Stránka 5 z 6
Napsal: pon bře 31, 2008 19:27
od kubahosi
mi aspon poradte jak to zmerim a kolik amper a ohmu ma byt na jakym drate nebo co se tam vubec meri ?
Napsal: pon bře 31, 2008 19:40
od Laďuša
Samotný dráty mají mít co nejmíň, nula ňáký drobný ohmu....
Přes spínačku jde jenom cívka startéru (přes kontakty 30 - 50), která má odpor 0,39 ohmu. Zrovna jsme to s pípákem řešili, naměřil o něco málo víc, to je vliv přechoďáků. Takže podle ohmovo zákona si může říct ale až o 30A, spíš možná o něco míň.
Proud se měří do série, takže budeš muset něco rozpojit a ampérmetr vložit tam. Ale bacha, ty běžný multimetry měří do 20A, takže jestli si to fakt veme víc, tak si ho odpálíš (nobo pojistku).
Napsal: pon bře 31, 2008 19:48
od Hurikán
Důležité je zjistit, zda je ovládací (tenký) drát vedoucí k cívce v poloze "startování" pod napětím! Pokud ano, je to startérem a věcmi okolo. Pokud napětí není, je problém ve skříňce nebo drátu.
Ale toto všechno zde již bylo popsáno. Stačí se podívat trošku do historie. Navíc jsi sám do těch témat přispíval a četl je.
Napsal: pon bře 31, 2008 21:22
od Křečík Barbuška
A rovnou si to překopej na relátko, rusáci museli být smyslů zbavení, když je napadlo honit tak velký proudy spínačkou
.
Napsal: úte dub 01, 2008 14:48
od kubahosi
takzer na relatko mam to napojit na naky co tam mam nebo sehnat novy? V elektrice se vubec nevyznam!!!
Napsal: úte dub 01, 2008 15:03
od Křečík Barbuška
Pokud se v ní nevyznáš, tak se domluv s někým kdo ano. Reláko si kup nové cca. 12V 40A postačí a signál ze spínačky budeš užívat pro jeho sepnutí a na kontakt relé přiveď přímý plus (já dával raději přes pojistku) a z druho kontaktu jdeš na zasouvací cívku startéru. Je třeba práci udělat pečlivě, aby jsi nezahořel.
Napsal: úte dub 01, 2008 16:16
od kubahosi
oki nez ho koupim, tak mi poradte jakymi draty startovat, auto potrebuju a jiny nemam, dnesk a to dvakrat chytlo a dal uz nic
Napsal: úte dub 01, 2008 18:20
od Saša
kubahosi píše:tak mi poradte jakymi draty startovat,
Tohle je v rosporu z pravidly na foru. (návod nenechavcům) JEN SZ!
Napsal: čtv dub 03, 2008 13:59
od kubahosi
Tak pres dráty mi to nastartovat jde, proc pres novej orisek nejde nechapu
Jinak jsem nasel v garazi toto je to mimo tohle tema nevite co to je?
Napsal: čtv dub 03, 2008 14:04
od Křečík Barbuška
Klíček na nastavení odtrhu kladívka v kombinaci s měrkou a asi s pilníčkem?
[ Komentář přidal: Luděk Musil: čt duben 03, 2008 16:09 ]
Píši Vám za jedna, studente. Výborně!
Pilníček je dimenzován na standardní míru (0,7 mm) mezi elektrodami svíčky. L.
Napsal: čtv dub 03, 2008 14:12
od Saša
Univerzální klíč na seřízení kladívek rozdělovače .
K té skříňce : Asi made in Pol.... nebo "patent roskop" Rozeber ji a pokud pude spravit (očistit kontakty - nesmí bejt rozteklá)tak po opravě tam na ten drát ke startéru vřaď relé .(spínačkou spínej jen civku toho relé)Maj to 04 , 05 atd a je pokoj.
Napsal: čtv dub 03, 2008 14:51
od kubahosi
Dobre Kdyztak necham promerit ty dva draty jeste! Kdyz sezenu rele staci tedy 12V 40A jo? Mam baterku 55Ah nevim jestli je to neco stejnyho v elektrice se vubec nevyznam
Napsal: čtv dub 03, 2008 15:03
od Saša
kubahosi píše:Kdyz sezenu rele staci tedy 12V 40A jo? Mam baterku 55Ah
Tyhle údajě nemají naprosto žádnou souvislost.
Utoho relé je to MAX.spínací proud a u baterie kapacita .
kubahosi píše: v elektrice se vubec nevyznam
Pak to nech udělat někomu kdo s tím má skušenosti .(hlavně kvalita spoju)tečou tam větší proudy.
Napsal: úte dub 08, 2008 13:55
od kubahosi
tak jsem na to prisel co zlobi je to drat 50 ve vnitr trochu opaleny medeny plisky, poradte jak ho promerit kam a co dat adt dik
Napsal: úte dub 08, 2008 14:55
od Saša
Tady je zapojení ale postup tady psát nebudu je to naprostá banalita .
kubahosi píše:V elektrice se vubec nevyznam!!!
Tak to udělej z někym kdo tomu "trochu" rozumí. Mnoho zdaru.