Stránka 5 z 6
Napsal: ned led 06, 2008 19:29
od Štěpán
Hurikán píše:
Chladiče jsou v 01 a 05 stejné. Klasické mosazné. Odlišné chladiče byly pouze typu 2106 - hliníkové s plastovými bočnicemi.
Není to pravda. Asi před 10 lety chtěl koupit otec chladič na 2103, ale v Mělníku ho neměli, ( respektive měli, ale hlinikovej, což hliniku (stárne) můj otec nevěří - v chladící soustavě myšleno ) Tak mu nabídli klasickej bronzovej na 2106, na kterým se musel upravit jeden úchyt. Ten chladič chladí dodnes.
Hlinikový chladiče jsou v podstatě inovace a nejdřív se začali objevovat na hranáčich.
ventil topení
Napsal: ned led 27, 2008 18:17
od FOMA
chystám se měnit ventil topení

,vypadá to sice jednoduše ale přeci jen nečeká mě nějaký vý..d?na co si dát bacha a je těch kohoutů víc druhů ?
předem dík za reakce...

Napsal: ned led 27, 2008 18:28
od Hurikán
Víc druhů kohoutů topení na krabice není. Kdybys měl ale možnost volby, kup si ventil s keramickým sedlem. Líp těsní a hlavně víc vydrží.
Při montáži dej nový těsnění na příruby. Jsou dva typy. U příruby k trubce do motoru je větší těsnění, které má průchody i na šrouby. Na straně topení by se měl dát jen malý O kroužek. Já ale po špatných zkušenostech dal na obě strany ta velká těsnění, neb O kroužek mě začal po nějaké době propouštět.
Při výměně si určitě rozšíříš i slovník o několik hrubých výrazů.

I když na kulaté řadě je to lepší než na hranáčích. Mě se osvědčilo odpojení hadice od trubky před motorovou přepážkou. Potom už musíš povolit jen dvě 8 matky na topení a poté už manipuluješ s celkem kohout - průchozí trubka.
Přeji pevné nervy.

Napsal: ned led 27, 2008 18:29
od Milda
Já to měnil jedno sobotní odpoledne, nechtělo se tomu moc ven a ještě je k tomu špatnej přístup, abych to dostal ven, tak sem musel povolit tu trubku v motoru a vytáhnout to s ní.
Napsal: ned led 27, 2008 18:53
od Michal Pokorný
Hurikán píše:Při montáži dej nový těsnění na příruby. Jsou dva typy. U příruby k trubce do motoru je větší těsnění, které má průchody i na šrouby. Na straně topení by se měl dát jen malý O kroužek. Já ale po špatných zkušenostech dal na obě strany ta velká těsnění, neb O kroužek mě začal po nějaké době propouštět.
Ano, bohužel i v tomto stojí nové díly za prd !! Ty nové O kroužky jsou -nevím proč- nižší než původní a tudíž špatně těsní. Také jsem dal na obě strany velká těsnění, ale na té straně topení jsem ponechal i ten O kroužek a přidal jsem to velké těsnění
Napsal: ned led 27, 2008 18:58
od Křečík Barbuška
Je třeba si to těsnění také ve kšeftu vybrat, některé kousky co se prodávají jsou k zblití.
Napsal: pon led 28, 2008 09:11
od FOMA
Napsal: pon led 28, 2008 13:26
od Stanley__001x
Minulí rok jsem mnělnil a stálo to za to, dva kohouty ze tří tekly ve švech, třetí dobrý

, výměnu odnesl výměník topení (1600 nový), tak bacha na něj, je po pár letech takovej vetchej, hodně zdaru já dělal asi pět dní...

Napsal: pon led 28, 2008 13:31
od Jelen
Zas tak strašný to není, výměnu výměníku i s kohoutama jsem měl asi za dvě hodiny hotovou, včetně vymontování z vraku...
Napsal: pon led 28, 2008 15:20
od Stanley__001x
Jelen píše:Zas tak strašný to není, výměnu výměníku i s kohoutama jsem měl asi za dvě hodiny hotovou, včetně vymontování z vraku...
Ja už ho tam dam taky za deset minut

, ono když ti dva namontovaný kohouty tečou a jsou nový tak jsem tom umoc nevěřil a vindaval, zandaval a dotahoval pak to odnesl výměník, kterej jsem asi dvacetkrát letoval, v kulaťáku je k tomu navíc lepší přístup. Doufám že už nikdo nebude mít stejný pech jako já

.
Napsal: stř led 30, 2008 15:51
od JmJ
urpmi kohout_topeni.rpm
Tedy kouhout nainstalovan. Cas <2 hodiny.
Ted jeste aby se neposral

Napsal: stř led 30, 2008 18:19
od FOMA
jak říka JmJ kohout v pohodovém tempu cca 2h,a to jsme ani neějak nepoužívali vybrana slova po P a apd...

,ted už snad jen at to nezačne časem týct

Napsal: stř led 30, 2008 18:25
od JmJ
FOMA píše:jak říka JmJ kohout v pohodovém tempu cca 2h,a to jsme ani neějak nepoužívali vybrana slova po P a apd...

,ted už snad jen at to nezačne časem týct

no priznej si to rovnou, ze se bojis, ze to zas potece. bo kdyby ses nebal, tak tam namontujes zpatky tu policku

Napsal: stř led 30, 2008 22:15
od Honza 21061
Michal Pokorný píše:Hurikán píše:Při montáži dej nový těsnění na příruby. Jsou dva typy. U příruby k trubce do motoru je větší těsnění, které má průchody i na šrouby. Na straně topení by se měl dát jen malý O kroužek. Já ale po špatných zkušenostech dal na obě strany ta velká těsnění, neb O kroužek mě začal po nějaké době propouštět.
Ano, bohužel i v tomto stojí nové díly za prd !! Ty nové O kroužky jsou -nevím proč- nižší než původní a tudíž špatně těsní. Také jsem dal na obě strany velká těsnění, ale na té straně topení jsem ponechal i ten O kroužek a přidal jsem to velké těsnění
Nepomohlo by třeba dosazení dvou o-kroužků na sebe? Já jsem tímhle způsobem vyřešil tenká těsnění pod karburátor, mám na sobě 3...

Napsal: čtv led 31, 2008 15:05
od Luděk Musil
Honza 21061 píše:Nepomohlo by třeba dosazení dvou o-kroužků na sebe? Já jsem tímhle způsobem vyřešil tenká těsnění pod karburátor, mám na sobě 3...
Honzo, při vší úctě, "O" kroužky bych na sebe nedával. Klasická těsnění (čili vprostřed díra a po krajích dvě díry na štefty - to jo, ale "O" kroužky .... ?

L.