My new car...
Moderátor: Moderátoři
Citroen ach jo(škoda že tady není zasněný smajlík)
TŘI SESTRY <III> LADA GANG
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984
http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984
http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
LHM - Pro nezasvěcené "KREV" hydraulického systému Citroen .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Teepee
- Příspěvky: 4309
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
No na okraj, jsem při výběrovém řízení kdy nakonec přišla Sierra hodně váhal na BXkem, Xantie mi tehdy přišly moc drahý a XM moc přehnaný na rodinné auto. Dnes se občas zamyslím nad Xantií, ale pořád zůstává ta bariéra složitosti v kombinaci s Francouzským autem. Jako tradičně mně po Sieřře láká nějaký šestiválec, a musí být kombík. Co Xantie 3.0i V6 24_V Kat. (140kW)?gogo píše:u mna z citronov jednoznacne vitazi CX2000 zo 70tych rokov. to len na okraj.......
Bílý LADA a okřídlená spol.
Do toho bych nešel!!! Tenhle motor v lifbacku a ve verzi ACTIVA žere kolem 15 až 20l benzínu na 100km. Ani nevím, jestli se montoval do kombíku... Radši bych brál nějakou s 2.0l HDI, nebo 2,1 TD. Obadva jsou po 80kW a k dosažení 195 až 200 Km/h to bohatě stačí. Navíc ten V6 je asi dvakrát drazší na některý opravy a cena za práci tam bude ještě větší - blbej přístup ke všemu, co je v motorovým prostoru.Teepee píše:Co Xantie 3.0i V6 24_V Kat. (140kW)?
- Teepee
- Příspěvky: 4309
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
No podle všeho by i v kombíku měl být: http://www.xantiaclub.cz/view.php?nazev ... 2004021201
No uvidíme, ono je to vždycky přechodný, ale je fakt, že bych si to vychvalované hopuání a pohodlí vyzkoušet chtěl, ale toho co člověk chce je mnohdy více než může...
No uvidíme, ono je to vždycky přechodný, ale je fakt, že bych si to vychvalované hopuání a pohodlí vyzkoušet chtěl, ale toho co člověk chce je mnohdy více než může...
Bílý LADA a okřídlená spol.
Jak zvláštní náhoda......................!!!Štěpán Getsko píše:Dnes jsem s tou krávou jel po dálnici z mírnýho kopečka 190km/h A to to má psáno v papírech 172km/h
Taky mám v papírech mého autobusu 172 km/h a rozjel jsem to po dálnici na 190 km/h (podle GPS 188). Ale otáčkoměr jsem v tu chvíli radši nesledoval.............
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
HEHE, tak tady to bude ještě cool.....Pája píše:Dneska, nebo zejtra se jedu taky na jednu podívat. rv2000 2,0hdi, combi, tak uvidíme, jestli ten klub založíme, nebo ne.
Jinak vřele doporučuji.... Již se seznamuji s mým novým přírůstkem a je to zázrak!!! A to houpání co říkal Teepee.... Kdo nezkusí, neuvěří!!
Káry jsou to ty citrónci.
ŠTĚPÁNE: Prosímtě, kolik otáček točíš? U lady je optimum 2500cca, ale to XM jede kolem 1800 - 2000, Já nemám zkušenost s dieslama, je to normální, že jedou v nižších optimálních otáčkách? Jinak končí otáčkoměr na 6000 a od 5000 je už červená zóna.
Díky. Více info a foto nude pak v mém tématu.
lada time is comming...
Lada 1500S, 1,5, r.v. 1978 1978 - dále
Citrónek XM 2,1D, r.v. 1991 04/2008-09/2009
Lada 1500S, 1,5, r.v. 1978 1978 - dále
Citrónek XM 2,1D, r.v. 1991 04/2008-09/2009
- Krwel
- Příspěvky: 128
- Registrován: stř čer 02, 2004 07:40
- Bydliště: Říčany u Prahy
- Kontaktovat uživatele:
To Honza 21061: Ono je většinou dost rozdíl mezi maximální a optimální dlohodobé rychlosti. Dedra mi taky jezdila 200,ale ideální rychlost na dálnici byla tak 140. Takže si myslím, že to co píšeš, tak plně odpovídá.
To ladalover: Diesel má maximum krotícího momentu v nižších otáčkách, než benzín, proto ten pocit. Nic méně bych se řídil pocitově, řekl bych, že ta spodní hranice 1800 je tak optimum, ale zase určitě není ideální při těchto otáčkách dát plyn na podlahu. A taky bych si dal trochu pozor na podtáčení k čemu diesel rád svádí. Určitě mu nevadí, když se bude i trochu točit. Na to přijdeš postupem času, jaký otáčky při jakých režimech jízdy dělají motoru dobře.
To ladalover: Diesel má maximum krotícího momentu v nižších otáčkách, než benzín, proto ten pocit. Nic méně bych se řídil pocitově, řekl bych, že ta spodní hranice 1800 je tak optimum, ale zase určitě není ideální při těchto otáčkách dát plyn na podlahu. A taky bych si dal trochu pozor na podtáčení k čemu diesel rád svádí. Určitě mu nevadí, když se bude i trochu točit. Na to přijdeš postupem času, jaký otáčky při jakých režimech jízdy dělají motoru dobře.
Ex: Lada 2105, Lada 2107
Lancia Kappa 2.4JTD SW "Parníček"
Lancia Kappa 2.4JTD SW "Parníček"
Já osobně řadím nizší stupně už kolem 1800rpm a vysší tak od 2200 do 2500rpm. Nejlepší návod pro všechny auta je řadit vždy po 20km/h. To znamená: jedničku při 20km/h; dvojku při 40; trojku při 60 a tak dále...ladalover píše:
ŠTĚPÁNE: Prosímtě, kolik otáček točíš? U lady je optimum 2500cca, ale to XM jede kolem 1800 - 2000, Já nemám zkušenost s dieslama, je to normální, že jedou v nižších optimálních otáčkách? Jinak končí otáčkoměr na 6000 a od 5000 je už červená zóna.
Díky. Více info a foto nude pak v mém tématu.
Všeobecně se u dieselu taky bere to, že čím je vysší ruchlostní stupeň, tím je třeba ho víc vytočit pro přeřazení na další... ( u tebe bych to bral tak od těch 1800 do 2500. )
Namáš náhodou pod kapotou stejnýho francouze...?Marek píše:Jak zvláštní náhoda......................!!!Štěpán Getsko píše:Dnes jsem s tou krávou jel po dálnici z mírnýho kopečka 190km/h A to to má psáno v papírech 172km/h
Taky mám v papírech mého autobusu 172 km/h a rozjel jsem to po dálnici na 190 km/h (podle GPS 188). Ale otáčkoměr jsem v tu chvíli radši nesledoval.............
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Ladalover: Netrap toho Žigula! Jak jsi mohl vidět, tak já s pásmem 2500 ot. u 1500 v podstatě nepracuji a dále, že 6000 otáček není pro motor žádný problém.
Pak se divíš, že ten můj motor má tak sametový zvuk oproti Tvému, když mu nedopřeješ trochu rozletu.
Ano, u toho dieselu je to tak 1800- 2500 a docela by mu na té dálnici svědčila i šestka...
Pak se divíš, že ten můj motor má tak sametový zvuk oproti Tvému, když mu nedopřeješ trochu rozletu.
Ano, u toho dieselu je to tak 1800- 2500 a docela by mu na té dálnici svědčila i šestka...
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
- Krwel
- Příspěvky: 128
- Registrován: stř čer 02, 2004 07:40
- Bydliště: Říčany u Prahy
- Kontaktovat uživatele:
No u osobáku dieselu je to dost sporný a víc bych se konil radši k višším otáčkám. Ale ten ropák bez turba bude spíš tupější a bude tahat hezky odspoda. Nicméně třeba s tím co mám teď, je lepší držet oproti starším dieselům vyšší otáčky, takže bych to úplně nestandartizoval. Ale jsem stále názoru, že rozumný řidič pozná, co motor rád a po pár kilometrech společné jízdy mu to i dopřeje.
Ex: Lada 2105, Lada 2107
Lancia Kappa 2.4JTD SW "Parníček"
Lancia Kappa 2.4JTD SW "Parníček"
To Štěpán Getsko: Nee, mám tam Němce - AFN Passat B5 81kW/235Nm (v nepatrných úpravách).
Obecně platí, že u benzinů se řadí PŘI KROUŤÁKU, u dieselů se řadí DO KROUŤÁKU.
Znamená to, že například u Lady řadím v okamžiku, kdy otáčky dosahují přibližně otáček maxima točivého momentu (tedy 3000 - 4000 rpm). U TDi řadím tak, aby vyšší rychlostní stupeň po přeřazení měl otáčky maxima točivého momentu (tedy 1800 - 2000 rpm), takže to vychází, že řadím asi při otáčkách 2500 - 2800 rpm.
Atmosférický diesel, tedy bez turbodmýchadla, má oproti jiným typům motorů obrovskou výhodu - plochou křivku točivého momentu, tudíž jej lze provozovat prakticky v celém rozsahu otáček motoru (zpravidla od 1500 do 4000 rpm je nad 90% maxima točivého momentu). Taková naftová Felda sice nebyla kdovíjaký sporťák, ale jela pořád a pořád stejně dobře. Porobně jsou na tom třeba osvědčené motory 1,9D od Peugeotu. Samozřejmým důsledkem je nízká hodnota spotřeby paliva a malý rozptyl spotřeby v závislosti na jízdním stylu.
U většiny naftových motorů opatřených turbem je většinou problém, že ve vyšších otáčkách motor točivý moment ztrácí a tudíž motor má sice krouťák jako hrom, ale koncový výkon není v porovnání s tím nijak oslnivý. Proto se v poslední době zavádí i u těchto motorů víceventilová technika, která zajistí lepší plnění ve vyšších otáčkách. To ve spolupráci s vyšším plnicím tlakem a jinou dávkou paliva točivý moment udrží i ve vyšších otáčkách (viz třeba motory 1,8 a 2,0 DuraTorq od Fordu nebo nové TDi PD 2,0/16V od VW).
Obecně platí, že u benzinů se řadí PŘI KROUŤÁKU, u dieselů se řadí DO KROUŤÁKU.
Znamená to, že například u Lady řadím v okamžiku, kdy otáčky dosahují přibližně otáček maxima točivého momentu (tedy 3000 - 4000 rpm). U TDi řadím tak, aby vyšší rychlostní stupeň po přeřazení měl otáčky maxima točivého momentu (tedy 1800 - 2000 rpm), takže to vychází, že řadím asi při otáčkách 2500 - 2800 rpm.
Atmosférický diesel, tedy bez turbodmýchadla, má oproti jiným typům motorů obrovskou výhodu - plochou křivku točivého momentu, tudíž jej lze provozovat prakticky v celém rozsahu otáček motoru (zpravidla od 1500 do 4000 rpm je nad 90% maxima točivého momentu). Taková naftová Felda sice nebyla kdovíjaký sporťák, ale jela pořád a pořád stejně dobře. Porobně jsou na tom třeba osvědčené motory 1,9D od Peugeotu. Samozřejmým důsledkem je nízká hodnota spotřeby paliva a malý rozptyl spotřeby v závislosti na jízdním stylu.
U většiny naftových motorů opatřených turbem je většinou problém, že ve vyšších otáčkách motor točivý moment ztrácí a tudíž motor má sice krouťák jako hrom, ale koncový výkon není v porovnání s tím nijak oslnivý. Proto se v poslední době zavádí i u těchto motorů víceventilová technika, která zajistí lepší plnění ve vyšších otáčkách. To ve spolupráci s vyšším plnicím tlakem a jinou dávkou paliva točivý moment udrží i ve vyšších otáčkách (viz třeba motory 1,8 a 2,0 DuraTorq od Fordu nebo nové TDi PD 2,0/16V od VW).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)