Stránka 5 z 5
Napsal: úte led 15, 2008 12:42
od Atex
teda aspon u skodovky sem to tak delal a nameril jsem slusne hodnoty (12-12-12-11).
Napsal: úte led 15, 2008 12:42
od Wolf
Atex píše:... pokud se pletu tak mne opravte, ale najdu polohu kdy jsou oba ventily zavrene a jednou protocim ee?
... to opravdu ne, spravny postup popsal Marek na predchozi strance. W.
Napsal: úte led 15, 2008 12:43
od Atex
tak to se omlouvam.. doted sem se myslil...
Napsal: úte led 15, 2008 13:50
od Marek
Rozhodně pro kompetentní a objektivní měření nemůže stačit otočit motorem o jedinou otáčku. A už vůbec ne klikou. Motor musí mít nejvyšší možné otáčky (ostatně i proto se doporučuje mít kvalitní akumulátor, případně použít startovací zdroj) - proto se demontují všechny svíčky najednou, aby se motor co nejvíce odlehčil.
Zkus si jen pro demonstraci změřit kompresní tlak na jednom válci motoru s demontovanými všemi svíčkami a následně tam tři svíčky vrať a měř ten válec znovu. Rozdíl tlaků v obou případech bude víc než 1 Bar (v prospěch demontovaných všech svíček pochopitelně).
Napsal: úte led 15, 2008 14:53
od Teepee
Chvíle hledání a hele je:
http://www.kovovd.cz/
Mají zmínku až v ceníku, Měřič komprese MK16, cena 184,-Kč bez DPH.
Napsal: stř led 16, 2008 04:15
od popest
Taky bych rad upozornil a to hlavne ted v zime na to, že vlivem nizkych teplot a u me i starim autobaterie se kazdym otocenim motoru baterka vybiji a nedrzi napeti po celou dobu mereni stejne a tim padem takove mereni posledniho valce muze byt pekne zcestne samozrejme v pomeru s ostatnimi, jelikoz namereny tlak jak take pisou v navodu je zavysly na otackach a je tedy pouze relativni. Samozrejme s klesajicim napetim autobaterie klesaji otacky starteru.
Pak se nemuzete divit, ze treba na poslednim merenem valci je tlak o Bar nizsi i kdyz je treba v naprostem poradku, resp. stejne opotreben jako ostatni. Doporucuji pripojit kabelama baterku jeste k jednomu autu a to nastartovat. Pak mate jistotu.
Napsal: stř led 16, 2008 10:08
od Marek
Přesně tak, k protáčení motoru je potřeba kvalitní zdroj.
Napsal: čtv led 17, 2008 23:21
od janci
Tak myslim si,ze ked prides po jazde,mas vsetko zohriate,a slusnu baterku,tak by to malo byt v pohodicke. Ja mam bateriu staru 3mesiace nejaku gelovu od banner-a. Tak ale pre presnost by som mohol segrine auto nastartovat,ked uz stoji vedla:D v garazi...xi
Napsal: pát led 18, 2008 08:12
od Teepee
No a co v případě sestupné tendence tlaků na jednotlivých válcích (resp. napětí akumulátoru během měření) provést vždy měření dvě, v protichůdném pořadí válců. Prostě nejprve odpředu dozadu a pak odzadu dopředu.
Pokud ale budou při prvním měření tlaky vzestupné (jako tehdy na Modrém LADOvi) 10; 10,5; 11; 12 tak obrácené pořadí není už nutné, těžko by se slábnoucím AKU naměřený kompresní tlak stoupal.
Je to jen v podstatě laický nápad...
Napsal: pát led 18, 2008 09:25
od Křečík Barbuška
Moc nad tím dumáte, na srazech bývá teplo, motory krásně vyhřáté, baterky dobité dlouhou cestou a bez svíček startér točí motorem jedna radost. Tedy pokaždé když mi Marek měřil tlaky, startér točil stejně výborně jak na 1 tak i na 4 válci.
Napsal: pát led 18, 2008 10:08
od Wolf
Koko Loko píše:Moc nad tím dumáte, na srazech bývá teplo, motory krásně vyhřáté, baterky dobité dlouhou cestou a bez svíček startér točí motorem jedna radost. Tedy pokaždé když mi Marek měřil tlaky, startér točil stejně výborně jak na 1 tak i na 4 válci.
Svata pravda, dobre jsi to napsal. W.
Napsal: sob led 19, 2008 00:03
od Marek
Taky si myslím, že nemá smysl tu "přesnost měření" hrotit.