Nová Niva Travel
Moderátor: Moderátoři
Re: Nová Niva Travel
Tak asi budu muset vyrazit do Brna nebo Strakonic.....podle webu Radíkovice ho na skladě nemají.
Nejvíc mě zajímá velikost. Zatím díky za názory.
Nejvíc mě zajímá velikost. Zatím díky za názory.
Re: Nová Niva Travel
Nivu vlastním osm let a byla koupená jako nová a u mě je to srdeční záležitost.Pro tebe a na tvůj roční nájezd je niva zcela nevhodná a proto se přikláním k ostatním -zůstaň u Dastera.
Re: Nová Niva Travel
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
- Ondra1,7mpi
- Příspěvky: 1447
- Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
- Bydliště: Javořice - vysočina
Re: Nová Niva Travel
těch je ale hodně málo...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Re: Nová Niva Travel
Vazman by sestrojil i Tazman. To jen takova nedulezita informace
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Re: Nová Niva Travel
Vzhledem k značnému zájmu nejen mého, ale i okolí jsem se rozhodl si zapůjčit na pár dní Nivu Travel a získat tak odpovědi na nezodpovězené otázky. Tyto se doposud nacházely v teoretické, rozpracované či doměnkové rovině. Abych mohl být co nejvíce objektivní, tak setkání s Nivou Travel předcházelo taktéž několikadenní ježdění s Nivou (3D) Legend Parametry, jízdní vlastnosti "staré" Nivy by bylo nejspíš naprosto zbytečné zde zmińovat, protože tyto jsou již roky notoricky známé. Pokusím se být pokud možno stručný. Ačkoliv Travel využívá techniku staré Nivy, zejména pohonné a převodové ústrojí je hned na první pohled a i po usednutí do auta jasné, že je to poněkud jiné auto. Hlavně maže téměř všechny nedostatky "staré" Nivy Legend a to:
praktické nastupování všech členů posádky - sedáky jsou dostatečně vysoko i od podlahy, hlučnost je na přijatelné solidní úrovni, takže se dá cestovat i delší trasy, větší zavazadelník, bezpečnost - zde jsou už přední airbagy a auto je celkově robustnější, vysoký pohodlný posaz, zárověń tak větší přehled o dění se okolo auta. Potěší i otevírání 5tých dveří do boku, zadní LEDkové svítilny svítí velice hezky, zejména vyniknou v noci a působí moderně Velmi překvapivým a nečekaným doplňkem je sklopná loketní opěrka, která po překlopení o 180st. dozadu poskytne zadním cestujícím dva prolisy na kelímky s nápojem. Multimediální systém je jednotuchý, displej reaguje vždy na dotyk (lépe než u Vesty!) a dokonce je i v češtině (!). Nádrž je také větší oproti staré Nivě, takže nájezd přes 400km není problém i při vyšší spotřebě. Spotřeba se pohybovala mezi 10-11l/100km. Při lehké noze a meziměstu by neměl být problém se dostat alespoň o 1l níže. Ovládací spínače pocházejí tuším ze Samary 2, takže v tomto směru je stará Niva Legend paradoxně modernější , protože používá ovladače z Priory a ty mají o něco jistější chod. Stejně tak jsem u Travela postrádal na PP hodnotu okamžité a průměrné spotřeby. Tuto funkci "stará" Niva Legend taktéž má Posledním nedstatkem v interiéru byla kontrolka zapnutých potkávacích světel. Při jízdě v noci Travel svítí tak nějak přirozeně normálně. Rozhodně to nejsou xenony, ale ani "bludičky" z řady 110 Asi nejslabším článkem celého Travelu je motor Ten se s o 300kg těžším Travelem hodně nadře zejména při rozjedech do a (v) táhlých stoupáních Při dálničním tempu 130km/h ovšem zdolává překvapivě i táhlá stoupání a rychlost udrží. Celkově to na mě působí, že je ten motor příliš "doškrcen" na současnou normu E6. V táhlých kopcích si člověk připadá jako by jel se Škodou 105.....zde je otázka asi pro Coryho a to jestli by tam nešlo přehrát příznivější soft? Myslím, že by to Travelovi značně pomohlo. Další nevýhoda Travelu je, že se nevejde do řadové garáže...... teda vejde, ale musejí se sklopit boční zpětná zrcátka Jinak po zařazení redukce v terénu Travel ujistí, že opravdu je stále stará dobrá "samochodka". Nicméně rozdíl mezi Travelem a starou Nivou Legend je ve stručnosti takový: Niva Legend - pracovní stroj do terénu(lehký obratý), a provozovat na krátké vzdálenosti. Niva Travel - plnohodnotné standartní teréní auto se kterým se dá kultivovaně cestovat na krátké i na středně dlouhé vzdálenosti. Každopádně doporučuji všem zájemcům o Travela se v něm nejprve svézt než si jej koupí. Prostě ať ví do čeko jdou a zda jim bude vyhovovat, takový jaký je. Mně osobně se ukázal v dobrém světle, akorát v případě jeho pořízení by se muselo udělat minimálně něco se softem ŘJ obdobně jako v případě Vesty
praktické nastupování všech členů posádky - sedáky jsou dostatečně vysoko i od podlahy, hlučnost je na přijatelné solidní úrovni, takže se dá cestovat i delší trasy, větší zavazadelník, bezpečnost - zde jsou už přední airbagy a auto je celkově robustnější, vysoký pohodlný posaz, zárověń tak větší přehled o dění se okolo auta. Potěší i otevírání 5tých dveří do boku, zadní LEDkové svítilny svítí velice hezky, zejména vyniknou v noci a působí moderně Velmi překvapivým a nečekaným doplňkem je sklopná loketní opěrka, která po překlopení o 180st. dozadu poskytne zadním cestujícím dva prolisy na kelímky s nápojem. Multimediální systém je jednotuchý, displej reaguje vždy na dotyk (lépe než u Vesty!) a dokonce je i v češtině (!). Nádrž je také větší oproti staré Nivě, takže nájezd přes 400km není problém i při vyšší spotřebě. Spotřeba se pohybovala mezi 10-11l/100km. Při lehké noze a meziměstu by neměl být problém se dostat alespoň o 1l níže. Ovládací spínače pocházejí tuším ze Samary 2, takže v tomto směru je stará Niva Legend paradoxně modernější , protože používá ovladače z Priory a ty mají o něco jistější chod. Stejně tak jsem u Travela postrádal na PP hodnotu okamžité a průměrné spotřeby. Tuto funkci "stará" Niva Legend taktéž má Posledním nedstatkem v interiéru byla kontrolka zapnutých potkávacích světel. Při jízdě v noci Travel svítí tak nějak přirozeně normálně. Rozhodně to nejsou xenony, ale ani "bludičky" z řady 110 Asi nejslabším článkem celého Travelu je motor Ten se s o 300kg těžším Travelem hodně nadře zejména při rozjedech do a (v) táhlých stoupáních Při dálničním tempu 130km/h ovšem zdolává překvapivě i táhlá stoupání a rychlost udrží. Celkově to na mě působí, že je ten motor příliš "doškrcen" na současnou normu E6. V táhlých kopcích si člověk připadá jako by jel se Škodou 105.....zde je otázka asi pro Coryho a to jestli by tam nešlo přehrát příznivější soft? Myslím, že by to Travelovi značně pomohlo. Další nevýhoda Travelu je, že se nevejde do řadové garáže...... teda vejde, ale musejí se sklopit boční zpětná zrcátka Jinak po zařazení redukce v terénu Travel ujistí, že opravdu je stále stará dobrá "samochodka". Nicméně rozdíl mezi Travelem a starou Nivou Legend je ve stručnosti takový: Niva Legend - pracovní stroj do terénu(lehký obratý), a provozovat na krátké vzdálenosti. Niva Travel - plnohodnotné standartní teréní auto se kterým se dá kultivovaně cestovat na krátké i na středně dlouhé vzdálenosti. Každopádně doporučuji všem zájemcům o Travela se v něm nejprve svézt než si jej koupí. Prostě ať ví do čeko jdou a zda jim bude vyhovovat, takový jaký je. Mně osobně se ukázal v dobrém světle, akorát v případě jeho pořízení by se muselo udělat minimálně něco se softem ŘJ obdobně jako v případě Vesty
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km)
Lada 21113(2001) 2008-2024(250 530km)
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní
Lada = Levné A Dobré Auto
Lada 21113(2001) 2008-2024(250 530km)
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní
Lada = Levné A Dobré Auto
Re: Nová Niva Travel
Pěkně popsáno První větší a podrobnější info zde
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: Nová Niva Travel
Poladit sa da A co sa tyka dalsich rozdielov Legenda a Travela, Legend je paradoxne modernejsi - modernejsia elektricka sustava, napriklad budiky funguju cez CAN, ovladanie kurenia je elektronicke, kontrolka nefungujucich sahar, ci normalne loziska prednych kolies namiesto kuzelovych, atd...
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Nová Niva Travel
Jj, přesně tak je to paradox....zřejmě si u Travela nechávají volný prostor k drobným inovacím Nicméně mně Travel oslovil - příjěmně překvapil a jednoznačně bych mu dal přednost před Legendou. Samozdřejmě, že pokud někdo dělá v těžbě v lese, tak si asi Travela sotva koupí. Ale jako auto na venkov, špatné cesty, bydlení v odlehleších místech či jako chatař nebo chalupář na cestu do cca 50km tam a 50km zpět to je snad ideální přibližovadlo. Podvozek je naladěn také velice komfortně takže nerovnosti včetně těch větších a velkých doslova žehlí O to víc mně překvapilo, že na to jak je Travel těžší a má i těžiště výš, tak na asfaltě v zatáčkách docela dobře i sedí Jen prostě ten motor(soft ŘJ) bude třeba trochu poladit Ještě jsem opoměl dodat, že auto mělo najeto 1000km a já na něm najel druhý 1tis.km, takže je zatím zcela syrové a motor se nejspíš ještě trochu probere k životu Je to auto pro pohodáře nikoliv pro lidi podléhajícím zběsilému životnímu tempu. Obecně jsme se shodli, že to auto je prodejné a to i vzhledem k tomu, že je i snadno servisovatelné - snad kdykoliv a kdekoliv. Po této stránce to je stále stará dobrá a známá NIVA
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km)
Lada 21113(2001) 2008-2024(250 530km)
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní
Lada = Levné A Dobré Auto
Lada 21113(2001) 2008-2024(250 530km)
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní
Lada = Levné A Dobré Auto
Re: Nová Niva Travel
Ještě taková maličkost - s Travelem jsem se seznámil v Mostě (nejel jsem), ale ty zadní LED světla jsou jaksi nadčasová - tedy perfektní Jen tak je "značkovější" auta nemají, ač je brzy okoukají
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: Nová Niva Travel
Ten motor ve stavu v jakym je ted je peklo horouci. Ja sem nikdy nic tak lineho neridil . Kdyz se preradi ze 2. kvaltu pri 4000 rpm na 3. kvalt, tak otacky padnou na 2800 rpm a nedeje se NIC. Plynovy pedal neco reguluju tak v 10% drahy, zbytek drahy pedalu je na paradu . Mozna to nejak ozije po zabehu, ale to by muselo ozit tak o 50%, aby to bylo lidsky.
Dospeli cestujici vzadu si stezovali, ze mista by mohlo byt vic. Jeli sme 4 dospeli lide. Taky sem uplne nepochopil, proc to melo ve vybave display jak pokladna v supermarketu, na kterem to ale pry (nezkoumal sem to) neumelo zobrazit zadne udaje o jizde, jako spotrebu, prumernou rychlost atd. Ucel toho displeye mi zustal utajen, neb jeho funkci by zastalo smele asi kazde klasicke autoradio.
Inac to krasne brzdi, rozumne to na asfalte sedi, nic v tom nevrze, ridi se to normalne, pricne nerovnosti v kopci v zaberu to prejede fakt pekne atd.
Bohuzel by to chtelo do vybavy spinakr, coz asi neni od veci, protoze zapach interieru mi ze vseho nejvic pripominal jachtu .
Dospeli cestujici vzadu si stezovali, ze mista by mohlo byt vic. Jeli sme 4 dospeli lide. Taky sem uplne nepochopil, proc to melo ve vybave display jak pokladna v supermarketu, na kterem to ale pry (nezkoumal sem to) neumelo zobrazit zadne udaje o jizde, jako spotrebu, prumernou rychlost atd. Ucel toho displeye mi zustal utajen, neb jeho funkci by zastalo smele asi kazde klasicke autoradio.
Inac to krasne brzdi, rozumne to na asfalte sedi, nic v tom nevrze, ridi se to normalne, pricne nerovnosti v kopci v zaberu to prejede fakt pekne atd.
Bohuzel by to chtelo do vybavy spinakr, coz asi neni od veci, protoze zapach interieru mi ze vseho nejvic pripominal jachtu .
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Nová Niva Travel
Líný plyn by pravděpodobně mohl řešit Jetter případně Cory a obecně VAZovské motory jsou lemry líné tak do 10 000 km a pak ožívají (zkušenost desítky i Vesty, které jsem měl od nova - no dobře, Vesta měla asi 3500).
Stran MMS - problém má řešení: https://www.drive2.ru/l/572509383464852810/
Ale Fomova recenze je stejně špica !
Stran MMS - problém má řešení: https://www.drive2.ru/l/572509383464852810/
Ale Fomova recenze je stejně špica !
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10585
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nová Niva Travel
No … nevím Tohle řešení mě teda nijak neuchvátilo. L.Georgius píše:...Stran MMS - problém má řešení: https://www.drive2.ru/l/572509383464852810/
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Nová Niva Travel
Tak v autě se vezlo či jej řídilo více(řekl bych snad až hodně) přes 20lidí. Na tom slabém motoru se tak nějak shodli všichni alespoň +20% výkonu by tomu zaručeně prospělo. Ono také "buchar" 1.7 (8V) není žádný vysokoobrátkový motor, takže není divu že režim "bručení" někde mezi 3200 -3500ot/min je pro něj ideální. Co pro něj ovšem není ideální je hmotnost Travela Tudíž se "přidušenému" výsledku v kombinaci s "pravěkým" motorem 1.7 asi nejde nijak velice divit. Travel zde jasně ukázal, kde má tento motor sériové produkce limit. JmJ by jej rád točil jako kdyby to byl 16V a očekával pružnost 2.0 + To ale archaická 1.7 nedokáže, i kdyby se na hlavu stavěla Ono ne nadarmo se v RU montovaly motorizace 1.8 a 2.0 od GM Stejně tak i teď si v AvtoVazu pohrávají v případě Nivy s myšlenkou motoru 1.8 16V z Vesty. Prostě jak jsem psal výše, Travel je pro pohodáře co ví, že spěchat pro ně nemá cenu ....v opačném případě se bude člověk nejspíš dost trápit, poněvadž "buchar" 1.7 asi sotva překecá k vyššímu výkonu
Co se týče zápachu interiéru, tak osobně jsem jej nijak výrazně nezaznamenal a ani nikdo ostatní to nijak nekomentoval z čehož bych objektivně usuzoval, že to nebylo asi zas tak zlé. Co se týče cestujících na zadních sedadlech, tak důležitou roli zde hraje výška pasažérů. Pokud sedí v předu člověk s výškou 176cm(např.já), tak i na zadních sedadlech je místa poměrně dost, ale žádná tíseň. Dokonce za mnou seděl člověk se 185cm. Na kratší cestu prý by nebyl problém, ale 300km v kuse by se prý asi obával Na nohy měl místa dost, ale nad hlavou ho už moc nezbývalo (2-3cm)
Co se týče displeje, tak je mně docela jasný, že IT odborník na něj bude mít poněkud jiný názor než třeba lajk, běžný uživatel jako já. Za mně - displej dostatečně velký, přehledný, reaguje vesměs vždy bezproblémově na dotyk, rádio o.k, Navigace taková jednoduchá, ale byla v češtině a jet se podle ní dá. Telefon, spárování bez problémů, ale listování v seznamu/kontaktech obtížné Hledalo se v tom dost blbě, buďto to nereagovalo a nebo zase citelně přehnaně a to vyhledání správného kontaktu značně komplikovalo a vyčerpávalo Samotné volání bylo bezproblémové a šlo dobře slyšet. Ještě jsem zapoměl zmínit docela sympatickou vychytávku a to ostřikovač couvací kamery. Další asi nejspíš nepraktickou věcí bude jinak praktický a líbivý obal kola rezervy na 5tých dveřích. Při dešti či umývání auta nejspíš do kola rezervy a obalu se bude dostávat voda popř. i jiné nečistoty z cest a nikde na spodku obalu jsem nenašel žádný odtokový otvor Takže rezerva bude nucena se "koupat" ve znečištěné vodě a ocelový ráfek tak korodovat Ale samozdřejmě mě opravte pokud se pletu Stejně tak není praktická černá barva, ale to je asi nejspíš o každého vkusu
V příloze si nemůžu nedovolit zobrazit noční svícení zadních LED světel
Co se týče zápachu interiéru, tak osobně jsem jej nijak výrazně nezaznamenal a ani nikdo ostatní to nijak nekomentoval z čehož bych objektivně usuzoval, že to nebylo asi zas tak zlé. Co se týče cestujících na zadních sedadlech, tak důležitou roli zde hraje výška pasažérů. Pokud sedí v předu člověk s výškou 176cm(např.já), tak i na zadních sedadlech je místa poměrně dost, ale žádná tíseň. Dokonce za mnou seděl člověk se 185cm. Na kratší cestu prý by nebyl problém, ale 300km v kuse by se prý asi obával Na nohy měl místa dost, ale nad hlavou ho už moc nezbývalo (2-3cm)
Co se týče displeje, tak je mně docela jasný, že IT odborník na něj bude mít poněkud jiný názor než třeba lajk, běžný uživatel jako já. Za mně - displej dostatečně velký, přehledný, reaguje vesměs vždy bezproblémově na dotyk, rádio o.k, Navigace taková jednoduchá, ale byla v češtině a jet se podle ní dá. Telefon, spárování bez problémů, ale listování v seznamu/kontaktech obtížné Hledalo se v tom dost blbě, buďto to nereagovalo a nebo zase citelně přehnaně a to vyhledání správného kontaktu značně komplikovalo a vyčerpávalo Samotné volání bylo bezproblémové a šlo dobře slyšet. Ještě jsem zapoměl zmínit docela sympatickou vychytávku a to ostřikovač couvací kamery. Další asi nejspíš nepraktickou věcí bude jinak praktický a líbivý obal kola rezervy na 5tých dveřích. Při dešti či umývání auta nejspíš do kola rezervy a obalu se bude dostávat voda popř. i jiné nečistoty z cest a nikde na spodku obalu jsem nenašel žádný odtokový otvor Takže rezerva bude nucena se "koupat" ve znečištěné vodě a ocelový ráfek tak korodovat Ale samozdřejmě mě opravte pokud se pletu Stejně tak není praktická černá barva, ale to je asi nejspíš o každého vkusu
V příloze si nemůžu nedovolit zobrazit noční svícení zadních LED světel
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km)
Lada 21113(2001) 2008-2024(250 530km)
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní
Lada = Levné A Dobré Auto
Lada 21113(2001) 2008-2024(250 530km)
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní
Lada = Levné A Dobré Auto
Re: Nová Niva Travel
Ten ostřikovač je dobrá vychytávka
Ty zadní světla jsem naživo viděl jen na slunci a to vypadalo že nesvítí. Každopádně jsou vkusná oproti hejnu červených LEDek
Ty zadní světla jsem naživo viděl jen na slunci a to vypadalo že nesvítí. Každopádně jsou vkusná oproti hejnu červených LEDek
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012