Stránka 5 z 50
Napsal: čtv úno 01, 2007 22:29
od Jarda
Jiri píše:Jardo, je snad vsude normalni, ze spotrebni veci se musi menit a na to se zaruka nevztahuje. Nedelej ze me naivniho vola:-)
Taky je bezne ze po uplynuti zaruky ze zakona mohou platit jine podminky nez pro tu povinnou (24 mesicni).
Prodolouzenou zaruku na 36 mesicu jsem mel kdysi na notebook, jedine omezeni bylo v dobe za kterou se vec opravi - byly tam formulace primerne usili, z doby opravy byla vyloucena doba cekani na nahrandi dil..nicmene po 2,5 letech menili HDD i MB a cekani na opravu bylo 20 dni. Zadne hadani nebo vytaceni se z povinnosti dane zarukou. Takze chapu ze 7 let zaruka bude mit sva omezeni ale neverim tomu ze to bude postaveny tak aby to bylo v praxi neuplatnitelne.
Diskuse se nyní vedla o brzdových destičkách a kotoučích a převážná část tvého předposledního příspěvku byla o tomtéž - a v závěri si zmínil sedmiletou záruku na Ceed. V posledním příspěvku si napsal, jak to opravdu s takovými zárukami je. Jistě že je v praxi uplatnitelná, jde o to s jakou pravděpodobností, v jaké míře ji můžeš uplatnit. Shodli jsme se na tom, že na spotřebák ne. Na co tedy? Bude se to vztahovat na převodovku? Na ložiska v nábojích kol? Na kulové čepy? Tlumiče? Kde končí spotřebák? Kde končí normální používání a nastupují české silnice plné výmolů? Proto jsem se ptal, jestli jsi tu záruku četl.
Napsal: čtv úno 01, 2007 22:40
od Jarda
tavri píše:Jarda: Kotouče jsem měnil já a to na 37 tis. km, kdy jsem auto koupil. Byly zkřivené tak, že jsem málem nedojel ani z Prahy domů. Koupil jsem nové české na Koněvce 2400,- za oba a oproti ruským mají vyšší hustotu vnitřního žeber. Na radu pána v prodejně jsem koupil i nové destičky, mizerné Sintery, které prvních pár tisíc km pekelně pískaly. Ty ruské měly prý špatně odvádět teplo, což mělo mít za následek zkřivení kotoučů. Loni na jaře jsem je po 30 tis. km jako polosjeté vyměnil zpátky za ty minimálně ojeté ruské.
Ty ruské destičky jsou v pohodě a kotouče mi nezničily. Staré kotouče jsem nechal od soustružníka profesionálně přesoustružit a klidně ti je přivezu na sraz, pokud náhodou pojedu, ať si je "užiješ"
No vždyť jsem říkal že Skalouš neměnil kotouče po 20 tis. km. Po 37 tis. je to také nechutně brzy, ale protože si nekoupil auto nové, tak si jistě s nějakými opravami počítal. V garáži na autorevue.cz bylo již několik debat o zkroucených kotoučích - prý se dají zkroutit takřka u každého auta a je jedno kolik má najeto (nevztahuje se prý na keramické).
Díky za nabídku, již mám koupené nové, na jaře je tam dám. Na sraz určitě přijedu.
Napsal: pát úno 02, 2007 10:18
od Jiri
JArda: Zaruku na KIU jsem nečetl.
Původně byla diskuze o tom, že cenový rozdíl 20000kc ve prospech Lady proti nekterym jinym cenovym "trhakum" nemusi byt (a pro vetsinu lidi taky neni) rozhodujici a radsi si koupi cokoliv jineho nez Ladu. Moje (a asi i Skalousova) zkusenost -Lada je levna ma levne dily ale kazdou chvili se neco po....
Jako priklad jsem uvadel ze 4x drazsi brzdove desticky jeste nemusi znamenat ze provoz auta s drahymi nahradnimi dily je vzdy drazsi.
Priklad KIE se zarukou 7 let jsem uvedl na podporu toho ze ne vzdy se musi vyplatit koupit auta s nejnizsi porizovaci cenou.
Jardo, laskave prestan prekrucovat o cem tahle diskuze byla
Napsal: pát úno 02, 2007 13:32
od danielTIR
Jirka má pravdu, né vždy je levné auto výhra do budoucna.Nechci se opakovat, ale když jsem potřeboval nový termostat do FORDU, zašel jsem koupil jsem za 350 kč včetně těsnící gumičky - podotýkám že origo wolcraft ford a namontoval. U LADY jsem něco potřeboval, na 80% to němeli u nás v Opavě skladem, takže jsem minimálně týden čekal a to v případě některých dílů trvalo i měsíc !! Možná že u Vás v čechách to je rychlejší ale u nás rozhodně ne. Když jsem kupoval zadní výfuk měli jenom origo ruský (prý) a ten mě stál cca 2500 kč. Na esco si brácha kupoval před týdnem za 1900 kč.Rozdíl není veliký, ale v autech rozdíl je. LADA je fajn auto, ono kdyby díly na LADĚ vydržely, tak by si člověk nějaké to cenové zaváhání nebral.Ale ty díly nevydrží. Brzdový váleček v zadním kole jsem měnil během jednoho roku 3x !!!!! Prý pokaždé vada materiálu.Je to zvláštní. Nádobku na ostřikovač dvakrát, pak jsem ji jenom lepil (zbytečné peníze za další) a to mi ještě tu nádobku posílali půl roku, protože nebyla v jediném skladě ani na prodejně. Představ si že bych to auto měl, třeba jako taxi u nás v Opavě.To bych každou chvíli něco sháněl a stál.U nás je zaregistrováno asi 15 lad řady 211x, co mám info od kluků z dopravního. S toho už 9 změnilo nejméně jednou majitele.
Napsal: pon úno 05, 2007 17:10
od FOMA
Tak to je vážně smutný...po přečtení takovýchto příspěvků si však začínám vždy stále více považovat kus svého před 20ti lety odlitého "ingotu"
prodejci, servisy
Napsal: úte úno 06, 2007 11:03
od zelvotron
Taky si někdo všim, že na podzim bylo na stránkách lady (
www.lada.cz) myslim že v novinkách že hledaj nový prodejce a servisní zastoupení? Tak sem si řikal no konečně. Teď koukám že to zase zmizelo, nic se rozšiřovat nebude... Nevím jestli má cenu si kupovat auto od firmy která je vlastně ani prodávat nechce....
Napsal: úte úno 06, 2007 11:45
od FOMA
No já už přístup CSAutoLada nekomentuju...je to házení hrachu na zed.Sám jsem jim servis nabízel..a nic
Napsal: úte úno 06, 2007 11:57
od Jiri
Ted si hnusne rejpnu.. co když sehnali jeden servis a to jim stačí?
btw kolik kousku kaliny se už prodalo?
Napsal: úte úno 06, 2007 13:29
od zelvotron
Napad mě reklamní slogan: "Lada, čím novější typ, tím míň servisů"
Napsal: úte úno 06, 2007 14:20
od Wolf
A ja bych si dovolil to doplnit, nebot pak se nabizi vysvetleni - "Bezudrzbove auto"
Napsal: úte úno 06, 2007 15:22
od zelvotron
bohužel ne
Napsal: stř úno 07, 2007 19:25
od FOMA
Hmm,no je to k plači...
Napsal: sob úno 10, 2007 11:05
od Laďuša
Wolf píše:A ja bych si dovolil to doplnit, nebot pak se nabizi vysvetleni - "Bezudrzbove auto"
Na ty desítky servisy stačí
a Kalina holt už bezúdržbová je
Napsal: úte úno 13, 2007 11:04
od zelvotron
Laďuša píše:Na ty desítky servisy stačí
No kdyby jich bylo víc tak by mi to nevadilo
Napsal: úte úno 20, 2007 20:55
od Jarda
Jiri píše:JArda: Zaruku na KIU jsem nečetl.
Původně byla diskuze o tom, že cenový rozdíl 20000kc ve prospech Lady proti nekterym jinym cenovym "trhakum" nemusi byt (a pro vetsinu lidi taky neni) rozhodujici a radsi si koupi cokoliv jineho nez Ladu. Moje (a asi i Skalousova) zkusenost -Lada je levna ma levne dily ale kazdou chvili se neco po....
Jako priklad jsem uvadel ze 4x drazsi brzdove desticky jeste nemusi znamenat ze provoz auta s drahymi nahradnimi dily je vzdy drazsi.
Priklad KIE se zarukou 7 let jsem uvedl na podporu toho ze ne vzdy se musi vyplatit koupit auta s nejnizsi porizovaci cenou.
Jardo, laskave prestan prekrucovat o cem tahle diskuze byla
Nechtěl jsem překrucovat o čem diskuse byla (ostatně původně snad byla o Prioře), psal jsem "Diskuse se nyní vedla o brzdových destičkách a kotoučích...". Tím "nyní" jsem myslel poslední příspěvky. Na str. 4 jsou první 3 příspěvky o cenách aut a zbyte o brzdách (cena, výdrž...) se zmínkou o spojce.
Chápu, že levnější díly nemusí vždy znamenat úsporu, ale ani sedmiletá záruka nemusí znamenat úsporu. Dokonce tomu může být naopak. Firma má zajištěn odbyt náhradních dílů, protože budeš 7 let jezdit na pravidelné servisní kontroly, zpravidla do značkového servisu, kde ti zčásti nutně, zčásti preventivně budou vyměňovat různé díly, na které se záruka nabude vztahovat (třeba z důvodu běžného opotřebení). Pokud po 5 letech praskne blok motoru a ty prokážeš, že to bylo výrobní vadou (což nemusí být snadné), pak se ti taková záruka vyplatí. Kolik takových případů ale bude?