topení

Moderátor: Moderátoři

Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

Hurikán píše: Chladiče jsou v 01 a 05 stejné. Klasické mosazné. Odlišné chladiče byly pouze typu 2106 - hliníkové s plastovými bočnicemi.
Není to pravda. Asi před 10 lety chtěl koupit otec chladič na 2103, ale v Mělníku ho neměli, ( respektive měli, ale hlinikovej, což hliniku (stárne) můj otec nevěří - v chladící soustavě myšleno ) Tak mu nabídli klasickej bronzovej na 2106, na kterým se musel upravit jeden úchyt. Ten chladič chladí dodnes.

Hlinikový chladiče jsou v podstatě inovace a nejdřív se začali objevovat na hranáčich.
Uživatelský avatar
FOMA
Příspěvky: 2205
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

ventil topení

Příspěvek od FOMA »

chystám se měnit ventil topení :x ,vypadá to sice jednoduše ale přeci jen nečeká mě nějaký vý..d?na co si dát bacha a je těch kohoutů víc druhů ? :(
předem dík za reakce... :)
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Víc druhů kohoutů topení na krabice není. Kdybys měl ale možnost volby, kup si ventil s keramickým sedlem. Líp těsní a hlavně víc vydrží.

Při montáži dej nový těsnění na příruby. Jsou dva typy. U příruby k trubce do motoru je větší těsnění, které má průchody i na šrouby. Na straně topení by se měl dát jen malý O kroužek. Já ale po špatných zkušenostech dal na obě strany ta velká těsnění, neb O kroužek mě začal po nějaké době propouštět.

Při výměně si určitě rozšíříš i slovník o několik hrubých výrazů. :D I když na kulaté řadě je to lepší než na hranáčích. Mě se osvědčilo odpojení hadice od trubky před motorovou přepážkou. Potom už musíš povolit jen dvě 8 matky na topení a poté už manipuluješ s celkem kohout - průchozí trubka.

Přeji pevné nervy. :wink:
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Milda
Příspěvky: 238
Registrován: sob kvě 13, 2006 23:29
Bydliště: Luže/Chotěboř/MB
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Milda »

Já to měnil jedno sobotní odpoledne, nechtělo se tomu moc ven a ještě je k tomu špatnej přístup, abych to dostal ven, tak sem musel povolit tu trubku v motoru a vytáhnout to s ní.
Lada 2101 = 2003 až 2005
Lada 2107 = 2006 až -
http://milda2107.rajce.idnes.cz/?sort=albumName
Uživatelský avatar
Michal Pokorný
Příspěvky: 3826
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Příspěvek od Michal Pokorný »

Hurikán píše:Při montáži dej nový těsnění na příruby. Jsou dva typy. U příruby k trubce do motoru je větší těsnění, které má průchody i na šrouby. Na straně topení by se měl dát jen malý O kroužek. Já ale po špatných zkušenostech dal na obě strany ta velká těsnění, neb O kroužek mě začal po nějaké době propouštět.
Ano, bohužel i v tomto stojí nové díly za prd !! Ty nové O kroužky jsou -nevím proč- nižší než původní a tudíž špatně těsní. Také jsem dal na obě strany velká těsnění, ale na té straně topení jsem ponechal i ten O kroužek a přidal jsem to velké těsnění
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11048
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Je třeba si to těsnění také ve kšeftu vybrat, některé kousky co se prodávají jsou k zblití.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
FOMA
Příspěvky: 2205
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Příspěvek od FOMA »

Kua tak nevím,že bych koupil raději nové auto? :oops: :roll: :lol:
Uživatelský avatar
Stanley__001x
Příspěvky: 370
Registrován: čtv pro 21, 2006 20:26
Bydliště: Cheb

Příspěvek od Stanley__001x »

Minulí rok jsem mnělnil a stálo to za to, dva kohouty ze tří tekly ve švech, třetí dobrý :o , výměnu odnesl výměník topení (1600 nový), tak bacha na něj, je po pár letech takovej vetchej, hodně zdaru já dělal asi pět dní... :oops:
1 x 2104 rv 86
1x 2107 rv 90
4x trabi ( 2x s tp)
1x DKW Sonderklasse 1001
1x Tatra 57 sport
1x Zetor 50 Super
a 4x různé moto
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Zas tak strašný to není, výměnu výměníku i s kohoutama jsem měl asi za dvě hodiny hotovou, včetně vymontování z vraku...
Uživatelský avatar
Stanley__001x
Příspěvky: 370
Registrován: čtv pro 21, 2006 20:26
Bydliště: Cheb

Příspěvek od Stanley__001x »

Jelen píše:Zas tak strašný to není, výměnu výměníku i s kohoutama jsem měl asi za dvě hodiny hotovou, včetně vymontování z vraku...
Ja už ho tam dam taky za deset minut :lol: , ono když ti dva namontovaný kohouty tečou a jsou nový tak jsem tom umoc nevěřil a vindaval, zandaval a dotahoval pak to odnesl výměník, kterej jsem asi dvacetkrát letoval, v kulaťáku je k tomu navíc lepší přístup. Doufám že už nikdo nebude mít stejný pech jako já :oops: .
1 x 2104 rv 86
1x 2107 rv 90
4x trabi ( 2x s tp)
1x DKW Sonderklasse 1001
1x Tatra 57 sport
1x Zetor 50 Super
a 4x různé moto
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6598
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

urpmi kohout_topeni.rpm

Tedy kouhout nainstalovan. Cas <2 hodiny.

Ted jeste aby se neposral :-)
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
FOMA
Příspěvky: 2205
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Příspěvek od FOMA »

jak říka JmJ kohout v pohodovém tempu cca 2h,a to jsme ani neějak nepoužívali vybrana slova po P a apd... :lol: ,ted už snad jen at to nezačne časem týct :roll:
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6598
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

FOMA píše:jak říka JmJ kohout v pohodovém tempu cca 2h,a to jsme ani neějak nepoužívali vybrana slova po P a apd... :lol: ,ted už snad jen at to nezačne časem týct :roll:
no priznej si to rovnou, ze se bojis, ze to zas potece. bo kdyby ses nebal, tak tam namontujes zpatky tu policku :P
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Michal Pokorný píše:
Hurikán píše:Při montáži dej nový těsnění na příruby. Jsou dva typy. U příruby k trubce do motoru je větší těsnění, které má průchody i na šrouby. Na straně topení by se měl dát jen malý O kroužek. Já ale po špatných zkušenostech dal na obě strany ta velká těsnění, neb O kroužek mě začal po nějaké době propouštět.
Ano, bohužel i v tomto stojí nové díly za prd !! Ty nové O kroužky jsou -nevím proč- nižší než původní a tudíž špatně těsní. Také jsem dal na obě strany velká těsnění, ale na té straně topení jsem ponechal i ten O kroužek a přidal jsem to velké těsnění
Nepomohlo by třeba dosazení dvou o-kroužků na sebe? Já jsem tímhle způsobem vyřešil tenká těsnění pod karburátor, mám na sobě 3... :roll:
Honza
Osa Praha - Brno
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10587
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Honza 21061 píše:Nepomohlo by třeba dosazení dvou o-kroužků na sebe? Já jsem tímhle způsobem vyřešil tenká těsnění pod karburátor, mám na sobě 3...
Honzo, při vší úctě, "O" kroužky bych na sebe nedával. Klasická těsnění (čili vprostřed díra a po krajích dvě díry na štefty - to jo, ale "O" kroužky .... ? :cry: L.
Odpovědět

Zpět na „Karoserie a ostatní“