Markova Nová strast s demencí
Moderátor: Moderátoři
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Markova Nová strast s demencí
Ale zase abych to jen nehaněl. Kat jsem dneska demontoval a nebyla to, až taková tragédie jak jsem čekal. Je teda pravda, že je potřeba se k tomu dostávat i ze spodu což mi zajistily nájezdy, ale zase se to povedlo sundat dolů aniž by muselo dolů sání s palivovou lištou a ta šílená elektrobižuterie kolem toho. Výfuk šel dolů rychle neb ta spojka mezi díly výfuku je šikovně vymyšlena, žádné šílené kroucení jako u klasiky. Takže po stránce servisovatelnosti je ten střep celkem v pohodě. Horší to bude pak seskládat nazpátek aniž by zůstala hrst spojovacího materiálu a tepelných štítů a že jich tam je . Snad se to našim vyhlášeným ladamechanikům podaří zavařit. Oproti klasice mi, ale ty nové Lady připadají značně poddimenzované.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1511
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Markova Nová strast s demencí
Marku, hlavně při montáži pořádně utáhni tu spodní objímku co drží katalyzátor u motoru.Pokud zůstane volná tak se ti kat díky vibracím ulomí ve spoji s výfukovými svody. Už jsem to tam jednou vařil.
VAZ 1117
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Markova Nová strast s demencí
Ano, jeden šroub té spony byl nedotažený neb německý servisák strhl závit ... . Lehké pukliny na přechodu svodů a katalyzátoru jsem zaregistroval.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1511
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Markova Nová strast s demencí
Když to máš dole, tak to nech taky převařit, ať to pak zase nesundáváš.
VAZ 1117
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Markova Nová strast s demencí
Kalina je nejlepsi auto na svete a budu ji mit porad!
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- radek mb
- Příspěvky: 5189
- Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
- Bydliště: okr.MB
- Kontaktovat uživatele:
Re: Markova Nová strast s demencí
Tento výrok jsem v malinko jiné podobě zde již četl.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Re: Markova Nová strast s demencí
MASOCHYSTOKřečík Barbuška píše:Kalina je nejlepsi auto na svete a budu ji mit porad!
®; Člen LKCS
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10571
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Markova Nová strast s demencí
Zeptám se Ti na útulný vypolstrovaný pokojík v Černovicích . L.Křečík Barbuška píše:Kalina je nejlepsi auto na svete a budu ji mit porad!
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Markova Nová strast s demencí
Po te co jsem vcera do nocnich hodin skoro dve hodiny hlavou dole u pedalu odpojoval volant od hrebenu nebyl jsem hospitalizace daleko . Zlata krabice, zlata!
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Tommel
- Příspěvky: 3265
- Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
- Bydliště: Brno - HK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Markova Nová strast s demencí
Přijedeš taky na čip ?
Chatka 12 forever . Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.
Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Re: Markova Nová strast s demencí
Asi spíš na JIP.
Sněhobílá Samara 21083 r. 1994 - ŽIGADLO! koupeno 10/2009, 16400 - 36142 km, prodáno 26.5.2013
Stříbrná 21102 r. 2003 - Samara EVO! koupeno 5/2011, 15100 - 71109 km, prodáno 28.7.2014
Červená 2105 r. 1990 - Ruda koupeno 4/2013, 58329 - 95400 km, prodáno 7.12.2019
Sněhobílá 2101 r. 1973 - Jáchym koupeno 8/2013, 43740 - 50065 km
a ještě Volha 24
Stříbrná 21102 r. 2003 - Samara EVO! koupeno 5/2011, 15100 - 71109 km, prodáno 28.7.2014
Červená 2105 r. 1990 - Ruda koupeno 4/2013, 58329 - 95400 km, prodáno 7.12.2019
Sněhobílá 2101 r. 1973 - Jáchym koupeno 8/2013, 43740 - 50065 km
a ještě Volha 24
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Markova Nová strast s demencí
Píp.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Markova Nová strast s demencí
Kdyz ja si opravdu myslel, ze to bude pohodove vozitko tak jako Granticka ... aspon vim jaka bude ta pohodarka po desti letech .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Markova Nová strast s demencí
Kdybys nebyl tajnůstkář a zeptal se Radka MB tak si na tom mohl být psychicky o něco lépe
®; Člen LKCS
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Markova Nová strast s demencí
Náhodou ten střep mou psychiku přímo zoceluje. Zatím to zocelování zvládám .
Na stroji proběhlo již dosti oprav a zušlechťování. Bohužel při většině pokusů dochází k zjištění či vytvoření dalšího problému a oprava ve výsledku přináší jen malé zlepšení s tím, že příště se to udělá znova a lépe na základě poučení se z krizového vývoje.
Jeden takový proces byl završen včera. Šlo o řešení problému sekajícího se řízení ve vyšších rychlostech. Ne, že by to nešlo uřídit, ale je to jev nepříjemný. Prostě v okamžiku kdy posilovač vypíná docházelo k výše popsanému jevu.
Původně bylo podezření na hřeben což by mi i vyhovovalo neb ty čtyři otáčky volantu jsou moc a při razantnějším průjezdu kruháče si sukuju ruce. Hřeben byl tedy za strašného protivenství demontován, zkoumán, promazán a shledán bohužel dobrým. Jako viník byl odhalen elektrický posilovač řízení s cenovkou 22500 RUB . Naštěstí máme internet a youtube kde se dá lecčemu přiučit. Byl tam popsán postup jak snadno a lehce promazat soukolí se vzpříčenou vazelínou které za předpokladu, že ozubené kolo není prasklé začne chodit lehce. To bylo provedeno s výsledkem jakžtakž uspokojivým.
A přišel tedy včerejší den kdy mělo dojít k ustavení hřebenu zpátky. Nebudu popisovat strašné martýrium jeho vyjímání to by bylo na Chocholouška. Práce byly zahájeny v 16:30 s předpokládaným koncem nejpozději v 18:30. Pro ulehčení prací jsem neměl usazeny řídící tyče což dále mělo jak záporný tak i kladný vliv. Neměla to být náročná operace ... . Před založením jsem hřeben vycentroval do střední polohy a hned při připojování volantu jsem zjistil že něco nehraje neb nesedělo zkosení na hřídeli hřebenu vůči kloubu volantu. Usadil jsem to tedy podle fotek s tím, že se to pak nějak udělá a že rozdíl otáček na strany nebude jistě zásadní. To se bohužel nepotvrdilo neb na jednu stranu jsem pak měl 1,5 otáčky a na druhou 2,75. Zmámen náročným usazováním kdy člověk nepřiměřeně dlouhou dobu leží zalomen na zádech u pedálů jsem s volantem tak dlouho kroutil a přemýšlel jak z toho ven, až se ozvalo silné lup a já věděl, že je to v háji. Na hřeben jsem totiž neosadil šrouby tyčí, přetlačil srandovní pérovou pojistku a kolejnici vyšrouboval, až zaskočil vůli štelovací element. Mozek již věděl, že je zle, ale ruce kroutily dál, až se začalo z posilovače ozývat lehké praskání. V ten okamžik jsem začal vidět poněkud rudě, ale stále jsem se ovládal neb jsem se utěšil představou jak to pracovníci Barka natahují na podval k ekologické likvidaci . Takže hřeben dolů, částečná rozborka, spojení šroubovice hřídele s kolejnicí a ustavení vůle. Při tom jsem zjistil, že se převod dá ustavit na více způsobů a tento co jsem zvolil teď zajištuje vycentrování s požadovanou polohou zkosení takže nakonec předchozí chyba byla označena za zásah prozřetelnosti . Když už nebylo co ztratit tak jsem začal kroutit volantem skrze to praskání takže jsem zjistil, že od praskání do praskání je šet otáček takže jsem volant nakroutil na střed. Založení samotného hřebenu pak už bylo jen nacvičenou rutinou . Volant na levo dvě otáčky v pravo dvě a čtvrt říkám si ok. Dal jsem si v tom parnu lehkou pauzu, že pak osadím řídící tyče a stihnu si zajít i na dvě s pocitem, že už to půjde snadno, nešlo.
Samotné osazení tyčí již mělo být prací maximálně na hodinu i s úklidem ... nakonec z toho byly hodiny skoro tři. Při pokusu o ustavení tyče mi totiž vyklouzla jedna z těch oválných podložek na hřebenu a nedopadla, až na zem. Hledaje v motorovém prostoru zvrchu či ze spodu jsem ji nikde neviděl prostě ji sežral motor . Odmontoval jsem nakonec i tepelný štít řízení s baterkou abych tam viděl líp a nic. Začínalo se šeřit a slzičky byly na krajíčku neb mi došlo, že pivo nebude . Nakonec jsem musel vylézt na motor a s hlavou strčenou místo baterky jsem podložku zahlédl jak si hoví mezi blokem a silentem motoru, hurá! Pak už to kopalo jen z lehka tak asi jako kobyla v posledním tažení, ale tyče byly ustaveny. Já zničen zapnul aspoň zapalováni a potěšil se, že nic nezačalo hořet jsem se šel deprasit a napapat. Bylo 21:00 .
Při testovací jízdě bylo zjištěno, že jsem utrpěl vítězství a doufám, že ne dočasné. Samozřejmě, že vyvstalo drobné "ale". Při jízdě rovně je volant poněkud vychýlen doprava. Jenže to co jsem měl rozdělané díky zkosení moc neumožňuje přesazení byť o jediný zub. Přemýšlím, že by to mohlo být vymezením vůle převodu neb oproti fabrickému nastavení to německý technik již dotahoval o 90° a já protože jsem logicky chytřejší než on to dotáhl jen o 45° protože na ponku s tím můžete kroutit jak chcete a poznáte prd. Cory mi poradil svou metodu na zjištění vůle a tou jsem odhalil, že tam je takže těch 90° bylo zjevně opodstatněných, ale pro štelování je potřeba osmihranného klíče 24 který jsem si sice vyrobil upravením nástavce pro svíčky, ale ten se pro použití na autě bude muset znova upravit a na to budu muset teprve dostat chuť. Takže zase a opět došlo k pokroku, ale s výhradou ... . Jak vidíte není to lehké, není a to předchozí "opravy" probíhaly kolikrát i tragičtěji. Shrnul bych to do jednoho, Kalinu nebrat .
Předohrabisté, co si myslíte o vlivu vůle v záběru hřebenu na polohu volantu?
Na stroji proběhlo již dosti oprav a zušlechťování. Bohužel při většině pokusů dochází k zjištění či vytvoření dalšího problému a oprava ve výsledku přináší jen malé zlepšení s tím, že příště se to udělá znova a lépe na základě poučení se z krizového vývoje.
Jeden takový proces byl završen včera. Šlo o řešení problému sekajícího se řízení ve vyšších rychlostech. Ne, že by to nešlo uřídit, ale je to jev nepříjemný. Prostě v okamžiku kdy posilovač vypíná docházelo k výše popsanému jevu.
Původně bylo podezření na hřeben což by mi i vyhovovalo neb ty čtyři otáčky volantu jsou moc a při razantnějším průjezdu kruháče si sukuju ruce. Hřeben byl tedy za strašného protivenství demontován, zkoumán, promazán a shledán bohužel dobrým. Jako viník byl odhalen elektrický posilovač řízení s cenovkou 22500 RUB . Naštěstí máme internet a youtube kde se dá lecčemu přiučit. Byl tam popsán postup jak snadno a lehce promazat soukolí se vzpříčenou vazelínou které za předpokladu, že ozubené kolo není prasklé začne chodit lehce. To bylo provedeno s výsledkem jakžtakž uspokojivým.
A přišel tedy včerejší den kdy mělo dojít k ustavení hřebenu zpátky. Nebudu popisovat strašné martýrium jeho vyjímání to by bylo na Chocholouška. Práce byly zahájeny v 16:30 s předpokládaným koncem nejpozději v 18:30. Pro ulehčení prací jsem neměl usazeny řídící tyče což dále mělo jak záporný tak i kladný vliv. Neměla to být náročná operace ... . Před založením jsem hřeben vycentroval do střední polohy a hned při připojování volantu jsem zjistil že něco nehraje neb nesedělo zkosení na hřídeli hřebenu vůči kloubu volantu. Usadil jsem to tedy podle fotek s tím, že se to pak nějak udělá a že rozdíl otáček na strany nebude jistě zásadní. To se bohužel nepotvrdilo neb na jednu stranu jsem pak měl 1,5 otáčky a na druhou 2,75. Zmámen náročným usazováním kdy člověk nepřiměřeně dlouhou dobu leží zalomen na zádech u pedálů jsem s volantem tak dlouho kroutil a přemýšlel jak z toho ven, až se ozvalo silné lup a já věděl, že je to v háji. Na hřeben jsem totiž neosadil šrouby tyčí, přetlačil srandovní pérovou pojistku a kolejnici vyšrouboval, až zaskočil vůli štelovací element. Mozek již věděl, že je zle, ale ruce kroutily dál, až se začalo z posilovače ozývat lehké praskání. V ten okamžik jsem začal vidět poněkud rudě, ale stále jsem se ovládal neb jsem se utěšil představou jak to pracovníci Barka natahují na podval k ekologické likvidaci . Takže hřeben dolů, částečná rozborka, spojení šroubovice hřídele s kolejnicí a ustavení vůle. Při tom jsem zjistil, že se převod dá ustavit na více způsobů a tento co jsem zvolil teď zajištuje vycentrování s požadovanou polohou zkosení takže nakonec předchozí chyba byla označena za zásah prozřetelnosti . Když už nebylo co ztratit tak jsem začal kroutit volantem skrze to praskání takže jsem zjistil, že od praskání do praskání je šet otáček takže jsem volant nakroutil na střed. Založení samotného hřebenu pak už bylo jen nacvičenou rutinou . Volant na levo dvě otáčky v pravo dvě a čtvrt říkám si ok. Dal jsem si v tom parnu lehkou pauzu, že pak osadím řídící tyče a stihnu si zajít i na dvě s pocitem, že už to půjde snadno, nešlo.
Samotné osazení tyčí již mělo být prací maximálně na hodinu i s úklidem ... nakonec z toho byly hodiny skoro tři. Při pokusu o ustavení tyče mi totiž vyklouzla jedna z těch oválných podložek na hřebenu a nedopadla, až na zem. Hledaje v motorovém prostoru zvrchu či ze spodu jsem ji nikde neviděl prostě ji sežral motor . Odmontoval jsem nakonec i tepelný štít řízení s baterkou abych tam viděl líp a nic. Začínalo se šeřit a slzičky byly na krajíčku neb mi došlo, že pivo nebude . Nakonec jsem musel vylézt na motor a s hlavou strčenou místo baterky jsem podložku zahlédl jak si hoví mezi blokem a silentem motoru, hurá! Pak už to kopalo jen z lehka tak asi jako kobyla v posledním tažení, ale tyče byly ustaveny. Já zničen zapnul aspoň zapalováni a potěšil se, že nic nezačalo hořet jsem se šel deprasit a napapat. Bylo 21:00 .
Při testovací jízdě bylo zjištěno, že jsem utrpěl vítězství a doufám, že ne dočasné. Samozřejmě, že vyvstalo drobné "ale". Při jízdě rovně je volant poněkud vychýlen doprava. Jenže to co jsem měl rozdělané díky zkosení moc neumožňuje přesazení byť o jediný zub. Přemýšlím, že by to mohlo být vymezením vůle převodu neb oproti fabrickému nastavení to německý technik již dotahoval o 90° a já protože jsem logicky chytřejší než on to dotáhl jen o 45° protože na ponku s tím můžete kroutit jak chcete a poznáte prd. Cory mi poradil svou metodu na zjištění vůle a tou jsem odhalil, že tam je takže těch 90° bylo zjevně opodstatněných, ale pro štelování je potřeba osmihranného klíče 24 který jsem si sice vyrobil upravením nástavce pro svíčky, ale ten se pro použití na autě bude muset znova upravit a na to budu muset teprve dostat chuť. Takže zase a opět došlo k pokroku, ale s výhradou ... . Jak vidíte není to lehké, není a to předchozí "opravy" probíhaly kolikrát i tragičtěji. Shrnul bych to do jednoho, Kalinu nebrat .
Předohrabisté, co si myslíte o vlivu vůle v záběru hřebenu na polohu volantu?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107