Stránka 5 z 37

Napsal: ned lis 16, 2008 21:26
od žež
Majo2103 píše:Na chladiči by mal byť ventil na spodku a na bloku motora povolíš matku na 13 kľúč.Nachádza sa trocha viac vpravo od olejového filtra.
Ráno na to kouknu. Mám za to že na chladiči ventil není, tak se pokusím najít ten šroub.
Díky :D

Napsal: ned lis 16, 2008 21:32
od Jelen
Teď jen doufej, že 2111 má stejně všechno, jako starej žigul, Majo2103 podal informace o vypouštění z klasické krabice :-D , s tímhle ti spíš poradí nějaký zkušený 2111kář :)

Napsal: ned lis 16, 2008 21:42
od Majo2103
Sory,nevšimol som si,že to je nová rada :oops: Budem pozornejší

Napsal: pon lis 17, 2008 02:31
od Hlavi
Výměnu chladicí kapaliny zvládne na této Ladě i blbec (tedy i já). Dole v rohu je na chladiči výpustní ventilek, jenomže nad ním je na chladiči malá krycí destička, takže bez demontáže destičky nejde rukou ventilek otevřit - soudruzi poněkud nedořešili :evil: .

PS:Minule mi jí vypouštěli v servisu přes hadici, jenom jí pak zapomněli zase přisvorkovat - copak se asi cestou domů stalo :?:

Napsal: pon lis 17, 2008 10:22
od plavec
Hlavi píše:Dole v rohu je na chladiči výpustní ventilek,
Přesně tak, je černý a vypadá jako zmenšený vodovodní kohoutek. Pod ním pak je měděná podložka, tak si jí neztrať.
A tu plechovou destičku bych nevyndaval, mohlo by to natýct do alternátoru. Nojo teče to pak po tý trubce a potažmo i po plechu pod motorem, takže jelepší mít nádoby všude :roll:

Napsal: pon lis 17, 2008 21:21
od žež
Díky!
Přístup je v pohodě, nemám tam teď nárazník ani ten spodní plech pod motorem. :D

Napsal: úte lis 18, 2008 09:29
od plavec
žež píše:Díky!
Přístup je v pohodě, nemám tam teď nárazník ani ten spodní plech pod motorem. :D
Tak potom je to lahoda a můžeš pracovat i ve fraku :P

Napsal: stř lis 19, 2008 21:59
od Hlavi
Taky máte místo chladící kapilny takovej nahnědlej sajrajt ?

Nepomohla ani výměna a to jsem to propláchnul.

Napsal: stř lis 19, 2008 23:20
od plavec
Hlavi píše:Taky máte místo chladící kapilny takovej nahnědlej sajrajt ?

Nepomohla ani výměna a to jsem to propláchnul.
Nee, já mám Fridex G48, to samý jako ve favoritu barva taková modro-zelená.
A není ten sajrajt jako tmavě červený, jako stará cihla? To bys tam měl ještě ruskou kapalinu TOSOL. Většinou kdo ji měl, tak jí vypustil a nahradil naším fridexem. :wink:

Napsal: čtv lis 20, 2008 00:36
od Hlavi
A nemohli by to tedy být ještě zbytky ještě původní kapaliny ? V nové kapalině to vytváří červený chuchvalce, ale to už je hodně dlouho co tam byla ta původní. Přinejhoršim zase vyměnim, teď jsem tam schválně dal tu biologicky odbouratelnou a půlka pixly mi tam ještě zbyla. V Kauflandu stála pár korun.

Tosol

Napsal: čtv lis 20, 2008 09:42
od FOMA
Na Tosol nedám dopustit,měli jsme ji v 21061 orig naředěnou na -60 a světe div se vydržela krásně zelená a dokonce neprožrala ani chladič :shock: .No a pak tam šel zase Tosol a naprostá spokojenost :wink:
v 2111 je ještě taky zelená tak předpokládám,že je orig,ale budu ji měnit jen nevím jestli se mi podaří opět sehnat u nás Tosol(snad bude v Ladě :roll: )

Napsal: čtv lis 20, 2008 12:00
od radek mb
FOMA píše:jestli se mi podaří opět sehnat u nás Tosol
ještě že jsem dostal od manželčinýho strejdy v Kyjevě 5 l Tosolu,co mu zbyl z dob,kdy měl desítku.

Jinak únik chladící kapaliny byl dřív značný.Když jsem nechával na Mělníku dělat rozvody,chtěl jsem,aby zjistili,kde uniká chl. kapalina a utěsnili to.Fachalo to v pohodě asi měsíc,pak se kapalina zase začla ztrácet.Problém je v tom,že se ztrácí velice nerovnoměrně.Tzn.,že třeba po měsíci ježdění neubude ani kapka a pak během dne,mi to prostě zmizí a musím dolít třeba až 1,5 litru.poznám to jen podle toho,že se mi zvedne teplota oproti normálu a v autě je jakoby cítit puch vyvařující se chl. kapaliny.Tak nevim,co s tim.Přes léto jsem tam doléval vodu,teď tam asi budu prát ten Tosol. :|

Napsal: čtv lis 20, 2008 21:38
od Majo
Ja mam Tosol v Nive a po dvoch rokoch je z neho prave ten nahnedly sajrajt. Chystam sa to vymenit(uz 2 roky). V Priore je to tiez, aspon podla nalepky na expanzke, zatial pekny modry.

Napsal: čtv lis 20, 2008 23:29
od plavec
radek mb píše:inak únik chladící kapaliny byl dřív značný.Když jsem nechával na Mělníku dělat rozvody,chtěl jsem,aby zjistili,kde uniká chl. kapalina a utěsnili to.Fachalo to v pohodě asi měsíc,pak se kapalina zase začla ztrácet.Problém je v tom,že se ztrácí velice nerovnoměrně.Tzn.,že třeba po měsíci ježdění neubude ani kapka a pak během dne,mi to prostě zmizí a musím dolít třeba až 1,5 litru
Kamaráde jsem na tom stejně, ale zase 1,5 litru jsem poslední dobou nedolejval. Taky někdy jedu do práce a domu a zmizí mi z rysky maxima tak o 1cm nebo o 2cm fridexu a někdy jedu dálku, třeba minulou neděli jsem jel asi 600km a nezmizelo nic a ten motor běžel skoro pořád vkuse, taky to nechápu, ale ten prvotní velký únik byl jistojistě starou expanzkou kde to teklo kolem čidla a tím pádem nádobka už nebyla expanzní ale jen vytékací :D

Napsal: pát lis 21, 2008 10:38
od zelvotron
No já sem za celou dobu nedolil vůbec nic :-P když nepočítám tu trošku co utekla při preventivní výměně zpuchřelý hadičky, jenom doufám, že mi to teď po opravě nezačne někde týct :(

Mimochodem v prosinci to budou dva roky od výměny vodní pumpy na Ladovce rodičů, za tu dobu se hladina pořád drží mezi max a min bez dolývání :shock: