Stránka 5 z 7

Napsal: stř kvě 23, 2007 16:22
od janci
Marek píše:Nevím, čemu se divíš!!! U nás je to od pradávna naprosto běžná věc. Je to správně a já s tím souhlasím.

Když jsem působil jako diagnostik na ME stanici, velmi často jsem se setkal s moderními vozy, které měly emisní hodnoty i více než 100x vyšší než dovolují normy. Například Felicia 1,6 s poruchou lambda sondy vykazovala hodnoty CO nad 12% (dovoleno je 0,3%) a HC nad 5000ppm (dovoleno je 100ppm). Takové auto je pro životní prostředí časovanou bombou a kdyby projelo tisíc dobře seřízených žigulíků bez KATu, nikdy neudělají dohromady takovou ekologickou spoušť jako jedno jediné takové auto.

Váš slovenský zákon o tom, že auta s KATem dosud nemusela na ME, je kokotina a já jsem za to, aby to bylo jako jinde v Evropě, tedy kontrolovat všechny vozy bez rozdílu.
bolo to tu spomenute,tak este doplnim ako to na 100% u nas je.

Emisna na katalyzatori je totalny vymysel nasich uradnikov.

Dnes som si potvrdil to, co som tu aj pisal.

Na Slovensku na STK pre benzinove motory s katalyzatorom, kontroluju technicky stav vozidla a EMISIE. Hned pri vstupe mi zmeral emisie, a som sa technika aj pytal, ze ako je to s tym nasim SUPER zakonom,, "ze na emisnej co si budem musiet spravit, mi spravia (odmeraju) to iste,co prave robil v tom momente robil", a povedal, ze ak by som nebol v limite,tak nespravim STK.

No a na protokole o STK su uvedene zavady a pod tym hodnoty emisii.
Nase auto malo:
R-KAT:T:82 C, nv:810 min-1, COv:0,14%, HC: 62 ppm, nzv:2590 min-1, COzv: 0,14%, lambda: 1,02

AKo fasa,viva uradnici.

Napsal: sob zář 01, 2007 13:26
od janci
BTW

Už sa daju kupit len Yttrium BRISK L15YC.(RESP do obchodov sa uz ine dodavat nebudu)
A tie maju tiez vzdialenost 0,7,ako tie co som kupil od firmy BOSH.

Napsal: pon kvě 19, 2008 10:06
od suhajko
Včera som bol v garáži o jedného pána, klasik, motorom sa venuje 40rokov a špecializuje sa na ich nastavovanie, karburator, ventily, predstih, zapalovanie, rozvody, meranie tlakov a tak. Ked od neho idem, auto si len tak pradie.
Obcas k nemu dojdem nech mojho milacika naladi. (vacsinou tam idem rovno z emisnej :-)

Bavili sme sa o svieckach, vravel, ze do toho auta jedine L15YC, ze su vyborne, ze vsetky tie BOSH a neviem co vsetko neposluzia tomu autu tak dobre ako klasiky L15YC. A ak aj maju porovnatelne parametre tak su neporovnatelne drahsie.

Ja mu verim, autu chutia a prave si idem nejake kupit.

Napsal: pon kvě 19, 2008 11:15
od suhajko
Janci ma asi pravdu. Prave som sa vratil z velkoskladu a mali len YTTRIUM L15YC 0,7mm.
Na izolatore je oznacenie L15YCY.

Napsal: pon kvě 19, 2008 14:06
od Little Red Riding Hood
suhajko píše:vravel, ze do toho auta jedine L15YC,
ano tak to je.... nebo při větší kompresi L14YC...

Napsal: pon kvě 19, 2008 15:14
od Marek
Jak jsem tu už někde psal - za celých 12 let, co jsem Ladu měl, jsem byl s BRISKy nejspokojenější. Původně jsem jezdil na L15YC, po úpravě kompresního poměru jsem přešel na studenější L14YC.

Jednou jsem použil BOSCH W7DC - neštěstí s teplými starty.
Jednou jsem použil CHAMPION RC9YC - neštěstí s kultivovaností chodu na volnoběh.
Jednou jsem použil AUTOLITE 64 - po 5000 km po smrti.

BRISK = spokojenost. Nevím, proč Ladě jiná značka svíček nechutnala, prostě jsem to vzal jako fakt (s radostí, především díky ceně a dostupnosti).

Napsal: pon kvě 19, 2008 16:24
od Luděk Musil
Přidávám se k velkému zástupu spokojených zákazníků firmy Brisk Tábor.
Bez jediného problému již několikátá sada LR 15 YC (pro "plyňáka"). L.

Napsal: pon kvě 19, 2008 18:25
od Dusan
heh brisk isel aj do nemenovanej znacky zapadneho auta. po nahrade zapalovacej cievky inou nevhodnou.... mechanik tam narval nejake super sviecky...nove tak to cukalo .... na brisk to slo ako vino... este sa smial ze to na tie sviecky nepojde dobre :D

Napsal: pon kvě 19, 2008 21:17
od Křečík Barbuška
Luděk Musil píše:LR 15 YC (pro "plyňáka")
Něměl jsi na mysli spíše LR15YS ? YC jsou "obyčejné".

Napsal: úte kvě 20, 2008 06:17
od Luděk Musil
Koko Loko píše:... LR15YS ...
Právě že ne!
"Silverky", to je ta koncovka "S", se projevily jako nevhodné. Vydržely s bídou 5 kkm a pak začaly "cukat", studené (přestože letní) starty byly téměř nemožné. Ihned po záměně za "céčka" všechny problémy ustaly.
Podotýkám, že spotřebák (vzduchový a olejový filtr, mot. olej a svíčky) měním v pravidelném intervalu 10 kkm. L.

Napsal: úte kvě 20, 2008 07:07
od Marek
I já jsem slyšel na svíčky se stříbrnou elektrodou jen samou "chválu"...... Problémy se startem, vyšší emise na benzin, snížení výkonu na benzin (vlivem malé elektrodové vzdálenosti na stříbrných svíčkách) a nic moc životnost.

Navíc i kdyby byly bez provozních problémů, nevyplatilo by se je používat. Cena "obyčejných" svíček L15YC (nebo LR...) je kolem 30 Kč za kus a v motoru spalujícím LPG vydrží cca 10.000 km. Cena "speciálních" svíček ...YS je kolem 80 - 90 Kč za kus a dle výrobce udávaný výměnný interval je 20.000 km.

Jednoduchou matikou se tedy i tak vyplatí používat klasiku - osvědčenou, bezproblémovou a snadno dostupnou.

To Luděk Musil: Servisní interval u oleje, filtrů a svíček jsem stejně jako Ty dodržoval 10.000 km a prostě TO NEMĚLO CHYBU !!!
Jen bys si dovolil Ti doporučit, abys používal svíčky o číslo studenější, tedy v Tvém případě LR14YC. Je to z důvodu, který jsem tu někde už objasňoval - spalováním LPG vznikají vyšší teploty než spalováním benzinu a důsledkem toho je skutečnost, že svíčky pro benzinový provoz se mohou stát nevhodnými (teplými). U stříbrných svíček pro LPG se se zvýšením teploty hoření počítá ve výrobě, proto se jejich tepelná hodnota měnit nemusí.

Napsal: úte kvě 20, 2008 08:49
od utia
Snizujete u svicek na provoz LPG vzdalenost z 0.7 na mensi? (prip kolik?) A to Rko v oznaceni znamena co? (vim ze se to nekde probiralo ale mam ted pripojeni pres mobil a nez bych to nasel...)

Napsal: úte kvě 20, 2008 08:50
od Cory
Rko znamena odpor, cize ak sviecka nesie oznacenie R, tak je odrusena

Napsal: úte kvě 20, 2008 10:45
od Luděk Musil
utia píše: snizujete u svicek na provoz LPG vzdalenost z 0.7 na mensi?
Ne .... tedy já ne. Naopak kupuji svíčky 1,1 (íčko je má předepsaný) a problém tam není. L.

Napsal: úte kvě 20, 2008 13:14
od Marek
Dával jsem 0,6 - 0,7 mm a bez problémů.

Pokud má někdo bezkontaktní výkonnější zapalování, může klidně mezeru zvětšit (u motorů 1,7i vůbec není problém).

Svíčky pro motor 1,7i mají označení LR15YC-1 (pro LPG doporučuji LR14YC-1).