Stránka 5 z 5

Napsal: úte lis 18, 2008 10:46
od Saša
Tak to je smůla hlavně do bubnu zezadu ničím nemlátit . je z křehké slitiny hliníku .
V tom případě dokonale očistit místo styku poloosa buben (vyškrábat) nejlépe tak jeden den předem několkrát stříknout WD40 a pak ty trny nebo šrouby zašroubovat do závitových děr na bubnech , opatrně jeden po druhém utahovat a poklepávat buben a poloosu . (šrouby a závitové díry slouží ako stahovák) .

Napsal: úte lis 18, 2008 11:39
od Laďuša
Slouží, ale většinou se podaří je strhnout a nebo už strhnutý dávno jsou.... Ťažký trik je ideální, ani provizorně si nemůžeš na chvíli připojit zadek?

Napsal: úte lis 18, 2008 11:43
od Křečík Barbuška
To postav proti rantlu, ručku nepotřebuješ, jinak jednou jsem měl ještě na nebohém žlutém buben tak srostlý s poloosou, že musel jít dólů destruktivně. Od té doby vazelínka na styčné plochy a aspoň 2x do roka dolů, očistit a zase máznout.

Napsal: úte lis 18, 2008 11:47
od Majo2103
Ja som zadné brzdy odpojil,keď mi praskla jedna z trubiek a vedel som,že keby som sa pustil do opravy,tak by tu skončilo pri kompletnej výmene všetkých trubiek a hadičiek okolo zadku a ja tie zadné brzdy nejak nepotrebujem.Tak som pri brzdovom valci strihol hadičku k zadným brzdám a koniec som sklepal.Skôr by som mohol trocha dotiahnuť ručnú aby viac blokovala,lenže taký sprej ešte asi nevymysleli,ktorý by povolil tu zarastenú kontru s lankom.

Napsal: úte lis 18, 2008 11:53
od Saša
V tom případě odšroubuj trubku z válečku zašroubuj maznici a "dekalamitkou" natlač do válečku vazelínu . Zmáčkni spojku , start , za 1 ...... a je to . Člověk je tvor vynalézavý .

Napsal: úte lis 18, 2008 11:59
od Majo2103
Ak som ťa dobre pochopil,tak mám do valčeka v bubne pomocou maznice natlačiť vazelínu,ktorá spôsobí zabrzdenie bubna?

A ešte mi prosím vysvetli čo je to tá "dekalamitka"?

Napsal: úte lis 18, 2008 12:03
od Saša
No to je ta maznice . "dekalamitka" se tomu říká že to zabraňuje kalamitě ( pohromně , zadření , zlomení atd...).

Napsal: úte lis 18, 2008 12:12
od Majo2103
Díky moc saša za cenné rady!

Napsal: úte lis 18, 2008 13:09
od Cory
tak ja som to robil asi v juni, a vtedy som to pri vymene ocistil a natrel vazelinou,ale ci sa to uz naspat nezazralo....

Napsal: úte lis 18, 2008 14:49
od Petr HC
Cory píše: ...pri vymene ocistil a natrel vazelinou,ale ci sa to uz naspat nezazralo....
Vazelina by měla být vodovzdorná ,lépe s obsahem grafitu a úplně nejlepší mezi hliník a železo je Resistin . Ten ztuhne (zvoskovatí) a ani slaná "břečka" s ním nehne .

Napsal: úte lis 18, 2008 16:19
od Majo2103
Tak sa podarilo a obidva bubny sú dolu.Na šoférovej strane som len dal dolu koleso,povolil tie dve šruby a bubon som zložil ako keby som ho tam založil len včera.A na druhej strane trochu pribrzďovali pakny,tak tam som našruboval do tých dier zo závitom osmičky šrubky a po chvíľke bol dolu aj druhý bubon.Až som bol prekvapený jak to všetko išlo od ruky.Väčšinou sa nič čo som na tom zázraku robil nezaobišlo bez komplikácií.

Díky všetkým za rady a tipy!

Napsal: úte lis 18, 2008 17:44
od čmelák
tak ano jedna finta je aspon raz za rok to pozret a namazat ...

a ta druha finta uz bola napisana
auto na hever kolo dole stifty von.. ale robil som to tak ze som roztocil na dvojke koleso a zabrzdil som drb rana a bolo vonku moc fajne :-D