Stránka 5 z 6
Napsal: ned pro 30, 2007 18:38
od Yellow01
Při pokusu o startování cvaká rafička v budíky baterky, starter nevim, protože ho přes to není slyšet. Po dvou pokusech přestaly svítit kontrolky. Zkoušel jsem šlápnout brzdu a světla se vůbec nerozsvítily, místo toho mi při pouštění pedálu problikne rádio. Ale hustoměr pořád ukazuje víc než 50% nabití. Kdyby byl v háji starter, tak by ten pokus o start mohl dát baterce pěkně zabrat si myslím. Takže ještě zkusím co mi radil Peťánek, zkusit natáhnout kabel z + baterky na starter, jestli se aspoň otočí.
Napsal: ned pro 30, 2007 18:54
od VAZoun
sazim na baterii.. hustomeru neverim.. paklize nemas opticky refraktometr..
zkus si zmerit napeti na baterii pri startu.. jestli jde pod 8V tak mas jasno..
Napsal: ned pro 30, 2007 19:46
od Richard Novotný
Jestli je baterka v háji,tak ti hustoměr klidně ukáže 100% a startérem to ani nehne.Jak je ta baterka stará?
Napsal: ned pro 30, 2007 20:08
od JmJ
Nejak dlouho tu dumate a nevidim, ze by nekdo neco proveril. Reknu kamarodovi "dovez auto, seberu ti baterku", kamos dojede, ja mu seberu baterku, zkusim jestli to pomohlo a pak se rozhoduju dal. Takhle uz tu pisete 2 stranky napadu a muzete klidne jeste 2 strany pokracovat, kdyz to nikdo nezkusi
Napsal: ned pro 30, 2007 20:12
od Michal Pokorný
JmJ píše: Reknu kamarodovi "dovez auto, seberu ti baterku", kamos dojede, ja mu seberu baterku, zkusim jestli to pomohlo a pak se rozhoduju dal.
V případě, že to pomůže , zabouchnu kapotu a předstírám, že nejde otevřít a je po problému
Napsal: ned pro 30, 2007 20:55
od Yellow01
JmJ píše:Nejak dlouho tu dumate a nevidim, ze by nekdo neco proveril. Reknu kamarodovi "dovez auto, seberu ti baterku", kamos dojede, ja mu seberu baterku, zkusim jestli to pomohlo a pak se rozhoduju dal. Takhle uz tu pisete 2 stranky napadu a muzete klidne jeste 2 strany pokracovat, kdyz to nikdo nezkusi
V Kroměříži možná, jenže já jsem tady sám. Taky bych si mohl vzít od našich z auta baterku, jenže tím vymažu kompletně počítač a zase to budu hodinu všechno kódovat. A taky jsem měl plno jiný práce, musím využít to volno na práci na druhým autě, s tímhle si můžu hrát až zase bude škola.
Napsal: ned pro 30, 2007 21:03
od Laďuša
Myslim, že startovací káble by též mohli pomoct....
Napsal: pon pro 31, 2007 00:07
od Křečík Barbuška
Jak praví JmJ v jednoduchosti je síla.
Napsal: pon pro 31, 2007 01:09
od Hurikán
Dle tvého popisu to vidím zcela jednoznačně na baterku. Odešel min. jeden článek. Jestliže nemáš voltmetr, pak zbývá jedině vyzkoušet jinou baterku, příp. kabely. Nejjednodušší řešení. Až toto zkusíš, pak piš dál. Jinak tady zbytečně mlátíme prázdnou slámu.
Napsal: pon pro 31, 2007 15:26
od Yellow01
Tak jsem se dneska vrhnul na test, vytahnul jsem baterku z vectry a na ni se motor toci, takze moje je v háji, i přes to že hustoměr ukazuje všechny články v pořádku. Takže ve středu objednávám novou Vartu a pak se budu moct vrátit k původnímu problému.
Napsal: pon pro 31, 2007 16:37
od VAZoun
Yellow01 píše:.. i přes to že hustoměr ukazuje všechny články v pořádku..
Co to?? Jak kontrolujes hustomerem clanky baterie? To neznam.. Porad..
PS: Vsak mi Ti to rikali..
[ Komentář přidal: Vašátor: po prosinec 31, 2007 18:22 ]
Hustota elektrolitu závisí na jeho nabití - viz. chemická reakce probíhající v olověném akumulátoru.
Napsal: pon pro 31, 2007 18:32
od Hurikán
Yellow01: No, co jsem říkal? Baterka.
To all: To, že hustoměr ukazuje plné nabití ještě není zcela vypovídající. Pokud dojde ke zkratu jednoho, nebo více článků, tak elektrolyt si téměř uchová svoji původní hustotu. Jenže napětí poklesne o 2V a navíc se zkratovaný článek částečně chová jako vřazený odpor. Proto se se zvyšujícím se proudem, dál klesá napětí na baterii. Nabíjení starých baterií do stavu úplného nabití je již lehce riziková záležitost. Již mě takto odešly asi tři staré baterky. Jakž takž držely, ale při nabíjení po dosažení 80-90% to nějaký článek vzdal.
Napsal: úte led 01, 2008 01:45
od janci
Hurikán píše:Dle tvého popisu to vidím zcela jednoznačně na baterku. Odešel min. jeden článek. Jestliže nemáš voltmetr, pak zbývá jedině vyzkoušet jinou baterku, příp. kabely. Nejjednodušší řešení. Až toto zkusíš, pak piš dál. Jinak tady zbytečně mlátíme prázdnou slámu.
Suhlasim, ked ti odide jeden dva clanky,,tak baterka si drzi napatie,ale kapacita je v haji.
Ja osm jazdil na takej baterke,a ked som nenastartoval na druhe-tretie otocenie klucika som mohol tlacit:D
Napsal: úte led 01, 2008 01:49
od Maysner
otec takto po ranu dycky auto tlacil, jak to bylo teply a baterka tesne po nabiti tak to chytlo normalne. jak to stalo vic jak hodinu byla zas mrtva
Napsal: úte led 01, 2008 18:14
od Dusan
rusky kondik na startovanie
velky a tazky