Stránka 5 z 6
Napsal: pát úno 02, 2007 19:00
od Ziko
Jj, DPMB má..
Jj, na ten zvonek se nedá zapomenout.. Jinak ty čabajky (280) měli poháněnou předposlední nápravu, a proto to vzadu vybočovalo i klidně o metr..
Mě právě zajímala ta 293, jestli ta bude mět asi předposlední, jinak by vybočovala o 4
Napsal: pát úno 02, 2007 22:04
od Myso
v bratislave nam este nejake jazdia, a mali sme tu dokonca aj tie neviem ci 283(to teraz placam do vetra) modernizovane, uz mali ine dvere a zadna naprava mala duplak...a nezabacala.aj tie tu este jazdia.
Napsal: sob úno 03, 2007 01:11
od Honza 21061
Ikarus 280 se také vyznačoval tím, že pokud se podařilo někoho zavřít do dveří (myslím, že do posledních), tak se musel vyprostit, nebo to povolilo až po předchozím shození baterií. Také svou zajímavou 6.st. převodovkou- jednička byl "courák" a v běžném provozu se vůbec nepoužívala.
Mám kamaráda, co se na Ikarusech něco najezdil a nedá na ně dopustit, ale mně tenhle autobus nic moc neříká a k srdci mi nepřirostl. Jedině snad z principu, že je "starý a historický" jinak ne. Až na ty dveře, které mě jako malého fascinovaly a stavěl jsem je z Lega.
Tak nějak zkrátka přes tu Karosu 700 nevidím nic jiného...
Napsal: sob úno 03, 2007 01:31
od Krwel
jj Ikarus to byl stroj. Jednou tady u nas delaly silnici a autobusy jezdily kousek po dalnici. S Ikarusem tam po dlouhe namaze dostal upornych 60 km/h a pak uz radsi brzdil
, ale byla to mestska verze, takze kratky prevody. Ale i tak tu s ni jeden blazen predjizdel, co se dalo.
Napsal: sob úno 03, 2007 08:19
od Michal Pokorný
No, jo městské verze měli max. 65km/h. Ale dvoudveřáky měli 85km/h,ale záleželo od kusu, některé kousky ze sebe vymačkli i 100 km/h. Jinak tedy 280.08 byla ta čtyřdveřová verze, 280.10 dvoudveřová, 280.87 byla ta modernizovaná verze v těch už byly ty dvoudílné dveře místo těch čtyřdílných zlamovaček.Ty jsou v ČR jen 2 kusy - v Táboře, na Slovensku jich je více. Novější typy 435 byly u nás také k vidění. A to topení, Ikarus vzadu topil výborně, ale netopilo se z úsporných důvodů, protože v městském provozu to nemá smysl, zadní část je malá a jsou na ní dvoje vrata jak hrom co se každou chvíli otevírají, myslíte,že má smysl tam topit? Vpředu je topení klasika teplovodní, ale vzadu se topí bufíkem, což stojí peníze. A nakonec jedna hádanka: Který bus je zapsán v Guinnessově knize rekordů jako nejúspěšnější kloubový autobus na celém světě?
Oni totiž skutečně jezdily po celém světě, nejen v zemích bývalé RVHP,jak si mnozí myslí.
Napsal: sob úno 03, 2007 08:49
od Michal Pokorný
Ale už i na Slovensku končí - inu nic netrvá věčně. Výrobce udával životnost tuším 7 let, a třeba ten Táborský 1C1 2212 se vyřazoval 12.11.2005 ve stáří 20-ti let. A co se týče toho řazení - ta jednička tam nebyla pro nic za nic. Ikarusy totiž měly na svojí hmotnost velice slabé motory (RÁBA MAN) starší typy 141 kW a novější 162 kW. A při rozjíždění do většího stoupání s přeplněným vozem by se hodila i půlka. a tímto už OPRAVDU o Ikarusech končím a věnujte se dál tématu -sraz v autobuse DpmB. Sorry, ale jsem na téma Ikarusy skutečně chytlavej
Napsal: sob úno 03, 2007 13:55
od Tomáš
no tak na 700 řadu karosa mi nikdo nesahejte zrovna předevčírem sem měl jednu kvedlačku po GO a ta jela jak ďas na 5ku jsem uháněl s plným busem 90km/h a to se může citelisu jen zdát do kopečka...nejraději mám ale kloubáčky 900 řady...jede se s nima dobře,ale musej mít samozřejmě iveko motor pač ten renold máme v Brně jeden a je to děs bes..i když do kopečka se tomu moc nechce..až na poslední typ kterej jsem měl zatím jednou tam už si můžeš podržet tlačítkem danou rychlot a ono tak pak zbytečně neřadí...jinak co se týče porovnání kloubu karosa Ikarus...asi opravdu bych řekl že Ikarus byl lepší...na karose mě sere že celej ten kolos tlačí zadní náprava..ani nemusím vykládat co to umí když na kluzku v zatáčce dáš plnej kotel...s Ikarem sem sice nikdy nejel,ale kamoš co je se mnou nba dekádě si ho nemohl vynachválit..horší prej byly ty typy s tou automatickou převodovkou ale kvedlačka už i turbem byla super.a hnaná prostřední náprava byla základem ostřejší jízdy...horší to bylo,když si ale pustil bufál to pak hned vypadalo,že Ikar hoří
....ale i ty karosácký klouby nejsou až tak zlý...jeden maník s tou 741 letěl z bohunic tunelem 140km/h ...rozjel to a pak vyřadil automat...no a hurá z kopce..
....ale jak říkám klasická 700 není nad to si pěkně zařadit..i tím automatem to není vončo...a nejhorší sou typy citelis a citibus s tím se u nás jezdí za trest,aspoň já to nesnáším
Napsal: sob úno 03, 2007 14:08
od Michal Pokorný
No jo oni ty Ikarusy s automatem stály za prd, byla to totiž třístupňová Praga. No, a ten bufík občas "bufnul" to je pravda. Ale když makal jak měl, tak po půl hodině topení to bylo v zadu na tričko a trenky
Prostě Ikarus byl nejlepší !! Ještě že nám jich tu dost zbylo jako muzejních exemplářů, i když vše je o penězích, tak že ty nejlepší kusy se prodaly do Bulharska, nebo na Ukrajinu. A na to jak ty kloubové Karosy nesnáším tak oproti zmiňovanému Citelisu bych řekl - zlatá Karosa.
Napsal: sob úno 03, 2007 14:19
od Honza 21061
Mně taky na řadu 700 nesmí nikdo sáhnout. Až dojezdí poslední, asi měním povolání, protože všechno ostatní a zejména Iveco (promiň Tomáši), stojí za houbičky. Zkrátka všechno, co se do Karosy dávalo po ležatém šestiválci Liaz už není motor, ale křaplátko. Jak neslyším Liazku za zády, jsem nesvůj. Renault má v Karosách objem 9830 cm3 a Iveco dokonce 7790 a zejména tady platí, že "objem ničím nenahradíš".
Kloubákům Karosa já říkám "pomsta z Vysokého Mýta", lámou se, přilnavost na mokru mizerná, ale zase platí, že kde se nevytočí klasika, tam se vytočí kloubák bez problémů.
Každopádně Karosa by si zasloužila pomník nejen v Rusku, ale také u nás a zejména právě řada 700, protože neznám příjemnější a logičtěji uspořádaný autobus, který by navíc vydržel víc, než Karosa 700 s motorem Liaz.
Povídky Scanie a jiných výrobců, že dnes vydrží motory závratné kilometry a dříve nevydržely, podobné řeči vůbec neberu. Jezdil jsem s Karosou z roku 1988, která prokazatelně měla nataháno s původním motorem hodně přes 2 miliony km (různé prameny tvrdí, že až 3 mil.), absolvovala snad 3 generálky a můžu potvrdit, že lítala jako šíp a že by se o to někdo zvlášť staral, se říct nedá... Dnes už měla dle všeho být z denního provozu stažená, ale stále honí kilometry za "kulaté" Karosy 900, které už jaksi po pár letech odmítají jezdit...
Napsal: sob úno 03, 2007 17:35
od Myso
a aha co my tu mame:
http://www.eurolines.sk/index.asp?GalleryID=9 ikarus je nesmrtelny!!!
Napsal: sob úno 03, 2007 18:59
od Michal Pokorný
No, netvrdil bych nesmrtelný. Je to sice zajímavý nápad nicméně je to smrt dvou Ikarusů. Ale zas na druhou stranu dopadly lépe než někteří jejich bratříčci.
Napsal: ned úno 04, 2007 13:18
od Honza 21061
Tady zase musím zasáhnout pro změnu já, známý to "protivrakovací" bojovník. Ty Ikarusy by stejně skončily na šrotišti, pokud by byly k prodeji, zajisté by se někdo nadšený našel a takhle jsou alespoň téměř v původním stavu z pohledu zvenčí, narozdíl od jednoho Iljušinu IL-62 ČSA, který skončil na Hatích nastříkaný do otřesných barev... Existuje u nás dokonce jedna restaurace, jejíž vchod a v podstatě i veranda je stará Karosa řady 700 (foto a odkaz dodám) a mám pocit, že za takových 30 let to bude jediné místo kromě muzea, kde bude možné alespoň část tohoto busu spatřit.
Odkaz:
http://www.spvd.cz/skoda-bus/vylety/200 ... aurant.jpg
Určitě na stánkách, ze kterých je ten odkaz doporučuji chvíli pobýt a vše pořádně prohlédnout.
Napsal: ned úno 04, 2007 14:40
od Křečík Barbuška
Honza 21061 píše:...Mně taky na řadu 700 nesmí nikdo sáhnout. Až dojezdí poslední, asi měním povolání...
Honza 21061 píše:...Existuje u nás dokonce jedna restaurace, jejíž vchod a v podstatě i veranda je stará Karosa řady 700 ...
Aha, takže zde bude tvé další pracoviště?
Napsal: ned úno 04, 2007 18:25
od JirkaHagen
Mám 3 důležité otázky:
1. Kolik váží Ikarus? Myslíte že by ho s5t utáhla?
2. Vešel by se Ikarus Jelenovi na zahradu?
3. Nevíte o nějákém Ikarusu za odtah?
Napsal: ned úno 04, 2007 20:31
od Jelen
JirkaHagen píše:2. Vešel by se Ikarus Jelenovi na zahradu?
Co se tady kuje za pikle?!