Stránka 5 z 6
Napsal: stř led 30, 2008 15:52
od danielTIR
takže poslední info je pro mě výborné. ABS se týká pouze nákladních vozů a autobusů. Od 1.4.2008 již nebudou moci autoškoly provádět školení řidičů profesionálů ( od 3.5t ), ale vznikne nový institut tkzv. ŠKOLÍCÍ STŘEDISKA, která budou moci dělat školení řidičům z povolání. A právě podmínky pro zřízení takovéhoto STŘEDISKA jsou nehorázně přísná, což nechápu. Musí tam být právě auta s ABS a školení může provádět pouze osoba k tomu vzdělaná - což nestačí učitelské zkoušky, ale minimálně 5 let praxe v dopravě a minimálně středoškolské vzdělání. Co ale uznají jako praxi v dopravě je sporné. Navíc některé předměty, jako techniku, ekologii
, zdravovědu budou moci učit v tomto institutu pouze vysokoškoláci s praxí. Takže je vidět že Česká republika je ve vymýšlení debilovin na předním místě. Autoškoly co v tomto mají mnoho let praxe, rázem přišly o další možnost výdělku. Protože když si spočítáme náklady na téměř nová auta, lektory co to budou moci učit, tak se to vyplatí jen těm velikým a zaběhnutým firmám co na to mají peníze. Naštěstí školení referentů ( do 3.5 t ) zůstane autoškolám. Největší sranda je že každý nově nastupující řidič např. kamionu, autobusu atd. bude muset projít právě tímto institutem školícího střediska ( ze zákona bude povinnost ) a absolvovat tkzv. vstupní školení v rozsahu téměř 140ti hodin včetně jízdy pod vedením instruktora. Takže je to dabl autoškoly a akorát si na tom někdo namastí kapsy. Tkaže člověk si udělá řidičák a ještě pak znovu půjde na poměrně dlouhé školení aby prošel do podniku. Dokonce panuje názor, že si někteří poslanci připravujou půdu pro své podnikání. Konkrétně v Opavě o institut ŠKOLÍCÍHO STŘEDISKA nemá téměř žádná autoškola zájem. Ale jelikož já plánuju pouze výuku sk. A,B,B+E takže je mi to vše celkem u zadnice. Akorát mi to hlava nebere. Na co potřebujeme ještě další blbosti, když to doteď šlo i takto a bez zbytečné byrokracie
Napsal: stř led 30, 2008 16:01
od danielTIR
Jinak z výběru mi vypadla ŠKODA FÁBIA, protože po diskusi s několika autoškolama ( samozřejmě intognito
), jsem se dověděl že právě FABIE je hnus a né auto a jeho provoz je drahší než třeba TOYOTA YARIS. Což mě celkem překvapilo.Shodlo se na tom více firem, takže na tom něco bude. U nás se celkem rozmáhají PEUGEOTY . Můj favorit je FIAT PANDA ( bez akontace je splátka 4 200 kč na 60 měsíců včetně pojištění ) a nebo OPEL AGILA 1.2 tak do tří let stáří, který je šíleně prostorný na to jak je malinký. I já si při své výšce 1.92 sednu sám za sebe což ve fábii nehrozí. Fiestu jsem z nabídky taky vyřadil, protože nová je šíleně drahá a ojetá do tří let mě vyjde dráž než nová PANDA. Nicméně ještě mám dva měsíce na rozmyšlenou
Napsal: ned úno 17, 2008 00:32
od dmatej
Na tvém místě bych ze zmíněných vybral buď FIAT (stále si lepšící pověst, navíc teď dělá pěkný auta) nebo Toyotu (pověstná spolehlivostí).
Napsal: čtv úno 21, 2008 14:31
od Pajas
Divili byste se ale v Chrudimi jezdí jedna 2105 jako autoškola! Nevěřil jsem vlastním očím když jsem ji viděl, ale už jsem ji zahlédl několikrát. Asi nějaký provozovatel který má rád extrémní sporty
Napsal: čtv úno 21, 2008 14:36
od Cory
No ja som videl jednu 2105 ako autoskolu, ale na UA.
Napsal: čtv úno 21, 2008 15:14
od Laďuša
Pajas píše:Divili byste se ale v Chrudimi jezdí jedna 2105 jako autoškola! Nevěřil jsem vlastním očím když jsem ji viděl, ale už jsem ji zahlédl několikrát. Asi nějaký provozovatel který má rád extrémní sporty
No úplně vidim toho žáka, jak na křižovatce startuje poloteplej motor...to musí bejt docela hustý... Já osobně bych se na karbovým žigulu teda učit asi nechtěl
Napsal: čtv úno 21, 2008 18:39
od Hurikán
Laďuša píše:... Já osobně bych se na karbovým žigulu teda učit asi nechtěl
Já se učil na karbovým favoritu a žádný problémy jsem neměl. A mezi ladou a favoritem s karbem nepozoruju vůbec žádný zásadní rozdíl. Takže mně by výuka na ladě vůbec nevadila.
Napsal: čtv úno 21, 2008 18:48
od Michal Pokorný
Hurikán píše:Já se učil na karbovým favoritu
I já, ovšem nejlepší autoškola byla na náklaďák (P-V3S) - to bylo něco !! Moje první setkání s převodovkou bez synchronů
Taková auta mají být v autoškolách, člověk se u nich nejlépe naučí citu pro otáčky motoru a pro řazení.
Napsal: čtv úno 21, 2008 18:59
od Hurikán
Michal Pokorný píše:Hurikán píše:Já se učil na karbovým favoritu
I já, ovšem nejlepší autoškola byla na náklaďák (P-V3S) - to bylo něco !! Moje první setkání s převodovkou bez synchronů
Taková auta mají být v autoškolách, člověk se u nich nejlépe naučí citu pro otáčky motoru a pro řazení.
To máš naprosto pravdu. Já jsem po autoškole hned začal jezdit ladou, kterou jsem brzy vystřídal starou Octávii (rv 1964), kde je jednička taky bez synchronů a na ostatních kvaltech jsou synchrony spíš jen "přibližné". Pro výuku opravdu super. Najezdil jsem s ní asi 30 tkm. Hrozně rád na tu dobu vzpomínám. Dokonce jsem se s touto oktávkou odvážil i do Rakouska, kam mě dokonce i pustili.
To už je ale OT.
Napsal: čtv úno 21, 2008 19:01
od Laďuša
Hurikán píše:Laďuša píše:... Já osobně bych se na karbovým žigulu teda učit asi nechtěl
Já se učil na karbovým favoritu a žádný problémy jsem neměl. A mezi ladou a favoritem s karbem nepozoruju vůbec žádný zásadní rozdíl. Takže mně by výuka na ladě vůbec nevadila.
Hm, to ještě mělo sytič??? Ale vlastně máš pravdu, když se nad tim zamyslim, tak si nejde neuvědomit, že celý generace se na takových autech učily jezdit.... Ale z dnešního pohledu mě to přijde úsměvný, když plno mladých pomalu neví, co to sytič je....
Napsal: čtv úno 21, 2008 20:04
od zelvotron
Laďuša píše:Hurikán píše:Laďuša píše:... Já osobně bych se na karbovým žigulu teda učit asi nechtěl
Já se učil na karbovým favoritu a žádný problémy jsem neměl. A mezi ladou a favoritem s karbem nepozoruju vůbec žádný zásadní rozdíl. Takže mně by výuka na ladě vůbec nevadila.
Hm, to ještě mělo sytič??? Ale vlastně máš pravdu, když se nad tim zamyslim, tak si nejde neuvědomit, že celý generace se na takových autech učily jezdit.... Ale z dnešního pohledu mě to přijde úsměvný, když plno mladých pomalu neví, co to sytič je....
Sytič? Co to je?
Jinak karburátorovej Favorit samozřejmě sytič má, jenže automatickej. Startovací komfort a jízda se studeným motorem pohodová víceméně jako u vstřikování.
Napsal: čtv úno 21, 2008 20:11
od Laďuša
No, tak jsem to myslil, jestli je eště právě ruční
Dík za objasnění
Napsal: čtv úno 21, 2008 20:15
od Michal Pokorný
Mají i ruční.
Napsal: čtv úno 21, 2008 20:17
od zelvotron
Ruční se taky vyskytuje, ale to je předělávka (a podle mě dost naprd). Origo z fabriky je jen automat.
Napsal: čtv úno 21, 2008 20:37
od Maysner
zelvotron píše:Ruční se taky vyskytuje, ale to je předělávka (a podle mě dost naprd). Origo z fabriky je jen automat.
a nebo z vyvozu
co ja bych dal v autoskole za ladu s karbecem a syticem misto ty rozhrkany fabie, ktera mela pri mym nastupu najetych 6tkm
tfuj. hnus