Stránka 5 z 5

Napsal: úte črc 17, 2007 19:10
od Honza 21061
Ten bude spíš v pořádku, protože od doby, co jsem vyměnil většinu hadic jsem jezdil spíše podchlazený oproti předešlému stavu. Při koupi auta bylo 90 provozní, poté po různých mých zásazích, výměnách, odvzdušňovačkách, seřizování se drží na 85-90 v létě a kolem 85 v zimě...
Jen doufám, že je to jen těmi vedry a že termostat neodejde teď před Trnavou a nejlépe vůbec. :(

Napsal: úte črc 17, 2007 20:14
od Křečík Barbuška
Samotná výměna termostatu je poměrně banální záležitost, kup si jej pro sichr a šupni do kufru, když bude třeba v Trnavě nasadíš, mmj. posuď v jakém stavu máš hadice a ev. kup nové. U mě se všechny nějak pohly když jsem měnil hlavu a začaly téct na krajích, skončilo to kompletní výměnou hadic a sponek, to moje auto se zamilovalo asi do mé peněženky :roll: .

Napsal: úte črc 17, 2007 21:36
od Honza 21061
Hadice mám kolem termostatu všechny měněné před zimou vč. Fridexu a od té doby se mi zdá, že teplota klesla o symbolických pár stupňů dolů. :) Ty původní nebyly uvnitř zrovna nejčistší a už kolem spon prosakovaly... Termostat asi nechám, protože reaguje dobře, dokonce při nuceném ochlazování před domem po dosažení teploty pod 85 začal jít ze sahary naráz chladný vzduch.
Spíše to vidím na výměnu čidla, protože už vidím sebe a svoji lenost při tahání drátů do kabiny... :? Čerpadlo je každopádně v pořádku, to je hlavní.
Teď mě napadla jedna úvaha- čidlo vůbec nemusí být vadné, protože reaguje na teplotu vody v chladiči a ta může klesnout už po chvilce co se točí vrtule, přičemž v motoru (a zejména v místě snímače teploměru, kde se voda v podstatě vůbec nehne, pokud není zapnuté topení, takže 4. válec prakticky není chlazen) teplota zůstává na stejné výši, tedy 95 st a v chladiči v dolní komoře může být klidně těch 88 při kterých čidlo běžně vypíná...

Opět zde s láskou vzpomínám na Wartburga, který měl (samozřejmě!) čidlo na saharu v té komoře chladiče, do které přicházela horká voda, nikoliv ochlazená jako u žigula... :roll:
Záhada možná vyřešena, takže se asi zatím stáhnu z boje do vyčkávacího a pozorovacího postoje...

Napsal: stř črc 18, 2007 08:49
od Dobi
Jen malý postřeh k sahaře a chlazení vůbec. V rámci zjišťování nejrůznějších tajů mého nového vozu jsem byl pochopitelně zvědav, jak a jestli vůbec funguje sahara s periferií. Odzkoušel jsem čidlo v hrnci na kamnech ( spolu s ještě jedním, novým ), sahara byla taky O.K. a na místě to fungovalo taky, jen mě trochu zarazilo, že ( jak tu taky mmj někdo uvedl) se běhěm cca 30 sec. vypnula. Zkouška ohněm nastala tuto neděli, kdy jsem se s milou 053 přemisťoval z Kolína na Sezimák ( cca 100 km, po cestě pár slušných tahavých kopců a hlavně pěkné vedro ). Jel jsem normálně, tak 90 -100. Ručička teploměru na př. desce se šplhala hbitě k červenýmu políčku, ale vždy se zastavila a poslušně se vrátila ( kulatý sdružeňák, otázka je, co by ukazoval třeba teploměr od 07 - taky se to tady probíralo, chodí trochu pozdě ). Auťák to zvládl bez problémů. Mmj vycházím i z toho, co zde před časem napsal Marek. Tedy to, jak se to chová beru jako fakt a nehodlám se do toho vrtat.

Napsal: stř črc 18, 2007 08:57
od Laďuša
Sice to sem nepatří, ale važte si toho, co tu popisujete....vim o jednom pežotu, ten je asi po 5km dlouhej cestě ohřátej dle budíku na 70 stupňů a při tutej teplotě mu sahara spíná - a pozor: rozběhne se a točí se tak 1 - 10 vteřin, dýl moc ne.....ale spíš tak tu vteřinu, i míň, to se ještě ani neroztočí a už zase brzdí :lol: a to třeba ještě půl hodiny po dojezdu.....5 minut ticho - 2 vteřiny hučení, 10 minut ticho, 3 vteřiny hučení, minuta ticha - vteřina hučení :P

Napsal: stř črc 18, 2007 09:56
od M150
Myso píše:
M150 píše:ked je normalne zvisle kolko to je?
90°
inak ja keby som mal cidlo na 88° tak by sa mi sahara pustala skor ako vypnem sytic a potom by uz bezala az do druheho dna ;) moja prevadzkova teplota je 90° a viac :) uvidime co s tym spravi chladic oleja...
-moja prevadzkova teplota je 90 (rucicka zvisle) a max sa to aj v tychto horucavach dostane do 1/3 medzi zvisle a cervenym polom (dolava pod tych 90 to nejde nikdy) z toho usudzujem ze pouzivat cidlo na 88 je kravina, jedine ze by standardna prevadzkova teplota bola u kazdeho auta ina... :lol:

Napsal: ned srp 19, 2007 13:04
od Marek89
V čom je lepšia elektrická sahara od mechanickej sahary poháňanej remeňom ?

Napsal: ned srp 19, 2007 13:17
od Myso
menej hluku od motora, mechanicka sahara odobera vykon (ak nie je namontovana cez hydrospojku-co sa uz zigulov seriovo nerobilo), predlzuje zohrievanie studeneho motora...je toho dost ;)

Napsal: ned srp 19, 2007 14:15
od JmJ
Marek89 píše:V čom je lepšia elektrická sahara od mechanickej sahary poháňanej remeňom ?
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=112161#112161

Napsal: ned dub 19, 2009 15:36
od jakke
Chlapci nejde mi na 21044i sahara , moturek je funkční a přes kabely de taky štává, ale prostě nespíná :evil:

Napsal: ned dub 19, 2009 15:53
od peet2101
jestli ji máš napojenou na čidlo, může být v háji to...zkus ho vyměnit

Napsal: ned dub 19, 2009 16:00
od jakke
Jo du to skusit díky

Napsal: ned dub 19, 2009 16:42
od jakke
už to de dík