Stránka 5 z 11

Napsal: čtv čer 07, 2007 19:07
od janci
JmJ jazdievam nejako podobne ako ty...

Prevodovku by som mal do 4000 aj s benzinom co pojdem pre nu..a ratal som navratnost tak 7-6000km.to by slo..

Napsal: čtv čer 07, 2007 23:31
od Cory
Tu je podla mna vysvetlena podstata 5q http://ladafanklub.webpark.cz/clanky/uspornajizda.htm Je to text,ktory sa vztahuje k obrazku 3.

Napsal: pát čer 08, 2007 02:03
od Stanley__001x
Nevím kolik stojí 5q ale určitě se to tu řešilo už mockrát, dle mého soudu je pátej kvalt jedině k plusu a kdo 5q zlořečí tak ať si tam nechá klasiku. Jak již tady někdo napsal na pěti kvaltu můžeš jezdit na čtyrku ale na 4q na pětku ne a jestli se to vyplatí, no finančné nevím možná jen na silnicích prvních a vyšších tříd, ale za ten požitek z jízdy na roztočenou 5tku to bude stát určitě :twisted:

Napsal: pát čer 08, 2007 06:02
od Křečík Barbuška
Nejde ani tak o zlořečení, ale o to kdy pátý kvalt využiješ, dálnice jednoznačně super, na pěkné silnici první třídy je také značnou výhodou, ve městě nebo nebo na klikatých okreskách je to zbytečný luxus. Ale máš pravdu, přítomnost 5q je veskrze pozitivní.

Napsal: pát čer 08, 2007 07:11
od Marek
Já rozhodně JSEM zastáncem pěti rychlostí (teď dokonce řeším do auta rychlostí šest), sám jsem si pětikvalt do Lady před léty dával a zaplatil za něj tak nekřesťanské prachy, že ještě dnes je mi blbě. Rychle jsem si na to zvykl a po krátké době jsem tvrdil, že už bych na čtyři jezdit neuměl.
Jen jsem svým pojednáním upozornil janciho na to, že by mohla nastat situace, že jeho očekávání budou minuta účinkem. Pokud jezdí mimo město "normálně", tedy jak se dle předpisů má, pětku nepotřebuje a dokonce by mu mohla být na obtíž (podobně jak píše Koko Loko). Pátá rychlost u vysokootáčkového motoru LADA 1200 / 1300 je využitelná až při rychlosti vyšší než 110 km/h (minimálně sto, ale tam hrozí při změně horizontu okamžité řazení dolů, jinak nastává prudké zvýšení spotřeby - jak uvedl správně JmJ).

Napsal: pát čer 08, 2007 12:33
od Little Red Riding Hood
v 01 mam motor 1300, 5q.... je to super na dálnici, da se použít i na okrskách, ale už to opravdu není v točkách... jezdil sem s difikem 4,1- pohoda.. na dálnici spotřeba do 5,5 ( :shock: ) da se s tim v pöhodě letět 170km/h (po ceste ze srazu) ale realných bude asi 160km/h (odchylka tacháče)... ted jezdim s difikem 4,3 (nemůžu si pomoc ale je to kua znát ten rozdil) a motor konečně jezdí v těch správných točkách... ale na ukor pohodlí přepravované posádky.. na dálnici při asi 165km/h (reál 155km/h) už to bylo na 5q 5000 otáček...

čili myslím že když budeš hodně cestovat mimo město tak na kombika kterej má ještě pomalejší difik to nad tím kilem určitě použiješ... ale opravdu nepodtáčej.. jinak to leze do peněz...

Napsal: pát čer 08, 2007 13:32
od janci
Dik za nazory,,

co sa tyka spotreby 4,44 je dost na pip,ale zase to ma vacsiu silu,,

Mam este na dvori odstavenu buranu 21061 a ta ma diferak 4:1 tak budem asi experimentovat:P aj s tym motorom 1500:P,ale tomu motoru nedoverujem,lebo som na tom nejazdil,a neviem v akom je stave.

Napsal: pát čer 08, 2007 13:33
od janci
Little Red Riding Hood píše:v 01 mam motor 1300, 5q.... je to super na dálnici, da se použít i na okrskách, ale už to opravdu není v točkách... jezdil sem s difikem 4,1- pohoda.. na dálnici spotřeba do 5,5 ( :shock: ) da se s tim v pöhodě letět 170km/h (po ceste ze srazu) ale realných bude asi 160km/h (odchylka tacháče)... ted jezdim s difikem 4,3 (nemůžu si pomoc ale je to kua znát ten rozdil) a motor konečně jezdí v těch správných točkách... ale na ukor pohodlí přepravované posádky.. na dálnici při asi 165km/h (reál 155km/h) už to bylo na 5q 5000 otáček...

čili myslím že když budeš hodně cestovat mimo město tak na kombika kterej má ještě pomalejší difik to nad tím kilem určitě použiješ... ale opravdu nepodtáčej.. jinak to leze do peněz...
a jaku mas spotrebu na dif 4:3 pri takej stovecke na dialnici?
pre lepsi pocit a bezpecnost tam asi postupom casu dam 14tky,aj za cenu pokuty. Tie balony su des.

Napsal: pát čer 08, 2007 13:35
od Nulašestka
Little Red Riding Hood píše: na dálnici spotřeba do 5,5
Věřim. :lol:

Napsal: pát čer 08, 2007 13:41
od Křečík Barbuška
Proč ne? Prasečí jízdou po okreskách jsem udělal dálku kolem 6,8 tak proč by nemohl kultivovanou jízdou po dálnici udělat pod 6? Já bych tomu i věřil, jednou za čas i Lada může spotřebou potěšit :lol: .

Napsal: pát čer 08, 2007 13:50
od Nulašestka
Koko Loko píše: kultivovanou jízdou po dálnici...
...jsem najel s 1600 25000Km a nejmenší spotřeba byla 6.75l na pětku a 7,5l na 100km se čtyřkvaltem.
Reálná rychlost cca 85 Km/h.Při stovce už je to přes sedum.
Nevěřim tomu že by 1300 brala o tolik míň,spíš to bude odchylka v měření v řádech desítek procent. :idea:

Napsal: pát čer 08, 2007 14:20
od Marek
S motorem 1500 jsem jezdil běžně za 6,5 - 7 litrů na čtyři rychlosti, s pěti rychlosti se dala dálka za šest hravě (ale musel jsem myslet na to, že jedu na spotřebu).
Při sprintu ze Sokolova do Trnavy, kdy vzdálenost 528 km jsem "uletěl" za 5 hod 8 min, jsem měl spotřebu 6,72. Takže objektivně řečeno LADA NEŽERE. Jen je třeba vědět, jak na to.

Napsal: pát čer 08, 2007 14:35
od Little Red Riding Hood
janci píše:a jaku mas spotrebu na dif 4:3 pri takej stovecke na dialnici?
to boužel ještě nevim, zatim sem to nějak neřešil.. :( ale ono hlavně dost udělá když si držíš otáčky patřičné pro motor.. já například řadím (při normální jízdě) na vyšší rychlost někdy kolem 4500... ale klidně by ta 1300 mohla jit dal, ale jak už sem psal už je to proti luxusu posádky..

Nulašestka: tak buď mám nádrž s měnícím objemem a nebo lžou měřáky na pumpách...
:mrgreen:

Napsal: pát čer 08, 2007 21:12
od Laďuša
Nulašestka píše:....Reálná rychlost cca 85 Km/h.Při stovce už je to přes sedum.
No tak to by mě teda prask...

Napsal: pát čer 08, 2007 21:27
od Nulašestka
Laďuša píše:No tak to by mě teda prask...
:?: