Stránka 5 z 10
Re: Prevádzkové náplne
Napsal: čtv črc 30, 2015 20:38
od Křečík Barbuška
Nekde pisi tak, jinde onak. Ja doplnoval Gl-5 ... stejne si to jednou vemou hute
.
Re: Prevádzkové náplne
Napsal: čtv úno 25, 2016 21:36
od honza_american
chlapy, je to sice hrozně amatérskej dotaz, ale já fakt nevím, resp. si nejsem jistý - měním poprvé všechny oleje, všechny výpušťáky se mi povedlo najít
ale už si nejsem tak jistý s dolevacími otvory - zadní diferák i přídavná převodovka, tam je to jasné, tam mi to došlo, ale přední diferák a převodovka?
u předního diferáku mám z každé strany jeden šroub, plus nad pravou poloosou nějaký špunt,
a u převodovky, tam je to vůbec všechno špatně dostupné/vidět...
nemáte tu někdo nějaké schéma? nebo obrázek, jako jste dávali tady na str. 3 k přídavné převodovce?
prošel jsem teď druhou dílenskou příručku, jedna asi 250 stránek v ENG, další asi 370 stránek v CZ, ale tyhle schémata jsem nikde nenašel
díky moc,
přeji příjemný večer
Honza
Re: Prevádzkové náplne
Napsal: pát úno 26, 2016 06:12
od Luděk Musil
U (hlavní) převodovky je nalévací/kontrolní šroub na levé straně, cca 2 cm nad spodní hranou v polovině těla převodovky a je na klíč č. 17 (nebo 19?
). L.
Re: Prevádzkové náplne
Napsal: sob úno 27, 2016 00:48
od Majo
17. a na prednom dife je identicky sroub, ale myslim, ze na opacnej strane(moc som seriovych prednych diferakov neuzil)
Re: Prevádzkové náplne
Napsal: pon úno 29, 2016 07:23
od Luděk Musil
Upozornil bych ještě na jednu věc: všechny vypouštěcí/kontrolní/nalévací šrouby mají závit do konusu = při dotahování se plynule zvětšuje odpor a taky se tím samy dotěsní. Nesmí se dotáhnout "na krev" - to by se taky příště nemusely povolit. L.
Re: Prevádzkové náplne
Napsal: stř bře 02, 2016 06:08
od jenkys33
Zdravicko hosi, trochu ozivim tema. Ceka me vymena oleje a tak pokukuju po tom co tam nalejt, bylo tu doporuceno 10 nebo 15w/40. Ale na strankach Valvoline pro Nivku s rokem 2004 doporucujou 5w/30. Muzu to tam nalejt nebo bude zle?
Re: Prevádzkové náplne
Napsal: stř bře 02, 2016 06:38
od Luděk Musil
Z knihy Josefa Lady O kocourku Mikešovi, konkrétně jeho návštěva školy a hodina češtiny:
Otázka paní učitelky: Jaké i napíšeme ve slově višně?
Odpověď Mikeše: To musíme, prosím, vědět, jaké ty višně jsou. Jsou-li nezralé a tvrdé - napíšeme tvrdé i. Jsou-li zralé a měkké - napíšeme měkké i.
Převedu:
Budeme se, při výběru oleje, řídit doporučením výrobce automobilu nebo se budeme řídit doporučením výrobce oleje?
Ještě by jsi mohl prozradit, co v té Nivě máš za motor? 1,7 je to určitě, ale SPi ... MPi ... s hydroštelema na ventilech ... ?
L.
Re: Prevádzkové náplne
Napsal: stř bře 02, 2016 06:55
od jenkys33
Auto je doma sotva 14 dni, teprve do jeho tahu pronikam. Mohu jen rict po nakouknuti do papiru, ze je to motor typu 21214B o vykonu 59.5 kw. Ten olej me zajima z duvodu, ze bych autu rad dopral to nejlepsi co jen muzu. Navic, nemam garaz, do prace to mam 8 km, takze auto bude i v zime neohraty litat kratke trasy. 5W/30 je ne jenom podstatne drazsi, ale taky by podle me mel v zime mnohem rychleji mazat. Zajimavy taky je, ze u nekterych oleju Valvoline udava pouziti az od 100 000 km. Jestli jsem to teda dobre pochopil.
Re: Prevádzkové náplne
Napsal: stř bře 02, 2016 08:14
od Luděk Musil
jenkys33 píše:Auto je doma sotva 14 dni, ... motor typu 21214B o vykonu 59.5 kw.
Předpokládám, že jsi mu/jí koukal do kalhot/pod sukni
. Má to klasika kulatý filtrbox nebo šneka? Podle typu motoru bych to mohl vědět, ale nevím. A vede kolem motoru taková tenká, cca 8 mm tlustá, ocelová trubička?
jenkys33 píše:5W/30 je ne jenom podstatne drazsi,
To je pravda
jenkys33 píše:ale taky by podle me mel v zime mnohem rychleji mazat.
To je taky pravda, protože je mnohem řidší, ale taky stoupne jeho spotřeba, protože je to polosyntetika a díky své hustotě "proteče" místy/spojeními, kterými minerální olej neprojde.
jenkys33 píše:Zajimavy taky je, ze u nekterych oleju Valvoline udava pouziti az od 100 000 km.
To jsem sice nečetl, ale logicky bych soudil, že to bude obráceně. Jen do sta tisíc. Protože do té doby je opotřebení motoru nízké, všechna těsnění a gufera dobře fungují. L.
PS: doporučil bych k přečtení tenhle příspěvek a přílohy v něm:
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?f=50&t=6058
Re: Prevádzkové náplne
Napsal: stř bře 02, 2016 11:56
od jenkys33
Diky za uzitecny clanky. Otevrelo me to oci a rozhodne tam zadnej 5W/30 nepujde. Koukal jsem na Valvoline detailneji a opravdu maj i olej az od najezdu 100 000 km. Nekoukal jsem na jejich ofiko strankach na popis, ale ted po precteni to uz dava smysl a jelikoz je to olej 10W/40 ne zrovna nejlevnejsi a ja mam nalitano 102 000 je to pro me jasna volba. Jinak jak se dostanu ven mrknu schvalne jen tak pro zajimavost pod kapotu abych se ujistil co tam teda vubec mam
PS: Popis toho oleje primo od Valvoline.
Specifikace: API SL/CF, ACEA A3/B4
MaxLife byl speciálně vyvinut pro motory s více než 100000 ujetými kilometry, průkazně zvyšuje výkon motoru. Péčí o těsnění motoru snižuje spotřebu oleje, předchází jeho únikům a tvorbě usazenin. Aditiva udržují pod kontrolou oxidaci oleje a usnadňují studený start v zimním období.
Je určený pro benzínové a naftové motory osobních a lehkých užitkových vozidel s nebo bez turbodmychadla, resp. katalyzátoru.
Re: Prevádzkové náplne
Napsal: stř bře 02, 2016 12:41
od Luděk Musil
jenkys33 píše:...
Specifikace: API SL/CF, ACEA A3/B4
...
Je určený pro benzínové a naftové motory osobních a lehkých užitkových vozidel s nebo bez turbodmychadla, resp. katalyzátoru.
Např. já používám tento olej:
http://www.oleje.cz/p/ekolube-super-tri ... any--20052
Je to sice polskej Orlen, ale mám ho už v autě potřetí, teď budu dávat počtvrtý a je (i přes prvotní nedůvěru v cokoli polskýho) to Ok. L.
Re: Prevádzkové náplne
Napsal: stř bře 02, 2016 13:37
od jenkys33
Jakejsi Orlen Platinum leju do benzinu u Simsona. Tam jsem s nim musim uznat nad miru spokojen. Temer nulova kourivost a nezasira vyfuk. Ale to je starej dvoutakt co snese ledacos. Do auta radsi zkusim dat ten Valvoline. Jinak jakej ma vliv olej na ty hydrostely kdybych je mel?
Re: Prevádzkové náplne
Napsal: stř bře 02, 2016 13:54
od Luděk Musil
jenkys33 píše:Jakejsi Orlen Platinum leju do benzinu u Simsona. Tam jsem s nim musim uznat nad miru spokojen. Temer nulova kourivost a nezasira vyfuk. Ale to je starej dvoutakt co snese ledacos. Do auta radsi zkusim dat ten Valvoline.
Hm zajímavá myšlenka. Řeknu to jinak: ráno si oblékáš tričko, na stole leží dvě, zcela identická, bílá trička. Jedno stálo stovku. To druhý stálo pětikilo, ale je na něm nášivka Adidas. Na funkci to nemá vliv - vždyť jsou to úplně stejná trička. Samozřejmě si oblékneš to s nášivkou a budeš mít lepší pocit ...
.
Popravdě řečeno: už ani ten Valvoline není co býval, takže platíš ne za obsah, ale za značku.
jenkys33 píše:Jinak jakej ma vliv olej na ty hydrostely kdybych je mel?
o hydroštelech nemám nic nastudováno, takže neřeknu. Ale kolegové, co jim stojí na dvoře 2-kový fóbyje s hydrama a mají tam nalitej 5W30, stejně občas ty motory po startu řachtají jak stará třicítka (Zetor 3011). L.
Re: Prevádzkové náplne
Napsal: stř bře 02, 2016 20:01
od Roman
Ja teda lejem Valvoline (Durablend diesel 5W40) do Sharana odkedy ho mam (80 000km) a nejake rozdiely som nezbadal. Do manzelkinho Twinga pojde Valvoline Durablend 10W40 tiez (predchadzajuci majitel tam lial nejaky Starline). Na stranke Valvolinu je pre Twingo tiez ako prva doporucena syntetika 0W30 - skoro dvojnasobne tak drahe ako to co lejem do Sharana...
Re: Prevádzkové náplne
Napsal: čtv bře 03, 2016 11:22
od jenkys33
Řeknu to jinak: ráno si oblékáš tričko, na stole leží dvě, zcela identická, bílá trička. Jedno stálo stovku. To druhý stálo pětikilo, ale je na něm nášivka Adidas. Na funkci to nemá vliv - vždyť jsou to úplně stejná trička. Samozřejmě si oblékneš to s nášivkou a budeš mít lepší pocit ...
Ono je to v posdstate presne tak. To auto je mi vic splnenym snem a konickem nez dopravnim prostredkem. Rad mu proto, uz jen pro ten lepsi pocit, dopreju to nejlepsi co muzu.