samozřejmě občasného hledání po inzerátech. Design a lehkost auta v kombinaci s chromem to člověka prostě nadchlo. A tyky to když si naši koupili bílou 2103 v roce 1973 s červenou koženkou, tak už tam se zrodil můj celoživotní vztah k těmto autům.
Tím, že lad bylo tolik a na každé mnoho práce (ke každé mám deník, co všechno a kdy a za kolik jsem si sám udělal) tak se u mne zákonitě dostavil již ten zmiňovaný pocit nasycenosti. Prostě na jednoho člověka, který má chodit do práce, starat se o rodinu, přestavovat chalupu a ještě dávat dohromady tolik lad a další věci už je prostě moc. Kdyby proto přede mne někdo postavil Ladu s najetými třeba 5000 km, určitě bych odolal, neb už by to pro mne nebylo žádným přínosem.
Myslím, že do podobného stavu se blížíš i ty, neb místo přínosu to již člověk pocítí již jen jako zbytečnou starost navíc.
Asi je trochu pravdy na tom jak píše Martin, že lépe je vlastnit jeden nebo dva pěkné kousky a o ty se starat. U mne to zafungovalo trochu jinak, vlastním celou vyšší vývojovou řadu, ale nikdy jsem žádnou ladu neupřednostňoval před jinou, všechny jsem ladil a staral se o ně tak, jako by byly jedinou.
S tím zdůvodněním o dochování typů 2103 souhlasím i když samozřejmě vyjímka může potvrdit pravidlo.
Jsem moc rád, že se tyto zachovalé vozy dostávají do dobrých rukou a bude o ně dobře pečováno.
Jj, mít doma sbírečku je moc pěkná věc, a dobrý pocit Ale v určité chvíli se dostaví přesně ten bod nasycenosti, o kterém Jarda píše. Vyčerpají se prostory, finance, a hlavně čas ... tohle má každý někde jinde. V tomto okamžiku je každý další kousek do sbírky spíš přítěží a starostí, než přínosem. Proto jsem na to narážel, resp. mě zajímala ta hranice, kam až jste ochotní jít Naše auta už nejsou na běžné ježdění, myslím tím stav leštěnky, takže jde "jen" o krásnou hračku. Která sice přinese jisté zhodnocení prostředků, ale která stále vyžaduje nějakou péči a určité investice - které nám ale přináší radost, že. Jak některý z vás poznamenal, jen co udělám údržbu na jednom autě, už mě čeká to stejné na druhém ... a stále dokola. To je hodně výstižný. Osobně mám Lady tři, jedno na běžný ježdění a další leštěnky, a poslední sezónu jsem s nima moc nenajezdil. Většinou odpočívají v garáži. Nemluvě o čase, ketrý bych potřeboval na víc než běžnou provozní údržbu a čase, kdy si auta také užiju. Takže vím, že do budoucna držet všechna auta pro mě nemá další význam a přínos ... Tuhle hranici nasycenosti má prostě každý jinde.
Nicméně, svoji touhu vlastnit celou modelovou řadu jsem si splnil Ikdyž ne v Ladách. Mám zálibu ve starých skútrech ČZ, ze kterých mám celou modelovou řadu včetně vozíku PAv. A u toho zůstanu.
Takže přeji hodně zdaru a jsem na vaše auta zvědavý, rád si je osobně prohlédnu! Jardo, ukaž nám, co jso všechno zvládl přes zimu udělat na 2106 ...
Nicméně, svoji touhu vlastnit celou modelovou řadu jsem si splnil Ikdyž ne v Ladách. Mám zálibu ve starých skútrech ČZ, ze kterých mám celou modelovou řadu včetně vozíku PAv. A u toho zůstanu.
Takže přeji hodně zdaru a jsem na vaše auta zvědavý, rád si je osobně prohlédnu! Jardo, ukaž nám, co jso všechno zvládl přes zimu udělat na 2106 ...
- Teepee
- Příspěvky: 4309
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
No vida a je to tady...lionol píše:Já s tím v podstatě souhlasím ... je fakt, že mě výrazně přešlo nadšení pro renovaci toho prvního auta, poté, co jsem pořídil to druhé a teď to třetí ... jakoby ta vnitřní nespokojenost s tím, že to auto není perfektní byla nahrazena perfektním stavem těch dalších ... to jsem sháněl hned čalouníka, hned karosáře ... a najednou je mi to putna, jestli to bude za rok anebo ne ... a že to je starost navíc, o tom není pochyb ... a těch peněz ... a co až mě vyhodí z garáže? ... a ještě se okolo toho doma občas i pohádáme, jako zrovna dnes, kurva ... a ještě řeším problémy s debilama v servisu, místo abych šel s děckem na procházku
Navzdory tomu, že mi srdce říká, opatři si leštěnku, nad kterou všem bude padat brada, mi mozek napovídá, že není od věci Hnědý LADA, který není 100% dochovalý, ale je 100% bez úprav kromě zadní mlhovky. Když se kolem něj začnu točit může mi být ukradený, že děti nejvíc baví okýnko nahoru, okýnko dolů a neřeším tak jestli se náhodou sklo nepoškrábe od nějakýho prachu za lištou. Ona taková leštěnka, nebo veterán není sranda, člověk aby se o to pořád bál, a při vyjížďce si to pak ani nejde užít.
Jde o to, jak má člověk nastavenou míru konzumu věci, kam až je ochoten ve snaze věci vyhovět zajít. A i když je to jen věc, tak leštěnka vyžaduje nízkou míru konzumního smýšlení. Do toho pak vstupují další vnější faktory, zejména rodina, která přímou úměrou s přibývajícím věkem dětí žádá více společných aktivit a času, což končí nástupem puberty...
A o tom, že leštěnka vyžaduje jistotu garáže, nejlépe temperovatelné, pochopitelně suché a zděné asi není třeba mluvit.
A domácí hádky, kdy dostává zabrat motto mého LADAření "LADAhrou" nesou sebou ruku v ruce otázky, jestli stojí za to věnovat se věci, a zanedbávat děti, manželku. (i když tady je to otázka individuálního vyladění vztahu, na to nejsou obecné poučky).
No, není to sranda, leštěnka "v baráku".
Bílý LADA a okřídlená spol.
Myslím, že je to přesně tak jak je zde již píšete, každý si pořídí to co mu vyhovuje a dělá mu radost. Např. Martin a jeho nádherná sbírka skútrů, již to samo o sobě vyžaduje mnoho úsilí a renovátorského nadšení. Také to právě možná ukrajuje kus z toho lada nadšení a je to podle mne i přirozené. Mít již jednu nádhernou celou řadu a ještě k tomu několik žigulíků, to prostě člověk musí dát před něčím přednost. Já jsem si taky udělal kdysi radost originálními kousky – Jawou 250 v originálním stavu a ještě jako Husákovo dítě i radost se skůtrem vyrobeným v DDR, který jsem také kdysi chtěl mít a který se mi líbil více než Simson. I když to nepatří do tématu a protože jsme se v tom leštění dostali tak daleko, tak doufám, že mne nikdo neukamenuje, když jsem dál dvě foto pro ilustraci.
- Teepee
- Příspěvky: 4309
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lionolův VAZ 2103 - LADA III.
Sleva na 30 000Kč. http://www.auto-plus.cz/showcar.php?id=129169lionol píše:K tomu stojí ještě jedna vynikající 2103-ka v barvě hnědý maron přímo v Olomouci na Envelopě v autosalónu Frommer & Jaromiš (inzerovaná na www.autoplus.cz), ale majitel za ni chce neoblomně 60 000 Kč, což považuji za zločin proti lidskosti, a i když bych ji rád zařadil do své sbírky, kup za každou cenu prostě neudělám ... takové auto by mne ani netěšilo, nejsem snob.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Vypadá to jako by se ta barva na tu gumu přilepila , nebo je to stříkaný ty prahy, kdo ví, z té fotky to není poznat. Z jedné fotky taky vypadá že je také od barvy lanko( bovden) na otevírání kapoty, ale také to může být odraz světla.atd...wenca
Vaz 21061 r.v. 1986 Lada 1500S , Mechanik Lada 1600 MTX , Simson SR70
noo robit si vlastnu sukromnu zbierku je podla mna fajn ale zaroven sa mi tlaci na jazyk prislovie ze menej je niekedy viac.POdla mna je lepsie mat jedno dve auta v perfektnom stave a o tie sa aj prikladne starat jak ich mat 10,nevediet ku ktoremu skor pribehnut,ci na jednom urobit starter alebo na dalsom nastavit ventily,znaedbavat zenu deti,ktore z toho moc stastne urcite nie su.Ale ak to clovek dokaze fyzicky a financne zvladat tak ja v tom rozhodne nevidim problem
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
No to sú mi závery. Kvôli zelenej gume od laku nemusí byť hneď celé auto zlé. Mimochodom, keď sú super chrúomy, nemôže byť auto šrot, lebo skaza karosérie a chrom. častí ide ruka v ruke. A lionol má s ladami dlhoročné skúsenosti, tak hádam vie, čo kupuje.Pája píše:Závěr je jasnej. Lionol skočil na špek starýmu páprdovi, kterej ho pěkně převez. Je to jen čerstvě přestříklej zrezlej šrot. Lionole připrav se, za tejden vyleze rez.