Stránka 5 z 9
Napsal: pon lis 20, 2006 13:42
od Marek
Romane, musím oponovat - takovou kravinu slyším poprvé v životě!!!!!
Pokud je u čísla (hodnoty sbíhavosti) kladné znaménko, jedná se vždy o sbíhavost (při pohledu shora se přední části kol přibližují a zadní jsou více od sebe). Nikdy to nemůže být jinak!!!
Pracoval jsem několik let v servisech, kde se geometrie běžně měřila a na těchto zařízení jsem pracoval denně. Ve všech příručkách, softwaru i specializované literatuře se kladná hodnota sbíhavosti označuje "+". Pokud se jedná o rozbíhavost (moc vozidel ji nemívá), hodnota se označuje jako negativní, tedy znaménkem "-" nebo písmenkem "N".
LADA se zadním pohonem má určenu sbíhavost 4 mm (což odpovídá cca 0°35') a tato čísla budou vždy opatřena znaménkem "+".
V anglicky psané literatuře se uvádí "P = Toe-in (N = Toe-out)", přeloženo "pozitivní hodnota = SBÍHAVOST (negativní hodnota = ROZBÍHAVOST)".
O tomto nehodlám diskutovat, prostě to tak je. Tohle byla, Romane, střela úplně mimo terč.
Napsal: pon lis 20, 2006 13:48
od Marek
Nemo píše:a když tam bude třeba -2, tak v tom jasně vidim přední náhon s rozbíhavostí.
Nemo, nevím, jak jsi přišel na to, že přední náhon má rozbíhavost !!!!! To je druhá kravina v této diskusi - to totiž nikdy neplatilo a rozhodně to není pravda ani z poloviny.
Převážná většina vozů značky VW, škodovky od modelu Favorit dále až po Roomster a drtivá většina vozidel jiných značek s předním pohonem, mají přední nápravu, která se SBÍHÁ!!! Má tedy sbíhavost (uváděnou v kladných hodnotách "+"), nikoli rozbíhavost.
V anglicky psané literatuře se uvádí
"P = Toe-in (N = Toe-out)", přeloženo "pozitivní hodnota = SBÍHAVOST (negativní hodnota = ROZBÍHAVOST)".
Napsal: pon lis 20, 2006 14:30
od Marek
Roman píše:Na ziadnom protokole z merania sa rozbiehavost, alebo rovnobeznost nevyskytuje. Ale to len aby rec nestala....
Termín rozbíhavost se nevyskytuje celkem logicky,
protože se jedná o zápornou hodnotu sbíhavosti, proto znaménko "-". Romane, Vaše tvrzení si proto jednoznačně protiřečí - tímto se to prokázalo jako nevyvratitelné !!!
A pokud má Dacia 1310 Vámi uváděnou hodnotu nastavení
0+2mm, jedná se jednoznačně o
SBÍHAVOST +1mm v toleranci 1mm (stejně tak to má např. Favorit či Felicia).
Kdyby se mělo jednat o rozbíhavost, muselo by být uvedeno např. 0-2mm.
Geometrie
Napsal: ned lis 11, 2007 14:46
od utia
Pristi tyden chci jet na geometrii kol, mam dva dotazy:
1. mam nechat prezuti na zimaky az po geometrii nebo je to jedno? Jsou v horsim stavu nez letni a mozna i trochu min vyvazene, tak nevim jak moc ji muze ovlivnit
2. jaky je rozdil mezi laserovou geometrii a tou "normalni"? A co si vybrat? Co vsechno mi udelaji?
Pripadne jestli se na to nevykaslat a nenechat az na jaro, ale mam novy tlumic tak myslim ze by to nebylo od veci. Nicmene kdyz jedu a pustim volant nikam se nestaci, pokracuji porad rovne...
Napsal: ned lis 11, 2007 16:15
od Myso
hlavne by si mal mat rovne disky, na pneu snad az tak nezalezi...
rozdiel medzi laserovou a normalnou? neviem, zalezi od ludi co to obsluhuju, na laserovke mi to nikdy nevedeli spravit, za to chlap co ma klasicku geometriu mi to nastavil perfektne... ale ten by to zrejme vedel aj s tou laserovou...
Napsal: ned lis 11, 2007 16:46
od Vašátor
Jaký je rozdíl mezi laserovou a normální? Hlavně v ceně!
Kvalita práce záleží pouze na obsluze.
Napsal: ned lis 11, 2007 17:54
od marty
na gumách nezáleží ty muzou mít třeba boule ale mněly by bejt stejný rafky a meměly by moc házet. a rozdíl mezi klasickou optickou a lejzrovkou(která stejně ani lejzrovka neni funguje to na infr červeny bázi jinak bych byl už slepej
)je vlastne jenom v rychlosti a snadnosti měření zbytek je na obsluze což bejvá největší problém
ale je ještě několik ruznejch způsobů měření nejnovější hit je 3D ale na tu moc nenarazíš ono kdo by si koupil mašinu za mega
Napsal: ned lis 11, 2007 18:37
od utia
Oki je mi to jasny, zkusim najit nejakou slusnou firmu v Praze. Jeste jedna vec, menil jsem na LP strane tlumic (bouracka) ale na prave jsem se na to vykaslal (nebyly ted penize a ani cas), predpokladam ze ohledne serizeni to nebude problem? Vim ze to neni uplne idealni ale necham dalsi vymenu na pristi rok...
Napsal: ned lis 11, 2007 19:33
od marty
to že jsi vymněnil jeden tlumič je bez problémů akorát až budeš mněnit druhej tak by jsi mněl geošku udělat znova ono vlastně při jakym koliv zásahu do nápravy. důležitý je aby si mněl dobrý kuláky a aby po nehodě nebyla ohlá spojovačka pak je to honka seřídit. jestli chceš tak zavolej na 777 015 076 je to číslo na šéfovou ta ti řekne kdy by to šlo udělat těd máme trochu blázinec. jo a jsme na Sobíně to je kousek od zličína
Napsal: ned lis 11, 2007 23:48
od Little Red Riding Hood
u nás když sem se ptal na geometrii, tak mi bylo řečeno že se místo kol nandaji nějaké přípravky, takže jestli se to v každém městě nedělá jinak tak bych disky neřešil..
a když jsem jim řekl že to chci na žigula tak se mi zmr*i smáli..
Napsal: ned lis 11, 2007 23:50
od Myso
pripravky sa davaju na kola...
Napsal: pát lis 16, 2007 12:19
od Acibuk
kolik tak stojí řádově geometrie? hrozně mi to táhne doprava.
Napsal: pát lis 16, 2007 12:52
od Wolf
Acibuk píše:kolik tak stojí řádově geometrie? hrozně mi to táhne doprava.
Ve znackovem servisu asi 400,- mereni a pripadne serizeni sbihavosti a asi 500,- mereni a serizeni sbihavosti a geometrie. W.
Napsal: pát lis 16, 2007 14:02
od Majo
wolfe to ste lacny, vo Zvolene v Pneuboxe od 1000sk do 1500Sk, podla toho ako dlho to robia....
aj preto chodim do BA
Napsal: pát lis 16, 2007 14:03
od Little Red Riding Hood
Majo píše:wolfe to ste lacny, vo Zvolene v Pneuboxe od 1000sk do 1500Sk, podla toho ako dlho to robia....
aj preto chodim do BA
mě taky týpek řikal že na žigula mi to pod litr neudělá..