Jiri píše:možnaby stalo za to zkist jestli to cidlo ma napajeni .. presne takhle se to chova když je odpojene....
Ano napájení má, měřili jsme to. Přesto je ten větrák zaplý neustále.Tak to asi vidím na to vadný čidlo.
Anebo se zasekla ŘJ, a nechce vypnout nouzový režim.Měl bych vzít svářečku a převařit ty cesty ve střívkách počítače? U fáčka se to letuje, tak tady se to bude předpokládám navařovat.
Plavče , velice se obávám ,že pokud se Ti podařilo při „šťourání“ v patici relátka za účelem spuštění ventilátoru spojit kontakty 86-88 nebo 87-88 došlo skutečně ke svaru (protavení emitor – kolektor spínacího tranzistoru) v ŘJ ,na přiloženém obrázku zakresleného jako spinač – pokud již byl sepnutý v nouzovém režimu jak popisoval Jiří . V lepším případě zapracovala inteligence ŘJ o které jsem nechtěl v příspěvku o termistorech mluvit a jak to správně doplnil Jiří . ŘJ umí totiž ještě (neumím to z ruštiny jinak přeložit) „samonauku“, která si trvale zapamatuje stavy ,které neumí jinak vyřešit a drží relé trvale sepnuté . Pokud „zapracoval“ tento fenomen je možno tuto „samonauku“ softwarově vymazat . Nechci si zde dělat patent na rozum-zkus to ještě zkonzultovat.
Příloha .
Petr HC píše:Plavče , velice se obávám ,že pokud se Ti podařilo při „šťourání“ v patici relátka za účelem spuštění ventilátoru spojit kontakty 86-88 nebo 87-88 došlo skutečně ke svaru (protavení emitor – kolektor spínacího tranzistoru) v ŘJ ,na přiloženém obrázku zakresleného jako spinač – pokud již byl sepnutý v nouzovém režimu jak popisoval Jiří . V lepším případě zapracovala inteligence ŘJ o které jsem nechtěl v příspěvku o termistorech mluvit a jak to správně doplnil Jiří . ŘJ umí totiž ještě (neumím to z ruštiny jinak přeložit) „samonauku“, která si trvale zapamatuje stavy ,které neumí jinak vyřešit a drží relé trvale sepnuté . Pokud „zapracoval“ tento fenomen je možno tuto „samonauku“ softwarově vymazat . Nechci si zde dělat patent na rozum-zkus to ještě zkonzultovat.
Příloha .
Jinými slovy to znamená, abych si dojel do pořádnýho servisu, ktrerej se vyzná v ruských elektronických věcech a tam mi nahráli nějakej za těžký prachy soft.Tak to jsem v prdeli, protože takovej servis neexistuje, a nová ŘJ je za dvacet tis. a čeká se na ní půl roku než jí někdo vůbec vyrobí a doveze.
OBD II ? ASi hloupá otázka- jak to poznám?Ve velkým ani v malým techničáku jsem tuhle informaci nenašel. A jaké máte zkušenosti s diagnostikou?Udělají diagnostiku jinde než v Ladě?
Plavče , pokud je mi známo, jsou vozy Lada 211x vybaveny různými typy ŘJ .Jen já vím o typech :
Bosch MP7.0H ,Bosch M1.5.4 , Janvar 4 a Janvar 5.1 ,které se navíc liší řadou „podtypů“ podle normy toxicity
RU 83 ,EURO 2 a EURO 3 ,podle druhu motoru 8 / 16 ventil , atd.
Pokud bys tedy někoho přesvědčil na zapůjčení , musel bys přesně specifikovat svoji ŘJ .
Např.v mém voze je jednotka M7 V 08 X 03 nomenklatury 2112-1411020-50 , kde
M7 je typ-Bosch ,V – VAZ , 08 – norma toxičnosti , X- pgm vybavení a 08 verse pgm .
Toto vše by se muselo při případné záměně (nedoporučuji) respektovat .
Pokud nemáš s ŘJ jiný problém doporučil bych vypinač ventilátoru a zapínat / vypínat podle teploměru na palubní desce , příp.doplnit signalizací nebo přímo spínáním odvozeným od údaje termistoru pro palubní teploměr.
Asi jsem Tě moc nepotěšil , ale toto vidím jako řešení pro méně finančně i technicky fundovaného Ladistu
Nezlob se na mě ,přestože technicky fundován snad jsem ,finančně coby důchodce o něco hůře , asi bych podobnou situaci řešil stejně .Jinak – samozřejně souhlasím se Zelvotronem .OBD2 je diagnostická 16tipólová zástrčka vlevo pod volantem . Vozy dovezené z ruska mají jinou 8pólovou – další problém .
For Plavec - malinko jsi mne "předběhl" ,takže doplňuji : Diagnostiku dle mého názoru umí L-Mělník , L-Sadská-Nedbal , L-Hradec Kr.-Špůr - v Tvém okolí neznám . Něco málo umí i moje maličkost - jen pro některé typy ŘJ .
Petr HC píše:Plavče , pokud je mi známo, jsou vozy Lada 211x vybaveny různými typy ŘJ .Jen já vím o typech :
Bosch MP7.0H ,Bosch M1.5.4 , Janvar 4 a Janvar 5.1 ,které se navíc liší řadou „podtypů“ podle normy toxicity
RU 83 ,EURO 2 a EURO 3 ,podle druhu motoru 8 / 16 ventil , atd.
Pokud bys tedy někoho přesvědčil na zapůjčení , musel bys přesně specifikovat svoji ŘJ .
Např.v mém voze je jednotka M7 V 08 X 03 nomenklatury 2112-1411020-50 , kde
M7 je typ-Bosch ,V – VAZ , 08 – norma toxičnosti , X- pgm vybavení a 08 verse pgm .
Toto vše by se muselo při případné záměně (nedoporučuji) respektovat .
Pokud nemáš s ŘJ jiný problém doporučil bych vypinač ventilátoru a zapínat / vypínat podle teploměru na palubní desce , příp.doplnit signalizací nebo přímo spínáním odvozeným od údaje termistoru pro palubní teploměr.
Asi jsem Tě moc nepotěšil , ale toto vidím jako řešení pro méně finančně i technicky fundovaného Ladistu
Nezlob se na mě ,přestože technicky fundován snad jsem ,finančně coby důchodce o něco hůře , asi bych podobnou situaci řešil stejně .Jinak – samozřejně souhlasím se Zelvotronem .OBD2 je diagnostická 16tipólová zástrčka vlevo pod volantem . Vozy dovezené z ruska mají jinou 8pólovou – další problém .
no tak jsem našel pod volantem vpravo černou zásuvku 12polovou, takovou podlouhlou, jiná tam není. To by bylo ono?Jinak mám 8ventil, 1.5, r.v.2001
Jo to je ono, je to starší typ diag. zásuvky, je tu na to téma, tak to nebudu zbytečně opisovat sem (eště bych to opsal blbě ) . Pokud pojedeš do Prahy, tak by si moh do Zbraslavi, jako ladaservis by diagnostiku měli umět
Asi už neumím počítat . Pokud máš tuto zástrčku - příloha - je to starší typ -pravděpodobně s EURO 2 -poznáš podle toho ,že na výfuku má jen jednu lambda sondu před katalyzátorem - za katalyzátorem není. Bohužel k této zástrčce nemám protikus ani software .
For Zelvotron - netrap chudáka Plavce s "azbukoangličtinou" a pověz mu hezky česky , že jde o čidlo hrbaté silnice na levém podběhu pod kapotou a tudíž nemusí lézt pod vůz - už nás musí mít dost.
Čau - končím HOWGH
asi by to chtělo servis bud na zbraslavi nebo na mělniku...
někde v historii jsem našel že ti to taky žere víc než je zdrávo...možná to bude souviset s tou teplotou
jednou jsem slyšel naříkat v mělníku člověka který si nechal dělat diagnostiku RJ bosch u BOSCHE..nevím v čem byl problém ale tipoval bych že to na jen a jen lidskej faktor:-)