Stránka 5 z 13
Re: Kúpa novej lady Vesty sedan
Napsal: sob pro 15, 2018 09:33
od grafi2
nestačilo by pomastiť dorazy aby nevrzgali? systém to je jednoduchý
v knižke k autu aj mazací plán, čo kedy a čím mazať. Odporúčam sa do toho pozrieť, nieje to tam pre srandu
K zábehu len toľko, zbytočne sa nad tým nevzrušuj. Hyundai k svojím 1,4 atmosféram píše že prvých 2000km sa máš držať v otáčkovom spektre 2000-4000ot/min, neťahať vozík.
K Veste je v knižke ešte niečo na štýl že prvých 500km nemáš robiť odpichy. Ideálne je keď pojazdíš po okreskách kde nemáš stále rovnaké otáčky. Ja som zabiehal prvých 100km cez Donovaly ( od nova to teda nemalo ťah, auto začalo ožívať pri nejakých 70km). Pri nejakých 150km na tachometri som už absolvoval diaľnicu BB-NR (z toho 2 hodiny som išiel v kolóne úsek 30km) jazdil som opatrnejšie, tak do 120. Občas ubral, pridal... Pri nejakých 7000 mám pocit že motor ožil najviac. Od prvých 1500-2000 km som už jazdil prakticky normálne. Pre dodanie 70% zábehových kilometrov bolo na diaľnici.
ps: v starej literatúre sa vyskytujú 2 druhý zábehov, jazdiť opatrne ako tu všetci spomínajú, ale má aj svoju alternatívu. Hneď od začiatku tlačiť na pílu a ono si to sadne. Skúsim to niekde pohľadať...
Re: Kúpa novej lady Vesty sedan
Napsal: sob pro 15, 2018 15:49
od kednok
Dusan píše:Ale lludne si mozes kupit Rapidku, ktora moze tahat 1000kg, akurat par krat spalis spojku pac to na 1 ide 13km/h ci kolko. A cena bude tiez troska vyssia. O kultivanosti chodu 3valca si tiez mozes pocitat.
Ani po zmene ustrojenstva spojky sa vraj stym nejazdi extra prijemene na volnobeh do kopca.
trejválec? Len tonie
Re: Kúpa novej lady Vesty sedan
Napsal: sob pro 15, 2018 16:06
od kednok
grafi2 píše:nestačilo by pomastiť dorazy aby nevrzgali? systém to je jednoduchý
v knižke k autu aj mazací plán, čo kedy a čím mazať. Odporúčam sa do toho pozrieť, nieje to tam pre srandu
K zábehu len toľko, zbytočne sa nad tým nevzrušuj. Hyundai k svojím 1,4 atmosféram píše že prvých 2000km sa máš držať v otáčkovom spektre 2000-4000ot/min, neťahať vozík.
K Veste je v knižke ešte niečo na štýl že prvých 500km nemáš robiť odpichy. Ideálne je keď pojazdíš po okreskách kde nemáš stále rovnaké otáčky. Ja som zabiehal prvých 100km cez Donovaly ( od nova to teda nemalo ťah, auto začalo ožívať pri nejakých 70km). Pri nejakých 150km na tachometri som už absolvoval diaľnicu BB-NR (z toho 2 hodiny som išiel v kolóne úsek 30km) jazdil som opatrnejšie, tak do 120. Občas ubral, pridal... Pri nejakých 7000 mám pocit že motor ožil najviac. Od prvých 1500-2000 km som už jazdil prakticky normálne. Pre dodanie 70% zábehových kilometrov bolo na diaľnici.
ps: v starej literatúre sa vyskytujú 2 druhý zábehov, jazdiť opatrne ako tu všetci spomínajú, ale má aj svoju alternatívu. Hneď od začiatku tlačiť na pílu a ono si to sadne. Skúsim to niekde pohľadať...
to by bolo super keby niečo nájdeš
Re: Kúpa novej lady Vesty sedan
Napsal: sob pro 15, 2018 16:07
od Jajo
Zábehu sa moc neboj, ja mám Vestu tiež prvé nové auto. Ja som sa držal hesla "radšej si nové zabehnem sám zlé ako kúpiť bohvie aké a ako zabehnuté staršie" Proste som sa snažil držať pokynov v návode a zo začiatku som si aj zapol až mi to zapípa keď mám preradiť/podradiť. Jazdil som hlavne mesto a sem tam mimo mesta a väčšinou sám. Čiže na takomto jazdení sa dalo dodržať všetko. Rozbehy som robil tak aby som mal čas na radenie a nevybiehal som "v poslednej chvíli", a do kopca som išiel radšej na vyššom stupni a pomalšie(samozrejme tak aby som dodržal otáčky cca nad 2000 ale pod 3500. Možno sa ti takto bude zdať, že neťahá dobre, ale po zábehu si skús ten istý kopec na nižšej rýchlosti a otáčky nad 4000 a uvidíš rozdiel. Auto by si tiež nemal ani nechať dlho na voľnobehu, ale proste v zime sa to skoro nedá dodržať. Lebo ako tu už niekto písal: auto ktoré nedokážem odomknúť nečistím od ľadu a snehu, auto ktoré nedokážem naštartovať, tiež nečistím, a auto ktoré odomknem, naštartujem už pre istotu nevypínam(druhý štart by sa už nemusel podariť), tak až odomknuté a naštartované auto začnem čistiť a to trvá cca 5-10 minút. Tak buď riskneš, že tých 5-10 min. na voľnobeh mu neuškodí,alebo očisti auto ktoré neodomkneš, príp. nenaštartuješ, alebo si radšej kúp auto až na jar a vtedy sa vyhneš takejto prevádzke. Ja som to mal jednoduchšie, lebo som kupoval auto v apríli. Proste sa snaž pri zábehu cca 3-5 tisíc km jazdiť s tým ako keby to bolo tvoje a šetri ho, čiže zbytočne ho nedus a ani ho nevytáčaj. Na vytáčanie budeš mať potom ešte spustu času. Vieš aká je to potom paráda, keď cca po 5000 km dupneš na to aj nad 5000 otáčok, to je potom ťah. Ale aj po zábehu ho moc nenaháňaj za studena a ani celkovo ho zbytočne nevytáčaj, najlepšie je točiť max. okolo 5000, lebo cca nad 5500 už aj tak výkon klesá a nič z toho. Ak chceš auto na dlhšie, tak ho od prvého dňa "šetrí" a tak ti vydrží dlhšie ako keď ho budeš naháňať.
Re: Kúpa novej lady Vesty sedan
Napsal: sob pro 15, 2018 18:20
od grafi2
ešte taká pripomienka, hlavne motor nepodtáčaj, je to silný motor a nechá sa (napr. môj ťahá už od 1200ot). Je to, to najhoršie čo môžeš urobiť, drž sa aspoň nad tých 2000. Kamarátova mama mala novú fábiu HTP (snáď ešte rok 2002) a jazdila na tom ... plný plyn, brzda.... To auto dodnes jazdí luxusne a má už cez 250tis. V porovnaní s takým istým autom jazdeným dôchodcom čo to dusil je to veľký rozdiel.
K zohrievaniu na voľnobeh - motoru to absolútne neškodí. Je to jeden zo zaužívaných mýtov ktorý vznikol pri Trabantoch kde sa motor na voľnobeh nedokázal zohriať a tak isto ho uchľastávalo bohatou voľnobežnou zmesou. Tak isto pri Jawách ktoré boli chladené náporom vzduchu, tie sa na voľnobeh mohli prehriať. Týmto motorom voľnobeh absolútne nevadí. Dokonca nové motory, čerstvo poskladané sme nechali vrčať na voľnobeh hodnú chvíľu aby sa vyplavili nečistoty z montáže a "sadlo" si to.
našiel som to:
rychlozabeh 4 takt strana 4
Re: Kúpa novej lady Vesty sedan
Napsal: sob pro 15, 2018 18:49
od vodis
Něco k ohřívání na volnoběh je tady:
http://www.auto.cz/otazka-sto-budu-je-l ... zdou-99856
Jinak myslím, že pro záběh auta, pokud člověk nejezdí jako čuně, není potřeba kdovíjak extra režim. Tolerance dílů, ze kterých je poskládaný motor, je jiná než před mnoha lety (to spíš bych byl pro výměnu oleje hned po několika tisících km). Stejně se auto pořádně oživí až po nějakých 15 -20 tisících kilometrech, aspoň takovou zkušenost jsem měl já.
Re: Kúpa novej lady Vesty sedan
Napsal: sob pro 15, 2018 19:05
od Dusan
Po 3000km sa meni prvykrat olej.
Re: Kúpa novej lady Vesty sedan
Napsal: sob pro 15, 2018 22:03
od Georgius
Robo píše:V sedane nemáš vzadu miesto na hlavu.
Zato na nohy aj s mojimi 190 cm požehnane:-)
Já mám "jenom" 187 a dozadu se s trochou dobré vůle na výšku poskládám (samozřejmě, kombál to není), rozhodně to není hrůza jako jedničková octa (i když do Kapského města bych asi vzadu jet nechtěl). No a místa pro nohy - dneska jsem nakládal jolku, tak jsem šoupnul svým sedadlem dopředu abych se vytočil a říkal jsem si, že toho místa je fakt až skoro moc
Re: Kúpa novej lady Vesty sedan
Napsal: sob pro 15, 2018 22:45
od Makar
Ahoj kednok, takže to budeme možno susedia ak si z Púchova, ja som z Beluše, ale teraz bývam v Dubnici. Robíš v Conti? Tam už parkujeme
pred fabrikou 2 sedany a 1 Cross SW, len čo ja chodím na A-čkovú smenu. Čo sa týka vnútorného priestoru, tak som sedel v Peugeot 301 Style,
v Citroen C-Elyssé, v Škode Rapid, vo Fiate Tipo a na autosalóne aj v VW Golf 7 a poviem ti, že Lada Vesta je z nich NAJLEPŠIA
Bavíme sa
ale o nižšej strednej triede, ak máš na niečo drahšie, tak to bude hádam priestrannejšie. Ja som viezol seba (185cm/104kg), ženu (?
),
otca (180cm/120kg), mamu (175cm/110kg) a 5 ročnú dcéru a úplne v pohode
len chudáci tlmiče a pružiny
Inak bol som v Lade v Trenčíne a počul som, že Lady Vesty sa predávajú celkom dobre
To ma teší, lebo po hysterických správach o ukončení
predaja som sa už obával, že budeme takí exoti s našimi Vestami
Re: Kúpa novej lady Vesty sedan
Napsal: ned pro 16, 2018 07:22
od kednok
Makar píše:Ahoj kednok, takže to budeme možno susedia ak si z Púchova, ja som z Beluše, ale teraz bývam v Dubnici. Robíš v Conti? Tam už parkujeme
pred fabrikou 2 sedany a 1 Cross SW, len čo ja chodím na A-čkovú smenu. Čo sa týka vnútorného priestoru, tak som sedel v Peugeot 301 Style,
v Citroen C-Elyssé, v Škode Rapid, vo Fiate Tipo a na autosalóne aj v VW Golf 7 a poviem ti, že Lada Vesta je z nich NAJLEPŠIA
Bavíme sa
ale o nižšej strednej triede, ak máš na niečo drahšie, tak to bude hádam priestrannejšie. Ja som viezol seba (185cm/104kg), ženu (?
),
otca (180cm/120kg), mamu (175cm/110kg) a 5 ročnú dcéru a úplne v pohode
len chudáci tlmiče a pružiny
Inak bol som v Lade v Trenčíne a počul som, že Lady Vesty sa predávajú celkom dobre
To ma teší, lebo po hysterických správach o ukončení
predaja som sa už obával, že budeme takí exoti s našimi Vestami
V conti nerobím ale ten čo má tú crossu je môj bývalý kolega
Re: Kúpa novej lady Vesty sedan
Napsal: ned pro 16, 2018 14:19
od kednok
Kde mi aktualizujú mapu v navigácii lada vesta? Ďakujem
Re: Kúpa novej lady Vesty sedan
Napsal: ned pro 16, 2018 14:23
od Georgius
tady nebo u Makara před domem
Re: Kúpa novej lady Vesty sedan
Napsal: ned pro 16, 2018 15:39
od Robo
Dá sa v aiske vymeniť rádio za MMC?
Re: Kúpa novej lady Vesty sedan
Napsal: ned pro 16, 2018 15:53
od Georgius
Bez problémů, akorát si budeš muset (nechat) natáhnout couvací kameru, pokud jí budeš chtít. Nechceš se příští víkend zastavit v západní části Prahy ?
Nebo se u vás maká i na poslední víkend
Re: Kúpa novej lady Vesty sedan
Napsal: ned pro 16, 2018 16:04
od Robo
Je to tesne pred tými komerčnými sviatkami ...ahaa Vianoce!
Ale možno áno! Vedel by si mi vypnúť pipanie na volante, zapnúť svetlá pri odomknuti a prisvetlenie hmlovkami do zákrut?
Na jak dlho to vidíš?